Skocz do zawartości

Dropped.pl

Użytkownik
  • Zawartość

    3 020
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    14

Ostatnia wygrana Dropped.pl w Rankingu w dniu 25 Listopad 2016

Dropped.pl posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

162 Excellent

O Dropped.pl

  • Tytuł
    The Dropcatcher
  • Urodziny 1979.08.27

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.aftermarket.pl/

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Kraina Nikosia
  1. Nie licytuję ze świeżakami

    Odnośnie rezygnacji z licytacji: Wystawianie domeny na licytacji nie jest przecież obowiązkowe. Osoby które chcą korzystać z tej formy sprzedaży, wystawiają aukcje, a osoby które nie chcą korzystać, wystawiają oferty sprzedaży. Ktoś kto chce szybko sprzedać domenę, wystawia aukcję i godzi się z tym że licytujący określą cenę końcową, a ktoś kto ma czas i może poczekać na lepsza ofertę, przyjmuje oferty od kupujących - co kto woli. Nie widzę żadnego sensu w ograniczaniu takich możliwości sprzedawcom. Aukcje natomiast posiadają bardzo ważny atut: pozwalają na szybką i prostą wymianę domen pomiędzy domainerami. Jest to funkcja niezwykle istotna dla rynku domen, ponieważ dzięki takiej wymianie rynek zyskuje większej płynności, a domeny nie siedzą latami w tych samych portfoliach tylko mogą trafić do osób które być może będą umiały je lepiej sprzedać klientom końcowym niż poprzedni właściciel. Bez takiego "krwiobiegu" rynek domen stałby się jeszcze o wiele bardziej zabetonowany niż obecnie. Aukcje z ceną minimalną: Informacja o tym że w aukcji jets cena minimalna podana jest każdorazowo na stronie aukcji, nie jest więc to tajemnicą gdy licytuje się w takiej aukcji. Być może możnaby bardziej wyeksponować tę sytuację, lub też zwiększyć prowizję za wystawienie takiej aukcji aby mechanizm nie był nadużywany. Widzę że dyskusja o mechanizmach weryfikacji ucichła. Jeśli jesteście zdania że dodatkowe mechanizmy weryfikacji powinny być zrobione, to być może właśnie tutaj jest miejsce na to aby przedyskutować ich wady i zalety i zdecydować jakie dodatkowe weryfikacje warto wprowadzić?
  2. Nie licytuję ze świeżakami

    Pomyliłeś zwrot prowizji od sprzedaży (która oczywiście nie powinna być naliczona jeśli przedmiot nie został sprzedany - Allegro zwraca taką prowizję, natomiast Aftermarket to nie dotyczy ponieważ taka prowizja jest odliczana dopiero od kwoty wpłaconej przez kupującego) ze zwrotem prowizji od wystawienia przedmiotu która nigdy nie jest zwracana nawet jeśli przedmiot się nie sprzedał. W tym wątku rozmawiamy o zwrocie prowizji od wystawienia aukcji, co zostało przeze mnie jasno określone w moim poście:
  3. Nie licytuję ze świeżakami

