Jump to content

Rerek

Użytkownik
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rerek last won the day on May 17

Rerek had the most liked content!

Community Reputation

34 Excellent

About Rerek

  • Rank
    Stażysta

Recent Profile Visitors

1856 profile views
  1. Harlekin to bardzo fajna domena, bo i sama nazwa jest możliwa do wykorzystania jako brand. Aż dziwię się, że nie ma poruszenia na forum, bo to jedna z lepszych domen jakie tu zostały rzucone do wyceny w ciągu ostatnich miesięcy. Oczywiście nie jest to domena na którą co chwilę będą wpadać oferty, ale może kiedyś uda się ją dobrze sprzedać. Za to Classico to bym nawet nie zarejestrował
  2. Generalnie jestem zwolennikiem wprowadzania nowych rzeczy do serwisu (chyba byłem jednym z nielicznych który bronił AM w tej kwestii), aczkolwiek nie spodziewałem się że ten nowy AM to będzie wywrócenie do góry nogami i że to wszystko będzie działać na zupełnie nowej stronie. Nie byłbym może tak krytyczny jak niektórzy domagający się zatrudniania UX Designerów celem napisania wszystkiego na nowo, aczkolwiek nie sposób odnieść wrażenie że ta zmiana całego layoutu jest zupełnie niepotrzebna. Można było dodać te bajery, w samej stronie wprowadzić lekkie modyfikacje i wszystko byłoby w porządku, a i błędów byłoby pewnie znacznie mniej.
  3. No właśnie w sprawie ACTA2 nie rozumiem jednej rzeczy, a mianowicie co stoi na przeszkodzie by Google pobanowało tych, którym wyszukiwarka przeszkadza? Na moje to by nawet na dobre wyszło, bo w końcu na pierwszych miejscach wyszukiwania pojawiłyby się małe tematyczne strony, a nie portale typu Dziennik Bałtycki
  4. Chciałbym się mylić i trzymam kciuki za to, by "duzi gracze" także się tą nowością zainteresowali. Dużo zależy od oprocentowania, bo to ono zweryfikuje grupę odbiorców. Jak oprocentowanie będzie podobne do kredytów hipotecznych to zabawa będzie mieć sens. A jak to będą procenty podobne do jakichś providentów to nikt sensowny w to nie będzie wchodził.
  5. W sumie ten temat kredytów pod zastaw domeny jest mega ciekawy. Pytanie tylko czy będą chętni na takie transakcje, bo zakładam że w pożyczki typu XXX czy XXXX to raczej nikt się bawić nie będzie, a pod pożyczkę czy XX XXX czy XXX XXX to trzeba byłoby zastawić naprawdę solidną domenę (albo portal), a zazwyczaj ktoś kto ma taką domenę to nie potrzebuje pożyczać pieniędzy Zaintrygowało mnie ta zmiana. Fajnie byłoby widzieć jak ktoś pożycza komuś np. 100k na 5 lat na rozwój nowej firmy pod zastaw jakiejś znaczącej domeny. Mogłoby się wtedy o rynku domen zrobić dość głośno.
  6. Aby płacić kilkadziesiąt złotych dziennie to trzeba byłoby mieć kilka tysięcy domen. No ale jak ktoś ma kilkaset lub kilka tysięcy domen, to jaki problem przenieść te domeny do AM i ewentualnie zostawić sobie 100 w Premium?
  7. Ładnie Cię zaorali statystykami Ale to mniejsza o to. Mnie bardziej zastanawia jaki cel miałby AM w tym by blokować dostęp do licytacji dla KK? Przecież dla nich to lepiej, bo podbija to cenę. Naprawdę musicie czasem spojrzeć na dany problem z drugiej strony
  8. Racja, nie na to spojrzałem co trzeba Tak czy inaczej reszta wypowiedzi pozostaje bez zmian PS. Już kończę, bo mały offtop zrobiłem.
  9. @pb - na giełdzie AM jest 6 razy więcej domen i tym się kierowałem. Co do ruchu - to o czym mówisz jest chyba oczywiste dla wszystkich Poza tym Alexa jest 5x wyższa, a nie 3x. Alexa AM to około 50k, czyli ruch rzędu 800k miesięcznie. Alexa Premium to około 250k, czyli ruch rzędu 200k miesięcznie.
  10. Póki co ciężko mówić o liczbach, bo zmian na AM jeszcze nie ma. Statystyki migracji macie na plus, bo macie po prostu lepszą ofertę. Właśnie dlatego AM postanowił coś z tym zrobić, ale zamiast rywalizować cennikiem postanowili przekonać użytkowników innymi korzyściami, których konkurencja nie ma. Nie no, nie jest nieco mniejsze, tylko znacznie mniejsze... Pod względem ilości domen i popularności strony to Premium jest ponad 6 razy mniejsze I to właśnie może być problemem dla nas jako klientów, bo robi się z tego taki mały monopol na rynku... A że konkurencja na rynku jest potrzebna, to świadczy o tym chociażby ten temat w którym rozmawiamy, bez konkurencji tej obniżki by nie było
