Jump to content
szdarek

kawa.pl przejęta

Recommended Posts

Duże firmy mają swoje okupione ciężkim marketingiem brandy, a mniejsze firmy mają, albo mogą mieć, swoje generyki. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thibo - dla mnie marka kojarząca sie tylko i wyłącznie z kawą a na zdjęciu napis :

"Wszystko do twojej łazienki " - WTF ???

jeśli w takim kierunku maja iść firmy to za chwile Ferrari zacznie produkować pralki a Apple skarpetki ...

W ksiazce autor opisuje do czego możne doprowadzić taka zabawa w rożnego rodzaju produkty jakimi zajmuje sie tchibo - kompletnie rozjechanie od korzeni firmy.

Lubie kawe ale tchibo juz nigdy nie kupie - za brak szacunku do domen, puszczają je tak okrutnie w otchłań internetu :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thibo - dla mnie marka kojarząca sie tylko i wyłącznie z kawą a na zdjęciu napis :

 

"Wszystko do twojej łazienki " - WTF ???

 

jeśli w takim kierunku maja iść firmy to za chwile Ferrari zacznie produkować pralki a Apple skarpetki ...

 

W ksiazce autor opisuje do czego możne doprowadzić taka zabawa w rożnego rodzaju produkty jakimi zajmuje sie tchibo - kompletnie rozjechanie od korzeni firmy.

 

Lubie kawe ale tchibo juz nigdy nie kupie - za brak szacunku do domen, puszczają je tak okrutnie w otchłań internetu :P

 

Ciekawe ile takie pralki miałyby obrotów na minutę :o! Też nie podoba mi się to, co robi w/w marka i jakoś źle mi się kojarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thibo - dla mnie marka kojarząca sie tylko i wyłącznie z kawą a na zdjęciu napis :

 

"Wszystko do twojej łazienki " - WTF ???

 

 

O rozmyciu tej marki pisała już niejedna osoba. Wystarczy spojrzeć na ich stronę internetową, aby zobaczyć, że nie eksponują swojego flagowego dotychczas asortymentu. Coraz bardziej przypominają asortymentem Quelle, z którym zresztą współpracują przy sprzedaży mebli kuchennych. W ich kręgu zainteresowań są też usługi finansowe, turystyczne, i wiele innych produktów. Wystarczy poszukać w necie.

 

 

 

 

32Tchibo_g_wna.png

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thibo - dla mnie marka kojarząca sie tylko i wyłącznie z kawą a na zdjęciu napis :

 

"Wszystko do twojej łazienki " - WTF ???

 

jeśli w takim kierunku maja iść firmy to za chwile Ferrari zacznie produkować pralki a Apple skarpetki ...

 

W ksiazce autor opisuje do czego możne doprowadzić taka zabawa w rożnego rodzaju produkty jakimi zajmuje sie tchibo - kompletnie rozjechanie od korzeni firmy.

 

Lubie kawe ale tchibo juz nigdy nie kupie - za brak szacunku do domen, puszczają je tak okrutnie w otchłań internetu :P

Marka to "wisienka na torcie", istota to sieć dystrybucji/sprzedaży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W latach 90-tych Tchibo wchodziło na polski rynek...

Jak inne marki "wychodziły" z ziarna, Tchibo namiętnie wciskało kawę ziarnistą do sklepów, która stała miesiącami, aż termin ważności upłynął, a opakowania przypominały balony - tak napuchły.

Potem eksperymenty z opakowaniami - miały być szersze od opakowań konkurencji, po to by zajmowały szerszą ławę na półkach.

Dla Tchibo polski rynek był zawsze inny, albo... złe rozpoznanie rynku przez Tchibo. Reklamy ich kaw dawno nie widziałem w TV.

 

Jeśli o domenę chodzi - myślę, że im raczej nie będzie potrzebna, a nowemu abonentowi, życzę powodzenia w projekcie.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lubie kawe ale tchibo juz nigdy nie kupie - za brak szacunku do domen, puszczają je tak okrutnie w otchłań internetu :P

Jestem więcej niż pewny, że każda osoba związana z informatyką ma świadomość, że taka domena to pieniądze. Jeśli by rezygnowali celowo z domeny wystawiono by ją na aukcję. Błędy mogą się zdarzyć każdemu, są też wypadki losowe. Ciekawe było przyczyną w tym wypadku.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thibo - dla mnie marka kojarząca sie tylko i wyłącznie z kawą a na zdjęciu napis :

 

"Wszystko do twojej łazienki " - WTF ???

