prostek 0 Report post Posted June 8, 2017 Czy waszym zdaniem przy działalności jednoosobowej ma jakikolwiek sens korzystanie z CRM? W sensie - czy to będzie jakiekolwiek wsparcie, ułatwienie obsługi? Działacie na takich systemach? Zatrudniam pracowników, ale tylko zdalnie, bez stałej kadry i biura. Share this post Link to post Share on other sites
dezso 14 Report post Posted June 8, 2017 A może workplace by facebook będzie dla Ciebie? CRM wydaje mi się przerostem formy nad treścią dla małych podmiotów. Share this post Link to post Share on other sites
damien 215 Report post Posted June 8, 2017 (edited) Musisz zadać sobie pytanie: czego potrzebujesz, jakich ułatwień - wtedy zapytaj czy znamy narzędzia, które robią to i to.Dla małych firm często poleca się Sugestera: http://sugester.pl/ Edited June 8, 2017 by damien Share this post Link to post Share on other sites
prostek 0 Report post Posted June 9, 2017 Ale wy działacie na tych rozwiązaniach, które sugerujecie? Napiszcie jakie zauważyliście ich plusy na podstawie własnej działalności... Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted June 9, 2017 Ludzie używają CRM'ów z jakichś powodów. CRM ma na celu rozwiązać konkretny problem. Jaki problem ty chcesz rozwiązać? Wtedy kolejnym krokiem będzie odpowiedź na pytanie czy ty w ogóle potrzebujesz CRM'a i jeśli tak to jakiego. Share this post Link to post Share on other sites
prostek 0 Report post Posted June 12, 2017 Chodzi ogólnie o poprawę zarządzania, planowania i porządek. Żeby nie dochodziło do sytuacji, że o czymś zapominamy, a jednak niestety jak na razie do tego dochodzi. Notowanie wszystkiego na kartkach absolutnie problemu nie rozwiązuje. Share this post Link to post Share on other sites
mirekm 148 Report post Posted June 12, 2017 Chodzi ogólnie o poprawę zarządzania, planowania i porządek. Żeby nie dochodziło do sytuacji, że o czymś zapominamy, a jednak niestety jak na razie do tego dochodzi. Notowanie wszystkiego na kartkach absolutnie problemu nie rozwiązuje. Może bardziej coś do tasków? Ja sobie chwalę any.do Share this post Link to post Share on other sites
damien 215 Report post Posted June 12, 2017 A czym się firma zajmuje?Jeśli chodzi o zarządzanie i planowanie, to może jakaś tablica typu kanban, np. Trello?Nieco inne podejście, ale też chwalone oprogramowanie to Asana.CRM to "customer relationship manager" - menedżer relacji z klientami, całkowicie coś innego.Jeśli zależy Ci na poufności danych, tutaj masz garść bezpłatnych rozwiązań do zainstalowania na własnym serwerze:https://github.com/Kickball/awesome-selfhosted#task-managementto-do-lists Share this post Link to post Share on other sites
prostek 0 Report post Posted June 13, 2017 Działalność agencyjna związana z ubezpieczeniami ;-) Share this post Link to post Share on other sites
damien 215 Report post Posted June 13, 2017 (edited) No to CRM raczej się przyda, o ile partner nie udostępnia stosownych narzędzi.Powiedz może, co takiego zapisujecie na tych kartkach, czym zajmują się ci zdalni pracownicy.Jeśli tematy typu "zadzwonić za tydzień do klienta XYZ, bo kończy mu się ubezpiecznie na dom", to CRM zdecydowanie się przyda (lub chociaż narzędzie do tasków, które obsługuje zadania rekurencyjne >>ja używam Todoist<<). Sugester coś takiego posiada: https://sugester.pl/crm/cykliczne-przypomnieniaJeśli pracownicy zajmują się pozyskiwaniem klientów, warto popatrzyć na stricte sprzedażowe CRM-y - dzięki nim praca nad leadami jest bardziej przejrzysta. Klasyfikujesz odpowiednio kontakt (potencjalny klient, z którym trzeba się skontaktować->klient z którym się spotkałeś->negocjacje->klient płacący/stracony), dzięki czemu masz jasny pogląd na to co robicie i co należy zrobić w następnej kolejności. Sugester to posiada, ale nie testowałem, bardzo znanym CRM-em sprzedażowym jest Pipedrive, ale bardzo ciekawie pod względem prostoty (a co za tym idzie handlowcy chcą go używać) wygląda OnePageCRM.com - właśnie noszę się z zamiarem żeby go przetestować przy najbliższej okazji.A jeśli chodzi o sprawy inne, niż pozyskiwanie klientów, to tak jak wyżej: Trello, Asana, Todoist (używam głównie prywatnie, ale delegacja zadań też jest i działa). Zacząłbym na Twoim miejscu sprawdzanie od Trello. Edited June 13, 2017 by damien 1 Share this post Link to post Share on other sites
prostek 0 Report post Posted June 14, 2017 Dzięki - przejrzę sobie chociaż tak ogólnie te aplikacje, to może wtedy będę w stanie coś więcej powiedzieć ;-) Share this post Link to post Share on other sites
prostek 0 Report post Posted June 19, 2017 Dołożyłem do tego jeszcze jeden system - o nazwie Berberis. Bardzo dużo funkcji w darmowej wersji. Zobaczymy ;-) Share this post Link to post Share on other sites
Blankow 0 Report post Posted January 29, 2018 U nas, również w małej firmie sprawdza się cmsart, nie jest darmowy, ale można go bezpłatnie przetestować, posiada wszystkie istotne funkcje, więc warto wypróbować. Share this post Link to post Share on other sites