Jump to content
CzarnyElo

Pozycjonowanie, a domeny generyczne.

Recommended Posts

Cześć,

 

klient podczas negocjacji, które ciągną się od 3 miesięcy obniżył teraz swoją ofertę o połowę twierdząc, że firma, która pozycjonuje jego stronę poinformowała go, że w lipcu Google zmieniło algorytm i domeny generyczne nie mają już żadnego bonusu podczas pozycjonowania na frazę zawartą w domenie. Czy ktoś z Was siedzi w temacie głębiej i mógłby się odnieść do tego?

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To miała być domena na zaplecze czy na serwis główny ?

A może to tylko nowy sposób "na algorytm Google" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem też zawsze, że algorytmy, pozycjonowanie i inne bajery od dawna nie mają większego znaczenia przy cenach generyków ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generyk dalej pomaga, jest jednym z czynników, które mają znaczenie. Jednak jeśli jest to ewidentny, np. trójwyrazowy EDM (w dodatku przeoptymalizowany) to zamiast pomagać w seo, może szkodzić.

Edited by monty

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomaga

 

jesli nazwa EMD polaczona jest z dobra jakosciowa strona to taka nazwa bedzie miala pozytywny wplyw na SEO w przeciwnym wypadku taka domena nie bedzie miala wiekszego wplywu na SEO (takiego jak kiedys ;) - wiec kupowanie domeny dla celow czysto SEO nie jest najlepszym krokiem wiec tu firma mowi Ci prawde)

 

warto spojrzec na infografike pokazujaca kilka czynnikow:

- wiek

- slowa kluczowe

- dlugosc domeny

- historia

- EMD

- publiczne vs prywatne dane w DNS

- certyfikat SSL

http://blog.digitalinsights.in/google-seo-ranking-factors-in-2014/05215687.html

 

ps. nalezy pamietac ze nie kazdy EMD jest generykiem. generyk moze byc EMD, ale pomijajac ten fakt to jesli generyk ma sam z siebie ruch branzowy to to jest powod dla ktorego m.in. warto go miec. wtedy i bez pozycjonowania klienci "stargetowani" trafiaja na strone

Edited by limo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

klient podczas negocjacji, które ciągną się od 3 miesięcy obniżył teraz swoją ofertę o połowę twierdząc, że firma, która pozycjonuje jego stronę poinformowała go, że w lipcu Google zmieniło algorytm i domeny generyczne nie mają już żadnego bonusu podczas pozycjonowania na frazę zawartą w domenie. Czy ktoś z Was siedzi w temacie głębiej i mógłby się odnieść do tego?

 

Pozdrawiam!

 

Rozumiem, że chodzi o lipiec 2013? Bo już wtedy można było to zaobserwować...:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIestety, wielu "drobnych cwianiaczków" nie kupi domeny, bo:

- domeny nie ma w google -> no nie ma, nie rozróżniają, że domena nie musi mieć aktywnego DNS i nie jest zbanowana

- na domenie nie ma przecież serwisu żadnego -> taa, najlepiej jakby w pakiecie było postawienie strony

- nie ma jej na pierwszej stronie google -> bo być w necie oznacza być na pierwszej pozycji w Google

- nie można jej pozycjonować -> bo przecież domena służy wyłącznie do tego , jak wiadomo, a najlepiej, aby w ogóle miała słowa kluczowe "uzywanesamochodywdzielnicypragapoludniewwarszawie.pl"

- nie ma statystyk odwiedzin strony -> bo przecież.... wróć do punktu pierwszego

 

świadomość potencjalnych nabywców jest niska niestety i to trzeba brać pod uwagę i spokojnie tłumaczyć.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli nazwa EMD polaczona jest z dobra jakosciowa strona to taka nazwa bedzie miala pozytywny wplyw na SEO w przeciwnym wypadku taka domena nie bedzie miala wiekszego wplywu na SEO (takiego jak kiedys ;) - wiec kupowanie domeny dla celow czysto SEO nie jest najlepszym krokiem wiec tu firma mowi Ci prawde)