 

jeśli w takim kierunku maja iść firmy to za chwile Ferrari zacznie produkować pralki a Apple skarpetki ...

 

W ksiazce autor opisuje do czego możne doprowadzić taka zabawa w rożnego rodzaju produkty jakimi zajmuje sie tchibo - kompletnie rozjechanie od korzeni firmy.

 

Lubie kawe ale tchibo juz nigdy nie kupie - za brak szacunku do domen, puszczają je tak okrutnie w otchłań internetu :P

No co wy :) nie jesteście wgl na czasie :)

http://www.hairstore.pl/babyliss-pro-volare-v2-suszarka-do-wlosow-z-silnikiem-ferrari-p2327.html?ceneo_spo=true

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem więcej niż pewny, że każda osoba związana z informatyką ma świadomość, że taka domena to pieniądze. Jeśli by rezygnowali celowo z domeny wystawiono by ją na aukcję. Błędy mogą się zdarzyć każdemu, są też wypadki losowe. Ciekawe było przyczyną w tym wypadku.

Osoby związane z informatyką nie zawsze mają bezpośrednie przełożenie na dział finansowy lub dział sprzedaży. Przy rezygnacji z domeny należałoby ją wystawić na aukcję, ale równie dobrze ktoś mógłby postanowić, że nie chcą być kojarzeni z handlem domenami. Każdy przychód się przyda, ale z niektórych można zrezygnować żeby nie przypiąć sobie niechcianej łatki.

W 2014 roku mieli łączny przychód na poziomie 3,4 miliarda Euro, więc odrobina mniej lub więcej nie boli tak bardzo.

Tchibo nawet w Niemczech nie jest już kojarzone tylko z kawą. Poniżej cytat z powyższego linku, mówiący, że są jednym z wiodących sprzedawców detalicznych wyrobów włókienniczych.

 

So gehört Tchibo z.B. zu den führenden Textilhändlern in Deutschland.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę ktoś z Was myśli, że oni przypadkowo oddali tę domenę? ;) Niektóre portale/opinie starają się przedstawić tę sytuację na wzór tego, że księgowa zapomniała przelać 50-100zł za fakturę i że padła przez to jakaś bardzo ważna strona internetowa (pewnie nawet wielu nie sprawdziło, że domena leżała nieużywana).

 

O tym, że domena jest wygasana wiedzieli bardzo dobrze. Na pewno automat kilka razy informował ich na maila, że zbliża się termin płatności, w dodatku przez 30 dni po wygaśnięciu mogli ją raz dwa przywrócić, gdyby tylko chcieli.

 

Czasem słyszę, że powinni sprzedać tę domenę... A komu mieli ją sprzedać i za ile? Mieli na AfterMarket założyć konto i tam sprzedać? No i ile by zarobili na tej domenie, skoro inne porównywalne generyki osiągają na takich aukcjach coś koło 10-30k? To jest dla nich koszt raptem jednej czy dwóch reklam w TV, a ryzyko wpadki wizerunkowej z tą sprzedażą jest ogromne (to dopiero byłaby sensacja, gdyby inny producent kaw kupił ją bezpośrednio od Tchibo za np. 20k).

 

Poza tym zgadzam się z jednym z głosów wyżej - domena jest oczywiście z gatunku premium, ale te premium takiemu Tchibo nic nie daje. Pewnie kiedyś mieli zamysł stworzenia tam sklepu z kawą/kubkami itp. po czym zmieniła się koncepcja firmy i dużo większy asortyment sprzedają na tchibo.pl.

 

Suma sumarum - wygląda na to, że dobrze się stało jak się stało, bo przynajmniej bardzo fajna domena będzie teraz wykorzystana do czegoś, do czego już dawno powinna :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym mieć w stopce kawa.pl (rewelacyjna domena)

Domena została przegapiona bo można było ją wystawić na sprzedaż

Tchibo to nawet niektórzy nie wiedzą jak się pisze (patrz wyżej)

Edited by Edit
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę ktoś z Was myśli, że oni przypadkowo oddali tę domenę? ;) [...]

