Jump to content
DomainForSale

Jakie przeznaczenie domeny generycznej?

Recommended Posts

Witam,

 

zastanawiam się do czego może zostać wykorzystana domena generyczna przez firmę, która jest obecna od długiego czasu na rynku i posiada znaną markę.

Korzysta z domeny, która jest nazwa własną firmy i posiada dużą rozpoznawalność i odwiedzalność jej serwisu.

 

Czy mógłby Ktoś podzielić się własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograniczanie potencjału konkurencji to też zwiększanie swojego zasięgu.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograniczanie potencjału konkurencji to też zwiększanie swojego zasięgu.

 

Prawda.

Ciekaw jestem, czy jest jeszcze coś bezpośrednio przekładającego się na korzyści płynące z posiadania takiej domeny w tym przypadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem, czy jest jeszcze coś bezpośrednio przekładającego się na korzyści płynące z posiadania takiej domeny w tym przypadku.

 

Może czasami chodzić o ulokowanie kapitału w dobrym generyku. Zawsze faktura kosztowa się przyda. Do tego prestiż.

No i jakiś nowy klient może też trafić przez przekierowanie błąkając się po czeluściach Internetu.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli firma działająca pod jakimś brandem nabywa główny generyk ze swojej branży to na pewno będzie umiała go zagospodarować. Każdy biznes jest inny i ciężko uogólniać.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

zastanawiam się do czego może zostać wykorzystana domena generyczna przez firmę, która jest obecna od długiego czasu na rynku i posiada znaną markę.

Korzysta z domeny, która jest nazwa własną firmy i posiada dużą rozpoznawalność i odwiedzalność jej serwisu.

 

Czy mógłby Ktoś podzielić się własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniem?

Dobre pytanie, można powiedzieć że wręcz kluczowe

 

i oczywiście, musi tutaj paść odpowiedź:

prestiż

bo przecież wiadomo, że posiadanie generycznej domeny jest największym wyznacznikiem prestiżu i szczytem marzeń każdego przedsiębiorcy.

 

Tak poważnie to należy zastanowić się w jaki sposób zakup generycznej domeny może zwiększyć zysk przedsiębiorstwa? Najprościej poprzez rozbudowanie sieci sprzedaży, np. otworzenie (nowego)sklepu pod domeną lub dotarcie do grupy klienckiej np. przeprowadzanie kampanii reklamowej pod danym adresem, stworzenie strony informacyjnej. Inaczej mówiąc wyeksportowanie pewnych działań, które z pewnych względów lepiej prowadzić pod osobnym adresem, np. po to aby stworzyć wrażenie obiektywności, sztucznej konkurencji lub nie zawalać treścią głównej witryny firmowej.

Edited by Pan_Grzegorz
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może czasami chodzić o ulokowanie kapitału w dobrym generyku. Zawsze faktura kosztowa się przyda. Do tego prestiż.

No i jakiś nowy klient może też trafić przez przekierowanie błąkając się po czeluściach Internetu.

 

Prestiż na pewno. Natomiast jest on wartością niewymierną. Jednak niewiele firm prawdopodobnie może sobie na to pozwolić. Koszty na pewno też - zwłaszcza koniec roku.

 

 

 

Jeśli firma działająca pod jakimś brandem nabywa główny generyk ze swojej branży to na pewno będzie umiała go zagospodarować. Każdy biznes jest inny i ciężko uogólniać.

 

To prawda, każdy jest inny. Chociaż tak sobie myślę, że duża część potrzeb czy korzyści wynikających z posiadania domeny generycznej są w jakimś stopniu podobne oczywiście uwzględniając różnice branż rynku.

 

Tak poważnie to należy zastanowić się w jaki sposób zakup generycznej domeny może zwiększyć zysk przedsiębiorstwa? Najprościej poprzez rozbudowanie sieci sprzedaży, np. otworzenie (nowego)sklepu pod domeną lub dotarcie do grupy klienckiej np. przeprowadzanie kampanii reklamowej pod danym adresem, stworzenie strony informacyjnej. Inaczej mówiąc wyeksportowanie pewnych działań, które z pewnych względów lepiej prowadzić pod osobnym adresem, np. po to aby stworzyć wrażenie obiektywności, sztucznej konkurencji lub nie zawalać treścią głównej witryny firmowej.

 

Trafne uwagi. Tak myślę o tym drugim sklepie. To może być dodatkowy wydatek dla firmy, zwłaszcza jeśli sprzedawałaby tam te same produkty.

Kampanie reklamowe i stworzenie strony informacyjnej - trochę jak "landing page". Wydaje mi się dobrym pomysłem.

 

 

 

Powoli zaczyna to mieć jakiś sens.

Tylko pytanie, czy to wystarczy firmie w opisywanej sytuacji aby zdecydować się na zakup generyka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... to wyraźnych korzyści w tym przypadku nie ma...?

