Jump to content
Guest Anubis

Premium.pl nie pozwoliło na przedłużenie opcji.

Recommended Posts

Guest Anubis

Witam

 

O 12.33 wygasała mi dzisiaj opcja, którą utrzymywałem w Premium.pl. Na 10 minut przed koncem chciałem ją przedłużyć (robiłem to wielokrotnie, u wielu rejestratorów). Napotkałem jednak problem w postaci zapętlenia się skryptu potwierdzającego chęć przedłużenia dokładnie tej opcji. Klikałem dalej i pojawiała się strona na której mogłem wpisać lub zaznaczyć które opcje chcę przedłużyć. Wybierałem ponownie interesującą mnie opcję, kikałem dalej... i ponownie to samo.

 

W ferworze prób wybrałem z listy, dla odmiany, dwie opcje do przedłużenia. W takim układzie system poinformował mnie że zostaną przedłużone. Kliknąłem dalej i w podsumowaniu płatności wyskoczyła mi kwota przedłużenia tylko jednej opcji, a w tytule PayU jedna nazwa.

 

Opcja ostatecznie spadła.

 

Piszę tutaj gdyż dzwonienie na BOK to strata czasu (nikt nic nie wie, odsyłają dalej do kogoś kto mi mówi żeby napisać maila (1 zł za minutę połączenia!)), a samo napisanie problemu nie rozwiązuje - zgłosiłem ostatnio problem o mailach które informowały mnie, że Premium.pl trzyma kciuki bo domena jakaśtam.pl wygasa. Problem polegał na tym, że te maile dotyczyły domen na które już nie miałem opcji (puściłem je). BOK mi odpisał, że problem rozwiązany i nie będzie się już pojawiał co okazało się nieprawdą i nadal dostaję maile o wygasaniu domen na które nie mam już opcji.

 

Sprawa dotyczy opcji, nie domeny co nie zmienia jej priorytetu i uważam, że skrypt przedłużający powinien działać bez zarzutu zarówno przy jednych i drugich. Bardzo mnie obecna sytuacja rozczarowała gdyż do dnia dzisiejszego polecałem Premium.pl jako platformę działającą bez zarzutu.

 

Pozdrawiam

Anubis

Edited by Anubis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, dokładnie tak się dzieje jeśli operację przedłużenia zainicjuje się zbyt późno. Wynika to z mechanizmu, jaki jest stosowany przy przedłużaniu opcji, mianowicie kasowanie starej opcji i założenie nowej. Ten mechanizm jest tańszy od wprowadzonego później mechanizmu naskowego, pozwalającego na przedłużenie opcji na tej samej zasadzie co domeny (przez dodanie lat). W związku z różnicą w cenie, nie odnotowaliśmy jak dotąd istotnego zainteresowania wprowadzeniem tego mechanizmu i dlatego pozostaliśmy przy starym. Niestety, jak już na początku napisałem, Ten mechanizm potrzebuje pewnego marginesu czasowego i stąd "odmawia" inicjacji w przypadku gdy jest ryzyko niezdążenia z przedłużeniem. Być może dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie przedłużeń naskowych na takie okoliczności jak opisana przez Ciebie, jednak trzeba mieć świadomość, że będą one odpowiednio droższe, a też nie gwarantują sukcesu - nieraz ktoś próbował rejestrować czy przedłużyć domenę w ostatniej chwili, a nask akurat zamulił i nic z tego nie wyszło. Najlepszym wyjściem zawsze pozostanie zlecenie operacji z odpowiednim wyprzedzeniem.

 

Jeśli zaś chodzi o kwestię błędnych maili dotyczących realizacji opcji, to sprawdziłem mail od BOK, i nie dostałeś informacji, że jest poprawione, tylko że jest poprawiane - jeszcze nie zostało to wgrane do systemu produkcyjnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

@PB

Jeśli to co piszesz jest prawdą to jest to skandaliczne. Żandej informacji, żadnego ostrzeżenia, skrypt się wysypuje i basta. Skoro w panelu jest napisane, że opcja wygasa o 12:33 to powinienem mieć prawo przedłużyć ją do tego czasu. Skoro robicie sobie sami jakiś margines nie informując o tym nikogo to powinnście albo zmienić czas wygasania opcji (dostosowaną do waszego systemu) albo wprowadzić usługę przedłużania przez dodanie lat. Druga opcja została przedłużona w kilkanaście sekund po płatności, a pierwsza przy 10 minutach zapasu odmówiła przedłużenia?

