Jump to content
hugo b

Czy są tego typu programy partnerskie?

Recommended Posts

Prowadzę firmę i mam kilka stron, które chciałbym podczepić pod jakiś program partnerski - ale na zasadzie przekierowania - tak by nie tworzyć własnej strony - ale stworzyć przekierowanie niewidoczne.na wskazaną przez Organizatora Programu stronę/subdomenę/adres ip.

 

Zalety takiego rozwiązania:

- strona będzie miała tą samą jakość - będzie podążała za standardem Sprzedawcy towarów/usług

- przekierowanie nie wymaga posiadania hostingu - koszty Partnera są tym samym niższe, niż prowadzenia własnej strony z banerami partnerskimi

- Organizator Systemu, może lekko obniżyć wysokość prowizji - z tytułu niższych kosztów Partnera związanych z domeną. - a więc on korzysta i zostaje mu więcej środków na rozwój i ulepszanie swojej oferty.

- przy przekierowaniu niewidocznym - Klient widzi w pasku adresowym adres strony Partnera i ten adres zapamiętuje - również aby ją reklamować innym osobom.

- jeśli domena jest międzynarodowa - a Sprzedawca otwarty na świat i posiadający w swoim serwisie opcję wyboru języka strony - dobra domena Partnera otworzy kolejny kanał sprzedaży - zyskają obie strony.

- rozliczenia między Partnerem a Organizatorem następują na podstawie faktur (dla firm) oraz innych form np bonów (dla osób prywatnych - bez działalności gosp)

 

Nazwa strony Partnera może być u Organizatora Programu wpisana np. w regulaminie w dziale Wiarygodne Strony Partnerskie.

 

Zakładam, że do takiego rozwiązania powinien być stworzony wiarygodny mechanizm raportowania - którzy Klienci odwiedzili/dokonali zakupu i oznaczenia ich jako Klienci pozyskani przez Partnera tak aby od nich naliczana była Partnerowi "wieczna" prowizja.

 

Innym ważnym aspektem jest możliwość wstawienia przez Partnera swojego logo (z nazwą) w nagłówku strony (może być wstawione obok oryginalnego logo Sprzedawcy, do której jest ustanowione przekierowanie tak by Klient wybierając nazwę strony Partnera widział, że wczytuje mu się strona, którą wpisał w pasku adresowym.

 

A więc:

- czy znacie systemy partnerskie działające w taki sposób?

- jak nie znacie i nie ma - rzuciłem temat, który może być niszą do wykorzystania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo nie ma tego typu programów partnerskich. To znaczy sprawa wygląda tak, że są programy, które dają gotowe witryny, jednak jedynie w formie fizycznej. Musisz je samemu umieścić na własnym serwerze pod własną domeną.

Co do przekierowania, to pytanie o jakim przekierowaniu mówisz? Chcesz przekierować użytkownika na domenę po kliknięciu w jakiś element na stronie (strona partnerska otwiera się w zakładce w tle), czy po prostu przekierować całą domenę?

Jeśli chodzi o pierwszy typ przekierowania, to jak najbardziej możesz to zrobić, praktycznie ze wszystkimi programami. Pozostaje jedynie kwestia dokładnego sprawdzenia regulaminów, gdyż niektóre PP mogą tego zakazywać.

Drugi sposób przekierowania na dłuższą metę nie ma sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...)Z tego co mi wiadomo nie ma tego typu programów partnerskich. To znaczy sprawa wygląda tak, że są programy, które dają gotowe witryny, jednak jedynie w formie fizycznej. Musisz je samemu umieścić na własnym serwerze pod własną domeną.(...)

 

Nie do końca się z tym zgodzę, bo np. System Partnerski oferuje tzw. Pasaż Finansowy, czyli witrynę, na której można promować wybrane produkty. Witrynę można dostosować do własnych potrzeb, oczywiście, nie jest to jakaś bardzo rozbudowana edycja, na pewno nie tak rozbudowana jak w przypadku własnej strony, ale zawsze pewna możliwość personalizacji jest, np. można napisać własny tekst sprzyjający SEO, można też kilka innych rzeczy. Witryna nie wymaga własnej domeny (choć można taką podpiąć), a działa pod adresem twójlogin.produktyfinansowe.pl, gdzie twój login jest subdomeną i jest to login pod jakim się zarejestrujesz w Systemie Partnerskim. Witryna działa na serwerach Systemu Partnerskiego. Koszty przy tym rozwiązaniu są zerowe dla wydawcy, rejestracja jest darmowa. Infrastrukturę dostarcza SP, więc do zęby zarobić wystarczy włożyć własną pracę. Można również promować produkty na własnych stronach poprzez umieszczenie m.in. linków tekstowych, banerów, porównywarek finansowych, to też jest darmowe. Za nic się nie płaci.

