Skocz do zawartości
tmi

SEDO.com - opis, rejestracja, parkowanie domeny oraz wyplata

Promowane odpowiedzi

Sedo.com jest to najwieszy europejski parking domen. (Parkingiem domen nazywamy serwis ktory udostepnia swoje serwery dns oraz tworzy pod naszym adresem strone z reklamami). Jego poczatkowa idea byl tylko serwis aukcyjny domen lecz z czasem zrodzila sie nowa usluga jak w temacie. W skrocie polega to na tym, ze parkujemy domene na Sedo. Od tej pory pod twoja nazwa bedzie strona z reklamami Google. Choc najbardziej interesujaca rzecza jest fakt, ze dostajemy wynagrodzenie za kazde klikniecie w reklame. Ile? To zalezy. Dla ruchu z Polski (domeny *.pl) jest to na dzien dzisiejszy 28.02.06 od 3 eurocentow do 6. W przypadku np. ruchu z USA czy Kanady dostajemy o wiele wiecej, od kilkunastu po nawet kilka euro za klik (wszystko zalezy od ceny danej kampanii reklamowej reklamodawcy). Ktos moze zadac pytanie "ale jaka jest recepta na sukces?". Odpowiedz jest prosta:

 

1. Domena powinna miec jak najwiekszy ruch

2. Oprocz ruchu liczy sie tak zwany clickrate, czyli jaki procent ludzi odwiedzajacych twoja domene klika w reklame (mozna tym oczywiscie sterowac wybierajac poprzez slowa kluczowe rodzaj reklam wyswietlanych, np. dla samochody.pl przy slowie kluczowym samochody clickrate wynosilby jakies 50%, a dla slowa kluczowego "internet" okolo jednego procenta.

3. Rodzaj reklamy na stronie. Najlepiej aby byla to droga reklama, czyli taka za ktora dostaje sie najwiecej pieniedzy (np. banki czy kredyty).

 

Np. Przy ruchu 500 unikalnych wejsc dziennie, clickrate 10% i wynagrodzenie za jedno klikniecie 0.06 euro centow, dostajemy 3 euro dziennie. Majac 10 takich domen 30 euro.

 

Pozostaje pytanie, "co ma z tego Sedo?". Otoz ma, i to bardzo duzo, bo az tyle samo co twoje wynagrodzenie (Google wyplaca raz w miesiacu Sedo pieniadze za reklame na zaparkowanych domenach, nastepnie Sedo przekazuje 50% wlascicielom domen, a reszte zatrzymuje [w zamian za transfer, utrzymanie dns, caly system reklam, czy obsluge portfolio]). Tak wiec Ty jestes zadowolony, Sedo jest zadowolone, Google jest zadowolone oraz pierwotny reklamodawca...

 

Rejestracja w Sedo:

Jest bardzo prosta dla osoby ktora zna choc z srednik stopniu jezyk: niemiecki, wloski francuski czy angielski. Ponizej opisze proces rejestracji dla jezyka angielskiego. Wchodzimy na strone glowna Sedo.com i wybieramy "Register". Nastepnie ukazuje nam sie ponizszy formularz ktory nalezy wypelnic zgodnie ze schematem:

 

Wybieramy na poczatku Country - Poland i zmienia nam sie formularz na ponizszy:

sedo_rejestracja.png

 

Parkowanie domeny.

Po rejestracji mozemy od razu dodac swoje domeny do portfolio. Wpisujemy swoja liste domen, jedna pod druga i postepujemy bardzo prostym kreatorem do konca procesu. Nastepnie jest nawajzniejszy etap. Musimy zmienic serwery dns u rejestratora naszych domen. Zmieniami serwery na: ns1.sedoparking.com oraz ns2.sedoparking.com i czekamy na aktualizacje serwerow dns. Gdy zaktualizuja sie serwery dns, bedziemy mogli zobaczyc statystyki domeny w dziale "domain parking" po zalogowaniu sie w serwisie. Zauwazymy tam tabelke ktora oznacza kolejno: Domain name - nazwe domeny, Keyword - slowo kluczowe, Vievs - ilosc unikalnych wejsc, Clicks - ilosc klikow w reklame, Click rate - % osob klikajacych w reklame, Euro/click - srednie wynagrodzenie za klik, oraz Revenue - wynagrodzenie.