 

Jeśli zaś chodzi o kwestię błędnych maili dotyczących realizacji opcji, to sprawdziłem mail od BOK, i nie dostałeś informacji, że jest poprawione, tylko że jest poprawiane - jeszcze nie zostało to wgrane do systemu produkcyjnego.

 

Faktycznie, mail z 28 kwietnia daje do myślenia. Rozumiem, że macie różne priorytety ale prosty błąd, który niesamowicie irytuje, moglibyście poprawić chyba nieco szybciej.

Edited by Anubis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się, że nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, zleciłem już sprawdzenie możliwości poprawy mechanizmu przedłużania opcji.

 

Co do maili o wygasaniu domeny, jest to efekt uboczny poprawki wprowadzonej aby prawidłowo obsługiwać opcje automatycznie przedłużane przez NASK w okresie wygasania domeny. Na razie nie znaleźliśmy optymalnego sposobu na pogodzenie tych dwóch rzeczy, ale temat jest cały czas na tapecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do maili o wygasaniu domeny, jest to efekt uboczny poprawki wprowadzonej aby prawidłowo obsługiwać opcje automatycznie przedłużane przez NASK w okresie wygasania domeny. Na razie nie znaleźliśmy optymalnego sposobu na pogodzenie tych dwóch rzeczy, ale temat jest cały czas na tapecie.

 

Nie można by po prostu sprawdzać czy w momencie wysyłania maila, że "premium trzyma kciuki za realizację opcji" do użytkownika opcja znajduje się w jego panelu? :) Też dostaję maile typu "powodzenia" odnośnie opcji, których nie przedłużyłem na kolejne 3 lata i nie mam już w panelu i przyszło mi do głowy, że takie jedno dodatkowe sprawdzanie załatwiłoby przecież problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie można by po prostu sprawdzać czy w momencie wysyłania maila, że "premium trzyma kciuki za realizację opcji" do użytkownika opcja znajduje się w jego panelu? :) Też dostaję maile typu "powodzenia" odnośnie opcji, których nie przedłużyłem na kolejne 3 lata i nie mam już w panelu i przyszło mi do głowy, że takie jedno dodatkowe sprawdzanie załatwiłoby przecież problem.

 

Patrząc od zewnątrz, na pewno byłoby to wystarczające rozwiązanie, ale chcemy naprawić ten problem kompleksowo. ;-) Sprawdzę na ile szybko dałoby się wdrożyć zaproponowaną przez Ciebie "zaślepkę".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Zgadzam się, że nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, zleciłem już sprawdzenie możliwości poprawy mechanizmu przedłużania opcji.

 

I tyle? Po prostu puszczacie mi opcje i obiecujecie poprawę? Jak to jest Panie Bojczuk, że jedna opcja potrzebuje kilkunastu sekund na przedłużenie, a druga nie pozwala na przedłużenie mimo 13 minut zapasu? Rozumiem, że używanie przedłużenia opcji w tej formie nie daje 100% pewności powodzenia operacji (skasowanie i utworzenie może się nie udać ze względu na aktualny stan domeny etc.) jednak uważam, że systemowe zablokowanie przez Premium.pl próby przedłuzenia opcji to skandal i sprawy tak nie zostawię.

Edited by Anubis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem nie wynika ze złośliwego działania systemu, ale z niedoskonałości systemu. W tej chwili nie wiem, czy nieprzedłużenie wynikło z takiej, a nie innej konstrukcji kodu, czy ze zwykłego błędu. Uzyskanie szybkiej odpowiedzi na pytanie ma tę wadę, że jest ona oparta jedynie na wiedzy bądź podejrzeniach odpowiadającego, a nie na dokładnym zbadaniu problemu. Dlatego nieraz support odpowiada dopiero po kilku dniach, jeśli problem wymaga konsultacji czy analizy. Jak będę miał wszystkie dane, wtedy będę mógł napisać coś więcej, na teraz, tak jak wspomniałeś, "to tyle".

 

Mimo wszystko szkoda, że nie zadzwoniłeś ani nie napisałeś w sprawie tej opcji zanim spadła, być może jeszcze udałoby się ją uratować (jeśli support by mi szybko przekazał informację), teraz już niestety pozostaje tylko analiza post mortem. :-(

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Ten margines, o którym pisałeś w pierwszym swoim poście, ustalił NASK czy Premium.pl? Nie zapominaj dodatkowo, że nie wypowiadasz się tutaj prywatnie.