Produkty jakie można promować, to przede wszystkim, produkty finansowe i ubezpieczeniowe, ale jest też sporo innych.

 

 

 

Prowadzę firmę i mam kilka stron, które chciałbym podczepić pod jakiś program partnerski - ale na zasadzie przekierowania - tak by nie tworzyć własnej strony - ale stworzyć przekierowanie niewidoczne.na wskazaną przez Organizatora Programu stronę/subdomenę/adres ip.

 

Zalety takiego rozwiązania:

- strona będzie miała tą samą jakość - będzie podążała za standardem Sprzedawcy towarów/usług

- przekierowanie nie wymaga posiadania hostingu - koszty Partnera są tym samym niższe, niż prowadzenia własnej strony z banerami partnerskimi

- Organizator Systemu, może lekko obniżyć wysokość prowizji - z tytułu niższych kosztów Partnera związanych z domeną. - a więc on korzysta i zostaje mu więcej środków na rozwój i ulepszanie swojej oferty.

- przy przekierowaniu niewidocznym - Klient widzi w pasku adresowym adres strony Partnera i ten adres zapamiętuje - również aby ją reklamować innym osobom.

- jeśli domena jest międzynarodowa - a Sprzedawca otwarty na świat i posiadający w swoim serwisie opcję wyboru języka strony - dobra domena Partnera otworzy kolejny kanał sprzedaży - zyskają obie strony.

- rozliczenia między Partnerem a Organizatorem następują na podstawie faktur (dla firm) oraz innych form np bonów (dla osób prywatnych - bez działalności gosp)

 

Nazwa strony Partnera może być u Organizatora Programu wpisana np. w regulaminie w dziale Wiarygodne Strony Partnerskie.

 

Zakładam, że do takiego rozwiązania powinien być stworzony wiarygodny mechanizm raportowania - którzy Klienci odwiedzili/dokonali zakupu i oznaczenia ich jako Klienci pozyskani przez Partnera tak aby od nich naliczana była Partnerowi "wieczna" prowizja.

 

Innym ważnym aspektem jest możliwość wstawienia przez Partnera swojego logo (z nazwą) w nagłówku strony (może być wstawione obok oryginalnego logo Sprzedawcy, do której jest ustanowione przekierowanie tak by Klient wybierając nazwę strony Partnera widział, że wczytuje mu się strona, którą wpisał w pasku adresowym.

 

A więc:

- czy znacie systemy partnerskie działające w taki sposób?

- jak nie znacie i nie ma - rzuciłem temat, który może być niszą do wykorzystania

 

Programy partnerskie polegają przede wszystkim na aktywności wydawców, czyli na działaniu w celu pozyskania potencjalnego klienta dla Organizatora programu partnerskiego czy sieci afiliacyjnej.

 

Wyżej wymieniony System partnerski umożliwia umieszczenie różnych reklam na stronie wydawcy i jest to bezpłatne. Gdy użytkownik zainteresowany danym produktem kliknie w link czy baner zostanie przekierowany na stronę reklamodawcy odpowiedzialnego za dany produkt.

 

System Partnerski udostępnia wydawcom witrynę. Tak jak pisałem wyżej, można podpiąć własną domenę pod taką witrynę, żeby użytkownicy mogli łatwiej zapamiętać nazwę. Trzeba zastanowić się nad swoim loginem, jeśli pod witrynę nie będziemy podpinać własnej domeny. Można podpiąć również subdomenę naszej domeny pod którą działa nasza strona.

 

Udział jak i korzystanie z narzędzi udostępnianych przez System Partnerski jest bezpłatne.

