Skocz do zawartości
FlashT

Kolejna wpadka nazwa.pl

Promowane odpowiedzi

Właśnie dzwonił do mnie koleś z Nazwa.pl, i pyta czy będę przedłużał domenę, która obecnie wygasa. Ja mu mówię, że będę ją przenosił... na co ten uparcie próbował mi wmówić, że domena o tym statusie nie może zostać przeniesiona i muszę ją przedłużyć u nich. Pech chciał, że trafił na gościa, który sam jest rejestratorem. Ale pewnie 99.9% osób by się na to nabrało. No po prostu brak słów... oszuści i wyzyskiwacze. Ewentualnie totalnie niekompetentni pracownicy. Summa summarum dla klienta wychodzi na to samo.

 

Warto zaznaczyć, iż przedłużenie w nazwa.pl kosztuje 122 PLN. I jest to obecnie chyba najdroższa oferta na rynku.

Edytowane przez FlashT

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Golą jak mogą. Ja kogo tylko się da uświadamiam, że na nazwie.pl się świat nie kończy i istnieją inni TAŃSI rejestratorzy.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecam Michała (Aftermarket) ... właściciel firmy jest po prostu fair. I żeby nie było - nie mam żadnych korzyści z tego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o tej praktyce. Po prostu nabijają w butelkę,  cała jakość ich usług ich jest po prostu słaba, ale sprzedać najwidoczniej się potrafią. I są gdzie są.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No cóż, jak się wiąże z firmą której oferta komponowana jest pod nazwijmy to delikatnie niezbyt ogarniętego klienta (sukces nazwa.pl opiera się w końcu nie o konkurencyjność, a długą obecność w biznesie i marketing) to nie ma co się dziwić, że traktują cię jak typowego jelenia. Z tego co wiem sytuacja finansowa firmy nie jest idealna i taki telefon wykonuje zapewne osoba niezbyt dobrze opłacana, której głodowa pensja zależy wyłącznie od liczby baranków przegonionych do zagrody ;)

 

Korzystając z okazji, odradzam podobnie kontakty z firmą AZ.PL.

Od czasu zmian właścicielskich właściwie nie ma co z nimi współpracować.

Tylko dlatego, że nie mam czasu na donosy (ale może ktoś się zainspiruje po przeczytaniu) nie napisałem jeszcze prośby o kontrolę GIODO w tej firmie. AZ.PL, w celu wydania kodu authinfo dla polskiej domeny, w przypadku klienta fizycznego warunkuje to przesłaniem wniosku o wydanie kodu z dołączeniem fotokopii dowodu osobistego/paszportu.

Takie działania AZ.PL są najprawdopodobniej bezprawne. Przetwarzający dane nie ma prawa żądać takich danych, które znacząco wykraczają poza potrzeby związane z wykonywaną usługą.

Duże problemy w bardzo podobnym przypadku miały kilka lat temu telekomy, które podpisując umowy z klientami w sklepach, robiły zdjęcia dowodu w ramach podpisywania umowy. Firmy takie jak Orange miały z GIODO ogromne problemy i po zaangażowaniu wielu sił i środków (także finansowych) już nie kserują dowodów klientów tylko spisują co muszą.

Nawet jeśli AZ.PL chce pełnić rolę policjanta sprawdzającego czy aby na pewno ktoś nie podaje fałszywych danych, w bezprawny sposób żąda kopii dowodu na której znajdują się zdjęcia klientów. Zdjęcie jako dane wrażliwe w ogóle firmie AZ.PL nie jest potrzebne, nie mówiąc o szeregu innych informacji na skanie dowodu, których firma w ogóle nie powinna żądać i w razie wycieku danych AZ.PL przetwarza dane pozwalające na różne przestępcze działania, choć wielu z tych danych nie potrzebował.

 GIODO powinien wziąć tę firmę solidnie za kuper, sprawdzić jak wygląda fizycznie ochrona danych wrażliwych (80% przypadków kontroli GIODO kończy się szeregiem sankcji a przede wszystkim wszczęciem postępowań administracyjnych obligujących finalnie firmy do baardzo kosztownych finansowo zmian, angażowania prawników, przedstawiania certyfikatów itd.).

Jakby komuś AZ.PL zaszła za skórę polecam napisać donos w tej sprawie :-) Ja nie mając czasu po prostu dałem sobie spokój ze (szczęśliwie) śmieciowymi domenami które tam zarejestrowałem.

Edytowane przez prezes

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


Advertisement


×