Jump to content
ryskadow

Integracja ofert giełd Aftermarket i Premium

Recommended Posts


Integracja ofert giełd Aftermarket i Premium


Wczorajsze działania użytkownika BrokerDomen z Aftermarket (wystawił nie swoje domeny jako zewnętrzne)
skłoniły mnie do złożenia propozycji Wam i właścicielom obu giełd.

Giełda Sedo posiada system partnerski SedoMLS
https://sedo.com/pl/sell-domains/activate-sedomls-and-sell-more-domains/

domeny globalne promowane są u ponad 650 partnerów.

Jest to dobre dla domen globalnych.


W grudniu Sedo podało informacje, ze 60% domen zostało sprzedanych przez "Kup Teraz"
http://rynekdomen.pl/2014/klienci-koncowi-coraz-chetniej-kupuja-domeny/

Widać, z tego że rozsądnie ustawiona cena KT pozwala sprzedać szybko domenę gdy jest ona widoczna w wielu serwisach.


Dla polskich (nie premium domen) nie ma to przełożenia na większe sprzedaże,
bo nasi polscy klienci szukają domen u polskich rejestratorów.


I teraz pytanie do obu właścicieli, może wprowadzić coś takiego na polskim rynku?


Według mnie integracja mogła by polegać na:
- wyświetlaniu ofert z ceną Kup Teraz z pozostałych giełd (i może rejestratorów)
- proces zakupu:
- klient klika w kup teraz
- za pomocą API partnerskiego domena zdejmowana jest z giełdy źródłowej (blokowana)
- klient opłaca domenę
- parter za pomocą API pobiera kod authinfo, i wysyłane jest żądanie do sprzedającego o potwierdzenie transferu.
- tym samym na zakończenie procesu kupna/sprzedaży klient otrzymuje od Partnera: domenę w swoim panelu, fakturę za zakup.
Klient nie musi kupować tam gdzie nie chce jej utrzymywać! tylko tam gdzie ma swoje domeny.

Często obserwuję, ze KK po kupnie domeny w Aftermarket odrazu przenoszą ją do home, nazwy itd....bo może mają tam większość swoich usług typu hosting, email.

W przyszłości to tego systemu mogłoby przystąpić home (jest już jakaś integracja z premium, więc może to nie problem)
i AZ, która też ma swoją giełdę. Tam też często występują problemy z domenami,
które wiszą na giełdzie i juz dawno zmieniły właściciela.


Prowizje:
- mogą być doliczane do ceny KT na giełdzie źródłowej np. 10-15%, lub odejmowane od ceny sprzedaży (10%)
W tym drugim przypadku każda giełda ma taką samą cenę, dla takiej samej domeny.
W pierwszym wypadku każda giełda ustala własną prowizję.

Pozostaje jeszcze podziału prowizji, między giełdą źródłową i tą która sprzedała.

Faktury vat - chyba konieczne jest aby sprzedawca mógł wystawić giełdzie docelowej fakturę vat, bo taka firma typu home, nazwa raczej nie sprzeda klientowi czegoś bez faktury.
Raczej nie będą się bawić w teksty typu "poproś sprzedawcę o wystawienie rachunku".

Inne rozwiązanie to, jak to jest w premium, czyli refakturowanie i doliczanie wszystkich podatków przez giełdę do końcowej ceny (gdy sprzedaje osoba fizyczna)

Blokowanie środków za zapłatę domeny:
- można zrobić tak jak jest to w premium i AM,
czyli jesli sprzedający musi wystawić fakturę serwisowi to zapłata jest blokowana dopóki nie wgra faktury vat do panelu docelowego.


Można jeszcze pomyśleć czy sprzedający musi kontaktować się z poszczególnymi giełdami
(w celu wgrania fv), czy też da się to zrobić poprzez giełdę źródłową.


Tak jak niedawno pisałem, ja jako sprzedawca mogę płacić wyższe prowizje, tylko żeby giełdy dostarczały nam klientów. Wg mnie giełdy powinny iść w kierunku maksymalizowania ruchu który generują klienci, a nie obniżania prowizji.

Jestem ciekaw jakie problemy widzą w integracji właściciele obu giełd?

 

Do systemu mógłby przystąpić firmy które nie mają własnych giełd, wystarczy żeby w swoich wyszukiwarkach pokazywały domen z całego systemu partnerskiego.

 

Chyba lepiej sprzedać KK domenę np za 1000 zł netto (jeśli jej faktycznie potrzebuje) niż

proponować jakieś .org.pl i zarobić na tym kilka zł.