 

System nie obniża prowizji wydawcy, jeśli ten nie posiada domeny, ale jeśli pozyskujesz wielu klientów, to możesz negocjować stawki swoich prowizji.

 

Można mierzyć liczbę klikniętych i wysłanych wniosków.

 

By móc przystąpić do programu, wystarczy się zarejestrować akceptując regulamin.

 

Jeśli jesteś zainteresowany i chcesz dowiedzieć się więcej lub zarejestrować się to możesz to zrobić korzystając z mojego linku partnerskiego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, pominąłem sieci afiliacyjne działające w finansach, właśnie wspomniany Bankier czy ebrokerPartner udostępniają takie witryny, jednak jest to bardziej zbiór konkretnych ofert, który oczywiście można sobie co nieco dostosować do własnych potrzeb. Mimo wszystko możliwość modyfikacji tych witryn jest mocno ograniczona, szczególnie pod kątem SEO.

Poza tym nadal nie wiem co autor posta miał na myśli :) Wydaje mi się, że może chodzić tu o sposób odsyłania podobny do stron erotycznych lub witryn z filmami wideo, gdzie po kliknięciu w dowolny element na stronie, użytkownik zostaje przekierowany w tle na zewnętrzną witrynę. Najczęściej na stronę bukmachera (uwaga, jak na razie promocja bukmacherów w Polsce jest nielegalna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, możliwość ogólnej edycji takich stron zarówno pod względem wyglądu jak i SEO są ograniczone, ale coś za coś. Dostajemy gotową witrynę, mamy, co prawda niewielką możliwość jej modyfikowania, ale jednak trochę możemy, możemy wybrać produkty, które będziemy promować (przynajmniej w Przypadku Systemu Partnerskiego tak jest, nie wiem jak jest w przypadku ebrokerPartner) a przy tym nie musimy angażować własnych środków, co w wielu przypadkach jest kluczowym czynnikiem, bo też nie ryzykujemy własnymi pieniędzmi. Takie rozwiązanie oczywiście nie sprawdzi się w każdej sytuacji i nie każdemu będzie odpowiadać, ale to i tak dość dobry sposób żeby trochę dorobić, a niekiedy i zarabiać sumy pozwalające się utrzymać (choć oczywiście to jest trudne; taki rodzaj zarabiania, jak zresztą i każdy inny nie jest łatwy, trzeba poświęcić na to czas, włożyć w to pracę i mieć chociaż niewielkie pojęcie o tym co robimy, no ale człowiek uczy się poprzez doświadczenie). SEO to też nie tylko strona, oczywiście content is king, ale pozycjonować taką stronę można też na kilka innych sposobów. Oczywiście najlepiej byłoby połączyć wszystko w jednym, ale jak wiadomo "wiele dróg prowadzi do Rzymu", jedne proste, inne bardziej kręte, wyboiste i w ogólnie trudniejsze.

 

Zgadza się na takiej witrynie mamy do dyspozycji wiele różnych produktów, z pośród których możemy wybrać kategorię produktów, np. lokaty, którą będziemy promować, ma to swoje zalety, jaki i wady, ale mamy za to wiele różnych produktów, wielu firm do zaoferowania, co wzbogaca naszą propozycję, a tym samy zwiększa szansę na konwersję, bo klient ma dużą możliwość wyboru odpowiadającego mu produktu. Ważne jest też to, że to użytkownik dokonuje wyboru czy kliknie w jakąś reklamę, nic nie jest mu wyświetlane na siłę, tego typu witryny tak nie działają i to jest nie wątpliwy plus, jeśli chodzi UX. Promować można nie tylko produkty z sektora finansowego, ale także np. sieci telekomunikacyjne, kablowe itd.

Oprócz tego można wybrać sobie konkretny produkt, konkretnej firmy i promować go na własnej stronie (chodzi ogólnie o całą ofertę sieci afiliacyjnych), jeśli ją posiadamy. Także wiele rozwiązań, wiele możliwości, wiele produktów w jednym miejscu i łatwość zostania wydawcą (przynajmniej jeśli chodzi o SystemPartnerski).

 

Ja też nie wiem, do końca w jakiej formie miałyby być to przekierowania, o których pisał Autor wątku? Zatem Hugo B, czy mógłbyś sprecyzować? :)

Również myślałem o tego typu rozwiązaniach.