 

Jeżeli ją już mieli tyle lat to dalej mogli trzymać. Nie musieli nigdzie zakładać konta i sprzedawać za 20 tyś konkurencji. Trzymać aby nigdy ta konkurencja nie weszła w jej posiadanie. Ale zgodzę się z tym co napisałeś na końcu: fajnie, że ma ją Bartek bo będzie fajnie wykorzystana.

 

edit: jeszcze mnie natchnęło na pewną rzecz. Przykład tej udanej opcji pokazuje, że takie domeny można tylko na opcję. Wyobraźmy sobie, że nie ma opcji, kawa.pl trafia na aukcję (załóżmy AM). Media nagłaśniają sprawę, że Tchibo straciło, że trwa aukcja od 60 zł (:P), ble ble ble. Co się dzieje? Tchibo wraca z hukiem, rejestruje konto na AM, płaci marną stówkę za dołączenie do aukcji prywatnej i wszyscy licytujący idą do piachu :P :P :P

 

Powyższy przykład pokazuje jak konieczne jest wyłączenie dołączenia się do aukcji domen przechwyconych na AM :D

Edited by vul
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, że jedyne miejsce gdzie fakt nieprzedłużenia tej domeny budzi takie podniecenie jest to forum(mogli przedłużyć, nie przedłużyć, sprzedać na Allegro, wystawić na Aftermarket, itd.). Miejcie umiar.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, że jedyne miejsce gdzie fakt nieprzedłużenia tej domeny budzi takie podniecenie jest to forum(mogli przedłużyć, nie przedłużyć, sprzedać na Allegro, wystawić na Aftermarket, itd.). Miejcie umiar.

a gdzie powinno być to podniecenie?

to forum o domenach a nie szmatach

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domena byla niezauwazalna/nie wiele znaczaca dla firmy, stad ten spad.

Od wielu lat zapewne nikt w tchibo nie zwracal na nia uwagi, poszla w zapomniane - (i jak to w zyciu bywa... nie wytrzymala emocjonalnie i uciekla z domu :-P )

Jesli firma o cos dba to stara sie tego nie stracic. Podejrzewam ze przez zwykle olanie tej domeny stalo sie jak sie stalo.

 

A teraz....

Przygarnal ja dobry czlowiek dla ktorego jest oczkiem w glowie i nie bedzie juz uciekac. :-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdzie powinno być to podniecenie?

to forum o domenach a nie szmatach

Dlatego warto zachować perspektywę i proporcje, fakt nieopłacenia tej domeny nie doprowadzi do upadku koncernu i nie będzie tematem rozmów całej Polski. Sugestie, że mogli ją wystawić na sprzedaż, są nieco zabawne. :)

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugerowanie, że domena puszczona została celowo lub Tchibo specjalnie stratą się nie przejmie trochę mnie bawi. Korporacje mają niesamowitą wręcz tendencję do trzymania najróżniejszych rodzajów aktywów, niezależnie od bieżących potrzeb. Są też w stanie uzyskać za nie znacznie wyższą kwotę sprzedaży, z wielu powodów. Mają też wielomiliardowe przychody właśnie z racji specyficznej struktury, w której na żadnym poziomie nie rezygnuje się celowo z pieniędzy, wręcz przeciwnie. Jestem pewien, że było to zaniedbanie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugerowanie, że domena puszczona została celowo lub Tchibo specjalnie stratą się nie przejmie trochę mnie bawi.

Ale z drugiej strony sugerowanie niekompetencji w przedłużaniu domen jest jeszcze bardziej zabawne wobec faktów, z którymi mamy do czynienia :) Wy myślicie, że tchibo.pl przedłuża inna osoba niż kawa.pl? Tchibo.pl została przedłużona 16 grudnia 2015, czyli absurdalnym jest zakładanie że kawa.pl spadła, dlatego że maile nie działały, że ktoś został zwolniony i nowy nie dopilnował itd. To jest dokładnie ten sam okres, kiedy trzeba było przedłużyć kawa.pl.