 

Wyplata pieniedzy.

 

Przechodzimy w naszym panelu do "Payments details". Wybieramy metode platnosci (zakladam ze mieszkasz w Polsce i nie mozesz otrzymywac jeszcze pieniedzy na konto w PayPal'u). Wybieramy przelew miedzynarodowy - Pay always via direct deposit. Nastepnie ustalami minimum do wyplaty. Minimum to 20 euro. Nastepnie przechodzimy do ustawien adresu konta bankowego.

 

Account Owner - Wlasciciel konta (Imie i nazwisko)

IBAN - Miedzynarodowy numer twojego konta ( wpisujemy przed numerem naszego konta PL, np PL50102055581111146456406072

National Bank Code - Kod banku ( w przypadku Inteligo - 10205558)

Bank Name - Nazwa banku ( Inteligo - PKO BP SA)

SWIFT Code - Kod SWIFT ( Inteligo - BPKOPLPW)

ZIP Code - kod pocztowy (Inteligo 00-609)

City - miasto (Warszawa)

 

UWAGA! Aby dowiedziec sie swoich kodow banku najlepiej poszukac ich na oficjalnej stronie internetowej lub zadzwonic do konsultanta.

Wyplaty sa wysylane zawsze okolo 15 kazdego miesiaca (zostaniemy poinformowani emailem). Nastepnie czekamy kilka dni na przelew. Przewalutowanie kosztuje okolo 12zl (Inteligo). Powyzsze ustawienia sa takie same w przypadku gdy sprzedalismy jakas domene na aukcji.

 

Mam nadzieje ze powyzszy opis przyblizyl Wam troche dzialanie Sedo i tego typu programow, jednak z pewnoscia macie Panstwo jakies pytania na ktore chcielibyscie znac odpowiedz. Zachecam do komentarzy tegoz artykulu.

 

 

 



surf_468X60.gif

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

dzieki za konkretne informacje. Warto byloby zaznaczyc ze istnieja tez inne firmy zajmujace sie parkowaniem domen.

Podczas gdy

Sedo przekazuje 50% wlascicielom domen, a reszte zatrzymuje
Namedrive wyplaca 80% przychodow z reklam.

I Namedrive wygral niedawno z Sedo w rankingu na najpopularniejszy serwis parkingowy zajmujac pierwsze miejsce.

Pozdro

Tygrys

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

witam

czy zna ktoś te numery ( swift , National Bank Code itd. jak w powyższym artykule ) dla Mbanku ? posłałem maila do Mbanku jednak nie doczekałem się odpowiedzi...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

What is the mBank SWIFT number?



When transferring funds from abroad to an mBank account you will need the following information:

Bank name - mBank

Bank address - Mickiewicza 10

Bank City/Town - Lodz

Bank Postal Code - 90-050

Bank Code (e.g. Sort Code / BLZ / ABA) - 11402004

IBAN - complete account number

SWIFT - BREXPLPWMUL

Telephone : 0801 362265

źródło : http://www.mbank.com.pl/eng/faq.html#mw2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sedo od dzisiaj wprowadziło nowe opcje do swojego parkingu które były dostępne tylko dla wybrańców - Sedo Pro. Caly czas mozna jednak korzystać ze starych statystyk (domain parking (old)). Dzieki nowym szablonom CR skoczy do góry ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Czy pozycja VAT jest obowiązkowa ? Do czego im to służy w praktyce, skoro jest portal zagraniczny ? Czy wysłają jakieś informacje do urzędu ? Jaka jest różnica w przypadku osoby prywatnej i firmy odnośnie VAT ? Czy osoba fizyczna otrzymuje np. 100 netto, a firma 100 ale brutto i musi wystawić fakturę ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

czy wystawiajac w sedo domene na sprzedaz sa jakies hm... przeszkody? w namedrive np. domena musi byc u nich zaparkowana minimum przez miesiac...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
No właśnie, co to jest * VAT registration number?