    Kwestia nieopłacania wylicytowanych domen to temat-rzeka o którym rozmawiamy od wielu lat. Może więc na potrzeby dyskusji warto przypomnieć kilka ważnych kwestii z tym związanych: 1. System weryfikacji użytkowników na giełdzie jest wynikiem kompromisu pomiędzy dwoma różnymi oczekiwaniami sprzedawców: * Oczekiwaniem iż giełda będzie umożliwiać jak największej liczbie klientów końcowych nabycie ich domen w możliwie najprostszy sposób. * Oczekiwaniem iż giełda będzie jak najdokładniej weryfikować tożsamość użytkowników celem zabezpieczenia przed osobami nieopłacającymi domeny. Te dwa oczekiwania są ze sobą sprzeczne i nie mogą być spełnione naraz. Im więcej weryfikacji, kaucji, listów weryfikujących, przelewów, skanów dowodu i innych form "sprawdzenia" licytującego użytkownika, tym więcej klientów końcowych zniechęci się i odstąpi od złożenia swojej oferty, a nawet jeśli się zniechęcą, uniemożliwi im to złożenie oferty gdy dowiedzieli się o aukcji w ostatniej chwili. Dla starych wyjadaczy domeniarstwa takie procedury nie będą problemem, lecz dla klientów końcowych stanowić będą istotną barierę. Dlatego też każdy system weryfikacji z konieczności musi znajdować się gdzieś pośrodku i zapewniać kompromis pomiędzy łatwością licytacji a surowością weryfikacji. Jak każdy kompromis, nie jest on doskonały i nie zadowoli każdego, jednak pozwala na pogodzenie różnych oczekiwań na możliwie akceptowalnym poziomie. Przypominam, że na początku istnienia giełdy do licytacji w aukcjach i składania ofert wymagane były kaucje. System ten został zmieniony na wyraźne żądanie sprzedawców, ponieważ bardzo utrudniał on promowanie aukcji wśród klientów końcowych. Ogólna konkluzja sprzedawców była taka że system jest zbyt restrykcyjny i należy go uprościć, dlatego też zamiast niego została wprowadzona weryfikacja SMS. Rzeczywiście domena graficy.pl nie została opłacona przez nabywcę. Natomiast gdy przejrzałem wszystkie aukcje w ostatnim roku w których nowi użytkownicy (z zerowym ratingiem) licytowali w aukcjach domeny na kilkutysięczne kwoty, to była to jedyna nieopłacona przez nich taka aukcja w tym roku. Natomiast znacznie więcej aukcji zostało opłaconych, na przykład: * W dniu 29.05.2016 nowy użytkownik z ratingiem 0 wylicytował i opłacił domenę kurwa.pl za 17000 PLN. * W dniu 10.10.2016 nowy użytkownik z ratingiem 0 wylicytował i opłacił fitshop.pl za 9915 PLN. * W dniu 07.08.2016 nowy użytkownik z ratingiem 0 wylicytował i opłacił ginkofar.pl za 7000 PLN. Inne przykłady domen wylicytowanych i opłaconych przez nowych użytkowników na wysokie kwoty: * 30.03.2016 dayz.pl 4750 PLN * 03.06.2016 palety.com.pl 3350 PLN * 02.03.2016 greenhome.pl 2500 PLN W kilku innych aukcjach nowi użytkownicy licytowali na kilka tysięcy ale ktoś inny dał wyższą ofertę, dzięki czemu sprzedawca sprzedał domenę drożej. Gdyby wprowadzić restrykcyjne procedury weryfikacji, wiele z tych domen nie sprzedałoby się za takie kwoty ponieważ nabywcy nie zostaliby dopuszczeni do aukcji. W szczególności @Korneliusz, odbyliśmy w swoim czasie wiele rozmów na temat tego jak uczynić giełdę bardziej przyjazną dla klientów końcowych. Jak widać, Twoje oczekiwania idą w dwóch całkowicie różnych kierunkach - z jednej strony chciałbyś aby każdy kupował Twoje domeny, a z drugiej strony chcesz wszystkich weryfikować, sprawdzać i prześwietlać aby do giełdy dopuszczeni zostali tylko wybrani. Jeśli chcesz aby klienci końcowi kupowali Twoje domeny, musisz zaakceptować fakt że część z nich może domeny nie opłacić i nie istnieje system który w 100% przed tym zabezpieczy. Kwestia weryfikacji to tak naprawdę pytanie o to, czy chcemy aby rynek domen w Polsce był malutką piaskownicą w której we własnym gronie bawią się tylko wybrane, od lat te same osoby, czy też chcemy dopuścić do niej ludzi z zewnątrz i pozwolić aby uczestniczyły w tym rynku, uczyły się jego zasad i przynosiły swoje pieniądze? Czy lepiej jest otrzymać 10 ofert na swoje domeny z których opłacone zostanie 2, 5 czy 8, czy też lepiej nie otrzymać żadnej oferty i nic nie sprzedać? 