 

warto spojrzec na infografike pokazujaca kilka czynnikow:

- wiek

- slowa kluczowe

- dlugosc domeny

- historia

- EMD

- publiczne vs prywatne dane w DNS

- certyfikat SSL

http://blog.digitalinsights.in/google-seo-ranking-factors-in-2014/05215687.html

 

ps. nalezy pamietac ze nie kazdy EMD jest generykiem. generyk moze byc EMD, ale pomijajac ten fakt to jesli generyk ma sam z siebie ruch branzowy to to jest powod dla ktorego m.in. warto go miec. wtedy i bez pozycjonowania klienci "stargetowani" trafiaja na strone

 

Limo,

 

Chciałbym dopytać. Przykładowa domena ChirurgiaPlastycznaWarszawa.pl.

 

W jaki sposób Klient może sobie ją wykorzystać? Mniejsza Klinika powiedzmy sobie jako nazwę po kluczową frazę w google w jej branży z założeniem, że będzie spełniała wszystkie standardy (Klinika + content). Czy to jej pomoże?

 

W drugim przypadku duża Klinika chciałaby ją wykorzystać pod pozycjonowanie np. podstronę lub ewentualnie bloga?

 

Czy takie domeny są wartościowe pod kątem pozycjonowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limo,

 

Chciałbym dopytać. Przykładowa domena ChirurgiaPlastycznaWarszawa.pl.

 

W jaki sposób Klient może sobie ją wykorzystać? Mniejsza Klinika powiedzmy sobie jako nazwę po kluczową frazę w google w jej branży z założeniem, że będzie spełniała wszystkie standardy (Klinika + content). Czy to jej pomoże?

 

W drugim przypadku duża Klinika chciałaby ją wykorzystać pod pozycjonowanie np. podstronę lub ewentualnie bloga?

 

Czy takie domeny są wartościowe pod kątem pozycjonowania?

Tak. Fraza kluczowa w nazwie domeny wspomoże.

 

Jednak wspomoże jest kluczowym słowem. Gdyż nazwa domeny nie załatwi całego pozycjonowania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Fraza kluczowa w nazwie domeny wspomoże.

 

Jednak wspomoże jest kluczowym słowem. Gdyż nazwa domeny nie załatwi całego pozycjonowania :)

 

Dziękuję za odp.

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że nie załatwia to całości. Chciałem tylko wiedzieć czy to ma jeszcze znaczenie w związku z tymi przetasowaniami w google. To nie jest nazwa brandingowa ale chodzi mi bardziej o zaplecze.

Edited by zibero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odp.

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że nie załatwia to całości. Chciałem tylko wiedzieć czy to ma jeszcze znaczenie w związku z tymi przetasowaniami w google. To nie jest nazwa brandingowa ale chodzi mi bardziej o zaplecze.

 

co do EMD to dobrze by domena byla nie tylko slowami kluczowymi, ale brandem i miala autorytet/zaufanie

im wiecej upchanych slow i im nowsza domena bez branzowego ruchu/linkow tym mniejsze szanse na jej wyjatkowosc w SEO :(

Tak jak icebreaker pisze: "Fraza kluczowa w nazwie domeny wspomoże." ale to nie wszystko..

 

http://searchengineland.com/library/google/emd-update

 

"Exact-match domains will continue to be in high demand by business owners and website publishers because users implicitly trust them like brands, they receive type-in traffic, they rank more easily in search engine results, and the supply is limited.

But exact-match domains aren’t right for every company or every use."

http://www.domainsherpa.com/exact-match-domains/

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie znaczenie dla SEO ma "podpinanie" domen generycznych do stron brandowych? Przykład: kawa.pl / tchibo.pl
Czy chodzi tu tylko o ruch type-in czy może dla robotów/wyszukiwarek po pewnym czasie, dzięki domenie generycznej, kawa=tchibo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie znaczenie dla SEO ma "podpinanie" domen generycznych do stron brandowych? Przykład: kawa.pl / tchibo.pl

Czy chodzi tu tylko o ruch type-in czy może dla robotów/wyszukiwarek po pewnym czasie, dzięki domenie generycznej, kawa=tchibo?