 

Nie jestem jednak zwolennikiem takich "ukrytych przekierowań" (chodzi mi tu o przekierowanie po kliknięciu w jakikolwiek element witryny), ponieważ to może denerwować. Użytkownik, który kliknie w dowolne miejsce na stronie zostaje przekierowany na inną witrynę, co sprawia, że jest zdezorientowany i zdenerwowany, ponieważ przeniesienie się na inną stronę, często nie związaną z poszukiwaną, przez użytkownika treścią (z którą często nie zdążył się zapoznać na stronie, z której został przekierowany na witrynę reklamodawcy lub na landing page'a), nie było jego intencją. A to może mieć przełożenie na to jak będzie podchodził do naszej witryny. Dlatego lepiej jest nie stosować tego typu rozwiązań, na witrynach, "których nie podejrzewamy o tego typu praktyki, bo dla nikogo nie będzie chyba zaskoczeniem, że na stronach oferujących jakieś zakłady bukmacherskie czy erotycznych, tego typu praktyki nie będą zaskoczeniem, ale jest to dość agresywny, nachalny, kojarzący się ze spamem sposób zarabiania na reklamach. I, jak wspomniałeś, nielegalny jeśli chodzi o promowanie bukmacherów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precyzuję:

ukryte przekierowanie nie ma związku z kliknięciem na element witryny - ale z wyświetleniem całej zawartości strony X na stronie Y, w taki sposób, że w pasku adresowym przeglądarki widać nazwę strony Y.

 

powiedzmy, że mam stronę:

http://pakiet.produktyfinansowe.pl/

Kto to zapamięta?

 

A mam też inną stronę o długości np. 4 znaków albo z nazwą generyczną, - obie łatwe do zapamiętania.

Nazwa tej krótkiej nie odnosi się do słowa używanego w określonej branży, ale ma dużo odwiedzających.

Generyczna natomiast od razu wskazuje, że dotyczy np. branży finansowej, motoryzacyjnej, budowlanej itp.

Dobre dla mnie było by rozwiązanie umożliwiające możliwość podpięcia u Organizatora kilku domen i wskazaniem przy każdej z nich tematyki reklamowej jaką wybieramy na stronie.

Np. na jednej chcę aby z branży finansowej wyświetlały się reklamy z kredytami samochodowymi, leasingiem aut, ubezpieczeniami komunikacyjnymi i np z działu turystyka reklamami wakacji z dojazdem własnym.

 

Tak więc zamiast wpisując dłuuugą nazwę strony, konfiguruję w ustawieniach swoją, krótką stronę tak by po wpisaniu nazwy tej krótkiej - ta krótka nazwa była widoczna w pasku adresowym przeglądarki ale wyświetlała się treść strony z dłuuuugą nazwą.

Co najważniejsze wszystkie operacje Klientów odwiedzających stronę z krótką nazwą lub generyczną liczą się Partnerowi i otrzymuje za nie wynagrodzenie (za wypełnione przez Klientów wnioski, kliknięcia i inne podlegające wynagrodzeniu operacje na stronie Partnera)

 

Agresywna reklama serwisów bukmacherskich nie powinna być tu omawiana - chodzi mi o formy reklamy prawnie dozwolone i reklamę Sprzedawców mogących legalnie oferować swoje usługi/towary.

Wolałbym reklamę branży erotycznej :)...

i jeśli np o nią chodzi (między innymi) możliwość stworzenia takiego rozwiązania, że Klient wchodzi na moją stronę i widzi na niej działający sklep internetowy, w którym może złożyć zamówienie.

Że wszedł z mojej strony internetowej jest już Klientem, którego ja zdobyłem a więc po dokonaniu przez Klienta zakupu liczy mi się prowizja od tego i każdego kolejnego zakupu przez niego dokonanego.

