Jump to content

Kangur

Użytkownik
  • Content Count

    7081
  • Joined

  • Days Won

    124

Kangur last won the day on August 9

Kangur had the most liked content!

Community Reputation

1305 Excellent

1 Follower

About Kangur

  • Rank
    Uzależniony

Kontakt

  • Strona WWW
    http://

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

20277 profile views
  1. Jeżeli ktoś buduje społeczność w takich serwisach i potrafi na tym zarabiać (zwiększać popularność marki / ilość followersów), to takie hasztagi mogą mu pomóc zwiększyć zasięg, oszczędzając trochę środków na kampaniach płatnych. Jest to więc raczej alternatywa dla takich kampanii, a nie dla domen.
  2. Czyli można śmiało wyciągnąć stare i mało oryginalne wnioski mówiące, że ludzie nadal nie kochają płacenia większych kwot za domeny? I, że należy takie większe transakcje traktować jako rzadkie?
  3. I teraz się niejeden zastanawia. Skoro kilkaset domen dziennie zmienia abonenta, to czyje to domeny? I dlaczego nie moje?
  4. Na pewno chciałeś mnie zacytować?
  5. Ponad 2,1 tys. rejestracji dziennie domen polskich. Nie licząc tzw. wynalazków. Czyli ludzie szukają domen. Ile jest rocznie transakcji na rynku wtórnym?
  6. To dla utrzymania porządku, pisz często o znaczących, polskich transakcjach, zamiast krytykować poszerzanie wiedzy o innych końcówkach.
  7. Z Kolumbią to chyba bardziej koka się kojarzy Nie znam się na prochach, więc zapytam czy to więcej niż za kilogram?
  8. Trafiam niekiedy na reklamy z takim rozszerzeniem. Na dawnych salonach Cermag widoczna jest nowa marka MO i adres mo.design , choć i tak przekierowuje na grupamo.pl . Nawiasem pisząc rebranding dla mnie wątpliwy, a zamieszania z tym trochę było, bo Cermag to nie Cermag http://www.designbiznes.pl/2018/01/cermag-zmienia-sie-w-mo/
  9. Trafiłem przy drodze na reklamę adresu alboo.pl , choć nie wiem po co ktoś wydaje na to pieniądze?
  10. Ze zmianami w gospodarce wiąże się jeszcze jedna kwestia. W czasach kryzysu czy dekoniunktury, przedsiębiorcy intensywnie szukali nowych klientów. Stosunkowo łatwo można ich było wtedy przekonać, aby zakładali strony WWW i aby korzystali z reklam i z różnych innych stron (płatne katalogi, strony typu szukam fachowca, itp.) Obecnie posiadanie własnej strony też jest przynajmniej wskazane, ale niektórzy jej nie chcą. Nie mówiąc już o "bawieniu się" w usługi dodatkowe jak reklama, seo, prowadzenie fan page'y, itp. Sam pytałem kilku osób, dlaczego nie przedłużyli domeny swojej strony firmowej? Zazwyczaj słyszę odpowiedź, że nie mają czasu się nią zajmować (?) lub nie zależy im na niej. Co więcej czasami chcą ograniczyć liczbę klientów. Bo albo chcą uzyskiwać wyższą marżę, albo nie wyrabiają z obsługą. Niektórym brak dobrych pracowników, innym latka lecą, a mają tyle kasy ile im potrzeba i chcą więcej czasu poświęcić sobie i rodzinie. Pewnie są różne przykłady i różne powody. Sam nieraz nie otrzymałem odpowiedzi na moje zapytanie mailowe. Dopiero gdy pojechałem do takiej firmy, to dowiedziałem się, że nie mają czasu na czytanie maili. Mają za dużo pracy. Gdy zapytałem jednych fachowców o możliwy wolny termin, to usłyszałem, że na najbliższe 7 miesięcy mają już pełne obłożenie. To po co im strona i nowi klienci? Ci z referencji ustnych w zupełności wystarczają. Jak dawniej Tak więc możliwe, że w przypadku małych firm, nowe strony będą zakładały głównie nowe podmioty gospodarcze na rynku lub ci, którzy szykują jakieś zmiany. Lub jednak gdy komuś brakuje klientów. Albo podniesie to ich prestiż. Na prestiż najlepszych adresów, moim zdaniem można cały czas liczyć. Bo gdy są pieniądze, to prestiż lubi się do nich uśmiechać
