Jump to content
szdarek

BusinessInsider.pl - kolejna batalia

Recommended Posts

Business Insider zachęcał nas do odstąpienia domeny ".pl". Złożyliśmy ofertę cenową, która jednak pozostała bez odpowiedzi – napisał nam w oświadczeniu przedstawiciel spółki Zalewski Management, która posiada domenę businessinsider.pl. Według przedstawicieli spółki RASP złożył pozew przeciwko firmie do Sądu Polubownego d/s domen internetowych. I czeka na wyrok.

 

http://innpoland.pl/126917,axel-springer-wydal-352-4-miliony-dolarow-w-polsce-ktos-podkupil-im-domene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adres businessinsider.pl ma jednak pewną wartość. Wedle automatycznej wyceny opartej o średni ruch na stronie (79 unikalnych użytkowników dziennie) jest to zaledwie 1027 złotych. Prawdziwa wartość leży jednak w marce, którą udaje. Dobrze widać to na przykładzie głośnej ostatnio transakcji – Brand24 Michała Sadowskiego kupił domenę brand24.com za 100 tysięcy złotych. Estymacja jej ceny na podstawie ruchu wskazywała na ceną 20 razy mniejszą (5110 złotych). Prawdziwą wartość wniosło dopiero skojarzenie domeny z marką.

 

W Stanach Zjednoczonych od 17 lat obowiązuje ustawa Anticybersquatting Consumer Protection Act (ACPA), która jest poprawką do ustawy o znaku towarowym. W USA domena, której nazwa odpowiada zarejestrowanemu znakowi towarowemu, może być po prostu przekazana właścicielowi takiego znaku. W tamtej rzeczywistości prawnej z domeną businessinsider.pl nie byłoby najmniejszego problemu. U nas jest to dużo bardziej skomplikowane i trwa dużo dłużej.

 

Co to za bełkot?

Czy chodziło po prostu o szum w sprawie brand24.com?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa jest oczywista, cybersquatting. Dodatkowe uwagi:

- ciekawe, czy domena od razu została zarejestrowana na spółkę (istniejącą od 2002 r), czy też doknana została w międzyczasie cesja.

- w lutym br doszło do modyfikacji, pewnie przepięli z parkingu na stronę z pseudokontentem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa jest oczywista, cybersquatting. Dodatkowe uwagi:

- ciekawe, czy domena od razu została zarejestrowana na spółkę (istniejącą od 2002 r), czy też doknana została w międzyczasie cesja.

- w lutym br doszło do modyfikacji, pewnie przepięli z parkingu na stronę z pseudokontentem.

 

Po czym wnosisz, że cybersquatting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po czym wnosisz, że cybersquatting?

 

Nie no, sztudenty wpadły se na pomysł projektu na zakończenie studiów "ynformatyki": - a se zrobimy portal z njusami "Byznes Ynsajder", cza kupić domenę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie było żadnej działalności o podobnej nazwie w Polsce w momencie rejestracji (2012). Znak towarowy "business insider" został zgłoszony w Europie w 2013 roku. W mojej ocenie w żaden sposób treści na stronie nie naruszają żadnych praw.

Więc pytam się. Dlaczego domena powinna wg Ciebie zostać odebrana?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy widzieliście, ale Onet miesiąc temu wszedł w posiadanie bi.pl. Także chyba "Zalewski Management" już za wiele businessinsider.pl nie sprzeda.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy widzieliście, ale Onet miesiąc temu wszedł w posiadanie bi.pl. Także chyba "Zalewski Management" już za wiele businessinsider.pl nie sprzeda.

Czyli co, rośnie świadomość wartości posiadania krótkich nazw?

 

rainbowtours.pl = r.pl

yellowpages.pl = yp.pl

businessinsider.com.pl = bi.pl

deutsche bank = db.pl

 

co tam jeszcze?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli co, rośnie świadomość wartości posiadania krótkich nazw?

 

rainbowtours.pl = r.pl

yellowpages.pl = yp.pl

businessinsider.com.pl = bi.pl

deutsche bank = db.pl

 

co tam jeszcze?

 

fb.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

fb.com

Miałem na myśli krótkie domeny w końcówce .pl , bo globalnych jest sporo. Myślę, że potrzebę rebrandingu na krótkie domeny rozumieją najbardziej:

- duże firmy o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, szczególnie na rynku e-commerce

- globalni gracze, którzy wchodzą do naszego kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×