Jump to content
tomon

A gdyby tak usunąć przycisk " Negocjuj cenę " ?

Recommended Posts

no właśnie jak myślicie jakby to wpłynęło na ruch na giełdach i ceny sprzedaży / niesprzedażny domen ?

 

Każda domena musiałaby być wystawiona z ceną KT, której zmiana tak jak w przypadku nicku w AM wymaga uiszczenia drobnej opłaty za każdym razem.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że znacznie zwiększyłoby się użycie przycisku "kontakt do właściciela" ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to zrobić sam, od razu. Wystarczy, że cena minimalna będzie ustawiona na tym samym poziomie, co cena Kup Teraz ( przykład ).
To dobra opcja dla tych, którzy nie chcą poświęcać czasu na negocjacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to zrobić sam, od razu. Wystarczy, że cena minimalna będzie ustawiona na tym samym poziomie, co cena Kup Teraz ( przykład ).

To dobra opcja dla tych, którzy nie chcą poświęcać czasu na negocjacje.

Pytanie techniczne, czy sprzedający dostaje w ogóle info, że ktoś do niego pukał w sprawie tak wystawione domeny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sygnałów zwrotnych o zainteresowaniu może być mniej, ale za reagowanie na odgłosy pukania płaci się odzwiernemu. Sprzedawca zarabia na transakcjach.

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sygnałów zwrotnych o zainteresowaniu może być mniej, ale za reagowanie na odgłosy pukania płaci się odzwiernemu. Sprzedawca zarabia na transakcjach.

Super, tylko taka informacja daje pewien obraz zainteresowania. Po za tym jest pierwszym krokiem do negocjacji.

 

Cena minimalna oferty to cena, poniżej której oferty zakupu są automatycznie odrzucane przez system. Oferty poniżej tej ceny nie są przesyłane do sprzedającego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cena minimalna oferty to cena, poniżej której oferty zakupu są automatycznie odrzucane przez system. Oferty poniżej tej ceny nie są przesyłane do sprzedającego.

Sprzedający dostanie wtedy maila, że ktoś złożył ofertę poniżej ustalonego minimum i została ona z automatu odrzucona. Oferta będzie widoczna w panelu sprzedającego jako odrzucona.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem ciekawy temat, bo osobiście uważam, że system sprzedaży domen który jakoś wypracował się na przestrzeni ostatnich lat jest dość problematyczny i niekoniecznie efektywny.

 

Wyobraźmy sobie, że idziemy do sklepu i chcemy kupić telewizor lub lodówkę. Gdyby zastosować zasady z rynku domen, to przy takiej lodówce zamiast ceny byłoby napisane: "zaproponuj własną cenę". Nie wiem czy to byłoby coś dobrego. Albo inny przykład - chcesz coś kupić na Allegro. Naturalną rzeczą jest to, że porównujemy sobie oferty pod różnymi kątami, także ceny. Nie wyobrażam sobie, żeby teraz pisać do kilkunastu osób zapytanie o cenę produktu.

 

Mimo tego na rynku domen te dość abstrakcyjne zasady się przyjęły (abstrakcyjne z punktu widzenia innych gałęzi gospodarki). To chyba jest wynikiem tego, że nikt tak naprawdę nie wie "ile warta jest domena" i całość opiera się w dużej mierze na grze psychologicznej.

 

Ja mimo wszystko chciałbym chyba widzieć normalnie zapisane ceny, bez tych zabaw negocjacyjnych i wymyślanych historii o tym jak to sprzedający ma mnóstwo ofert na tę domenę (ma tak dużo, że przez kilka lat jej nie sprzedał) lub jak to kupującemu nie zależy na tej domenie (tak mu nie zależy, że z nudów napisał) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem ciekawy temat, bo osobiście uważam, że system sprzedaży domen który jakoś wypracował się na przestrzeni ostatnich lat jest dość problematyczny i niekoniecznie efektywny.

 

Raczej nie jest problematyczny biorąc pod uwagę ile domen się sprzedaje.

 

 

Mimo tego na rynku domen te dość abstrakcyjne zasady się przyjęły (abstrakcyjne z punktu widzenia innych gałęzi gospodarki). To chyba jest wynikiem tego, że nikt tak naprawdę nie wie "ile warta jest domena" i całość opiera się w dużej mierze na grze psychologicznej.

 

I to jest całe piękno w tym biznesie , Ty wymyślasz sobie cenę - jeżeli KK w przybliżeniu chce tyle wydać to się dogadujecie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie jest problematyczny biorąc pod uwagę ile domen się sprzedaje.

A to dużo domen się sprzedaje? No moim zdaniem niespecjalnie... Wiele domen (nawet bardzo dobrych) leży dziś odłogiem i nadal nie są zagospodarowane. I nie mówię tu tylko o rynku polskim, ale także globalnym.