Moze ktos odpowiedziec na to pytanie czy jesli nie mam firmy to co musze wpisac swój NIP czy nic nie trzeba wpisywac ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob mozna usunac domene z parkingu w sedo? Nigdzie nie moge znalezc takiej opcji. A moze po prostu wystarczy zmienic jej adresy DNS?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Moze ktos odpowiedziec na to pytanie czy jesli nie mam firmy to co musze wpisac swój NIP czy nic nie trzeba wpisywac :blink:

NIP nie ma nic wspólnego z VATem, jeśli nie jesteś VATowcem zostawiasz puste pole.

 

Witam,

 

Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob mozna usunac domene z parkingu w sedo? Nigdzie nie moge znalezc takiej opcji. A moze po prostu wystarczy zmienic jej adresy DNS?

Jesli zmienisz DNSy parking przestanie się wyświetlać pod danym adresem. Z panelu Sedo domeny usuwasz w zakładce domains management.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie w jaki sposob najbardziej oplaca sie pobrac zarobiona kase?

a ) Przelew Inteligo

b ) Przelew mBank

c ) PayPal

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pytanie 1. mam problem z dodaniem domen o końcówce sex.pl. Wpisuję nazwę - nazwa.sex.pl, a dalej sedo po kliknięciu przerabia to na poprostu samo sex.pl. Czy sedo obsługuje takie domeny?Nie znalazłam tego na sedo

Pytanie 2. Czy po zaparkowaniu domen i zaznaczeniu w procesie dodawania- "not for sale" mozna to potem zmienić czy trzeba usunac domenę i dodać od początku - patrzę patrzę ale nie widzę przycisku do zmiany i na forum też nie znalazłam odpowiedzi. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz




  • Najnowsze posty na forum

    • Zapraszam do przetestowania narzędzia do publikowania automatycznie treści w social mediach.   Na obecną chwilę obsługujemy - Facebook (własna apka) w tym grupy, strony
      - Twitter (nasza apka)

      W planach m.in.: - instagram
      - google plus - youtube - dailymotion - vimeo - wordpress   Możemy:
      - ustalić godzinę publikacji posta - zapisać do brudnopisu post - wrzucić ten sam post na kilka serwisów   Podstawowa wersja za darmo   Zapraszam do przetestowania:
      http://www.autopostly.com   Gdybyście mieli jakieś pytania dot. usługi - piszcie śmiało na forum lub przez email contact[do]autopostly.com Pozdrawiam
    • komiksowo.pl   Zapraszam do zakupu domeny:   komiksowo.pl
    • IGRZYSKA.pl   Zapraszam na aukcję domeny:    IGRZYSKA.pl   https://www.aftermarket.pl/bid.php?id=2217982   Najbliższe igrzyska już za pół roku!   https://pl.wikipedia.org/wiki/Zimowe_Igrzyska_Olimpijskie_2018    
    • hipoteki.pl   Aukcja opcji hipoteki.pl   https://www.aftermarket.pl/bid.php?id=2220657   Opcja opłacona do maja 2020 r.
    • domena espania.pl na aukcji Aftermarket bez ceny minimalnej - dzisiaj zakończenie !
        https://www.aftermarket.pl/bid.php?id=2216971   zapraszam
    • InformatorHandlowy.pl   Tylko dzisiaj dwie bardzo fajne domeny w dobrych cenach :   InformatorHandlowy.pl Domena idealnie nadająca się na katalog firm handlowych, wszelkiego typu strony z gazetkami Lidla, Biedronki i wielu wielu innych. Do wykorzystania na fajny serwis który bardzo szybko powinien na siebie zarabiać z umieszczonych pod nią reklam.   Portfolio.com.pl Fajna domena do prezentacji swojej oferty domen oraz dla wszystkich zajmujących się np. fotografią.  Do wykorzystania również pod wiele innych projektów.   Domeny "ważne" rok czasu . Ceny KT obowiązują do dzisiaj do godź. 22.00    
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Statystyki użytkowników

    • Użytkowników
      17 786
    • Najwięcej online
      20 372

    Najnowszy użytkownik
    hyper
    Rejestracja
×