KK kupując domenę w serwisie docelowym (swoim) dokupi przy okazji hosting, i na tym firma prezentująca oferty też zarobi.

 

 



Myślę, ze częściowo zniknie problem przenoszenia domen między rejestratorami.
Ja często przenoszę domeny między obiema giełdami, aby sprawdzić czy dana seria domen lepiej sprzeda się w drugim serwisie.
Np. rejestruję domeny, i po 2-3 miesiącach pobytu w AM, przenoszę je na 1-2 miesiące do premium....i tam się zawsze coś sprzeda.
Potem zmieniam znów na AM, i znów coś się sprzeda...czasem za wyższą cenę niż była poprzednim serwisie.
Sumaryczne kwoty sprzedaży są takie, że warto w to się bawić.

Jestem ciekaw Waszych uwag....

Ryszard








  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se ne da Panie Havranek...

Tu jest Polska...przedsionek Azji i Trzeciego Świata.

Tu się nie dba o klienta ino o własną żyć...

Tak że wątpliwe aby Premium, AZ, AM, i inni się dogadali w tej kwestii.

Cudów nie ma.

:)

 

 

A na marginesie..

Już od jakiegoś czasu myślę nad stworzeniem giełdy, w której w jednym miejscu oferowane byłby polskie domeny z wszelkich giełd...na chwilę obecną czekam na decyzje ewentualnego inwestora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też myślałem i myślę....ale nie po to przez lata wspierałem sugestiami AM i częściowo premium,żeby teraz robić coś swojego.

 

Giełda bez bezpośredniego ruchu z przeglądarek, wyszukiwarek rejestratorów nie ma chyba sensu.

No chyba, że włożysz tyle kasy w reklamy co przy rebrandingu tablica.pl.....teraz sobie próbowałem przypomnieć co to była nazwa i nie pamiętam ;) musiałbym wklepać w przeglądarkę tablica.pl i zobaczyć co się pojawi...

 

Ja bym do Twojej platformy dodał domeny, ale przenosin domen, może testowo ustawiłbym dnsy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem większy problem tkwi w mentalności zarówno kupujących i sprzedających niż w samym rozwarstwieniu giełd.

 

Klienci lubią jasne i proste sytuacje - jest domena, jest cena, akceptuję i kupuję. Niestety na naszym rynku jest często tak, że jest domena, a ceny nie ma, bo właściciel nie umie się określić za ile chce daną domenę sprzedać (zresztą klient często sam nie wie za ile chce coś kupić). Podajesz statystyki, że 60% transakcji to Kup Teraz - jestem ciekaw jak to u nas wygląda, bo moim zdaniem jest to dużo mniejszy procent.

 

Połączenie giełd byłoby więc fajne, ale moim zdaniem niczego specjalnego to nie zmieni. Kto jest zainteresowany daną domeną ten wie gdzie ją kupić bo adres strony przenosi go do giełdy. Kto szuka tak ogólnie, a mało jest takich osób, to sobie przejrzy te 2-3 giełdy.

Edited by Marus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczorajsze działania użytkownika BrokerDomen z Aftermarket (wystawił nie swoje domeny jako zewnętrzne)

skłoniły mnie do złożenia propozycji Wam i właścicielom obu giełd [...]

 

No i w końcu może zacznie się coś dziać i robić porządek bo każdy z Nas jest już zmęczony tylko pisaniem tu na forum i do supportu AM tysięcy sugestii i dobrych pomysłów.

 

Całkiem niedawno na AM można było dodać do panelu domeny, które nawet nie były zarejestrowane i widniały jako zewnętrze. Wtedy usiadłem, któregoś dnia i wrzuciłem ponad 150 tyś domen. Kilka dni później AM zrobił porządek i już nie można tak robić. Nie musiałem się prosić, rozpisywać, pisać nowych tematów na forum. Wziąłem sprawy w swoje ręce i tak o to problem domen "duchów" się naprawił.

 

Ostatnie znów dni próbowałem dodać kilkanaście domen świeżo przechwyconych czy zarejestrowanych dodać do mojego panelu AM ale wyskakiwała mi informacja, że taka domena jest na koncie innego użytkownika. Czasami pisałem do supportu, czasami czekałem kilka dni na usunięcie ich. W pewnym momencie się wkurzyłem. Nie lubię bałaganu. Zwłaszcza w miejscu gdzie mam zarabiać pieniądze. Resztę sobie każdy kumaty dopisze sam ;)

 

@ryskadow - podpisuję się rękami i nogami pod Twoim pomysłem bo pora w końcu na działania a nie ciągłe pisanie. Aby wszystkim nam pracowało się prościej i efektywniej.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem większy problem tkwi w mentalności zarówno kupujących i sprzedających niż w samym rozwarstwieniu giełd.