 

Co do piękna - no ma to swój smaczek, ale nie chciałbym, by tak wyglądały zakupy w innych branżach ;) I jestem pewny, że Ty też byś nie chciał ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus

A to dużo domen się sprzedaje? No moim zdaniem niespecjalnie... ;)

 

A moim zdaniem sprzedaje się dużo domen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyobraźmy sobie, że idziemy do sklepu i chcemy kupić telewizor lub lodówkę. Gdyby zastosować zasady z rynku domen, to przy takiej lodówce zamiast ceny byłoby napisane: "zaproponuj własną cenę". Nie wiem czy to byłoby coś dobrego. Albo inny przykład - chcesz coś kupić na Allegro. Naturalną rzeczą jest to, że porównujemy sobie oferty pod różnymi kątami, także ceny. Nie wyobrażam sobie, żeby teraz pisać do kilkunastu osób zapytanie o cenę produktu.

 

Porównywanie dóbr materialnych (telewizorów) z dobrami niematerialnymi (domeny) ma się jak piernik do wiatraka. Telewizor składa się z konkretnych komponentów fizycznych + praca + transport + marża i łatwo porównać z innymi produktami. Własności intelektualnej nie jest łatwo wycenić. To tyle w kwestii porównywania.

 

 

no właśnie jak myślicie jakby to wpłynęło na ruch na giełdach i ceny sprzedaży / niesprzedażny domen ?

 

Każda domena musiałaby być wystawiona z ceną KT, której zmiana tak jak w przypadku nicku w AM wymaga uiszczenia drobnej opłaty za każdym razem.

Z doświadczenia napiszę, że przycisk "negocjuj cenę" nie miał nigdy dużego wpływu na sprzedaż domeny. Albo wiesz za ile chcesz sprzedać, albo nie wiesz i łapiesz byle okazję, a potem się wściekasz, że "można było ugrać więcej". Tylko że to jest dziecinada, bo zawsze można sobie gdybać, że pewnie jutro domena poszłaby za więcej. Przy takim podejściu rzeczywiście "negocjuj cenę" wydaje się dla niektórych bezsensownym rozwiązaniem. Tylko że domeny to własnośc niematerialna i tutaj akurat jest duże pole do negocjacji, a zasada negocjacji mówi tyle, że ważne jest,a by obie strony były zadowolone.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Super, tylko taka informacja daje pewien obraz zainteresowania. Po za tym jest pierwszym krokiem do negocjacji.

 

Cena minimalna oferty to cena, poniżej której oferty zakupu są automatycznie odrzucane przez system. Oferty poniżej tej ceny nie są przesyłane do sprzedającego.

 

 

Z całym szacunkiem Szmiko, ale nie wprowadzaj ludzi w błąd:)

Tak wygląda mail po otrzymaniu oferty nie przebijającej ceny minimalnej:

 

Odrzucona%20oferta%20przez%20cene%20mini

 

 

I jeśli masz ochotę to zawsze możesz w takim momencie rozpocząć negocjacje:)

Moim zdaniem warto ustawić cenę minimalną przy swoich najlepszych domenach, żeby ktoś się nie łudził że za parę setek kupi sobie tę domenę. Jak ktoś ma konkretną ofertę to będzie starał się przebić cenę minimalną lub napiszę wiadomość.

A jak ktoś nie był poważnie zainteresowany tą domeną to w zakupie będzie mu przeszkadzać nawet to, że za oknem świeci Słońce, a miał przecież padać deszcz:)

 

A usunięcie przycisku negocjuj? To nie byłaby jakaś drastyczna zmiana, ale raczej na minus.

Lepiej dodawać nowe opcje niż podążać w stronę serwisów, gdzie nawet kontakt z posiadaczem domeny jest utrudniony.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Z całym szacunkiem Szmiko, ale nie wprowadzaj ludzi w błąd:)

Tak wygląda mail po otrzymaniu oferty nie przebijającej ceny minimalnej:

 

Odrzucona%20oferta%20przez%20cene%20mini

 

 

I jeśli masz ochotę to zawsze możesz w takim momencie rozpocząć negocjacje:)

Moim zdaniem warto ustawić cenę minimalną przy swoich najlepszych domenach, żeby ktoś się nie łudził że za parę setek kupi sobie tę domenę. Jak ktoś ma konkretną ofertę to będzie starał się przebić cenę minimalną lub napiszę wiadomość.

A jak ktoś nie był poważnie zainteresowany tą domeną to w zakupie będzie mu przeszkadzać nawet to, że za oknem świeci Słońce, a miał przecież padać deszcz:)

 

A usunięcie przycisku negocjuj? To nie byłaby jakaś drastyczna zmiana, ale raczej na minus.

Lepiej dodawać nowe opcje niż podążać w stronę serwisów, gdzie nawet kontakt z posiadaczem domeny jest utrudniony.

 

Pozdrawiam

Sorry, ściągnąłem to z pomocy Aftermarket. Sam nie miałem takiej sytuacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, a powiedzcie: czy po automatycznym odrzuceniu oferty, klient dostaje jakiegoś maila bądź wiadomość z wpisanym wcześniej od nas wytłumaczeniem? Osobiście chciałbym uświadomić zainteresowanego skąd ta cena i co możemy zrobić, by dojść do porozumienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×