W sprawie prowizji wiecznej od Klienta - można ją potraktować kompromisowo ze Sprzedawcą - prowizja wieczna mi się należy ale kolejne zakupy to połowa stawki prowizyjnej z pierwszej transakcji.(przykładowo - 1 zakup 10%, kolejne 5%)

 

Jedno jest jeszcze ważne:

- Polacy idźmy w świat (chodzi mi o ekspansję a nie wyjeżdżanie za chlebem)

- Sprzedawcy, którzy prowadzicie lub chcecie prowadzić sprzedaż do innych krajów - róbcie wielojęzyczne strony pod systemy partnerskie - wasza oferta na dobrych stronach przyciągnie wam nowych Klientów

- Polacy mają często atrakcyjne domeny innych państw lub globalne - po co je sprzedawać obcym zagranicznym firmom (aby stawały się jeszcze bogatsze i mogły rozkupić Polskę na maxa) - otwierajmy kanały dystrybucji polskich produktów i usług - rozwijajmy polską gospodarkę (czy ktoś lubi czy nie - pan Kolonko miał kiedyś dobry odcinek - Polska może być supermocarstwem -

- i się z tym zgodzę). Edited by hugo b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj na comperialead.pl

Mają tam możliwość stworzenia bloga wordpress/joomla, który jest na ich serwerach z domeną domeną .pl do wyboru

Chyba ta opcja najbliżej odpowiada Twoim potrzebom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam też inną stronę o długości np. 4 znaków albo z nazwą generyczną, - obie łatwe do zapamiętania.

Nazwa tej krótkiej nie odnosi się do słowa używanego w określonej branży, ale ma dużo odwiedzających.

Generyczna natomiast od razu wskazuje, że dotyczy np. branży finansowej, motoryzacyjnej, budowlanej itp.

 

Możesz podpiąć własną domenę pod Twoją witrynę partnerską.

 

Dobre dla mnie było by rozwiązanie umożliwiające możliwość podpięcia u Organizatora kilku domen i wskazaniem przy każdej z nich tematyki reklamowej jaką wybieramy na stronie.

Np. na jednej chcę aby z branży finansowej wyświetlały się reklamy z kredytami samochodowymi, leasingiem aut, ubezpieczeniami komunikacyjnymi i np z działu turystyka reklamami wakacji z dojazdem własnym.

 

Napisz do BOK-u Systemu Partnerskiego czy tak się da? Podejrzewam, że powinno, się dać - jeśli tak jest w rzeczywistości, to poproś o pomoc w konfiguracji.

 

Tak więc zamiast wpisując dłuuugą nazwę strony, konfiguruję w ustawieniach swoją, krótką stronę tak by po wpisaniu nazwy tej krótkiej - ta krótka nazwa była widoczna w pasku adresowym przeglądarki ale wyświetlała się treść strony z dłuuuugą nazwą.

Co najważniejsze wszystkie operacje Klientów odwiedzających stronę z krótką nazwą lub generyczną liczą się Partnerowi i otrzymuje za nie wynagrodzenie (za wypełnione przez Klientów wnioski, kliknięcia i inne podlegające wynagrodzeniu operacje na stronie Partnera)

 

Jeśli podepniesz swoją domenę, to w pasku adresowym przeglądarki będzie wyświetlał się adres tejże domeny pod, którą będzie śmigała witryna udostępniona przez SP. Reszta jest tak jak to opisujesz (w tym cytacie).

 

Agresywna reklama serwisów bukmacherskich nie powinna być tu omawiana - chodzi mi o formy reklamy prawnie dozwolone i reklamę Sprzedawców mogących legalnie oferować swoje usługi/towary.

Wolałbym reklamę branży erotycznej :)...

i jeśli np o nią chodzi (między innymi) możliwość stworzenia takiego rozwiązania, że Klient wchodzi na moją stronę i widzi na niej działający sklep internetowy, w którym może złożyć zamówienie.

Że wszedł z mojej strony internetowej jest już Klientem, którego ja zdobyłem a więc po dokonaniu przez Klienta zakupu liczy mi się prowizja od tego i każdego kolejnego zakupu przez niego dokonanego.

W sprawie prowizji wiecznej od Klienta - można ją potraktować kompromisowo ze Sprzedawcą - prowizja wieczna mi się należy ale kolejne zakupy to połowa stawki prowizyjnej z pierwszej transakcji.(przykładowo - 1 zakup 10%, kolejne 5%)

 

Reklamy branży erotycznej też są agresywne, a w zasadzie często osoby zarabiające na pp czy to w branży erotycznej czy bukmacherskiej stosują agresywną reklamę by jak najwięcej zarobić.