2. Weryfikacja tożsamości użytkownika nie jest tym samym co zapewnienie iż użytkownik zapłaci za wylicytowaną domenę. Oczywiście weryfikacja pomaga odsiać część osób które z góry zakładają że chcą licytować jedynie dla zabawy, jednak nawet jeśli znamy wszystkie dane osobowe klienta i prześwietliliśmy je na trzy różne sposoby, nie jest to gwarancją że wywiąże się on z obowiązku zapłaty. Aby zapewnić taką gwarancję, należałoby zastosować metody przewidywania przyszłości z filmu "Raport mniejszości". Niestety, nie opracowaliśmy jeszcze takiej technologii. W tej chwili połowa nieopłaconych domen w AfterMarket to domeny wylicytowane przez starych użytkowników z doświadczeniem i historią. Mimo iż są to użytkownicy zweryfikowani, z historią i domenami na koncie, z jakiegoś powodu pewnego dnia nie opłacają kolejnego zamówienia i nikt nie jest w stanie przewidzieć kiedy i dlaczego tak się stanie. W związku z tym, nie istnieje możliwość zwrotu prowizji za wystawioną i nieopłaconą aukcję, ponieważ nie istnieje możliwość zagwarantowania iż dany użytkownik na pewno dokona zapłaty. Nie jest to zresztą notabene problem tylko AfterMarket. W ostatnich tygodniach próbowałem sprzedać na Allegro telefon, i obie aukcje nie zostały opłacone - jedna z nich przez "koniczynkę" z 1 komentarzem, a druga przez starego użytkownika z prawie 200 komentarzami. W obu wypadkach weryfikacje przelewami, listami itp. nie pomogły. Oczywiście nie otrzymałem żadnego zwrotu prowizji za wystawienie ani promowanie aukcji - prawdę mówiąc nawet nie przyszło mi do głowy aby o niego wystąpić, ponieważ jest oczywiste że taki zwrot się nie należy. 3. Obecny system weryfikacji nie jest wyryty w kamieniu i można oczywiście rozmawiać o jego ulepszeniu. Pozwolenie sprzedawcom na samodzielne decydowanie o poziomie weryfikacji użytkowników to dobry kierunek, jednak należy zastanowić się jakie metody weryfikacji powinny być dostępne, ponieważ nie każda z zaproponowanych metod jest możliwa z praktycznego lub pranego punktu widzenia: * Kaucje już były, ale się nie sprawdziły dobrze. Można je przywrócić w jakiejś formie, jednak nie widzę aby klienci końcowi chcieli wpłacać np. 10% kwoty którą licytują w aukcji, i dotychczasowe doświadczenia serwisu to potwierdzają. Ten system się nie sprawdził i na prośbę sprzedawców został usunięty. * Przelew weryfikacyjny to dobry pomysł, lecz jest jedno "ale". Allegro albo BlueCash weryfikują klientów przelewami elektronicznymi ponieważ posiadają swoje własne systemy płatności i mają podgląd danych osobowych nadawcy przelewu. Dane te ze względów prawnych (ochrona danych osobowych, ale nie tylko) nie są udostępniane podmiotom zewnętrznym które korzystają z tych systemów płatności. Dlatego też w przypadku podmiotów takich jak AfterMarket możliwa jest tylko weryfikacja przelewami zwykłymi, co może trwać do 2 dni roboczych. W przypadku aukcji trwającej np. 7 dni może to być zdecydowanie za krótko gdy klient dowie się w aukcji pod jej koniec. Alternatywnie można wprowadzić wymóg po prostu wpłacenia jakiejś kwoty za pomocą płatności elektronicznych, co może odstraszyć niektórych żartownisiów, ale gdy przyjdzie co do czego, jedyne co pozwoli to zweryfikować to fakt że użytkownik posiada jakieś konto bankowe w konkretnym banku, nie wiadomo jednak na jakie dane i nie będzie możliwości ich uzyskania. * List weryfikacyjny dla każdego licytującego to procedura jeszcze dłuższa (list potrafi iść kilka dni, klient może akurat przebywać poza domen itp), a poza tym kosztowna. Nawet Allegro stosuje ją tylko dla sprzedawców. Podobnie Google AdSense wysyła list dopiero wtedy gdy użytkownik zgromadzi na koncie określoną kwotę (a przynajmniej tak to działało gdy jeszcze korzystałem z AdSense). * Skan dowodu to bardzo inwazyjne żądanie, coraz więcej klientów ma świadomość ochrony swoich danych osobowych i nie wyśle skanu tylko po to aby złożyć ofertę w aukcji. Nie ma zresztą także gwarancji że osoba prześle akurat swój własny dowód - temat dowodów "kolekcjonerskich" albo pozyskanych od "słupów" przerobiliśmy dość gruntownie w serwisie BitMarket.pl. * Można zastanowić się na jakimiś bardziej wymyślnymi metodami - np. podpięcie swojego konta Facebook albo Allegro aby zweryfikować imię i nazwisko (takie metody stosowane są np. w Kokos.pl). Jak widać, wbrew pozorom wymyślenie dobrych metod weryfikacji nie jest wcale proste. Jest tutaj pole manewru i myślę że można dać sprzedawcom większy wybór, jednak nie należy oczekiwać cudów. Trzeba też pamiętać, że o ile pozwoli to sprzedawcy na regulowanie dostępu do swoich aukcji, o tyle osoby licytujące w jakiejś aukcji i tak nie będą miały wpływu na to jaki poziom weryfikacji ustawił sprzedawca wdanej aukcji, tak więc rozwiązanie to byłoby co najwyżej połowiczne.
  4. Dropped - Padł ?

