Interson 168 Report post Posted February 9, 2016 JQ.pl 5000 zł kupno, 2900 zł sprzedaż 8 Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted February 9, 2016 Póki co nie może Szkoda, bo nic by się tak nie przysłużyło rynkowi jak pokazanie że można drogo kupić i jeszcze drożej sprzedać. Sam mógłbym podać przykłady trzyliterówek kupionych za 100-300 zł na aukcjach i sprzedanych za 10-15 tys., tylko co z tego wynika? Że warto polować na okazje? To chyba wiadomo i bez akcji uświadamiającej. ;-) 4 Share this post Link to post Share on other sites
cp24 98 Report post Posted February 9, 2016 JQ.pl 5000 zł kupno, 2900 zł sprzedaż pewnie będzie przemilczane, żeby nie odstraszyć narybku Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted February 10, 2016 Szkoda, bo nic by się tak nie przysłużyło rynkowi jak pokazanie że można drogo kupić i jeszcze drożej sprzedać. Sam mógłbym podać przykłady trzyliterówek kupionych za 100-300 zł na aukcjach i sprzedanych za 10-15 tys., tylko co z tego wynika? Że warto polować na okazje? To chyba wiadomo i bez akcji uświadamiającej. ;-) Trzyliterówki to dość specyficzny segment domen i rządzi się trochę innymi prawami. Ale przykłady ciekawych domen generycznych sprzedanych za 2-5x byłyby na pewno ciekawe Nie chodzi właśnie o to, żeby pokazać "złote strzały", ale przykłady realnych inwestycji, które są bardzo realne i dostępne nawet dla nowicjuszy. DD 2 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted February 10, 2016 (edited) Zastanawiam się już od dłuższego czasu skąd u wielu z Was bierze się przekonanie że ujawnianie wysokich cen sprzedaży napędza rynek wtórny w tym segmencie domen ( generyki i inne bardzo dobre domeny ). Moim zdaniem jest to mylne twierdzenie. Jedynie co napędza to rynek rejestratorów. Po każdej ujawnionej wysokiej sprzedaży następuję ośli pęd i rejestracja chłamu który się jeszcze ostał i to taki że w Nazwa.pl i Home.pl serwerownie się przegrzewają. Żaden przeciętny Kowalski, żaden przeciętny Nowak nie wyjmie ze skarpetki 100 tysięcy złociszy i nie kupi generyka w celach inwestycyjnych. Bo po pierwsze nie stać go na to, po drugie, nie wywali w ciemno oszczędności swego życia, po trzecie, nie wejdzie w coś o czym nie ma zielonego pojęcia bo woli trzymać kasę w bardziej bezpiecznych inwestycjach typu lokaty. Ma wolną stówkę to porejestruje to co może, w tym pięć za free dostanie w promocji i się cieszy wizją milionera. Taniutko kupić, bardzo drogo sprzedać to i owszem ale drogo kupić i czekać żeby jeszcze drożej sprzedać to już nie ma opcji... Polska to nie ten rynek niestety. Edited February 10, 2016 by Bazyli 2 Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted February 10, 2016 Polska to nie ten rynek niestety. Zastanawiam się skąd u ciebie wzięło się przekonanie że Daniel kieruje swój projekt na rynek polski, a nie np. chiński. ;-) Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted February 10, 2016 (edited) Zastanawiam się skąd u ciebie wzięło się przekonanie że Daniel kieruje swój projekt na rynek polski, a nie np. chiński. ;-) Pewnie z Jego postów...choć oczywiście mogę się mylić. Bo może być i tak że projekt Daniela skierowany jest do zagranicznych inwestorów aby przekonać ich że i w polskie domeny warto inwestować. Edited February 10, 2016 by Bazyli Share this post Link to post Share on other sites
cannot 490 Report post Posted February 10, 2016 Zastanawiam się już od dłuższego czasu skąd u wielu z Was bierze się przekonanie że ujawnianie wysokich cen sprzedaży napędza rynek wtórny w tym segmencie domen ( generyki i inne bardzo dobre domeny )........... Bierze pod uwagę tylko inwestorów ale warto zwrócić uwagę na KK. Im więcej informacji w mediach o wysokich sprzedażach tym łatwiej i z większą świadomością będą otwierać swoje portfele podczas zakupu domeny. 1 Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted February 10, 2016 (edited) Pewnie z Jego postów...choć oczywiście mogę się mylić. Bo może być i tak że projekt Daniela skierowany jest do zagranicznych inwestorów aby przekonać ich że i w polskie domeny warto inwestować. Z .pl zdecydowanie łatwiej trafić do Polaków niż do obcokrajowców. W Polsce jest wystarczająco dużo pieniędzy do zainwestowania, żeby za 1% lub mniej wykupić cały rynek wtórny polskich domen Trzeba tylko umożliwić tym pieniądzom zauważenie, że można w domeny inwestować PS Finalizuję listę, więc jeśli ktoś coś, to poproszę teraz. DD Edited February 10, 2016 by DD 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted February 10, 2016 (edited) Bierze pod uwagę tylko inwestorów ale warto zwrócić uwagę na KK. Im więcej informacji w mediach o wysokich sprzedażach tym łatwiej i z większą świadomością będą otwierać swoje portfele podczas zakupu domeny. Hallo...tu Ziemia... Tak. Masz rację że z większą świadomością będą otwierać portfele. Tyle tylko że nie po to aby zapłacić więcej tylko żeby zapłacić jak najmniej... Taka jest nasza mentalność i żadna, ale to żadna informacja o wysokich sprzedażach jej nie zmieni. Edited February 10, 2016 by Bazyli 1 Share this post Link to post Share on other sites