Edited by Anubis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PB

Jeśli to co piszesz jest prawdą to jest to skandaliczne. Żandej informacji, żadnego ostrzeżenia, skrypt się wysypuje i basta. Skoro w panelu jest napisane, że opcja wygasa o 12:33 to powinienem mieć prawo przedłużyć ją do tego czasu. Skoro robicie sobie sami jakiś margines nie informując o tym nikogo to powinnście albo zmienić czas wygasania opcji (dostosowaną do waszego systemu) albo wprowadzić usługę przedłużania przez dodanie lat.

Zgadzam się. Jeżeli faktycznie był tutaj wewnętrzny limit, o którym user nie jest informowany i ujawnia się na kilka minut przed to uznałbym to za mocne niedopatrzenie. Ciekaw jestem wyniku analizy (czy taki faktycznie był powód) i finału sprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo wszystko szkoda, że nie zadzwoniłeś ani nie napisałeś w sprawie tej opcji zanim spadła, być może jeszcze udałoby się ją uratować (jeśli support by mi szybko przekazał informację), teraz już niestety pozostaje tylko analiza post mortem. :-(

Tej odpowiedzi nie rozumiem....

Jeśli skrypt stosowany przez premium nie dał rady to gdzie lub jak byś ją przedłużył? W home, az?

 

Może jednak warto dodać droższą metodę odnawiającą bez kasowania? Do wyboru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tyle? Po prostu puszczacie mi opcje i obiecujecie poprawę? Jak to jest Panie Bojczuk, że jedna opcja potrzebuje kilkunastu sekund na przedłużenie, a druga nie pozwala na przedłużenie mimo 13 minut zapasu?

 

 

Marudzisz. Jak czasem chcę zarezerwować pakiet 100 domen np. w AM, to jest to błyskawicznie. Chwilę później taki sam pakiet 100 domen mieli i mieli na nask-owych serwerach i wyskakuje błąd. Zdarza się.

Edited by umberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Jeśli skrypt stosowany przez premium nie dał rady to gdzie lub jak byś ją przedłużył? W home, az?"

 

"Ręcznie" mógłbym przedłużyć metodą naskową, po prostu nie jest ona (na razie) zaimplementowana w systemie, ale bezpośrednio w nask wciąż jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"Ręcznie" mógłbym przedłużyć metodą naskową, po prostu nie jest ona (na razie) zaimplementowana w systemie, ale bezpośrednio w nask wciąż jest.

 

Według mnie jest to duże zaniedbanie ze strony Premium.pl. Jeżeli faktycznie wymagany był taki margines czasowy powinno być to uwzględnione z datą wygasania w panelu lub też powinna być stosowna informacja na ten temat w trakcie przedłużania (aby nie tracić czasu z obsługą panelu) i żeby niezwłocznie skontaktować się z BOK. Parafrazując klasyka, chciałeś wydymać freda to teraz fred wydymał Was, przemówił NASK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wystarczy aby system powiadamiał 48 h przed wygasaniem np. takim komunikatem...Z uwagi na to iż nasz system przedłużania opcji pochodzi z czasów kiedy Popiela myszy żarły, zachęcamy do rozpoczęcia procesu odnowienia..może zdążymy...

:)

 

 

Anubis...tytuł wątku wprowadza ewidentnie w błąd...Premium Ci niczego nie zabraniało...ino Ty szczęścia nie miałeś...

:)

Edited by Bazyli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Anubis...tytuł wątku wprowadza ewidentnie w błąd...Premium Ci niczego nie zabraniało...ino Ty szczęścia nie miałeś...

 

W lotto nie grałem, a błąd był ewidentnie po stronie Premium. W błąd wprowadzają Twoje dywagacje. Gdyby sprawa dotyczyła AfterMarket to by pewnie nie starczylo prawników w Polsce, którzy rzekomo mieli by się zająć ową sprawą, wytoczoną przez Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobna sprawa do "aftergate" gdzie aftermarket przedłużało domeny w ostatnich sekundach i czasami coś się posypało i nie zdążyło przedłużyć z tym ,że zachowali się honorowo i odkupili domeny i przekazali je za darmo abonentowi, ciekawe jak sprawa zakończy się tutaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Wszsytko załatwione. Opcja do mnie wróciła :) Przemek ją odnalazł i odkupił dla mnie. Dodatkowo otrzymałem drobny grant na usługi w Premium.pl

Edited by Anubis
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Jeśli zaś chodzi o kwestię błędnych maili dotyczących realizacji opcji, to sprawdziłem mail od BOK, i nie dostałeś informacji, że jest poprawione, tylko że jest poprawiane - jeszcze nie zostało to wgrane do systemu produkcyjnego.

 

Czy pół roku było niewystarczające by naprawić ten irytujący błąd? Obecnie dostaję informację mailowe o domenach na które nie mam opcji od nawet 4 miesięcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×