Jump to content
piad2

OVH - 30 dniowy okres wygasania domeny

Recommended Posts

Witam,

 

Dzisiaj wygasła mi domena, po 30 dniowy okresie ochronnym. Z rana chciałem ją opłacić, lecz nie udało mi się, ponieważ otrzymałem komunikat, że domena wygasła ponad 30 dni temu. Dodatkowo, gdy chciałem w okolicach południa zalogować się do panelu ovh pojawił się jakiś błąd zrobiłem screena, który całkowicie uniemożliwił dostęp do panelu ovh.

 

Czy to normalne, że nie mogłem opłacić domeny w dniu dzisiejszym, chociaż dzisiaj minął całkowity termin wygaśnięcia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domenę chciałem opłacić jeszcze przed wygaśnięciem. Chciałem to zrobić o godzinie 7:00 domena została uwolniona około godziny 16:00. Wcześniej z nerwów nie napisałem , o której godzinie domena trafiła do puli możliwych do rejestracji. Dlatego ponawiam pytanie.

Edited by piad2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus

No to nie, to nie normalne. Przedłużenia na ostatnią chwilę to nie najlepszy pomysł, ale swoją drogą, panel powinien działać i niejako powinno być to podstawą do reklamacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazało się, że w regulaminie mają napisane, że mogą usunąć domenę po 3 dniach po nie opłacaniu. Nie mam pojęcia więc po co jest 30 dniowy okres kwarantanny, jeżeli mogą usunąć domenę po 3 dniach. Myślałem, że NASK narzuca na partnerów biznesowych taki okres kwarantanny, cóż człowiek dotkliwie uczy się na błędach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze, można się jedynie domyślić, że chodzi o domenę .pl. Czy my tu mamy uruchomić pion śledczy, bo tobie nie chce się napisać, o jaką domenę chodzi? PO drugie, domenę trzeba opłacać w terminie, najlepiej gdy jeszcze nie wejdzie w okres wygasania. Tyle.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkało mnie to samo.

Dostałem jakąś dziwną odpowiedź, że daty wygasania domen są "zaokrąglane", ale nie wiem czy to nie jest spychologia, bo nieprawidłowa data wygasania jest widoczna tylko w panelu na ich stronie, w przychodzących od nich e-mailach daty są prawidłowe. Poza tym w przypadku domeny wygasającej o godz. 22 (jak moja) powinno się zaokrąglać do następnego dnia.

Efektem tego jest brak możliwości odnowienia domeny w ostatnim dniu statusu BLOCKED (wygasa po nieopłaceniu odnowienia).

Np. domena:

di.pl

created:               2006.04.27 09:19:59 

last modified:         2018.03.15 13:17:10 

renewal date:          2019.04.27 09:19:59 

W Panelu  byłaby oznaczona 

Wygasa 26 kwi 2019
Jednakże w e-mailach od OVH podana byłaby data 27 marca.

Niestety przy próbie odnowienia obowiązuje data z panelu :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko pytanie jakich klientów OVH ma więcej - abonentów domen czy opcji? Chyba raczej tych pierwszych i takie coś nie powinno mieć miejsca (w ogóle, niezależnie od liczby poszczególnych klientów).

Właśnie przypomniałem sobie, że raz z kolei OVH uratował moją domenę - była już po 30 dniowej blokadzie ale dalej wisiała, nie pamiętam w jakim statusie, może DELETE_BLOCKED, no nie można jej było ani odnowić ani zarejestrować - napisałem do nich i ją przywrócili do życia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pozmu said:

Tylko pytanie jakich klientów OVH ma więcej - abonentów domen czy opcji?

 

Oh gosh.. przecież ja nie mówię o klientach OVH, tylko o domainerach którzy mają opcje na ich domeny. Przez kiepski panel ludzie tracą domeny które planowali przedłużyć w ostatniej chwili i najlepiej na tym wychodzą posiadacze opcji. Posiadam nieco opcji, nie korzystam z OVH, więc jak dla mnie to one wszystkie mogą spaść :D

Edited by przemowild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy rozdział tego tematu.

Wysłałem do NASK zapytanie, czy rejestrator może regulaminem skrócić 30 dni statusu BLOCKED w którym można odnowić domenę do 3 dni, tak jak jest w regulaminie OVH.
Otóż OVH odpisało NASKowi, że te 3 dni to tylko taki ogólny termin odnoszący się do ogółu domen a nie konkretnie do .pl, dla których stosują okres 30 dniowy (mi pomoc techniczna odpisała, że i dla polskich domen obowiązują 3 dni - tak samo jak forumowiczowi @piad2)

NASK zaprasza mnie do złożenia reklamacji, tylko sam nie wiem czy najpierw do nich składać czy jeszcze raz do OVH uderzać, no ale coś zrobić trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×