Jump to content
Sign in to follow this  
krystekm

Opcja na domenę i statystyki- wynik analizy przeprowadzonej przez NASK

Recommended Posts

'Analizy NASK wskazują, że oczekiwana liczba zrealizowancych opcji za 12 miesięcy powinna wynieść 13 000 (+/- 6%), a więc dramatyczne materiały prasowe mówiące o 'bankructwie' Partnerów po obniżeniu ceny opcji do 30 PLN były dalece nieprawdziwe. Po doświadczeniu z 6 tygodni można stwierdzić, że potencjalne zagrożenie przez mechanizm: kup Opcje (30 PLN) i zarejestruj domenę (10 PLN) zamiast ją przedłużać za 60 PLN, NIE ISTNIEJE.

 

Statystyki DNT i opcji

NASK informuje, że liczba rejestracji DNT od 1 stycznia 2008 do dzisiaj osiagnęła wartość 10 796 domen. Liczba rejestracji opcji (WLS) od 1 stycznia 2008 do dzisiaj to 10 693, a liczba zrealizowanych opcji to 1635.'

 

DNS.PL Biuletyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślę że zagrożenie istnieje. Szczególnie dla nazwa.pl :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagrożenie bankructwa istnieje dla każdej firmy, która obierze zły model biznesowy lub której praktyki nie zostaną zaakceptowane przez rynek. Już teraz widzimy, że rynek nie akceptuje dodatkowych opłat za AuthInfo i nieuczciwych praktyk związanych ze zbyt restrykcyjnymi umowami lojalnościowymi. Pozostałe firmy (w tym rejestratorzy i partnerzy NASK) nie mają się czego obawiać - również w kontekście opcji na domenę.

 

--

Daniel Dryzek

http://active24.pl - .pl za 9.90 PLN! Bez opłat za AuthInfo, hurtowa rejestracja domen.

http://domenytanio.pl - domeny .pl tylko 9.00 PLN, przedłużenie ważności tylko 79 PLN

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku opcji zagrożenia nie ma, ze względu na fakt, że sposób działania OPCJA + REJESTRACJA zamiast PRZEDŁUŻENIE nie jest do przyjęcia dla większości abonentów, ponieważ wiąże się z 14-dniowym niedziałaniem domeny, a co za tym idzie strony lub skrzynek mailowych. Domeniarzom to może nie przeszkadzać, ale ludziom, którzy korzystają z domen jak najbardziej.

 

Kolejna kwestia jest taka, że na czyjeś domeny opcja już może być założona, więc obecny abonent nie ma wyjścia - musi domenę "normalnie" przedłużyć. W takiej sytuacji oczywiście zyskuje tylko NASK.

 

Następna kwestia: nie każdy partner NASKu posiada w swojej ofercie opcje na domeny. Sami sprawdźcie na DNS.pl jaka liczba partnerów oferuje opcje.

 

Następna kwestia: zorientowanie w temacie. Domeniarze może i wpadną na to rozwiązanie, ale "przeciętny" abonent raczej nie.

 

Następna kwestia: ceny za przedłużenie ważności domen polskich mają spadać = nie będzie się opłacało kombinować z opcjami.

 

Chyba wystarczy argumentów :-)

 

@Daniel:

Piszesz, że już teraz rynek nie akceptuje firm stosujących przykładowo dopłaty do authinfo. Z przykrością, ale jednak, nie mogę się zgodzić. Ile jest firm, które nie praktykują dopłat do authinfo dla domen rejestrowanych w promocji? Trzy? Cztery? Znam Adweb, Active24 = DomenyTanio i tyle.

 

W az.pl można domeny zarejestrować drożej, ale authinfo jest od ręki. To samo w Home.pl i w większości innych firm. Mało tego zgodnie z ustaleniami NASK authinfo partner musi wydać NIEZWŁOCZNIE PO OTRZYMANIU PROŚBY, tak więc jeśli jakiś rejestrator uzależnia wydanie authinfo od innych warunków to uderzajcie z tym do NASKu. Problem nie leży w złej polityce firm, a w niedoinformowaniu i niechlujstwie abonentów. Skoro rejestruję domenę za grosze, to czytam regulamin i wiem, że będę musiał dopłacić, a skoro się na to zgadzam to nie mogę narzekać na taką praktykę. Proste...

 

Co oczywiście nie zmienia faktu, że lepiej gdyby nie było takich promocji, które ograniczają transfer domeny, ale zawsze się ktoś wyłamie, a wtedy inni się wyłamią - niestety ale promocje zakładają, że potencjalny klient nie doczyta regulaminu i tak też jest w rzeczywistości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zagrożenie bankructwa istnieje dla każdej firmy, która obierze zły model biznesowy lub której praktyki nie zostaną zaakceptowane przez rynek. Już teraz widzimy, że rynek nie akceptuje dodatkowych opłat za AuthInfo i nieuczciwych praktyk związanych ze zbyt restrykcyjnymi umowami lojalnościowymi. Pozostałe firmy (w tym rejestratorzy i partnerzy NASK) nie mają się czego obawiać - również w kontekście opcji na domenę.

 

@Daniel

 

Masz 100% racji, ale czarne scenariusze o tym jak firmy-Partnerzy beda bankrutowac dotarly do nas od Partnerow NASK... W przypadku WLS okazalo sie ze "strach ma wielkie oczy". Najlepsze i tak bylu oskarzenia NASK ze obnizyl ceny za WLS.

 

Ja wiedzialem ze tak nie bedzie, a ilosc takich "operacji" ocenialem na 20 000 - 40 000 rocznie. W efekcie moze ich bedzie 13 000 jak oszacowalismy na podstawie calkiem dobrej (statystycznie) probki z 6 tygodni a wiec 1/8 roku.

 

Teraz z satysfakcja piszemy ze jednak nic zlego sie nie stalo :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
Mało tego zgodnie z ustaleniami NASK authinfo partner musi wydać NIEZWŁOCZNIE PO OTRZYMANIU PROŚBY, tak więc jeśli jakiś rejestrator uzależnia wydanie authinfo od innych warunków to uderzajcie z tym do NASKu.

Już to robiłem, i powiedziano mi, że partner może rządać np. wysłanie listu.

 

Tyle na ten temat ...

 

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Już to robiłem, i powiedziano mi, że partner może rządać np. wysłanie listu.

 

Tyle na ten temat ...

 

Michał

 

Nie wiem o czym piszesz, jakiego listu?

Możesz zgłosić do NASKu oficjalnie w tej kwestii zażalenie. Procedura jest opisana w zakładce Prawa Abonenta na dns.pl.

 

Ja zgłosiłem taką sytuację TYLKO mailowo i na następny dzień na mailu już miałem authinfo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×