Jump to content
Alex

AZ.pl - czy ich support to jest jakiś żart?

Recommended Posts

Jeszcze tak słabego customer support jaki ma AZ.pl w życiu nie widziałem.

 

Jedna z moich domen oczekuje w Aftermarket na kod AuthInfo, więc zrobiłem request w panelu AZ które obsługuje tę domnę. Chciałem przy okazji uaktualnić adres firmy. Abonent jest ten sam, email jest ten sam więc z założenia nie powinno być problemu. No niestety.. problemu nie ma w przypadku firm których system jest z tego stulecia.

 

Dlaczego?...hmm system AZ pokazuje że wysłał SMSa aby potwierdzić że ja to ja... nic w tym złego o ile system działa. Nie dostałem ani jednego SMSa.

Pierwszym odruchem zanim skontaktowałem się z supportm było "może cos nie tak po mojej stronie?".... a więc sprawadzam numer w zakładce bezpieczeństwa.... jest OK / aktualny.. format numeru jest OK (jesteśmy w Kanadzie więc to mógłby być problem ale nie jest).... więc z braku altenatyw skontaktowaliśmy sie z suportem.

 

Pani napisała, że skoro abonentem jest firma to potrzeba pieczątki!!
Na nieszczęście jest to firma w Kanadzie i era pieczątek odeszła dziesiątki lat temu. Nie stosuje się pieczątek w 2016 r a najstarsi indianie nie pamiętają kiedy osttni raz je stosowano. .... ale pojawiła się altrnatywa, ....aby wydać kod wystarczy zamiast pieczątki licencja/dokumenty na istnienie firmy... nie ma problemu.. wysłałem w 5 min i czekam na dalsze instrukcje.

Pani odpisała:

 

"W zakładce profil-bezpieczeństwo wprowadzony jest inny nr tel aniżeli ten wskazany przez Pana, zmienić ten nr można z tej zakładki klikając opcję" błędny nr" następnie wprowadzając telekod(w przypadku, gdy nie jest ustalony należy go wprowadzić na samym dole, następnie dokonać zmiany nr telefonu)."

Rece mi opadły... sprawdzałem numer więc myślę sobie .. kurcze może mam zwidy.. sprawdzę jszcze raz ..... i oczywiście numer jest prawidłowy. Zrobiłem zrzut ekranu i wysłałem do AZ myśląc że to pomoże zweryfikować problem po ich stronie.

Dostałem odpowiedź:

"Niestety nie jesteśmy w stanie zweryfikować dlaczego kod sms nie przychodzi, jest to zewnętrzny system. Jeśli posiadają Państwo polski nr telefonu proszę o wprowadzenie go w zakładce bezpieczeństwo następnie dokonanie zmian zgodnie z rzeczywistym stanem dotyczącym nazwy i adresu firmy, na którą zarejestrowana jest domena."

 

Nie bardzo rozumiem co mnie jako klienta obchodzi czy system jest zewnętrzny, wewnętrzny czy jakikolwiek inny... ma działać i koniec bo rozumiem, że pośrednio za to płacę. Nie muszę widzieć jak jest zbudowany samochód aby zamówić taksówkę, nieprawdaż.
Nie posiadamy też polskiego numeru bo jest to firma Kanadyjska a ja od 20 lat nie mieszkam w Polsce. Poinformowałem więc upszejmie Panią, że nie posiadam takiego numeru i nie zamierzam zakładać go tylko po to aby otrzymać kod. Poprosiłem o dalsze alternatywne instrukcje.

Cisza.... 2 dni mijają ... my mamy podać w transakcji kod Authinfo którego wydanie jest blokowane przez AZ. Nie wiem może ja jestem jakiś dziwny albo inne firmy u których trzymamy domeny są jakieś ponadprzeciętne, ale sprawy tego typu załatwiane są z reguły w ciągu kilku godzin!!!. Skan paszportu, prawa jazdy lub czegokolwiek innego wystarczy.... tu sytuacja jest wydawałoby się jeszcze prostrza ponieważ ani firma ani email się nie zmieniły... w zakładce bezpieczeńtwa jest aktualny numer tel, na który zawsze można zadzwonić nawet jak system SMS w AZ szwankuje... to zajmuje na prawdę minutę aby taką sytuację rozwiazać.