 

jesli ludzie / agencje / gazety / fora / artykuly beda linkowac anchor Kawa lub Kawa.pl do strony tchibo i na stronie docelowej beda znajdowalo sie to slowo + pochodne z tej branzy to wyszukiwarka moze uznac ze slowo klucz prowadzi do serwisu ktory jest zbierzny z jego znaczeniem. a co do braznowego type-in to jesli uzytkownik trafi na strone docelowa i zainteresuje go tresc ktora serwis oferuje, spedzi dluzszy czas na tej stronie i po niej bedzie "wedrowal" to jest to kolejny sygnal ze domena i serwis jest "wartosciowy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli ludzie / agencje / gazety / fora / artykuly beda linkowac anchor Kawa lub Kawa.pl do strony tchibo i na stronie docelowej beda znajdowalo sie to slowo + pochodne z tej branzy to wyszukiwarka moze uznac ze slowo klucz prowadzi do serwisu ktory jest zbierzny z jego znaczeniem. a co do braznowego type-in to jesli uzytkownik trafi na strone docelowa i zainteresuje go tresc ktora serwis oferuje, spedzi dluzszy czas na tej stronie i po niej bedzie "wedrowal" to jest to kolejny sygnal ze domena i serwis jest "wartosciowy"

 

Dziękuję za odpowiedź. Czyli - podsumowując - warto mieć generyka i podpiąć go do domeny brandable. Ale czy korzyści są warte ceny, za jaką sprzedaje się top generyki (XX XXX - XXX XXX zł)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dziękuję za odpowiedź. Czyli - podsumowując - warto mieć generyka i podpiąć go do domeny brandable. Ale czy korzyści są warte ceny, za jaką sprzedaje się top generyki (XX XXX - XXX XXX zł)?

 

mysle ze generyki nie kupuje sie tylko dla wspierania dzialan SEO. czesto firmy robia to dla zbudowania zaufania, dobrego wizerunku (no moze lepszego niz ten: http://www.copywriting.pl/fajne-smieszne-nazwy-firm/) i wartosci jaka domena jest w oczach kupujacych oraz potencjalnych klientow. duzo latwiej jest zakodowac w podswiadomosci domene generyczna albo/i zlapac klienta nastawionego na branzowy serwis, a takze na call-to-action (zakup, zapisanie do newslettera, kontakt, lead, dodanie opinii etc).

 

Dobra domena w posiadaniu firmy moze stanowic jego aktywo/wartosc niematerialna i prawna i moze byc jego marka sama w sobie. Pamietac rowniez nalezy, ze pieniadze na kampanie reklamowe poprawiajace wizerunek sa uzupelnieniem dzialan marketingowych ale bez kolejnych nakladow finansowych nie sa namacalne. Domena zostaje w firmie na "stale". Aaa... sa sytuacje kiedy zakup domen stanowi ucieczke od podatku ;) tzn zmniejszenia jego podstawy obliczenia.

 

ps. wystarczy sobie zadac pytanie (nie znajac jakiejs branzy)... jaki adres wpisze z glowy wiecej ludzi w przegladarke: wakacje.pl czy itaka.pl Czy w glowie osob wchodzacych na strone bedzie konkretna akcja (zapoznanie sie z oferta?) Czy w przypadku slowa itaka np: biuro osob zagubionych. Ktora wiec ze nazw moze miec wiekszy CTR. Jesli zalozmy obie strony maja podobny CTR to w ktorym przypadku wyzszy bedzie CTA albo mniejsza liczba porzucen strony.

 

"A domain name should supports your business or service. The domain name must be memorable, spelled easily...

And, most importantly, the domain name must directly relate to what you are promoting/selling....If you have to explain the connection, that domain name is not an effective domain name for your website – if your goal is to sell your products or services."

