Skocz do zawartości
Betman

Daty opłacenia się nie zgadzają u rejestratora oraz NASK (whois)?

Promowane odpowiedzi

Betman    5

Kiedyś opłacałem kilka domen na więcej lat i dopiero zauważyłem, że w niektórych mi się daty nie zgadzają o 1 rok.

 

Błąd rejestratora? Czy oni mają obowiązek bezzwłocznego opłacenia domen w NASK do terminu opłaconego przeze mnie, czy mogą wziąć ode mnie pieniądze a później w swoim czasie przedłużyć domenę w NASKu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
xpert17    53

Wszystkie "obowiązki" tej firmy reguluje umowa, którą z nimi zawarłeś. Przeczytaj ją, to będziesz wiedzieć, co mogą a czego nie mogą - i za co im tak naprawdę zapłaciłeś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Betman    5

Chodzi o co innego.

 

Przedłużyłem kiedyś domenę o maksymalny okres i okazało się, że jest to na dłużej niż teoretycznie można przedłużyć domenę w NASKu. Stąd w panelu u rejestratora widziała data ważności o rok dłuższa niż na oficjalnym whois na stronach NASKu.

 

Problem w tym, że to było już dobre kilka lat temu, a do dziś nie zostało to poprawione. A w razie transferu boję się, że mogę tego roku nie odzyskać...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
xpert17    53

Chodzi dokładnie o to - zawierasz z firmą umowę i w tej umowie jest napisane ile płacisz i za co konkretnie.

 

Wiele firm robi tak, że na okres za który domena jest opłacona (np. 4 lata) po prostu kasuje dla niej parametr "ClientRenewProhibited". Wtedy domena się odnawia w NASKu "sama". Po co od razu wpłacać NASKowi za przedłużenie z góry?

Edytowane przez xpert17

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Betman    5

Wiele firm robi tak, że na okres za który domena jest opłacona (np. 4 lata) po prostu kasuje dla niej parametr "ClientRenewProhibited". Wtedy domena się odnawia w NASKu "sama". Po co od razu wpłacać NASKowi za przedłużenie z góry?

Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem.

 

Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone na zasadzie, że rejestrator trzyma sobie Twoje pieniądze i dopiero w dalekiej przyszłości wykona usługę, za którą dzisiaj zapłaciłeś. Inaczej jak firma np. splajtuje to mogą być nici z tym przedłużeniem...

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vul    825

Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem.

 

Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone na zasadzie, że rejestrator trzyma sobie Twoje pieniądze i dopiero w dalekiej przyszłości wykona usługę, za którą dzisiaj zapłaciłeś. Inaczej jak firma np. splajtuje to mogą być nici z tym przedłużeniem...

 

Dobrze napisane. Dodam też fakt, że odnowiona na wiele lat do przodu daje też pewne zamierzone przez nas myśli ewentualnemu zainteresowanemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
xpert17    53

Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone

 

"Powinno" to dobre określenie. Ale jak jest w rzeczywistości - reguluje umowa między klientem a rejestratorem. Należy je po prostu czytać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
xpert17    53

Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem.

 

Nie wiem czy Dropped tak jeszcze robi. Kiedyś nawet zwykłe odnowienie odbywało się w ten sposób. Wpłacałeś np. 14 dni przed upływem terminu ważności domeny kasę za odnowienie, ale firma czekała z odnowieniem do ostatniej sekundy (tzn. nawet nie czekała, tylko tak jak napisałem - po prostu kasowała domenie flagę "ClientRenewProhibited").

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Betman    5

Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu?

 

W moim przypadku chodzi o home.pl a sytuacja dotyczy przekroczenia maks. dopuszczalnego przedłużenia na 2 domenach, stąd dali o rok krócej... ale do dziś nie dodali tego ostatniego roku i cały czas widnieje tam 2019 zamiast 2020.

 

Napisałem do nich choć odpowiedź była w stylu dodadzą jak tylko będzie możliwe i abym był cierpliwy. Coś czuję, że sprawa nie poszła jednak do przodu i trzeba będzie dalej drążyć sprawę...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
xpert17    53

Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu?

 

Oczywiście, dokładnie tak. To tak samo jak w sklepie, kupujesz mleko w Biedronce, płacisz od razu, ale Biedronka rozlicza się z mleczarnią np. za miesiąc.

 

Tak jak napisałem już 2x, wszystko reguluje umowa (albo regulamin). Może z niej wynikać, że płacąc za "przedłużenie domeny", tak naprawdę płacisz za usługę przedłużenia, która dopiero zostanie wykonana w określonym terminie (np. 1 dzień przed datą wygasania).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
home.pl    3

Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu?