 

Klienci lubią jasne i proste sytuacje - jest domena, jest cena, akceptuję i kupuję. Niestety na naszym rynku jest często tak, że jest domena, a ceny nie ma, bo właściciel nie umie się określić za ile chce daną domenę sprzedać (zresztą klient często sam nie wie za ile chce coś kupić). Podajesz statystyki, że 60% transakcji to Kup Teraz - jestem ciekaw jak to u nas wygląda, bo moim zdaniem jest to dużo mniejszy procent.

 

Połączenie giełd byłoby więc fajne, ale moim zdaniem niczego specjalnego to nie zmieni. Kto jest zainteresowany daną domeną ten wie gdzie ją kupić bo adres strony przenosi go do giełdy. Kto szuka tak ogólnie, a mało jest takich osób, to sobie przejrzy te 2-3 giełdy.

 

 

myslę, że jest sporo firm, które wchodzą na stronę home, nazwa, az wpisują adres i system podpowiada, że domena jest zajęta....i sugeruje .eu, info.pl org.pl lub e-

 

a gdyby tam zobaczyli np cenę 700-950zl netto (w takich kwotach najcześciej mi schodzą zwykłe domeny) to może zastanowiłby się, czy nie warto zainwestować na przyszlość.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też myślałem i myślę....ale nie po to przez lata wspierałem sugestiami AM i częściowo premium,żeby teraz robić coś swojego.

 

Giełda bez bezpośredniego ruchu z przeglądarek, wyszukiwarek rejestratorów nie ma chyba sensu.

No chyba, że włożysz tyle kasy w reklamy co przy rebrandingu tablica.pl.....teraz sobie próbowałem przypomnieć co to była nazwa i nie pamiętam ;) musiałbym wklepać w przeglądarkę tablica.pl i zobaczyć co się pojawi...

 

Ja bym do Twojej platformy dodał domeny, ale przenosin domen, może testowo ustawiłbym dnsy.

 

Od strony technicznej mam to już jakoś we łbie poukładane, tylko finansowo jeszcze nie...

Tak że na chwilę obecną to mój największy problem.

:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogólnie Twój pomysł integracji w jedną giełdę jest odmienny od mojego z tematu,

niech domeny leżą tam gdzie są, a klienci kupują domeny u swoich ulubionych rejestratorów.

 

Nawet nie muszą wiedzieć o istnieniu takich giełd jak AM, czy premium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslę, że jest sporo firm, które wchodzą na stronę home, nazwa, az wpisują adres i system podpowiada, że domena jest zajęta....i sugeruje .eu, info.pl org.pl lub e-

 

a gdyby tam zobaczyli np cenę 700-950zl netto (w takich kwotach najcześciej mi schodzą zwykłe domeny) to może zastanowiłby się, czy nie warto zainwestować na przyszlość.

 

Ależ oczywiście masz rację - tylko tak jak mówię: większość sensownych domen nie ma wpisanej sensownej ceny, tylko ot po prostu jest wystawiona na sprzedaż "do negocjacji" :)

 

I stąd też uważam, że żeby taki pomysł miał praktyczny sens (a nie tylko teoretyczny) to najpierw trzeba byłoby rozwiązać problem o którym ja wspomniałem. A rozwiązać go będzie niezwykle trudno, bo to też kwestia pewnej mentalności a nie tylko kody programistycznego.

 

Czyli:

- Jeśli połączymy giełdy i zostawimy praktyki sprzedaży takie jakie są dzisiaj, to nie zmieni się nic (poza tym, że pewnie na tym forum temat ze śmiesznymi ofertami przeżyje drugą młodość).

- Jeśli połączymy giełdy i wypracujemy wystawianie domen z konkretną i sensowną ceną - wtedy pomysł ma sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

integracja jak pisałem dotyczyłaby tylko domen z ustawioną cena kup teraz, czyli eliminowałaby domeny dla których ktoś nie potrafi określić ceny - to jego problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnie znów dni próbowałem dodać kilkanaście domen świeżo przechwyconych czy zarejestrowanych dodać do mojego panelu AM ale wyskakiwała mi informacja, że taka domena jest na koncie innego użytkownika. Czasami pisałem do supportu, czasami czekałem kilka dni na usunięcie ich. W pewnym momencie się wkurzyłem. Nie lubię bałaganu. Zwłaszcza w miejscu gdzie mam zarabiać pieniądze. Resztę sobie każdy kumaty dopisze sam ;)

 

Vul 2.0 czemu mi nie sprzedałeś mojej domeny do diaska , cena zbyt niska ? :)

 

Sam pomysł informowania KK o możliwości zakupu domeny, która widnieje jako niedostępna przy procesie rejestracji - tak jak ma to miejsce w np. Sedo (oraz Premium, Nazwa itp. ) już dawno powinien być wprowadzony na AM, a jeśli by połączyć oferty wszystkich giełd to już ideał w ogóle..