  11. Tak czułem, że mimo narzekań ludzi na zmiany w Aftermarket, to jednak AM zagrał iście po profesorsku. Oczywiście byli i tacy, co już zapowiadali otwieranie szampanów w Premium, a wiadomym było że te zmiany uderzą najmocniej właśnie w konkurencję Świetna riposta, spodziewałem się jej w takiej czy innej formie Czy ten krok będzie wystarczający to pewnie dowiemy się wkrótce.
  12. Lekcja demokracji w praktyce. Postrajkować, ponarzekać, a potem załatwić sobie jakiś przywilej, oczywiście pod szyldem słusznej idei...
  13. Nie twierdzę, że Ty jako konkretny użytkownik masz problem z oceną sytuacji. Chodzi o to, że my wszyscy (klienci) mamy mniej wiedzy, niż AM. My się możemy tylko domyślać, a AM ma konkretne liczby. Więc tu nie o poglądy chodzi, a o wiedzę Co do zarabiania. Nie wiemy ile AM zarabia na prowizjach od sprzedaży domen. Może wcale to nie jest tak dużo jak nam się wydaje? Jestem w stanie sobie wyobrazić, że koszyk zysków w dużej mierze składa się z utrzymywania domen czy też ze sprzedaży domen przechwyconych, a nie z prowizji. To też by w sumie mogło wskazywać na coś, o czym wiele osób nie chce słyszeć, czyli że generalnie rynek sprzedaży domen powoli wygasa. A nawet jeśli ktoś ma jeszcze smaczne kąski do sprzedaży, to nie robi tego przez AM. Pewnie parę lat temu transakcji było więcej, padały też może lepsze kwoty, to i z prowizji więcej wpadało. Dzisiaj to się możliwe że mocno zmieniło. W międzyczasie widzę, że opracowano kompromis, czyli jak ktoś nie chce trzymać domen w AM to musi zapłacić 3,65zł/rocznie prowizji. Dobra decyzja, daje wybór, niczego nie ogranicza, choć widzę że nadal niektórzy nie są zadowoleni i chcieliby mieć ciastko i zjeść ciastko
  14. No to zastanówmy się, ale tak na spokojnie. Jak chcesz sprzedać domenę za 1000zł przez AM, to prowizja jest rzędu... 50zł. Taki sam zysk (i to ciągły, rok w rok) AM ma z tego że ktoś przeniesie kilka domen. Jeśli więc wycofasz się z AM, a ktoś inny przeniesie do nich kilkadziesiąt domen, to są już na plusie i nikt za Tobą płakać nie będzie. Jak chcesz sprzedać domenę znacznie droższą np. za 10k, czy 100k, to prawdopodobnie i tak nie będziesz robić tego przez AM ze względu na to, że wtedy prowizja jest rzędu kilku tysięcy złotych. Takie transakcje robi się zazwyczaj za pomocą umowy/faktury a i zdarza się, że nawet za pomocą... Allegro, gdzie prowizja wtedy wyniesie kilkadziesiąt złotych. Twój problem z oceną sytuacji polega na tym, że patrzysz jedynie przez swój pryzmat (bardzo wąski). Oni mają dane, oni mają liczby i oni wiedzą jak to wygląda w praktyce. A czym przyciąga Allegro? Allegro przyciąga marką, rozpoznawalnością i tym że ma gigantyczny ruch. Czy Premium zaciera ręce, tego nie wiem. Może się okazać, że jednak dla niektórych klientów nie robi większej różnicy czy trzymają domeny w Premium czy AM i przeniosą je sobie po prostu do AM by móc mieć dostęp do zdecydowanie największego rynku w Polsce.
  15. Pomijając już aspekt samych zmian i tego czy są dobre czy nie, to ten temat pokazuje niestety, że wiele osób nie orientuje się w specyfice prowadzenia biznesu w świecie internetu. Nie jest to zarzut, tylko stwierdzenie faktu Powiem więc może coś na lekką obronę AM. Otóż praktycznie każdy biznes stara się dążyć do pewnej minimalizacji procesów, zwłaszcza tych które są problematyczne i przynoszą małe korzyści. Jeżeli więc AM rezygnuje np. z pewnych typów aukcji, to robi to świadomie. Jeśli pozbywa się problematycznych domen globalnych, to też robi to świadomie. Pomysły które tutaj padały, np. by pracownicy weryfikowali jakość domen User Premium jest kompletnym nie zrozumieniem biznesu, bowiem koszty supportu w wielu biznesach są jednymi z najbardziej problematycznych i powinno się dążyć do maksymalnej automatyzacji. Tymczasem niemalże na każdej stronie tego tematu pada pomysł, by w coś angażować support Co do domen zewnętrznych. Dla AM to jest średni biznes, kiedy trzymacie domeny u innych operatorów, bo im zależy na tym byście trzymali domeny właśnie u nich. Na tym przecież zarabiają. AM mówi do nas mniej więcej w ten sposób - "mamy świetne narzędzia, największą platformę sprzedaży, więc jak chcecie skorzystać z tym opcji to musicie zostać naszymi klientami". Z biznesowego punktu widzenia rozumiem ten ruch, choć wiem że niektórzy teraz mają przez to mocny dylemat.
×