 

W moim przypadku chodzi o home.pl a sytuacja dotyczy przekroczenia maks. dopuszczalnego przedłużenia na 2 domenach, stąd dali o rok krócej... ale do dziś nie dodali tego ostatniego roku i cały czas widnieje tam 2019 zamiast 2020.

 

Napisałem do nich choć odpowiedź była w stylu dodadzą jak tylko będzie możliwe i abym był cierpliwy. Coś czuję, że sprawa nie poszła jednak do przodu i trzeba będzie dalej drążyć sprawę...

 

Cześć, czy możesz w wiadomości prywatnej podać nazwę domeny lub numer zgłoszenia? Postaram się to wyjaśnić, aczkolwiek w większości takich przypadków chodzi raczej o techniczne możliwości odnowienia samego adresu, a nie opóźnienia wynikające z naszych działań :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Betman    5

No niestety kiedyś home.pl oznaczało wysoką jakość usług, dzisiaj zaś olewanie sprawy i nie wywiązanie się z dostarczenia opłaconej DUŻO wcześniej (lata temu!) usług.

 

Rozumiem, że nie zostawiacie mi innego wyjścia niż zwyczajne przeniesienie domeny do innego rejestratora i wystąpienie o ZWROT kosztów przedłużenia, które do dziś nie chcieliście z własnej woli przeprowadzić tylko trzymacie pieniądze i obiecujecie, że w przyszłości to wykonacie...

 

Sorry, ale home.pl to dziś żenada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
xpert17    53

Czyli co, home.pl też robi tak jak napisałem powyżej? Zostawiają domenę z wyłączonym ClientRenewProhibited, tak, żeby sama się przedłużyła w NASK jak przyjdzie na nią pora?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
home.pl    3

No niestety kiedyś home.pl oznaczało wysoką jakość usług, dzisiaj zaś olewanie sprawy i nie wywiązanie się z dostarczenia opłaconej DUŻO wcześniej (lata temu!) usług.

 

Rozumiem, że nie zostawiacie mi innego wyjścia niż zwyczajne przeniesienie domeny do innego rejestratora i wystąpienie o ZWROT kosztów przedłużenia, które do dziś nie chcieliście z własnej woli przeprowadzić tylko trzymacie pieniądze i obiecujecie, że w przyszłości to wykonacie...

 

Sorry, ale home.pl to dziś żenada.

 

Betman, zgodnie z wiadomością prywatną temat został przekazany do konsultacji. Jak tylko ustalę tę kwestię - skontaktuje się z Tobą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
empireus    240

Wszystkie "obowiązki" tej firmy reguluje umowa, którą z nimi zawarłeś. Przeczytaj ją, to będziesz wiedzieć, co mogą a czego nie mogą - i za co im tak naprawdę zapłaciłeś.

 

Rozumiem, że każdą umowę czytasz po kilka razy? Ew pamiętasz dokładnie po kilku latach, co takowa zawiera? Mi się trafiło (chyba dwukrotnie), że w pre....pl chciałem przedłużyć opcję. Zamiast przedłużenia, opcja została skasowana i założona na nowo. Nie byłoby dużego problemu, gdyby to było realizowana nawet dzień przed wygaśnięciem opcji, ale realizacja w momencie zlecenia jest zwykłym ...(ocenzurowano)... I po opisaniu tu na forum tej sytuacji, odesłano mnie właśnie do regulaminu.

 

Tak, w sumie racja, czytajmy regulaminy, a jeszcze lepiej zatrudnijmy prawnika na etacie. Prawnik od razu wyłapie takie niuanse że "odnowienie" to zupełnie co innego niż "przedłużenie" o czym akurat rejestrator milczy i dybie niczym żul na 5zł...

 

Takie praktyki powinno się potępiać i ostrzegać innych przed nieuczciwymi rejestratorami, a nie pisać o czytaniu regulaminów...

 

Niektórych stać żeby zapłacić więcej, ale mieć faktycznie to za co płacą.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Betman    5

:excl: Chciałbym przeprosić home.pl jeśli zwaliłem na nich winę za brak wykonania przedłużenia we wcześniejszym terminie.

 

Okazuje się, że u nas (Polska/NASK) obowiązują jakieś dziwne zasady przedłużania domen, w moim przypadku np. od 2010 do 2018 w ogóle nie mogę przedłużyć domeny nawet o rok mimo iż okres ważności ciągle się skraca z roku na rok. No nic, przepraszam że z góry zakładałem niewykonanie usługi przez operatora zamiast dopuścić myśl, że takie absurdy w zasadach rejestracyjnych mogą w ogóle istnieć na szczeblu centralnym jeśli chodzi o domeny .pl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz




×