    Z tego co widzę, dzisiaj wystąpiły problemy z konfiguracją jednego z naszych serwerów, przez co niektóre aukcje nie zamknęły się poprawnie. Nasi programiści już pracują nad przywróceniem poprawidłowego stanu tych aukcji. Jeśli posiadacie w tej chwili niepoprawnie zamknięte aukcje, proszę o wiadomość na PW - sprawdzimy.
  5. Czy jest jakiś numer telefonu do AM?

    @WojciechJasinski: Poproszę o numer ticketu, sprawdzę to.
  6. AfterMarket.pl - uwagi i sugestie

    Czyli chodzi o sytuację, w której użytkownik składa ofertę jako niezarejestrowany? Czy też rejestruje się jako nowy użytkownik a potem składa ofertę? Czy możesz mi na PW wysłać nazwę domeny na którą była składana oferta 1.10.2015?
  7. AfterMarket.pl - uwagi i sugestie

    @ZIbero: W jaki sposób były składane te oferty? Z poziomu giełdy, jako odpowiedź na Twoją kontrofertę czy jako wiadomość do sprzedającego? Czy wiesz w jakim dniu to było? Postaramy się to sprawdzić w logach.
  8. Zatrudnimy osobę do działu obsługi klienta

    Ech, cóż za freudowski błąd... Poszukuje oczywiście
  9. AfterMarket.pl oszukuje osoby do pracy w dziale obsługi klienta (email / telefon). Praca zdalna w wymiarze 40 godzin tygodniowo. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod adresem: praca [@] aftermarket.pl
  10. Integracja ofert giełd Aftermarket i Premium

    Pomysł jest dobry. Jeśli idzie o integrację giełd z rejestratorami, taką jak SedoMLS, to takie propozycje wysuwaliśmy do różnych polskich rejestratorów od wielu, wielu lat. Był kiedyś jakiś odzew z Active24, ale potem zostało ono sprzedane jakiejś szwedzkiej firmie i nie było dalszego zainteresowania. Wstępnie ktoś tam coś mówił z AZ, ale temat też nie został dalej pociągnięty. A wkróce potem wszyscy więksi rejestratorzy stworzyli swoje własne giełdy domen - najpierw Nazwa, potem reszta. Więc zapewne nikt nie chciał wtedy budować takiego systemu, bo w planach mieli budowę własnych giełd, więc po co mieliby promować naszą. Te ich giełdy wyszły jak wyszły więc co jakiś czas wracaliśmy do tematu, ale niestety nic się nie zmieniło. Na ostatnim MeetDomainers siedzieliśmy z ludźmi z Nazwy i po raz kolejny wałkowaliśmy ten temat, doszliśmy już nawet do szczegółów typu jak zintegrować nasze mechanizmy giełdy z ich procedurami papierowych cesji itp. Jednak kontakt z ich strony się urwał, najpierw były informacje że mają teraz jakieś inne projekty, potem w ogóle cisza. Odgrzebaliśmy sprawę współpracy w zeszłym roku, siedzieliśmy sobie z Piotrem Nowakiem na obiedzie i ustalaliśmy różne rzeczy, i znów totalna cisza. I tak to wygląda w tym temacie - polscy rejestratorzy domen nie są w ogóle zainteresowani takim systemem. Natomiast co do samej współpracy Premium <-> AM w zakresie wspólnego wyświetlania ofert sprzedaży, jestem jak najbardziej za. Zresztą u nas funkcjonuje już trochę podobny mechanizm sprzedaży domen w serwisach resellerskich - widoczne są tam właśnie tylko domeny zarejestrowane w AM, z ceną Kup Teraz czyli do natychmiastowego kupna. Sprzedawcy płacą za takie sprzedaże prowizję 10% a nie 5% i nie narzekają (mogą ustalić wyższą cenę aby to sobie zrekompensować). Więc koncepcyjnie nasi sprzedawcy są na to przygotowani, z wystawieniem API do takich sprzedaży też nie ma problemu. Więc jeśli @pb jest także zainteresowany, ja nie widzę przeszkód
  11. AfterMarket.pl - uwagi i sugestie

    Zgodnie z przeprowadzoną analizą zmiana emaili wynikła w wyniku błędu technicznego w skrypcie zmieniającym email dla konta, zaistniałym w dniu 20 lutego. Błąd ten został już naprawiony i podobne zmieny nie będą się powtarzać. Błąd ten nie spowodował zagrożenia dla domen ani dla środków zgromadzonych na kontach użytkowników. Sugestia dotycząca dodatkowych potwierdzeń operacji jest słuszna. W tej chwili część operacji jest chronionych hasłem drugiego poziomu, postaramy się najbliższym czasie rozbudować system zabezpieczeń aby obejmował także inne operacje.
  12. AfterMarket.pl - uwagi i sugestie

    Nasz dział techniczny sprawdza opisany problem. Napiszę więcej gdy otrzymam od nich raport.
  13. Dropped - Padł ?

    Skoro tęsknisz za prowizjami, przywrócimy je w poniedziałek
  14. Transfer pieniędzy pomiędzy kontami?

    Była taka możliwość (wystarczyło zrobić wypłatę z jednego konta na indywidualny rachunek przypisany do drugiego konta). W tej chwili indywidualnych rachunków nie ma, ale gdy się pojawią to zapewne przywrócimy też i tę funkcję.
×