vul 983 Report post Posted February 10, 2016 Poniekąd zgadzam się z Bazylim. Zauważam, że za bardzo nie ma reguły w tym wszystkim i klient MUSI chcieć kupić i żadne nowinki cenowe czy sprzedażowe go do takiego nagłego inwestowania nie zachęcą. I ostatnio faktycznie napotykam problem z tą wspomnianą wyżej mentalnością. Przykład z dzisiaj: facet ma produkcję czegoś. Wysyłam mu ofertę w domenie .pl, gdzie domena jest dokładnie taka sama jak rzecz, którą produkuje. Pyta o cenę, ja piszę mu, że za 300 netto sprzedam. On dziękuję i pisze "NIE!"... kilka godzin później facet z Ukrainy robi ze mną deal na >1000 zł za inną domenę, którą mam w rezerwacji i za kilka dni miała wygasnąć... i bądź tu mądry 2 Share this post Link to post Share on other sites
szmiko 557 Report post Posted February 10, 2016 Poniekąd zgadzam się z Bazylim. Zauważam, że za bardzo nie ma reguły w tym wszystkim i klient MUSI chcieć kupić i żadne nowinki cenowe czy sprzedażowe go do takiego nagłego inwestowania nie zachęcą. I ostatnio faktycznie napotykam problem z tą wspomnianą wyżej mentalnością. Przykład z dzisiaj: facet ma produkcję czegoś. Wysyłam mu ofertę w domenie .pl, gdzie domena jest dokładnie taka sama jak rzecz, którą produkuje. Pyta o cenę, ja piszę mu, że za 300 netto sprzedam. On dziękuję i pisze "NIE!"... kilka godzin później facet z Ukrainy robi ze mną deal na >1000 zł za inną domenę, którą mam w rezerwacji i za kilka dni miała wygasnąć... i bądź tu mądry Chociaż Ci dziękuje mi wyrzucają czemu tyle, jak rejestracja jest po 12 zł... Share this post Link to post Share on other sites
dariush 54 Report post Posted February 10, 2016 Chociaż Ci dziękuje mi wyrzucają czemu tyle, jak rejestracja jest po 12 zł... Dlatego ja nigdy nie ofertuje swoich domen. Czekam cierpliwie ... a cierpliwość popłaca :-) 2 Share this post Link to post Share on other sites
vul 983 Report post Posted February 10, 2016 Dlatego ja nigdy nie ofertuje swoich domen. Czekam cierpliwie ... a cierpliwość popłaca :-) Tak, masz rację. Już też się o tym przekonałem na własnej skórze dlatego też odstawiam na bok wszystkie "oferty kierowane" z ustaloną ceną. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Domenatorix 167 Report post Posted February 11, 2016 (edited) kilka godzin później facet z Ukrainy robi ze mną deal na >1000 zł za inną domenę, którą mam w rezerwacji i za kilka dni miała wygasnąć... i bądź tu mądry Jakim sposobem wystawiłeś na sprzedaż rezerwację domeny i skąd ten klient wiedział, że akurat przez Ciebie jest zarezerwowana? Edited February 11, 2016 by Domenatorix Share this post Link to post Share on other sites
vul 983 Report post Posted February 11, 2016 Jakim sposobem wystawiłeś na sprzedaż rezerwację domeny i skąd ten klient wiedział, że akurat przez Ciebie jest zarezerwowana? To, że miałem taką domenę w rezerwacji to nawet ja nie widziałem Dostałem zapytanie z formularza AM więc klient sprawdził kto jest rejestratorem domeny po czym wszedł na AM i napisał mi wiadomość. To nie jest pierwszy raz zresztą gdy zrobiłem taki deal. Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted February 11, 2016 Daniel....zamiast kombinować z kwotami zakupu i sprzedaży to pomyśl jak uświadomić ludziom fakt potrzeby posiadania domeny w każdym, nawet najmniejszym biznesie. Moim zdaniem to jest właściwa droga do sprzedaży większej ilości domen i za wyższe kwoty. 