Skocz do zawartości
Soliton

Sedo - Problem z wypłatą pieniędzy

Promowane odpowiedzi

Sprzedałem domenę na aukcji SEDO. Poproszono mnie o transfer domeny na konto należące do SEDO. Tak też zrobiłem ... w między czasie nabywca z Danii zażądał wystawienia mu faktury, czego jednak nie zrobiłem, gdyż nie jestem płatnikiem VAT. Poproszono mnie także o uzupełnienie danych do realizacji wypłaty. To także uczyniłem. W między czasie napisałem kilka wiadomości do przydzielonego mi agenta z pytaniami związanymi ze statusem realizacji transferu i wypłatą środków, na które nie otrzymałem dotychczas żadnej odpowiedzi. Kontaktowałem się dzisiaj z ich obsługą na Live Chatcie to mi napisali, że odezwą się do osób odpowiedzialnych za ten transfer ale poza tym to nic konkretnego ... a minęło już prawie 2 tygodnie od sprzedaży.

 

I teraz pytanie. Czy ktoś realizował sprzedaż domeny przez SEDO i pomyślnie przeprowadził wypłatę? Ile to trwało, bo już przestaje wierzyć, że kiedykolwiek zobaczę te pieniądze. Drażni mnie ten brak kontaktu z ich strony. Agent odezwał się zaraz po sprzedaży domeny ... po jej przekazaniu do nich cisza, chociaż status transakcji figuruje jako sfinalizowany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Osoba przydzielona do obsługi transakcji zazwyczaj jest zupełnie bezużyteczna gdy potrzebna jest pomoc, także tutaj brak reakcji mnie nie dziwi.

 

Jeśli kupujący prosi o fakturę, skorzystaj z dowolnego generatora faktur online (najlepiej anglojęzycznego). Nie jest to faktura VAT i Twój status podatkowy nie ma dla niego znaczenia.

 

Prośbę o info nt statusu transakcji oraz wypłaty prześlij przez ticket w helpdesku, konsultanci na czasie nie mają w to wglądu i są od załatwiania ogólnych, mało istotnych problemów.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak też zrobiłem skontaktowałem się z obsługą serwisu SEDO poprzez system ticketowy i jedynie co mi napisali, to że skontaktowali się z moim agentem transakcji i żebym poprzez udzielenie komentarza w Panelu transakcyjnym też się do niego odezwał. Tak też wcześniej się z nim komunikowałem, ale nie było z jego strony żadnego odzewu.

 

Więc wygląda na to, że pętla się zamyka ... a jak pieniędzy za domenę nie było na koncie tak nie ma. Jak to możliwe, że tak funkcjonując mają status światowego lidera w handlu domenami to ja nie wiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ... po ponagleniach agenta transakcji dzisiaj uaktualnili mi status na realizacja płatności, także pozostało już czekać na wpłynięcie przelewu na konto.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I pieniądze po dniu wpłynęły na konto bankowe, także mogę ostatecznie zarekomendować SEDO, chociaż oczywiście to dopytywanie się o swoje i brak kontaktu ze strony agenta transakcji daje na minus.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja już dotarłem do etapu, że pieniądze są na moim saldzie w Sedo. Teraz jestem na etapie proszenia o przelew na konto. Oni są rzeczywiście tragiczni. Po sfinalizowaniu transakcji na ostatnie zapytanie już nie było odpowiedzi. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Perseusz napisał:

Ja już dotarłem do etapu, że pieniądze są na moim saldzie w Sedo. Teraz jestem na etapie proszenia o przelew na konto. Oni są rzeczywiście tragiczni. Po sfinalizowaniu transakcji na ostatnie zapytanie już nie było odpowiedzi. 

 

Wydaje mi się że jesteś w gorącej wodzie kąpany. Robilem wiele transakcji na Sedo i nigdy nie było żadnych problemów - po prostu czasami trzeba poczekać kilka dni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak jest. Mam doświadczenie z transakcjami Escrow w Aftermarket i tam po kliknięciu akceptacji transferu kasa pojawia na saldzie natychmiast i potem mogę nią dowolnie dysponować. Wysłać na konto bankowe, kupić inne domeny itd. A tam nic nie wiadomo. Gdzie jest kasa? Kiedy będzie? Czy przelew idzie albo może czeka? Zobaczymy. Teraz dostaję głupie powiadomienia na zwłokę w stylu: 

"Our Accounting department will process the credit note shortly and will release the escrow funds within 1-2 business days."

albo jeszcze lepsze pojawiło się po rzeczonych dwóch "business days":

"Please note that, depending on your payment method, the funds may take several days to arrive in your account. This applies especially to international bank transfers."