Przecież nie każdy sprawdza co jest pod daną domeną i czy go przekieruje na ofertę sprzedazy/parking czy cokolwiek innego. Najczęściej wtedy KK albo zupełnie rezygnuje z domeny którą by chciał na rzecz innej nazwy która jest dostępna albo rejestruje inne rozszerzenia nie będąc świadomym , że może kupić to co by chciał (w większości przypadków w przedziale od 100 zł do1000 zł )

Edited by LordRandall

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znakomity pomysł! Uważam, że giełda, która zaoferowałaby takie rozwiązanie u większości naszych rejestratorów bardzo szybko zmiotłaby konkurencję, ponieważ na efekty na pewno długo nie trzeba byłoby czekać i wszyscy inwestorzy przenieśliby tam swoje domeny. I tutaj jedynie albo Premium albo Aftermarket może coś namieszać lub ewentualnie może powstać coś zupełnie nowego, ale z tym będzie znacznie trudniej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł jest bardzo dobry i już z powodzeniem funkcjonuje: w home.pl dostępne są do natychmiastowego zakupu domeny z premium.pl. Działa to tak, że home.pl otrzymuje od premium.pl listę domen wraz z cenami, do cen dolicza 10% i w takich cenach wystawia domeny w swoich wynikach wyszukiwania. Jest to więc model, w którym docelowy rejestrator sam kształtuje swoją prowizję, zaś sprzedający zawsze płaci tyle samo.

 

Możliwy jest też drugi model, w którym sprzedający decyduje się na zapłacenie 15% prowizji zamiast 5% jeśli domena sprzeda się u innego rejestratora - tylko czy bylibyście skłonni się do takiego modelu zapisać? Gwarantowałby on takie same ceny u wszystkich rejestratorów uczestniczących w programie, pytanie tylko czy ma to znaczenie...

 

Tak czy inaczej - jesteśmy gotowi do udostępnienia tego rozwiązania każdemu zainteresowanemu rejestratorowi, problem w tym nie każdy rejestrator widzi w tym obopólną korzyść. Woli nie zarobić 10% niż dać zarobić 5% premium.pl, problemem jest też (z punktu widzenia rejestratorów) to, że w whois tej domeny jest inny rejestrator. No i ostatni problem to kasa potrzebna na wdrożenie i obsługę - wiadomo że nie da się z góry przewidzieć czy to się sprawdzi, a zapłacić programiście trzeba. Ale skoro temat został odkopany, to i ja go odkurzę i zgłoszę się ponownie z tą ofertą no największych rejestratorów, zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PB. Wyświetliłbyś na liście wynikowej premium.pl domeny z AM?

 

Czemu nie? Przecież taka domena byłaby kupiona w premium.pl (=prowizja) i przeniesiona do premium.pl (=nowy klient), czysty zysk. Jedyny warunek: AM musiałby zagwarantować stabilność systemu bezpieczeństwo takiej transakcji, nie ma takiej opcji że AM wystawia domeny, które po zakupie nie są przekazywane albo nie należą w ogóle do osoby, która je wystawiła - tak jak to teraz wygląda na ich giełdzie. A więc na liście musiałyby się znaleźć wyłącznie domeny:

- utrzymywane w AM,

- niezablokowane, możliwe do natychmiastowego transferu,

- z ustawioną ceną KT.

Dodatkowo lista musiałaby być często aktualizowana i połączenie z nią musiałoby być szybkie i stabilne.

Tak to - mniej więcej - działa z powodzeniem na linii premium>home i tak może działać z dowolnym innym rejestratorem, w obie strony.

