Jump to content
pshemec

Dropshipping CMS - sprzedażowy system B2B

Recommended Posts

Znalazłem chwilę czasu na opisanie naszego flagowego systemu B2B , a mianowicie Dropshipping CMS.

 

Dropshipping CMS - sprzedażowy System B2B łączący hurtownie, sklepy internetowe oraz klientów w jednym miejscu. Model tego biznesu pozwala przenieść wysyłkę na dostawcę ( i cały proces przygotowawczy paczki ). Pozwala przede wszystkim rozszerzyć działalność i dostępność produktów na dodatkowe rynki, zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność swojej marki.
Korzyści z dropshippingu
- brak potrzeby zatowarowania, gdyż sprzedaż jest prowadzona z magazynów Twoich dostawców
- łatwiejsza sprzedaż towarów luksusowych oraz dużych gabarytowo w kilkuset sklepach jednocześnie
- hurtowe dodawanie produktów ( wraz ze zdjęciami i opisami ) do bazy sklepu ( nie trzeba dodawać produktów ręcznie )
- płacisz za towar gdy Klient zapłaci Tobie ( nie musisz inwestować w stany magazynowe - teraz Twoja oferta może być o wiele większa )
- zdecydowana większość pracy jest przerzucana na dostawców ( pakowanie, wysyłka, reklamacje i zwroty )
- łatwe wystawianie hurtowych aukcji w popularnych serwisach aukcyjnych
Obsługiwane branże
Sprzedaż produktów przez dropshipping uzależniona jest od dostępności oprogramowania oraz partnerów sprzedających w tym modelu w danej branży.

Obecnie dostępne są
- zabawki
- bielizna
- odzież
- akcesoria erotyczne
- elektronika
- akcesoria elektroniczne

Przystosowanie naszego oprogramowania dla innych branż posiadających wymaganych dostawców nie stanowi już żadnego problemu ( jest to kwestia dostosowania do specyfiki każdej z nich ).



-------------------------------------------------------------------------------------------

Dropshipping CMS jest w pełni uruchomione i przetestowane w hurtowni CentralaZabawek.pl
( działa od prawie 3 lat )

-------------------------------------------------------------------------------------------



Integracje ze sklepami on-line

Obsługa najpopularniejszych sklepów on-line działających w Polsce wraz z integracją polegającą na imporcie towarów ( w tym zdjęć i opisów produktów ), zamówieniami od Klientów wraz z aktualizacjami magazynowych, tak abyś zawsze sprzedawał dostępne produkty.
Najważniejsze funkcje Administratora
- zarządzanie grupami i użytkownikami ( min, nadawanie uprawnień, ustawianie dostępu )
- podstawowe ustawienia sklepu ( wygląd faktur, wybór sposobów płatności, kurierów, stawki VAT, ustalanie promocji, rabatów )
- zarządzanie partnerami ( edycja, rozliczanie dostawców i partnerów )
- menadżer produktów ( edycja produktów, import, dodawanie kategorii, edycja szablonów i cech dodatkowych )
- menadżer sprzedaży ( ustalanie cen, stanów minimalnych, promocji, wyprzedaży )
- magazyn ( rozliczenia komisowe, zgłoszenia serwisowe, przeglądanie i edycja dostawców )
- wysyłki ( zamówienia zbiorcze, pakowanie z podziałem na statusy, listy zbiorcze z podziałem na firmy, ustawianie wysyłek )
- NOWOŚĆ - opcje głosowe dla pakowaczy
- sprzedaż detaliczna ( dodawanie i edycja paragonów, faktur, zestawienia sprzedaży i faktur w formacie xml lub innym, dostęp do transakcji z podziałem na statusy np, zysk, wszystkie, średnia cena zakupu itp. )
Logi ( zamówienia, magazyn, cena ) - funkcja zapisująca działania osób zalogowanych / upoważnionych
- numerowanie logów
- ID produktu lub zamówienia, którego dotyczy log
- login osoby zmieniającej
- przeprowadzone działanie
- dokładna data zmiany

Zintegrowane platformy sklepów on-line
- ClickShop
- IAI-Shop
- iStore.pl
- PrestaShop
- Shoper
- Shoplo
- Sote
- sStore
Portale aukcyjne
- Allegro
- eBay
- pełna dwustronna integracja
- hurtowe wystawianie aukcji
- wiele szablonów aukcji
- blokowanie zakupionych produktów
- zwroty prowizji
- obsługa wielu kont allegro
- aukcja do ostatniej sztuki ( automatyczne wznawianie i zamykanie aukcji )
- automatyczne komentarze
- ustawianie wielu cenników dostaw
- możliwość rezerwacji produktów
- łączenie zamówień z różnych aukcji

Kurierzy
- DPD
- DHL
- Fedex
- GLS
- K-ex
- Paczkomaty
- Siódemka
- UPS
- Poczta Polska

Osoby zainteresowane zapraszam do zadawania pytań ( w tym wątku lub na PW ),
Edited by pshemec
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest problemem sprzedać system, ale najważniejsze pytanie to czy te branże mają dostawców którzy umożliwią integracje ?
Jeżeli tak jest to droga otwarta :)

Z tego co się na szybko zorientowałem to przy kosmetykach i perfumach można paru znaleźć, tak samo jest z częściami motoryzacyjnymi.