 

A na dodatek sprawa jest pilna bo oczekiwanie klienta na kod jest określone terminem. To już jest mój 5 dzień kiedy AZ się "morduje" ze sprawą która powinna zająć 1 dzień max. Dzisiaj zdecydowałem się spraw przyspieszyć i zadzwonić osobiście wyjaśnić co stoi na przeszkodzie wydania kodu...

Na astronie AZ czytam:

JESTEŚMY DO TWOJEJ DYSPOZYCJI W GODZ:

Poniedziałek – Piątek: 8:00 – 20:00
Sobota – Niedziela: 8:00 – 16:00


No to dzwonię - Wtorek, godzina 16-ta w Polsce. System podaje informację, że niestety są zamknięci, ale mogę skontaktować się drogą mailową.

REALLLY? :angry: Od 5 dni kontaktuje się drogą mailową z zerowym efektem, a ostatnie 2 jestem kompletnie ignorowany.


Nie wiem jak reagować na tak rażącą niekompetenję. Pozostanie nam chyba w przypadku utraty zysku ze sprzedaży wejść na drogę prawną i obciążyć za straty AZ.
Macie jakieś inne pomysły?


Edited by Alex
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Na astronie AZ czytam:

JESTEŚMY DO TWOJEJ DYSPOZYCJI W GODZ:

Poniedziałek – Piątek: 8:00 – 20:00

Sobota – Niedziela: 8:00 – 16:00

 

No to dzwonię - Wtorek, godzina 16-ta w Polsce. System podaje informację, że niestety są zamknięci, ale mogę skontaktować się drogą mailową.

REALLLY? :angry: Od 5 dni kontaktuje się drogą mailową z zerowym efektem, a ostatnie 2 jestem kompletnie ignorowany.

 

Nie wiem jak reagować na tak rażącą niekompetenję. Pozostanie nam chyba w przypadku utraty zysku ze sprzedaży wejść na drogę prawną i obciążyć za straty AZ.

Macie jakieś inne pomysły?

 

 

Wybrałeś zły dzień. 1 listopada jest Wszystkich Świętych tutaj w Polsce i warto czasem zajrzec do kalendarza zanim się wykona telefon. Ja mam zawsze przy sobie kalendarz z niemieckimi świętami i dniami wolnymi od pracy.

 

Tak czy owak nie będę się rozpisywał na temat az, tylko powiem krótko: "Nigdy więcej!"

 

Poza tym zawsze możesz napisać do NASK o auth_info, ale tam chyba też tylko polecone, pieczątki i tłumaczenia poswiadczone notarialnie, więc sprawa może trwac tygodniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze - uciekaj, jak Ci radzą. :)

Po drugie nigdy nie zmieniaj danych abonenta w tym samym czasie, gdy próbujesz wykonać jakiś transfer.

Po trzecie - pieczątki to powiedz Pani, żeby sobie wystrugała z kartofla. Nie ma w Polsce obowiązku posiadania pieczątki.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

...warto czasem zajrzec do kalendarza zanim się wykona telefon.

 

Nie przyzwyczajony jestem... rozpuściły mnie firmy, które to robią dobrze :) i w dni świąteczne system w telefonie informuje mnie że "z powodu święta nasze biuro jest dzisiaj zamkniete"

Taki setup zajmuje minutę osobie, która zajmuje się PBX-em. Można sobie nawet z góry wpisać święta lub synchronizować z kalendarzem. Ale po co.

 

Na stronie support też powinien być zamieszczony jakiś baner informacyjny. Nie było nic.

 

Jestem z AZ chyba ponad 12 a może i 15 lat, ale powoli mam dość tego przestarzałego systemu z katastrofalnym UX. Przykładem może być tu osobne logowanie dla starych i nowych klientów po unowocześnieniu systemu. Nie zmienione od miesięcy.

 

Ahhh szkoda gadać... zobaczymy jak szybko w dzień roboczy będa w stnie to załatwić.

Edited by Alex
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawsze mnie dziwily - w prywatnych firmach - ogromne, rozbudowane dzialy supportowania, ktore gdy tylko napotkaja na drodze niewielki kamyczek dostaja czkawki... jest to oczywiscie wina procedur, ktore nie sa w stanie wszystkiego przewidziec, a robi sie tym gorzej, jesli sytuacji nie przewiduje skrypt. dlatego zawsze powinna byc mozliwosc recznej interwencji (wariant d) w przypadkach 'inny niz a, b i c' - jak widac tutaj tego nie ma. na gorze dobrze radza - wiej!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×