Nie żartuj. Pod taką domeną można zbudować szczególne zaplecze dla swojego biznesu. Nie pozycjonerskie z byle linkami, tylko zaplecze, które będzie prawdziwym wsparciem prowadzonej działalności. Wsparciem prestiżowym a przy okazji reklamowym.

 

Przykładowo mając domenę knajpy.pl , możesz zbudować wyszukiwarkę knajpek lub portal społecznościowy, budując społeczność wokół serwisu. Branżową lub konsumencką. Gdy taki serwis rozwiniesz, możesz w nim promować swoje produkty, na wyłączność. I zamiast ponosić wydatki na płatne kampanie linków sponsorowanych, itp. docierasz dużo tańszym kosztem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej. I nie uzależniasz się od kaprysów innych.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie żartuj. Pod taką domeną można zbudować szczególne zaplecze dla swojego biznesu. Nie pozycjonerskie z byle linkami, tylko zaplecze, które będzie prawdziwym wsparciem prowadzonej działalności. Wsparciem prestiżowym a przy okazji reklamowym.

 

Przykładowo mając domenę knajpy.pl , możesz zbudować wyszukiwarkę knajpek lub portal społecznościowy, budując społeczność wokół serwisu. Branżową lub konsumencką. Gdy taki serwis rozwiniesz, możesz w nim promować swoje produkty, na wyłączność. I zamiast ponosić wydatki na płatne kampanie linków sponsorowanych, itp. docierasz dużo tańszym kosztem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej. I nie uzależniasz się od kaprysów innych.

 

 

To w sumie coś w rodzaju odrębnego serwisu. Dobry pomysł.

Wspomniał o zapleczu "banialuka1" i Pan_Grzegorz szerzej to opisał. Również "vul" napisał o wpływie przez to na konkurencję.

Podejrzewam, że musiałaby powstać przynajmniej odrębna komórka w firmie jeśli nie dział aby taki serwis umiejętnie rozwijać i na bieżąco prowadzić. To byłoby chyba dość duże przedsięwzięcie. Kosztowo również.

Ale pomysł bardzo dobry. Ciekawe ile firm decyduje się na podobne działania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To byłoby chyba dość duże przedsięwzięcie. Kosztowo również.

Niekoniecznie. Wszystko zależy od skali przedsięwzięcia, branży i tempa, w jakim planujesz to rozwinąć.

Ja coś takiego planuję, dlatego o tym napisałem, ale opóźnia się możliwość wprowadzenia na rynek produktu, który chciałbym dystrybuować. Dlatego zamiast szybkiego rozwoju z dużym zespołem, dziubię powolutku sam i przygotowuję przyszłe działania w czasie wolnym. Ale np. Kawa.pl rozwija się szybciej i tylko czekać aż ruszą ze sprzedażą.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niekoniecznie. Wszystko zależy od skali przedsięwzięcia, branży i tempa, w jakim planujesz to rozwinąć.

Ja coś takiego planuję, dlatego o tym napisałem, ale opóźnia się możliwość wprowadzenia na rynek produktu, który chciałbym dystrybuować. Dlatego zamiast szybkiego rozwoju z dużym zespołem, dziubię powolutku sam i przygotowuję przyszłe działania w czasie wolnym. Ale np. Kawa.pl rozwija się szybciej i tylko czekać aż ruszą ze sprzedażą.

 

Hmmm... brzmi dobrze.

Jakiś czas temu również próbowałem w wolnych chwilach uruchomić serwis.

Na początku wszystko było ok ale w miarę tworzenia serwisu pojawiały się kolejne pomysły i koncepcje, które już niestety pociągały za sobą rozwiązania programistyczne, które mnie przerastały.

Tak więc, powalczyłem jeszcze jakiś czas ale skończyło się na znalezieniu inwestora i wynajęciu programistów.

 

Kiedyś pracując w korporacji, byłem odpowiedzialny za przygotowanie serwisu na potrzeby PR.

Przedstawione zostały ramy czasowe na uruchomienie projektu i pierwsze co można było zmienić to budżet (zwiększyć) kiedy coś nie szło po myśli czyli pojawiało się ryzyko opóźnienia. Dopiero w ostateczności decydowali się na zmianę daty uruchomienia serwisu.

 

Ile procentowo prac zdołałeś już wykonać, jeśli mogę spytać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile procentowo prac zdołałeś już wykonać, jeśli mogę spytać?

Nawet nie próbuję liczyć. Mam już dosyć sztywnych planów i obliczeń, które - jak się później okazuje - i tak wymagają znacznych korekt. Gdy będę gotowy, wrzucę kolejny bieg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Przykładowo mając domenę knajpy.pl , możesz.......

 

Przykładowo mając domenę góry.pl, możesz kupić domenę morze.pl, mając domenę fitnesspark.pl możesz kupić domenę fitness.pl, mając domenę prw.pl możesz kupić domenę radiowroclaw.pl, mając domenę radio.szczecin.pl możesz kupić domenę radioszczecin.pl i tak praktycznie bez końca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×