Wg mnie na najpierw najlepiej poszukać dostawców ( na początek chociaż kilku , aby z czymś wystartować ) i zacząć rozmowy ze mną :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest problemem sprzedać system, ale najważniejsze pytanie to czy te branże mają dostawców którzy umożliwią integracje ?

W większości branż nie wygląda to jeszcze zbyt ciekawie. Najczęściej są to kiepskie warunki i niepewne firmy lub niezbyt ciekawe produkty.

Myślę, że mógłbyś z taką propozycją dotrzeć najpierw nie do tych, którzy mają lub chcą otworzyć sklepy, ale do producentów i dystrybutorów. Sam takich szukam lecz najczęściej gdy komuś piszę lub mówię, że preferowałbym współpracę w oparciu o dropshipping, to pytają co to jest takiego? Duże perspektywy lecz na dzień dzisiejszy duża nierównowaga pomiędzy popytem i podażą.

Trzeba też uważać na szczegóły bo niektórzy oczekują współpracy w oparciu o akceptację ich regulaminu, gdzie potrafi być napisane, że mogą sami wysyłać oferty pozyskanym przez nasz sklep klientom a reklamacje rozpatrzą w ciągu dwóch miesięcy. Sklep musi to zrobić w ciągu dwóch tygodni - akceptując taki regulamin, bierze więc ryzyko na siebie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku dni testuje sky-shop, bo akurat temat dropshippingu mnie dosyc zaciekiwil, mialem zamiar zalozyc temat o tym sposobie handlowania na DI.

no ale do rzeczy, jest mnostwo niejasnych spraw zwiazanych wlasnie z hurtowniami i sposobami zwrotow, reklamacji. Jest tez kwestia paragonow ktorych to hurtownie w naszym imieniu nie drukuja, co za tym idzie rowniez problem z wystawieniem gwarancji na rozne sprzety elektro.... oczywiscie mozna osobno poczta wysylac do kazdego zamowienia paragon, ale jak zalatwic sprawy gwarancyjne? Hurtownie tylko wysylaja swoj towar do klienta, a gwarancja jest w kartonie ze sprzetem :-)

Zamawiac do siebie, podczepic paragon, podsteplowac/podbic date i do klienta?

Moze macie juz sprawdzony patent? Podzielcie sie ;-)

Edited by epson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurtownia wystawia fakturę sklepowi a ten wystawia klientowi paragon. Jeżeli nie ma kasy fiskalnej, to wystawia tzw. paragon niefiskalny, który potwierdza sprzedaż. Ew. fakturę jeżeli nabywca jej oczekuje. Taki paragon wysyła się klientowi mailem w .pdf.

Warunki załatwiania reklamacji sklep ustala z dostawcą i podaje na stronie sklepu - dla klienta ważne jest żeby reklamacja była skutecznie rozpatrzona w razie potrzeby. Warto wiedzieć, że gwarancja obecnie nie jest obowiązkowa; ponadto konsument wcale nie musi z niej skorzystać jeżeli prawo konsumenckie daje mu lepsze warunki niż udzielona gwarancja. Warunki gwarancji można dostarczyć wraz z produktem, ale z tego co mi wiadomo, można to zrobić także drogą mailową, bez konieczności umieszczenia tam pieczątki. W reklamacji ważniejsze są oświadczenia tam zawarte a pieczątka powoli odchodzi do lamusa. Nie istnieją przecież żadne regulacje prawne dotyczące nałożenia na przedsiębiorcę obowiązku posiadania pieczęci firmowej a prawo w ogóle nie reguluje wymogu pieczątki na karcie gwarancyjnej. Warunki gwarancji i procedurę reklamacyjną podaje się w regulaminie sklepu.
W przypadku sklepu internetowego, nie powinno być większych problemów aby ustalić datę zakupu produktu bo widnieje w systemie. Także korespondencja z klientem i dane kupującego, potwierdzają kto jest nabywcą produktów. O gwarancji proponuję poczytać w art. 577. Kodeksu cywilnego, na stronie Federacji konsumentów a także w innych miejscach, np.
http://ms.gov.pl/pl/informacje/news,6077,ustawa-o-prawach-konsumenta-ostatecznie-uchwalona.html

http://www.zafinansowani.pl/ekonomia/gwarancja-czy-reklamacja

http://www.gwarancja.info/gwarancja.html

https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-przez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/

http://www.prawokonsumenta.pl/2013/05/22/naprawa-z-gwarancji-czy-ustawy-o-reklamacji-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa/