Jeśli chodzi o pp w branży erotycznej, to intymnosc.pl ma pp, spełniający podane kryteria.

Co do sklepu, to można promować banerem dany produkt na stronie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o pp w branży erotycznej, to intymnosc.pl ma pp, spełniający podane kryteria.

 

W regulaminie mają coś takiego, że przekierowania wymagają zgody (o ile dobrze zapamiętałem)

Niby wszystko fajnie - ale dla nich.

Nawet jak ustanowię przekierowanie (za zgodą) to Klient przekierowany z mojej na ich stronę zobaczy ich duże logo intymnosc.pl - i je zapamięta.

Swoim znajomym będzie również reklamował intymnosc.pl bo to zapamięta i jeśli coś zamówi (nie wiem, nie oceniam - ale przypuszczam, że dostanie również rachunek lub ulotkę z tym logo by utrwalić w pamięci nazwę)

Mam wrażenie, że to strategia oparta na próbie zminimalizowania prowizji na rzecz Partnera - tak by wszyscy rozmawiali o intymnosc.pl a nie innej stronie/stronach, która(e) może mieć również ciekawą nazwę - ale, której Klient nie zapamiętał bo zapamiętał logo z napisem intymnosc.pl

Patrząc na to w ten sposób - po rekomendacji koleżance/koledze, że kupuję na intymność.pl - zarejestruje się ona/on tam bezpośrednio (wpisze np. "intymność" na google) i prowizja mi odpada

 

Moim zdaniem warunki tego programu są do poprawienia bo nie równoważy korzyści płynących ze współpracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W regulaminie mają coś takiego, że przekierowania wymagają zgody (o ile dobrze zapamiętałem)

Niby wszystko fajnie - ale dla nich.

Nawet jak ustanowię przekierowanie (za zgodą) to Klient przekierowany z mojej na ich stronę zobaczy ich duże logo intymnosc.pl - i je zapamięta.

Swoim znajomym będzie również reklamował intymnosc.pl bo to zapamięta i jeśli coś zamówi (nie wiem, nie oceniam - ale przypuszczam, że dostanie również rachunek lub ulotkę z tym logo by utrwalić w pamięci nazwę)

Mam wrażenie, że to strategia oparta na próbie zminimalizowania prowizji na rzecz Partnera - tak by wszyscy rozmawiali o intymnosc.pl a nie innej stronie/stronach, która(e) może mieć również ciekawą nazwę - ale, której Klient nie zapamiętał bo zapamiętał logo z napisem intymnosc.pl

Patrząc na to w ten sposób - po rekomendacji koleżance/koledze, że kupuję na intymność.pl - zarejestruje się ona/on tam bezpośrednio (wpisze np. "intymność" na google) i prowizja mi odpada

 

Moim zdaniem warunki tego programu są do poprawienia bo nie równoważy korzyści płynących ze współpracy.

 

Jeśli użytkownik, który z Twojego linka partnerskiego, przeszedł na stronę Intymnosc.pl i dokonał zakupu, zarejestruje się w pp Intymnosc.pl i będzie polecał ich produkty, to Ty otrzymasz część jego prowizji, jeśli się nie zarejestruje i będzie polecał swoim znajomym stronę, na której dokonał zakupu a nie Twoją, to oczywiście za to prowizja nie będzie Ci przysługiwać. Natomiast, jeśli ten użytkownik będzie, będzie kupował następne produkty, to Ty będziesz otrzymywał 5% wartości jego koszyka, więc całkiem nieźle, zważywszy na to, że mało jest programów, które oferują prowizję wieczną. Nie ma pp, który spełniałby wymagania wszystkich wydawców, jest co jest i jeśli się chce, to można w tym uczestniczyć, jeśli nam nie odpowiada, to nic na siłę, choć trzeba przyznać, że pp dostępne w Polsce nie są super i mają swoje mankamenty, chociażby prowizja wieczna - mało programów pp taką posiada, druga sprawa, że prowizje nie są najwyższe, może poza finansami i kilkoma innymi.

 

Co do tego, że trzeba zgłaszać przekierowania, no to taki jest regulamin.

 

Zawsze można coś poprawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×