 

ps2. budzet jaki firma wydaje na jednorazowe kampanie w przypadku duzych firm z pewnoscia miesci sie w podanym przez Ciebie zakresie, a w niektorych przypadkach go przekracza, nie mowiac juz ze reklama w tv to sa miliony zlotych. zatem odpowiedz na pytanie czy lepiej wydac 50k na reklame czy na domene bedzie zalezala od tego jak to widzi kupujacy po przeprowadzeniu analizy i potrzeb firmy

Edited by limo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja zadam pytanie w drugą stronę: To jak to jest, że jeszcze nikt nie podpowiedział producentom np. soków owocowych takich marek jak Fortuna, Hortex czy Tymbark, żeby sobie kupili domenę SokiOwocowe.pl ? Ich marketingowcy nie znają potencjału? Dlaczego nie potrzebują domeny generycznej? nawet jeśli nie prowadzą sprzedaży online tylko mają dystrybucję i sprzedaż bezpośrednią, to chyba wiedza co to znaczy prestiż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@umberto

Zakładam, że dla nich prestiż to ich własny brand. Kieruje nimi "miłość własna" do brandu.

Uważają że jest najlepszy, zajebisty, najbardziej rozpoznawalny i świadomie lub nie, nie zestawiają tego z danymi liczbowymi (historycznymi, obecnymi i prognozami ) mówiącymi o tym, że posiadali np. 4,5% rynku, posiadają 4.5% rynku i posiadać będą 4,6 % rynku ( a tylko dlatego 4,6% bo wypada zakładać wzrost a nie spadek). A konkurencja do której się odwołują i stawiają w jednym rzędzie ma np 17,20,25%

 

Ponadto jak agencja, która doi (na brandzie) daną firmę na grubą kasę przez jakiś czas, ma powiedzieć - kupcie sobie sokiowocowe.pl. A co jak to zadziała ? Może paść "pytanie" dlaczego nie poleciliście nam tego ruchu na wstępie - to by nam dało kolejne 2,5% dużo wcześniej.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja zadam pytanie w drugą stronę: To jak to jest, że jeszcze nikt nie podpowiedział producentom np. soków owocowych takich marek jak Fortuna, Hortex czy Tymbark, żeby sobie kupili domenę SokiOwocowe.pl ? Ich marketingowcy nie znają potencjału? Dlaczego nie potrzebują domeny generycznej? nawet jeśli nie prowadzą sprzedaży online tylko mają dystrybucję i sprzedaż bezpośrednią, to chyba wiedza co to znaczy prestiż.

 

mysle, ze producentom niejedna osoba podpowiedziala to o co pytasz. natomiast byc moze na podstawia analiz nie jest oplacalne w tym przypadku stawianie na taka domene.

 

nazwe ktora podajesz ciezko zmonetyzowac i nie dla wszystkich posiadanie takiej domeny to prestiz. pomysl ile razy sam bys taka domene wpisal idac na zakupy do sklepu i czy w tym przypadku poprawi sie wizerunek marki w Twoich oczach az tak zebys zmienil produkt codziennego uzytku na firme ktora posiada lepsza domene. moze domena fajnie sprawdzilaby sie w internecie gdzie wspomaga sprzedaz detaliczna, ale nie przyniesie firmie wymiernych korzysci. ja na przyklad nie przypominam sobie ile razy dodalem do ulubionych jakas domene/strone w ww. przypadku i branzy.

 

moze wymieniona domena moglaby byc brana pod uwage na jakas kampanie reklamowa, ale raczej top generykiem nie jest (tak mi sie wydaje).

dodatkowo ilosc zapytan tego terminu w wyszukiwarkach moze swiadczyc o tym, ze poza dwoma ladnymi slowami potencjalnych nabywcow sokow bedzie niewiele.

ciezko udzielic odpowiedzi zero jedynkowej na pytania ktore zadajesz. wieksze jednak znaczenie moga miec domeny w przypadku gdy firma koncentruje sie na internecie jako najwazniejszym kanale dystrybucji.