Edited by Kangur
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kilka słów wyjaśnienia na Wasze pytania
1 - Platforma dropshippingowa jest narzędziem do obsługi zamówień i sprzedaży hurtowej ( tutaj klient detaliczny nic nie kupi - chyba że przez sklep partnera )
2 - Jej ideałem jest brak posiadania magazynów. Faza początkowa to cały cykl sprzedażowy - poszukiwanie partnerów biznesowy ( dostawców, hurtownie, producentów i sklepy internetowe ) oraz obsługa klientów.
3 - Kwestie dokumentów sprzedażowych bardzo dobrze opisał Kangur ( dziękuje )
4 - Na czym zarabia platforma ?
Przede wszystkim na marży, gdzie ceny sprzedaży produktów są ustalane indywidualnie dla każdego partnera osobno wg. generowanych przez niego obrotów ( zysk jest od razu widoczny w panelu administracyjnym przy każdym złożonym zamówieniu )
- usługach dodatkowych np, abonamencie na dwustronną integrację z Allegro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpowiem, że przykładowe sklepy działające w oparciu o dropshipping, można zobaczyć w mojej stopce ( po prawej stronie ).

 

edit: Ten post jest już nieaktualny.

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z paragonem nie jest wcale taka łatwa sprawa :

 

Obowiązek przekazania kupującemu wystawionego paragonu

 

Interpretacja indywidualna z 10 kwietnia 2014 r., sygn. IBPP3/443-417/14/JP - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

http://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/logowanie.php5/artykuly/kasy-fiskalne-obowiazek-przekazania-kupujacemu-wystawionego-paragonu_14_25890.htm?idDzialu=14&idArtykulu=25890


Najważniejszy fragment:

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego oraz obowiązujące przepisy prawa należy stwierdzić, że dokonując sprzedaży na rzecz osób, o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy i prowadząc ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej, istnieje obowiązek, stosownie do zapisu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT oraz § 6 ust. 1 pkt 1 powołanego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących, wydawania wydrukowanego paragonu fiskalnego nabywcy towaru.
Zatem Wnioskodawca dokonując sprzedaży towaru na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej ma obowiązek zawsze wydać paragon fiskalny nabywcy towaru.
Przepisy o podatku od towarów i usług nie precyzują pojęcia wydać. W celu jego wyjaśnienia należy odwołać się do definicji słownikowej. Zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego - „wydać” oznacza tyle co dać, przydzielić komuś. Zatem z brzmienia tego przepisu wynika, że podatnik prowadzący ewidencję sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej obowiązany jest wydać czyli dostarczyć paragon nabywcy. Stąd też uwzględniając charakter sprzedaży prowadzonej przez Wnioskodawcę - sprzedaż przez internet, co wiąże się z brakiem osobistego kontaktu z nabywcą, stwierdzić należy, że na Wnioskodawcy ciąży obowiązek wysłania paragonu nabywcy.

 

Jak zwykle najlepiej postarać się o własną interpretacje

Edited by joda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca rozumiem dlaczego o tym piszesz? Co nie jest takiego łatwego w tym co zacytowałeś ?

-

Zauważ przede wszystkim, że powyższa interpretacja podatkowa dotyczy osób prowadzących ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

 

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. (poz. 1544) w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących mówi, że nie trzeba mieć kasy fiskalnej jeżeli prowadzi się sprzedaż wysyłkową, dostawca całość zapłaty otrzyma za pośrednictwem poczty, banku lub Skoku i jeżeli w ewidencji są w stanie sprawdzić wszystkie obroty i dane nabywców.


CZYNNOŚCI ZWOLNIONE Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA ( przy pomocy kas rejestrujących ).

