Fakt jest taki, iż wiele domen jest przewartościowanych i to znacząco wpływa na sprzedaż.
Np. kiedyś puściłem coti.pl które następnie wisiało blisko przez 10 lat na AM za 9,900 zł. Po dziesięciu latach i minimum czterech utopionych stówkach w odnowienia, domena wygasła ponownie. Wynika to z faktu iż domena jest słaba i ma zerową wartość dla SEO. Zobaczymy jak teraz Przemkowi sie powiedzie ze sprzedażą
Kolejna sprawa, to mało osób dostrzega zmiany jakie zachodzą w Google i jak wykorzystywane są domeny do celów SEO. Nie zmienia to faktu iż generyki wciąż dają przewagę w Google głównie za sprawą znacznej odporności na anchor text ratio.
Każdy biznes internetowy potrzebuje domeny, osobiście nie znam żadnej poważnej firmy która naiwnie ogranicza się tylko do FB. O ile FB może być dobry dla Kasi z Wąchocka co maluje pazurki gdyż koleżnaki na FB napędzą jej klientów - o tyle jakoś trudno sobie wyobrazić sklep działający tylko na FB czy też blog albo większą firmę bez strony www.
Ponadto zwykłym marnotrawstwem byłoby niewykorzystanie możliwości zgarnięcia mniejszego bądź większego ruchu z Google, szczególnie gdy towar / usługa nie jest kierowany(a) tylko na lokalny rynek, jak wspomniana usługa Kasi z Wąchocka.
@Bora Bora obserwuj co się słabo sprzedaje, będziesz wiedział w co nie inwestować. Ważną rzeczą jest również zrozumienie dlaczego domena sprzedała się za tyle czy tyle. Są tacy którzy potrafią sprzedać domenę kilka razy drożej w mniej niż rok jak i tacy którzy nie sprzedadzą domeny ani nawet za część kwoty którą zapłacili, gdyż emocje wzieły górę nad zdrowym rozsądkiem.