 

na koniec.. jesli firma posiada ogromny budzet to moze sobie wymyslic nazwe i ja wypozycjonowac do top5.

ja staralem sie pokazac dodatkowe benefity jakie generyk moze miec przy pozycjonowaniu. dyskusja na temat ktory generyk ile jest warty i dlaczego to osobny temat.

 

ps. mysle ze moze warto zapytac specow od kreowania marki, SEOwcow albo bezposrednio producentow co mysla na ww. temat. a z drugiej strony zapytac klienta koncowego ktora z domen robi na nim "lepsze" wrazenie.

Edited by limo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps. mysle ze moze warto zapytac specow od kreowania marki, SEOwcow albo bezposrednio producentow co mysla na ww. temat. a z drugiej strony zapytac klienta koncowego ktora z domen robi na nim "lepsze" wrazenie.

 

Twoje pytanie "sugeruje" odpowiedź - ta na którą wydano dużo kasy aby wypromować.

Owszem, to jest dobre pytanie, ale w sytuacji gdy obie (wszystkie) nazwy brane pod ocenę są dostępne - wolne - gołe - bez historii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twoje pytanie "sugeruje" odpowiedź - ta na którą wydano dużo kasy aby wypromować.

Owszem, to jest dobre pytanie, ale w sytuacji gdy obie (wszystkie) nazwy brane pod ocenę są dostępne - wolne - gołe - bez historii.

 

W przypadku domeny: wakacje.pl i itaka.pl jesli przy takim samym budzecie i starcie od zera pierwsza domena ma wiekszy potencjal by byc kojarzona z wycieczkami. to pierwsza domena bedzie zawierala wiecej linkow zwrotnych/ulubionych ze slowem kluczowym wakacje wiec finalnie ma przewage nad ta druga. w tym przypadku to slowo wakacje jest wiecej razy wyszukiwane w wyszukiwarkach niz to drugie. wiecej osob wpisze typo wakacje.pl niz jakakolwiek inna firma. mozna by tu mnozyc przykladow ale prawda lezy po srodku. nie w kazdym przypadku posiadanie super domeny bedzie firmie dawalo przewage konkurencyjna wiec trzeba by sie zastanowic nad kazdym przypadkiem z osobna.

 

btw. w przypadku dobrych domen generycznych nie zawsze jest mozliwe spelnienie warunku by nie zawieraly one przeszlosci i to juz jest ich bonusem na start ze kupujac domene generyczna mozna zyskac przewage jeszcze nie zaczynajac dzialan marketingowych. mozna tez isc w inna strone i pomyslec ktora z domen bylaby lepsza gdyby nie wydawac ani zlotowki na jej promocje... czy obie domeny mialyby rowny start? wydawac by sie moglo ze tak. ja w tym przpadku wolalbym miec wakacje.pl

Edited by limo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem przekonany, że marki o których wspominacie z chęcią przygarnęłyby domeny sok.pl, soki.pl, soczek.pl itp. Krótkie i łatwe do zapamiętania.

Podczas sprzedaży swojej domeny SokJablkowy.pl mało która z firm, produkująca soki oraz wyłącznie soki jabłkowe, była zainteresowana domeną, pomimo iż posiadali domeny w stylu maciejowysad.pl.

 

Sądzę, że w środowiskach producentów, i to nie tylko spożywki, świadomość posiadania topowych domen jeszcze kuleje.

Choć można spotkać przykłady budowania swojego brandu w oparciu o szereg domen generycznych kierujących na daną stronę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zapytać jeszcze forumowiczów, czy rejestrowanie domen funkcjonalnych ze słowami kluczowymi ma sens przy pozycjonowaniu? Np. restauracja.com.pl podpięta pod stronę restauracji o dowolnej nazwie, przy założeniu, że restauracja posługuje się adresem nazwa_restauracji.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×