§ 2. 1. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2016 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

II. Sprzedaż dotycząca szczególnych czynności

Poz. 36 Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres)


Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta interpretacja dotyczy właśnie wydawania potwierdzenia zakupu w modelu dropshipping. Pomijam fakt czy ktoś jest zwolniony z kasy czy nie - jeśli zwolniony to problem z głowy jeśli nie prawidłową czynnością jest wysłanie wydrukowanego paragonu nabywcy. To tylko mała poprawka do twego stwierdzenia "Taki paragon wysyła się klientowi mailem w .pdf." wiem, że tak robią niektóre sklepy ale to nie jest praktyka prawidłowa - nie ma w przepisach czegoś takiego jak scan paragonu czy paragon pdf - dla osoby fizycznej zawsze wydawany jest wydrukowany paragon fiskalny. Podobną inetpretacje widziałem dla skepu sprzedającego chyba gry lub coś z oprogramowania w każdym razie działali wyłacznie w sieci produkty wysyłali na mail wszystko z pominieciem poczty czy kuriera i odpowiedź co do potwierdzenia zakupu kasą fiskalna była taka sam - wyslanie wydrukowanego paragonu pocztą ( chcieli skanować paragony i wysylać mailem). Jak masz jakąś inna interpretacje która to obchodzi to sam z chęcią skorzystam - puki co nie kopie sie z koniem :) i jak mowiłem najlepiej postarać się o własną interpretacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta interpretacja dotyczy właśnie wydawania potwierdzenia zakupu w modelu dropshipping. Pomijam fakt czy ktoś jest zwolniony z kasy czy nie - jeśli zwolniony to problem z głowy jeśli nie prawidłową czynnością jest wysłanie wydrukowanego paragonu nabywcy.

Nie jestem zalogowany w tym serwisie, więc przede wszystkim wrzucę link do miejsca gdzie jest całość:

http://interpretacje-podatkowe.org/paragon-fiskalny/ibpp3-443-417-14-jp

 

Decydujący w tej interpretacji jest właśnie fakt, że Wnioskodawca sprzedaż ewidencjonuje przy pomocy kasy fiskalnej. To, w jakim modelu sprzedaży działa, jest kwestią drugorzędną.

Jeżeli ktoś ma kasę fiskalną, to musi wydać wydrukowany paragon fiskalny. Myślę, że wysyłanie go w pdf, to tylko kwestia czasu i pierwszej sprawy, w której czyjś prawnik bardzo się uprze żeby tak działać, nagłośni temat i wymusi to na fiskusie. Do niedawna przecież urząd skarbowy nie akceptował też faktur wysyłanych drogą mailową więc sądzę, że i tutaj zdecydują się na zmiany. Może nawet żadna "sprawa" nie będzie potrzebna bo z tego co wiem już trwają prace nad tym aby przechowywać dane z urządzeń rejestrujących w formie elektronicznej. Coraz częściej też urządzeniem rejestrującym jest drukarka fiskalna zamiast kasy fiskalnej a do rejestracji paragonu na drukarce fiskalnej można użyć dowolnego programu komputerowego.

 

Póki co zawsze można wsadzić wydrukowany paragon do oddzielnej koperty i wysłać nabywcy, wysyłając jednocześnie drogą mailową informację o tym, że paragon nie został dołączony do przesyłki wraz z produktem, dlatego jest wysyłany oddzielnie.

Ale sądzę, że wiele osób, które tutaj nad takim rozwiązaniem się zastanawia będzie wolało skorzystać z możliwości zwolnienia z urządzeń rejestrujących.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakończyliśmy prace nad kolejnym projektem opartym w całości na systemie Dropshipping CMS naszego autorstwa.
Link tutaj

Krótka charakterystyka
- zarządzanie krajem sprzedaży ( min, waluta, język, odrębne metody i koszty dostaw, różny asortyment sprzedażowy )

- dostawcy / hurtownie ( odrębne narzuty, nielimitowana liczba dostawców, import produktów do .csv, aktualizowane stany magazynowe, )

- zintegrowany system fakturowy dostosowany do prawa podatkowego danego kraju

- statystyki sprzedaży
- automatyczny wybór najniższej ceny produktu od wszystkich dostawców
- wersja przeznaczona na 20 krajów z możliwością rozszerzenia
- i inne

Jeżeli jest ktoś zainteresowany tym systemem zapraszam na PW

Przemek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukuję poważnych kontrahentów w Europie zainteresowanych kompleksowym wdrożeniem platformy Dropshipping CMS w swoim przedsiębiorstwie. Nasze rozwiązanie jest w pełni działające, przetestowane i za każdym razem dopasowane do indywidualnych wymagań.

Jeżeli macie kontakty z osobami decyzyjnymi proszę o kontakt na PW ( branża całkowicie dowolna )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja:

Najnowsza integracja dropshippingowa z platformą zakupową sieci Carrefour Marketplace już wdrożona. Sama platforma wystartowała niedawno, więc klientów i sprzedawców jest dosyć mało, jednakże potencjał jest całkiem spory. W statystykach widać znaczący stały wzrost zainteresowania, i co ważniejsze sprzedaży. 


 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×