Jump to content
heden.pl

Czy tylko mnie się wydaje czy hekko.pl jest po...ne?

Recommended Posts

Szanowny Kliencie, widzę, że nie rozumiesz sedna sprawy. Postaw się w następującej sytuacji:

Przychodzi do nas ktoś, kto mówi, że jest właścicielem domeny, którą masz na koncie. Teoretycznie może mieć te same dane we whois (to żaden problem) i nie potrafi w żaden sposób udowodnić, że to jego domena. Mamy odpiąć domenę z Twojego konta i pozwolić innemu klientowi jej użyć? Byłbyś zadowolony?

Jest to standardowa procedura bezpieczeństwa, którą stosuje wiele firm. Nie życzymy sobie zatem tego typu epitetów w naszą stronę.

W jaki sposób może mieć te same dane we whois?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak w jaki. W opisanej przez H sytuacji ty masz podpiętą domenę na koncie, ale ona nie jest twoja. Abonent tej domeny zmienia dane na twoje (tylko nie wiadomo po co hehe), podaje się za ciebie i chce podpiąć pod swoje konto hostingowe na swoje dane bo przecież nie mogą istnieć dwa konta na te same dane. Ale to mu się nie uda bo domenę kupił w złotej strefie i nie ma dowodu zakupu. Już kumasz?

 

Nikt nie zrozumie Hedena kto nie zetknął się z takim czymś w dużej firmie. Czasem nie idzie nic załatwić. Taki mamy regulamin, jestem pracownikiem co o niczym nie może zdecydować, kontaktu do osoby decyzyjnej nie dostaniesz, firma jest z antypodów, chcesz to idź do sądu w tak błahej sprawie, nie ma alternatywnej metody załatwienia sprawy. Para uszami idzie.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie zrozumie Hedena kto nie zetknął się z takim czymś w dużej firmie. Czasem nie idzie nic załatwić. Taki mamy regulamin, jestem pracownikiem co o niczym nie może zdecydować, kontaktu do osoby decyzyjnej nie dostaniesz, firma jest z antypodów, chcesz to idź do sądu w tak błahej sprawie, nie ma alternatywnej metody załatwienia sprawy. Para uszami idzie.

 

Mam domenę i mam hosting. Każde z osobna działa ale razem zadziałać nie może bo... no właśnie. Jakby po zmianie dns na hekko nie pojawił się formularz kontaktowy poprzedniego abonenta to sprawa byłaby nie do rozwiązania chociaż hosting jest na firmę i domena również więc dane we whois są jawne.

 

To tak jakbyście wykupili sobie abonament na płatnym parkingu i podczas próby wjechania samochodem cieć przy wjeździe zażądał od Was faktury zakupu samochodu bo inaczej Was nie wpuści i nie będziecie mogli zaparkować. Pokazujecie Mu dowód rejestracyjny a on nadal swoje, że musi być faktura zakupu. :)

 

Nie wiem czy nie jedynym sposobem udowodnienia, że domena jest moja nie posiadając faktury byłoby przeniesienie domeny do hekko.pl skoro dane z whois są niewystarczające.

Edited by heden.pl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biurokracja biurokracją, jednak bezpieczeństwo jest ważniejsze. Szkoda, że tego nie doceniacie i oceniacie ze swojej pozycji. Nasi klienci cenią nas właśnie między innymi za bezpieczne procedury.

 

Procedury nie powinny być celem samym w sobie, tylko pomocnym narzędziem w rozwiązywaniu problemów. W tym przypadku Wasza procedura nie rozwiązała problemu, więc należało poszukać rozwiązań alternatywnych.

Najważniejszy jest klient i jego satysfakcja, a nie procedura i szkoda, że tego nie rozumiecie. Trzeba wyjść klientowi naprzeciw i zrobić wszystko, aby jak najszybciej rozwiązać problem. Jeśli tego nie rozumiecie, to znaczy, że powinniście przygotować zawczasu procedury awaryjne, bo możecie stracić klientów i renomę.

Tak jak już wcześniej napisaliśmy, przy odrobinie wysiłku, można było chociażby próbować skontaktować się z poprzednim abonentem tej domeny lub poprosić o chwilową zmianę danych w WHOIS, o której wiedzielibyście tylko Wy i Wasz klient.

Rozwiązania były i nie naruszały bezpieczeństwa, tylko trzeba się było wykazać odrobiną kreatywności i elastyczności, których na przyszłość życzę więcej.

Edited by Kangur
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biurokracja biurokracją, jednak bezpieczeństwo jest ważniejsze. Szkoda, że tego nie doceniacie i oceniacie ze swojej pozycji. Nasi klienci cenią nas właśnie między innymi za bezpieczne procedury.

Co do transferów i authinfo również są ustalone tak, aby zapewnić jak największe bezpieczeństwo.

 

Jeśli sprawa jest już rozwiązana, nic więcej nie możemy pomóc.

 

Naprawdę dziwi mnie Wasza retoryka, pisząc "Nasi klienci" nie wpadliście na to, że tutaj też tacy są? Założenie skafandra, aby wyjąć babeczki z piekarnika też można uznać za bezpieczne. Ale czy jest to konieczne? Tym pytaniem właśnie powinniście spróbować rozwiązać ten problem, ew. podpatrzyć u konkurencji jak sprawa jest rozwiązywana.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie przeczytałem ten wątek i niestety, stwierdzam, iż firmy mają poooooważny problem z komunikacją z klientami. Przykład komunikatów napisanych przez - jak mam prawo się domyślać (choć nie wiem, bo nie mam potwierdzenia ani wydruku z panelu -_- - przedstawiciela firmy Hekko w odpowiedzi na "forumowe żale" jednego z klientów jest "no go", a już komunikat "nic więcej nie możemy pomóc." dobił mnie, zmiażdżył, wbił w podłogę. A tyle uczą na szkoleniach "how can I help you"? Ale bez słodzenia doopy!

 

Mam hosting w hekko, na szczęście nie musiałem ostatnio komunikować się z tą firmą. Nie wiem co zrobię, gdy ktoś wypali do mnie taki tekst, ale firmie radzę to przemyśleć. Statystycznie złe komunikaty przesyłane są do przynajmniej kilkorga potencjalnych klientów za pomocą marketingu szeptanego. A tamte osoby przekazują kolejnym. Naprawdę radzę się zastanowić. I jest to porada za darmo. Może trzeba by przyznawać "karne ku...y marketingu"?

 

Na pewno ten wątek zachowam sobie w folderze " PR -> komunikacja kryzysowa -> przykłady fatalnej komunikacji z klientem"

Edited by umberto
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna domena, której nie mogę dodać do hostingu. Tym razem domena dzierżawiona w dropped.pl więc we whois nie ma moich danych a faktury również jeszcze nie otrzymałem. Aż się boję pisać do hekko ;)

 

EDIT:

Żeby już nie podbijać tego drażliwego tematu :)

 

Najwidoczniej firma wzięła sobie do serca poprzednie uwagi i teraz pomimo bardziej skomplikowanej sprawy domenę udało się podpiąć bardzo szybko. Obecnie wystarczyło kilka zrzutów z panelu AM gdzie jest domena. I jak widać da się.

Edited by heden.pl
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×