 

Mamy w tym kraju jakieś tendencje do teorii spiskowych, do szukania dziury w całym. Firma uznała, że nie potrzebuje tej domeny (najprawdopodobniej chcieli mieć tam sklep), więc domenę puścili. Dla nas taka domena jest perełką, ale gwarantuję Wam, że przyszłoby co do czego, a mało kto z Was dałby choćby 20-30k. Gdyby trzeba było kupić, to nagle u wielu z Was zapaliłaby się lampka w stylu "A może to nie jest taka fajna domena, bo przecież jak mam stawiać sklep z kawą, to fajnie byłoby sprzedawać i herbatę..." itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeoczona czy świadomie puszczona domena - oto jest pytanie. Moze wystosować oficialne pismo do Tchibo z zapytaniem . Ależ by był ruch w domenach jakby sie okazało że zrobili to przez nieuwagę i teraz bardzo żałują a wszystko wyemitować w Wiadomościach :)

 

A co do samej domeny - przypomniało mi się jak niedawno byłem świadkiem sytuacji w hotelu gdy rano podczas śniadania expres do kawy był nieczynny ( jakaś nagła awaria ) jedna pani która widać było zaczyna zawsze dzień od kawy była tym faktem okropnie zdenerwowana co dość dobitnie potragfiła wyrazić słowami w stronę kelnerów.

 

Przypomniawszy sobie tą akcje stwierdzam że Bartek jest w posiadaniu generyka od którego uzależniona jest znaczna część ludzi na tym globie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytając niektóre wpisy przypominają mi się "wpisy" z prasowych szmatławców.

Spadła to spadła, było poruszenie na forum i w mediach i dobra, ale nie ma co siać zamętu i domniemać co się stało, dlaczego nie została opłacona i co mogło z nią zrobić tchibo.

 

Gratuluję szczęścia koledze z forum, który zapewne grubo świętuje ; ) Tak dalej ; ) Pozdrawiam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może o to chodziło tchibo, teraz jest wielkie echo, że tchibo to już nie kawa.pl ale szerokiasortyment(.pl) ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie ile kosztuje minuta reklamy ?

Wiecie jak bardzo czibo (czy jak się tą ich durną nazwę pisze) by chciało, żeby Kowalscy zobaczyli, że na ich pięknej stronie sprzedają odkurzacze, sprzęt do jogi i do kibla ?

Teraz zróbmy tak - ile trzeba wydać pieniędzy na reklamę w TV aby na ich stronę weszło X osób i zobaczyło te cuda ?

Ile osób weszło, zobaczyło, zostało napisane w necie o czibo dzięki temu spadowi ?

 

Może to była reklama :)?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Wiecie ile kosztuje minuta reklamy ?

Wiecie jak bardzo czibo (czy jak się tą ich durną nazwę pisze) by chciało, żeby Kowalscy zobaczyli, że na ich pięknej stronie sprzedają odkurzacze, sprzęt do jogi i do kibla ?

Teraz zróbmy tak - ile trzeba wydać pieniędzy na reklamę w TV aby na ich stronę weszło X osób i zobaczyło te cuda ?

Ile osób weszło, zobaczyło, zostało napisane w necie o czibo dzięki temu spadowi ?

 

Może to była reklama :)?

ciekawa hipoteza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile osób weszło, zobaczyło, zostało napisane w necie o czibo dzięki temu spadowi ?

 

Całe forum di.pl i może jeszcze kilka osób.