1 Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted February 11, 2016 Daniel....zamiast kombinować z kwotami zakupu i sprzedaży to pomyśl jak uświadomić ludziom fakt potrzeby posiadania domeny w każdym, nawet najmniejszym biznesie. Moim zdaniem to jest właściwa droga do sprzedaży większej ilości domen i za wyższe kwoty. Od tego jest home.pl, nazwa.pl i inni, którzy wydają na marketing setki tysięcy jak nie miliony rocznie. DD 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted February 11, 2016 (edited) Od tego jest home.pl, nazwa.pl i inni, którzy wydają na marketing setki tysięcy jak nie miliony rocznie. DD Nie uważam aby za te pieniądze robili to o czym napisałem...Według mnie oni akurat tego nie robią wcale... Edited February 11, 2016 by Bazyli 1 Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted February 11, 2016 Nie uważam aby za te pieniądze robili to o czym napisałem...Według mnie oni akurat tego nie robią wcale... To powiedz to ich działom marketingu Moim zdaniem robią jednak bardzo dużo dobrego dla popularyzacji domen i ogólnie obecności w internecie. Tylko, że oni głównie promują domeny po złotówce w promocji. Ale nikogo nie przekonasz do wydania kilku czy kilkunastu tysięcy złotych, jeśli dana firma czy osoba nie będą widziały zwrotu inwestycji z tak ulokowanych pieniędzy. To jest proces edukacyjny, który trwa latami. Zresztą to co ja teraz robię, to jest to typowa oferta inwestycyjna. Nie jest to oferta domen premium do klientów końcowych. DD Share this post Link to post Share on other sites
Domenatorix 167 Report post Posted February 11, 2016 Ale nikogo nie przekonasz do wydania kilku czy kilkunastu tysięcy złotych, jeśli dana firma czy osoba nie będą widziały zwrotu inwestycji z tak ulokowanych pieniędzy. To jest proces edukacyjny, który trwa latami. Jakoś gdy chodzi o wydanie nawet milionów złotych na kampanie reklamowe w telewizji to mało poważnych, ogólnopolskich marek ma opory, a nawet niektóre lokalne również się na to decydują. Dobrze przecież wszyscy wiedzą, że nie ma i nigdy nie będzie żadnego narzędzia pozwalającego wiarygodnie sprawdzić skuteczność kampanii reklamowej w telewizji, a w Internecie jest to dziecinnie łatwe. Tymczasem porządne domeny, które będą przynosiły korzyści stale, są często sprzedawane nawet do kk za ceny dużo niższe niż cena emisji jednej reklamy w telewizji. Myślę, że w tym kierunku powinna iść edukacja. 2 Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted February 11, 2016 Jakoś gdy chodzi o wydanie nawet milionów złotych na kampanie reklamowe w telewizji to mało poważnych, ogólnopolskich marek ma opory, a nawet niektóre lokalne również się na to decydują. Dobrze przecież wszyscy wiedzą, że nie ma i nigdy nie będzie żadnego narzędzia pozwalającego wiarygodnie sprawdzić skuteczność kampanii reklamowej w telewizji, a w Internecie jest to dziecinnie łatwe. Tymczasem porządne domeny, które będą przynosiły korzyści stale, są często sprzedawane nawet do kk za ceny dużo niższe niż cena emisji jednej reklamy w telewizji. Myślę, że w tym kierunku powinna iść edukacja. No to zainteresowani domainerzy powinni odprowadzać np. 10% sprzedaży domen do powołanego przez siebie stowarzyszenia albo spółki i za te pieniądze edukować. Kto komu zabroni DD Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted February 11, 2016 To powiedz to ich działom marketingu Moim zdaniem robią jednak bardzo dużo dobrego dla popularyzacji domen i ogólnie obecności w internecie. Tylko, że oni głównie promują domeny po złotówce w promocji. Ale nikogo nie przekonasz do wydania kilku czy kilkunastu tysięcy złotych, jeśli dana firma czy osoba nie będą widziały zwrotu inwestycji z tak ulokowanych pieniędzy. To jest proces edukacyjny, który trwa latami. Zresztą to co ja teraz robię, to jest to typowa oferta inwestycyjna. Nie jest to oferta domen premium do klientów końcowych. DD Zgadzam się z Tobą w kwestii że dużo robią żeby promować. Bo dzięki nim jakiś tam procent populacji dowiedziało się co to jest domena i do czego służy. Ale miło by było zobaczyć spot reklamowy w którym tłumaczy się jak krowie na rowie po co domena w każdym biznesie jest potrzebna. To tak przy okazji promowania własnych usług. 4 Share this post Link to post Share on other sites
zibero 106 Report post Posted February 11, 2016 Zachęcam aftermarket / premium do szerszych kampanii reklamowych. Na dzień dzisiejszy to my z naszymi domenami jesteśmy ich głównym nośnikiem reklamowym. Przyniosłoby to korzyści dla obu stron... 1 Share this post Link to post Share on other sites
tomon 134 Report post Posted February 11, 2016 Zachęcam aftermarket / premium do szerszych kampanii reklamowych. Na dzień dzisiejszy to my z naszymi domenami jesteśmy ich głównym nośnikiem reklamowym. Przyniosłoby to korzyści dla obu stron... AM reklamował sie przy pomocy reklam . https://www.youtube.com/results?search_query=aftermarket+reklama Ktoś moze mi przypomineć czy te reklamy leciały w TV ? Share this post Link to post Share on other sites