  11. Orientuje się ktoś jak sobie radzi Marketplace? Potrzebne by było fachowe opracowanie żeby trochę lepiej poznać wszystkie przyczyny i trendy, ale wydaje mi się tez, że wpływ na rynek domen i budowania nowych serwisów mają coraz lepsze zarobki Polaków. Ludzie zaczynają szukać rzeczy nowych i markowych. Duże marki weszły coraz mocniej w polski rynek e-commerce, przejmując dużych graczy jak CCC eObuwie.pl , albo korzystając z pośrednictwa takich platform jak Zalando. Mam znajomego, któremu spadają obroty sklepu z częściami AGD od czasu wprowadzenia 500+, bo dotąd mało zamożni ludzie zamiast naprawiać sprzęt, zaczęli go wyrzucać i kupować nowy. Po nowy idą do znanych firm. To wszystko odbija się na powstawaniu nowych sklepów, którym trudniej jest konkurować z dużymi. Chyba, że trafią na niszę lub oferują coś specjalistycznego.
  12. To może w grzebienie ktoś zechce zainwestować ?
  13. Lato zawsze było słabszym okresem, ale jak zawsze ważna jest jakość domen. Jeżeli ktoś ma kupić jakiś przeciętny adres za duże pieniądze, to ma teraz więcej alternatyw w postaci nowych domen i wolnych keywordów na rynku pierwotnym, do czego rejestratorzy mocno zachęcają na stronach głównych Np. .art , .pro , .design , .bio , .cafe , .club, .pet , .fun , też niektórym wydają się niezłe. Rynek się konsoliduje i krystalizuje, a więc coraz trudniej przebić się na rynku WWW nowym graczom, więc ci bez budżetu zaczynają często od sprzedaży za pośrednictwem FB lub jakiegoś adresu z ręki. Zresztą osoby bez budżetu zazwyczaj szukały czegoś wolnego, choćby słabego. Nowe fora internetowe chyba już nie powstają wcale. Kontakt z innymi przeniósł się z for i GG na FB i kilka innych stron. Jeszcze trafiam na Goldenline i kilka innych, ale coraz rzadziej. Wyszukiwarki też swoją cegiełkę zmian dołożyły. Jedynie tutaj chyba sobie częściej nadal zaglądam Katalogi płatne, SEO, strony preclowe itp. pewnie jeszcze ktoś trzyma, ale czy buduje nowe? Kto dzisiaj płaci za wpis do katalogu? Systemy rezerwacji noclegów, biletów, itp. też się coraz mocniej określiły. Kto zechce rzucić wyzwanie np. Booking.com? Ale wydaje mi się, że spore ograniczenie w korzystaniu ze stron internetowych, a co za tym idzie w ich budowaniu, ma coraz częstsze korzystanie z urządzeń mobilnych i aplikacji na nie. Jeżeli sami częściej korzystamy z aplikacji, to znaczy, że ruch na tradycyjnych stronach spada. A wraz z nim zachęta do budowania kolejnej strony. Zwłaszcza, że z reklam coraz trudniej wyżyć. W moim odczuciu nadal jest zainteresowanie naprawdę dobrymi domenami. Poszukiwane są brandable, na nazwy sklepów, dobre generyczne, niszowe, nowe usługi i trochę innych. Choć różnie bywa z oferowanymi cenami. Rynek się zmienił i choć naprawdę dobre domeny nadal są w cenie, to zbycie mizerotek i średniaczków może być coraz trudniejsze. Zwłaszcza za większe pieniądze.
  14. Nie przypadkiem przez wszystkie i wszystkich? Ja może wypadłem nieco z aktualności, ale gdy czytam, że domeny są usługą, to robię wielkie oczy Jaką usługą są domeny? Ich rejestracja jest usługą, ale nie one same. A nawiązując do wątku głównego. Dochody z praw majątkowych podaje się w oświadczeniu majątkowym. Także same prawa majątkowe jeśli są nabyte od samorządu lub Skarbu Państwa. Jeżeli ktoś nabył domenę/y za sporą kwotę, to raczej uczynił to na przedsiębiorstwo, aby skorzystać na tym podatkowo. W takim przypadku podaje się sam fakt prowadzenia działalności, ew. udziały, akcje. Jeżeli ktoś zarejestrował domenę na rynku pierwotnym, to nie widzę nigdzie zapisu, aby każdy taki adres należało zgłosić w oświadczeniu. Bardziej jej zbycie na rynku wtórnym jeśli uzyska się dzięki temu przychód. Zwłaszcza znaczący Więcej: https://www.rp.pl/Praca-w-samorzadzie/304199978-Oswiadczenie-majatkowe-jak-bezblednie-wypelnic.html
  15. Spór o domenę internetową przed sądem polubownym. Wywiad z dr Ireneuszem Matusiakiem https://www.piit.org.pl/__data/assets/pdf_file/0011/10136/Spor-o-domene-internetowa-przed-Sadem-Polubownym-Rozmowa-z-dr-Ireneuszem-Matusiak.pdf
×