Spadła, bo ktoś jej nie odnowił i tyle.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • krainaalkoholi.pl   Aukcja od 1 zł bez ceny minimalnej:    https://www.aftermarket.pl/aukcja/2604315/  
    • helpsite.pl motowork.pl motowork.pl qlki.pl robotcache.pl teaserai.pl   Grupa 6 domen od 1 zł   https://www.aftermarket.pl/aukcja/2604378
    • Dominacje.pl   Aukcja BCM
    • Drodzy Partnerzy! Zachęcamy do promocji boostera testosteronu, za którego sprzedaż gwarantujemy 30% prowizji!    Prowizja: 30% Średnia prowizja: 113.99 zł Ciasteczka: dożywotnie GEOs: PL, ES, IT, DE, FR, SE, RO, GB, US, NL, GR Link do rejestracji → https://nutriprofits.com/pl/
    • tuj.pl   Zapraszam na aukcję domeny od 89 PLN bez ceny minimalnej:   https://ddregistrar.pl/aukcje/9377/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl. Wcześniej zarejestrowana była w Aftermarket.pl od 2012 roku.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-03-27 22:41:14) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-04-02 godz. 19:45:00   DD
    • nieaktualne - sprzedana
    • Drodzy, zapraszam do skorzystania z promocji rejestracji domen .pl (również funkcjonalnych i regionalnych .pl) w cenie 2 PLN netto / szt. / pierwszy rok w ddregistrar.pl. Oferta promocyjna ważna jest od 26 do 29 marca 2024 (do końca dnia). Limit dla jednego konta (podmiotu) w naszym serwisie to 20 domen. Minimalne zamówienie to 5 domen. Można zamawiać wielokrotnie do wykorzystania limitu (czyli maksymalnie 4 zamówienia po 5 domen lub 2 x 10 lub 1 x 5 + 1 x 15 itd.). Pula promocyjnych domen: 500. W przypadku wyczerpania puli poinformuję w bieżącym wątku na di.pl o osiągnięciu limitu. Promocja może zostać zakończona w dowolnym momencie, również przed zamieszczeniem informacji na di.pl (choć nie powinno do tego dojść). Osoby, które złożą zamówienia a promocja nie będzie już obowiązywała, poinformujemy o takim fakcie. Liczy się moment opłacenia a nie złożenia zamówienia. Zachęcam do korzystania z płatności online, które księgowane są natychmiast.   W momencie składania zamówienia cena wyniesie 10 PLN netto za rejestrację domeny .pl na 1 rok. Cena w zamówieniu będzie musiała być przez nas uaktualniona. Dopiero po zmianie będzie możliwe opłacenie zamówienia w cenie promocyjnej. Będziemy się starać jak najszybciej uaktualniać ceny (w ciągu kilka - kilkunastu minut), jednak bez gwarancji. Może się tak zdarzyć, że zamówienie, które wpłynie o 3:00 nad ranem zostanie przetworzone dopiero o 9:00 rano. Nie ponosimy też odpowiedzialności, że zamówione domeny będą nadal dostępne w momencie opłacenia. Nie ma możliwości rezerwacji domen .pl (dla przypomnienia). Gdyby zdarzyła się sytuacja, że Klient zamówi 10 domen w promocji o 10:00, a o 10:30 tylko 9 będzie dostępnych, to taka ilość zostanie zarejestrowana w promocji (po opłaceniu). Jeśli na koncie przedpłaty Klienta będą znajdowały się środki wystarczające na opłacenie zamówienia, to zamówienie zostanie opłacone - żeby zagwarantować rejestrację dostępnych domen .pl.   Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 10 PLN netto za rejestrację .pl na 1 rok.   Promocja nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami. Domenę po rejestracji, po 5 dniach, można przenieść bezpłatnie do dowolnego rejestratora. Kod AuthInfo znajduje się w panelu administracyjnym.   Cena odnowienia domeny .pl na kolejny rok: 129 PLN netto.   Hurtowy cennik odnowień dla 10 - 49 utrzymywanych domen: .pl 59 PLN netto / rok .com.pl i inne funkcjonalne 39 PLN netto / rok .waw.pl i inne regionalne 39 PLN netto / rok Hurtowy cennik odnowień dla 50 i więcej utrzymywanych domen: .pl 51 PLN netto / rok .com.pl i inne funkcjonalne 31 PLN netto / rok .waw.pl i inne regionalne 31 PLN netto / rok   Pełny cennik: https://ddregistrar.pl/cennik/ Ceny netto, należy doliczyć 23% VAT.   W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o komentarz lub kontakt na naszą skrzynkę kontaktową: https://ddregistrar.pl/kontakt/   Z góry przepraszam za tak "partyzancką" formę promocji  Na przyszłość postaramy się tego typu oferty zautomatyzować.   Organizatorem promocji jest DD sp. z o.o. - operator serwisu ddregistrar.pl.   DD
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      19,169
    • Most Online
      756

    Newest Member
    zaluknijtv
    Joined
×