Skocz do zawartości

Daty opłacenia się nie zgadzają u rejestratora oraz NASK (whois)?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

Kiedyś opłacałem kilka domen na więcej lat i dopiero zauważyłem, że w niektórych mi się daty nie zgadzają o 1 rok.

 

Błąd rejestratora? Czy oni mają obowiązek bezzwłocznego opłacenia domen w NASK do terminu opłaconego przeze mnie, czy mogą wziąć ode mnie pieniądze a później w swoim czasie przedłużyć domenę w NASKu?



Ekspert

Ekspert
  • Advert
  • Rejestracja: --

#2
xpert17

xpert17

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Rejestracja: 22-September 08

Wszystkie "obowiązki" tej firmy reguluje umowa, którą z nimi zawarłeś. Przeczytaj ją, to będziesz wiedzieć, co mogą a czego nie mogą - i  za co im tak naprawdę zapłaciłeś.



#3
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

Chodzi o co innego.

 

Przedłużyłem kiedyś domenę o maksymalny okres i okazało się, że jest to na dłużej niż teoretycznie można przedłużyć domenę w NASKu. Stąd w panelu u rejestratora widziała data ważności o rok dłuższa niż na oficjalnym whois na stronach NASKu.

 

Problem w tym, że to było już dobre kilka lat temu, a do dziś nie zostało to poprawione. A w razie transferu boję się, że mogę tego roku nie odzyskać...



#4
xpert17

xpert17

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Rejestracja: 22-September 08

Chodzi dokładnie o to - zawierasz z firmą umowę i w tej umowie jest napisane ile płacisz i za co konkretnie.

 

Wiele firm robi tak, że na okres za który domena jest opłacona (np. 4 lata) po prostu kasuje dla niej parametr "ClientRenewProhibited". Wtedy domena się odnawia w NASKu "sama". Po co od razu wpłacać NASKowi za przedłużenie z góry?


Użytkownik xpert17 edytował ten post 18 November 2016 - 21:46


#5
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

Wiele firm robi tak, że na okres za który domena jest opłacona (np. 4 lata) po prostu kasuje dla niej parametr "ClientRenewProhibited". Wtedy domena się odnawia w NASKu "sama". Po co od razu wpłacać NASKowi za przedłużenie z góry?

Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem.

 

Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone na zasadzie, że rejestrator trzyma sobie Twoje pieniądze i dopiero w dalekiej przyszłości wykona usługę, za którą dzisiaj zapłaciłeś. Inaczej jak firma np. splajtuje to mogą być nici z tym przedłużeniem...



#6
vul

vul

    Nadworny Badacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1968 postów
  • Rejestracja: 20-December 13

Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem.

 

Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone na zasadzie, że rejestrator trzyma sobie Twoje pieniądze i dopiero w dalekiej przyszłości wykona usługę, za którą dzisiaj zapłaciłeś. Inaczej jak firma np. splajtuje to mogą być nici z tym przedłużeniem...

 

Dobrze napisane. Dodam też fakt, że odnowiona na wiele lat do przodu daje też pewne zamierzone przez nas myśli ewentualnemu zainteresowanemu.



#7
xpert17

xpert17

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Rejestracja: 22-September 08

Jeśli klient opłaca przedłużenie domeny na wiele lat to powinno to być dokonane a nie odwleczone

 

"Powinno" to dobre określenie. Ale jak jest w rzeczywistości - reguluje umowa między klientem a rejestratorem. Należy je po prostu czytać.



#8
xpert17

xpert17

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Rejestracja: 22-September 08

Które z głównych firm tak postępują? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem.

 

Nie wiem czy Dropped tak jeszcze robi. Kiedyś nawet zwykłe odnowienie odbywało się w ten sposób. Wpłacałeś np. 14 dni przed upływem terminu ważności domeny kasę za odnowienie, ale firma czekała z odnowieniem do ostatniej sekundy (tzn. nawet nie czekała, tylko tak jak napisałem - po prostu kasowała domenie flagę "ClientRenewProhibited").



#9
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu?

 

W moim przypadku chodzi o home.pl a sytuacja dotyczy przekroczenia maks. dopuszczalnego przedłużenia na 2 domenach, stąd dali o rok krócej... ale do dziś nie dodali tego ostatniego roku i cały czas widnieje tam 2019 zamiast 2020.

 

Napisałem do nich choć odpowiedź była w stylu dodadzą jak tylko będzie możliwe i abym był cierpliwy. Coś czuję, że sprawa nie poszła jednak do przodu i trzeba będzie dalej drążyć sprawę...



#10
xpert17

xpert17

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Rejestracja: 22-September 08

Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu?

 

Oczywiście, dokładnie tak. To tak samo jak w sklepie, kupujesz mleko w Biedronce, płacisz od razu, ale Biedronka rozlicza się z mleczarnią np. za miesiąc.

Tak jak napisałem już 2x, wszystko reguluje umowa (albo regulamin). Może z niej wynikać, że płacąc za "przedłużenie domeny", tak naprawdę płacisz za usługę przedłużenia, która dopiero zostanie wykonana w określonym terminie (np. 1 dzień przed datą wygasania).



#11
home.pl

home.pl

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
  • Rejestracja: 20-August 13

Ciekawe, czyli trzymali pieniądze u siebie i dopiero na ostatnią chwilę (a nie w chwili wpłacenia przez klienta) kasa wędrowała do NASKu?

 

W moim przypadku chodzi o home.pl a sytuacja dotyczy przekroczenia maks. dopuszczalnego przedłużenia na 2 domenach, stąd dali o rok krócej... ale do dziś nie dodali tego ostatniego roku i cały czas widnieje tam 2019 zamiast 2020.