- kilkanaście dni to oni chyba idą piesz do banku raz na tydzień i stoją w kolejce do obsługi :D

Na razie sobie czekam spokojnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś przecież dokładnie odpowiedzi, że pieniądze wyślą w ciągu 1-2 dni a później dostaniesz je w ciągu kilku dni. Bez obaw, Sedo to bardzo dobry pośrednik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sedo jest uczciwe... sam mam Sedo Pro i bardzo dobry kontakt z nimi. Moją osobistą "kuratorkę" (mówiącą po Polsku) - która zmieniała się przez lata, bo ludzie przychodzili i odchodzili. Nie ma powodów do obaw. Po prostu cierpliwości. Korzystam z ich usług od 13 lat i mogę za nich ręczyć. Było nawet kilka sytuacji, gdzie klient próbował mnie oszukać, ale Oni zawsze doprowadzili sprawę do końca po mojej myśli.

 

PS. Nie mam pojęcia, czy za Sedo Pro normalnie się płaci. Ja zostałem do programu zaproszony.

 

PPS. Tak samo Michał (właściciel AfterMarket) jest dobrym człowiekiem. Bardzo mi pomógł. Bezinteresownie.

Edytowane przez FlashT

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że kasa będzie i nie w tym problem, że nie mam zaufania. Chodzi o to, że w dobie tak zaawansowanej cyfyzacji, na proste operacje finansowe tyle trzeba czekać. Każdy wie o co chodzi a chodzi o to, że przetrzymują kasę na kredytowanie cash-flow.

A to, że dostałem odpowiedź, że będą przeginać nie oznacza, że musi mi się to podobać i wszystko jest fajnie. Następnym razem nie zgodzę się na namowy klienta, że zrobimy Escrow poprzez Sedo.

A co do Aftermarket to też mam tylko jak najlepsze doświadczenia - kilkadziesiąt domen poprzez nich sprzedałem i też sporo kupiłem.

Edytowane przez Perseusz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czasami to Escrow dużo daje... ponieważ klient w zasadzie nie może się wycofać z danej oferty. Jest prawnie zobowiązany do zapłacenia Ci danej kwoty. W innym wypadku dział prawny Sedo się tym zajmuje. Co ciekawe w drugą stronę to już działa różnie... w sensie Ty wycofać (jako sprzedający) się zazwyczaj możesz :D

Edytowane przez FlashT

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, FlashT napisał:

Czasami to Escrow dużo daje... ponieważ klient w zasadzie nie może się wycofać z danej oferty. Jest prawnie zobowiązany do zapłacenia Ci danej kwoty. W innym wypadku dział prawny Sedo się tym zajmuje. Co ciekawe w drugą stronę to już działa różnie... w sensie Ty wycofać (jako sprzedający) się zazwyczaj możesz :D

 

No nie powiedziałbym, kiedyś (jakoś 2009) sprzedałem domenę przez sedo za ~2k euro, wpłynęła kasa, przekazałem authinfo, po czym zaczęła się zabawa: kupujący twierdził, że authinfo jest złe i nie może przetransferować, podczas gdy ja jako rejestrator byłem na 100% pewny że authinfo jest dobre, a transfer nie był nawet zlecony. Wysłałem szczegółową instrukcję transferu .pl, ale nadal nie podjął żadnej próby - ewidentnie rozmyślił się co do zakupu i znalazł "fajny" sposób by z tego wybrnąć. Ostatecznie sedo oddało mu kasę, a mnie postraszyli, że jeszcze raz i zawieszą mi konto czy coś takiego. Więcej z ich usług "pośrednictwa" nie korzystałem.

Edytowane przez pb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm... może to tylko Sedo Pro ma takie bonusy? Ja miałem bardzo podobną sytuację, dałem im screena z bazy danych oraz z komendy wykonanej na domenie przez EPP na dany kod authinfo i przycisnęli klienta, żeby zapłacił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz




×