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak przeczuwałem Premium jest na najlepszej drodze do osiągnięcia tego modelu, jednak miałem obawy, że home.pl postawiło warunek tylko na wyłączność... Z tego co Przemek napisał tak się nie stało i wystarczy dobrze zachęcić pozostałych rejestratorów do współpracy... Przemek może wyciągnij statystyki sprzedaży z Home.pl i jeżeli są dobre to nimi zachęcaj innych rejestratorów, oczywiście za zgodą Home.pl ;) Jeżeli Premium zależy na takim rozwiązaniu, a myślę, że powinno możesz też zaoferować partycypacje kosztów zmian i/lub usługi swojego kodera. Samo zapytanie bez określenia konkretnych korzyści na przykładach raczej nic nie da. Do AZ raczej nie ma co pisać, tam jest kompletny beton ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak przeczuwałem Premium jest na najlepszej drodze do osiągnięcia tego modelu, jednak miałem obawy, że home.pl postawiło warunek tylko na wyłączno`ść...

 

 

zauważ, że AM też ma dużo już wykonane, czyli:

- pokazują domeny w wyszukiwarce spoza giełdy

- mają API które pozwala wyciągnąć wszystkie domeny spełniające odpowiednie kryteria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aftermarket szło w bardzo dobrym kierunku, ale niestety tylko do pewnego momentu, aż wszystko padło i zaprzestali tego typu praktyk... Pamiętacie jak nasze domeny były promowane na Sedo i na Allegro? Dlaczego te integracje przestały istnieć? Jeszcze z Allegro pamiętam był jakiś sensowny powód, ale z Sedo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz mnie zakoczyłeś... Kurde u mnie od dawna nie działa i nie wiem może sam to wyłączyłem przez przypadek...?

 

Czy ktoś wie jak włączyć integrację AM z Sedo?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł jest dobry.

 

Jeśli idzie o integrację giełd z rejestratorami, taką jak SedoMLS, to takie propozycje wysuwaliśmy do różnych polskich rejestratorów od wielu, wielu lat. Był kiedyś jakiś odzew z Active24, ale potem zostało ono sprzedane jakiejś szwedzkiej firmie i nie było dalszego zainteresowania. Wstępnie ktoś tam coś mówił z AZ, ale temat też nie został dalej pociągnięty. A wkróce potem wszyscy więksi rejestratorzy stworzyli swoje własne giełdy domen - najpierw Nazwa, potem reszta. Więc zapewne nikt nie chciał wtedy budować takiego systemu, bo w planach mieli budowę własnych giełd, więc po co mieliby promować naszą.

 

Te ich giełdy wyszły jak wyszły :) więc co jakiś czas wracaliśmy do tematu, ale niestety nic się nie zmieniło. Na ostatnim MeetDomainers siedzieliśmy z ludźmi z Nazwy i po raz kolejny wałkowaliśmy ten temat, doszliśmy już nawet do szczegółów typu jak zintegrować nasze mechanizmy giełdy z ich procedurami papierowych cesji itp. Jednak kontakt z ich strony się urwał, najpierw były informacje że mają teraz jakieś inne projekty, potem w ogóle cisza. Odgrzebaliśmy sprawę współpracy w zeszłym roku, siedzieliśmy sobie z Piotrem Nowakiem na obiedzie i ustalaliśmy różne rzeczy, i znów totalna cisza. I tak to wygląda w tym temacie - polscy rejestratorzy domen nie są w ogóle zainteresowani takim systemem.

 

Natomiast co do samej współpracy Premium <-> AM w zakresie wspólnego wyświetlania ofert sprzedaży, jestem jak najbardziej za. Zresztą u nas funkcjonuje już trochę podobny mechanizm sprzedaży domen w serwisach resellerskich - widoczne są tam właśnie tylko domeny zarejestrowane w AM, z ceną Kup Teraz czyli do natychmiastowego kupna. Sprzedawcy płacą za takie sprzedaże prowizję 10% a nie 5% i nie narzekają (mogą ustalić wyższą cenę aby to sobie zrekompensować). Więc koncepcyjnie nasi sprzedawcy są na to przygotowani, z wystawieniem API do takich sprzedaży też nie ma problemu. Więc jeśli @pb jest także zainteresowany, ja nie widzę przeszkód ;)

Edited by Dropped.pl
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Giełda Sedo posiada system partnerski SedoMLS

https://sedo.com/pl/sell-domains/activate-sedomls-and-sell-more-domains/

 

domeny globalne promowane są u ponad 650 partnerów.

Jest to dobre dla domen globalnych.

 

 

 

Orientuje się ktoś czy włączenie tej funkcji jest dodatkowo płatne? Jeżeli tak to jakie są koszty ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde coś czuję że "idzie nowe" Gratulacje panowie bardzo konstruktywny wątek.

 

Pozdrawiam Anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×