 

Napisałem do nich choć odpowiedź była w stylu dodadzą jak tylko będzie możliwe i abym był cierpliwy. Coś czuję, że sprawa nie poszła jednak do przodu i trzeba będzie dalej drążyć sprawę...

 

Cześć, czy możesz w wiadomości prywatnej podać nazwę domeny lub numer zgłoszenia? Postaram się to wyjaśnić, aczkolwiek w większości takich przypadków chodzi raczej o techniczne możliwości odnowienia samego adresu, a nie opóźnienia wynikające z naszych działań :)



#12
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

Napisałem na priva ponad tydzień temu, ale nadal nic się nie zmieniło.



#13
home.pl

home.pl

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
  • Rejestracja: 20-August 13

Przepraszam za opóźnienie w realizacji. Temat jest już weryfikowany.



#14
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

Proszę o sprawdzenie prywatnej wiadomości gdyż sprawa do dziś nie została rozwiązana pomyślnie.



#15
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

No niestety kiedyś home.pl oznaczało wysoką jakość usług, dzisiaj zaś olewanie sprawy i nie wywiązanie się z dostarczenia opłaconej DUŻO wcześniej (lata temu!) usług.

 

Rozumiem, że nie zostawiacie mi innego wyjścia niż zwyczajne przeniesienie domeny do innego rejestratora i wystąpienie o ZWROT kosztów przedłużenia, które do dziś nie chcieliście z własnej woli przeprowadzić tylko trzymacie pieniądze i obiecujecie, że w przyszłości to wykonacie...

 

Sorry, ale home.pl to dziś żenada.



#16
xpert17

xpert17

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Rejestracja: 22-September 08

Czyli co, home.pl też robi tak jak napisałem powyżej? Zostawiają domenę z wyłączonym ClientRenewProhibited, tak, żeby sama się przedłużyła w NASK jak przyjdzie na nią pora?



#17
home.pl

home.pl

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
  • Rejestracja: 20-August 13

No niestety kiedyś home.pl oznaczało wysoką jakość usług, dzisiaj zaś olewanie sprawy i nie wywiązanie się z dostarczenia opłaconej DUŻO wcześniej (lata temu!) usług.

 

Rozumiem, że nie zostawiacie mi innego wyjścia niż zwyczajne przeniesienie domeny do innego rejestratora i wystąpienie o ZWROT kosztów przedłużenia, które do dziś nie chcieliście z własnej woli przeprowadzić tylko trzymacie pieniądze i obiecujecie, że w przyszłości to wykonacie...

 

Sorry, ale home.pl to dziś żenada.

 

Betman, zgodnie z wiadomością prywatną temat został przekazany do konsultacji. Jak tylko ustalę tę kwestię - skontaktuje się z Tobą.



#18
empireus

empireus

    Jaskiniowiec

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1843 postów
  • Rejestracja: 15-February 08

Wszystkie "obowiązki" tej firmy reguluje umowa, którą z nimi zawarłeś. Przeczytaj ją, to będziesz wiedzieć, co mogą a czego nie mogą - i  za co im tak naprawdę zapłaciłeś.

 

Rozumiem, że każdą umowę czytasz po kilka razy? Ew pamiętasz dokładnie po kilku latach, co takowa zawiera? Mi się trafiło (chyba dwukrotnie), że w pre....pl chciałem przedłużyć opcję. Zamiast przedłużenia, opcja została skasowana i założona na nowo. Nie byłoby dużego problemu, gdyby to było realizowana nawet dzień przed wygaśnięciem opcji, ale realizacja w momencie zlecenia jest zwykłym ...(ocenzurowano)... I po opisaniu tu na forum tej sytuacji, odesłano mnie właśnie do regulaminu.

 

Tak, w sumie racja, czytajmy regulaminy, a jeszcze lepiej zatrudnijmy prawnika na etacie. Prawnik od razu wyłapie takie niuanse że "odnowienie" to zupełnie co innego niż "przedłużenie" o czym akurat rejestrator milczy i dybie niczym żul na 5zł... 

 

Takie praktyki powinno się potępiać i ostrzegać innych przed nieuczciwymi rejestratorami, a nie pisać o czytaniu regulaminów...

 

Niektórych stać żeby zapłacić więcej, ale mieć faktycznie to za co płacą.


Nie przepłacaj za przechwytywanie!
Wystarczy jeden klik!


#19
Betman

Betman

    Praktyk

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Rejestracja: 24-July 09
  • Lokalizacja:Singapur

:excl: Chciałbym przeprosić home.pl jeśli zwaliłem na nich winę za brak wykonania przedłużenia we wcześniejszym terminie.

 

Okazuje się, że u nas (Polska/NASK) obowiązują jakieś dziwne zasady przedłużania domen, w moim przypadku np. od 2010 do 2018 w ogóle nie mogę przedłużyć domeny nawet o rok mimo iż okres ważności ciągle się skraca z roku na rok. No nic, przepraszam że z góry zakładałem niewykonanie usługi przez operatora zamiast dopuścić myśl, że takie absurdy w zasadach rejestracyjnych mogą w ogóle istnieć na szczeblu centralnym jeśli chodzi o domeny .pl.



#20
home.pl

home.pl

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 15 postów
  • Rejestracja: 20-August 13

Nic się nie stało, staraliśmy się wyjaśnić dokładny przebieg sprawy bo jest ona dość specyficzna. Pozdrawiamy! :)







Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych