Jump to content
Kangur

Domena z nazwą firmy

Recommended Posts

Jedna z największych firm dostarczająca urządzenia w kanale horeka i vending rozesłała właśnie taką informację:
 

Cytuj

W trosce o bezpieczeństwo poufnych danych biznesowych dotyczących Państwa przedsiębiorstw oraz naszej działalności, z dniem 7 stycznia 2019 r. wszystkie konta klientów założone w naszym systemie części zamiennych muszą posiadać domenę w której będzie znajdować się nazwa danej firmy.
Dla przykładu, wszelakie adresy e-mail typu: info@gmail.com będą niepoprawne w następstwie czego zostaną usunięte i nie będzie możliwości zarejestrowania konta na tego typu domeny.

 

Jak myślicie - firma ta ugnie się pod wpływem ew. protestów swoich odbiorców, czy też niektóre z firm zakupią lub zarejestrują nowe domeny, choćby dziwolągi do potrzeb współpracy z tym dostawcą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość firm i firemek ma jakieś domeny tylko z pocztą mają problemy. Na wielu firmowych stronach widziałem adresy mailowe w darmowych skrzynkach. Jak ich ktoś zmusi to pewnie przeniosą pocztę.

 

To chyba globalny trend, zauważyłem, że coraz więcej biznesowych aplikacji wymaga użycia maila w firmowej domenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, przemowild napisał:

....
To chyba globalny trend, zauważyłem, że coraz więcej biznesowych aplikacji wymaga użycia maila w firmowej domenie.


Niekoniecznie każdy musi mieć domenę zawierającą nazwę swojego przedsiębiorstwa. A znam takich, którzy nadal nie mają swojej strony.
Z czego ten trend może wynikać? Konta zakłada konkurencja lub jakieś firmy-krzaki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kangur said:

Z czego ten trend może wynikać? Konta zakłada konkurencja lub jakieś firmy-krzaki?

 

Na przykładzie kont demo/darmowych triali w aplikacjach biznesowych:

 

chodzi o to, żeby wiedzieć z kim się ma do czynienia, ocenić tego klienta i poprowadzić go przez cały proces sprzedaży.  Roczne subskrypcje kosztują dziesiątki tysięcy funtów czy dolarów i deweloperzy oferują darmowe triale ale musisz podać wszystkie dane swojej firmy, potem będą się z tobą kontaktować account managerowie / specjaliści ds sprzedaży, których zadaniem jest przekonanie cię do zakupu licencji.  Nawet jak w formularzu podasz fikcyjny telefon, to na postawie maila firmowego ustalą telefon firmowy i będą dzwonić na centralę aby porozmawiać, jeśli nie odpowiesz na maile.

 

Korzystanie z darmowych kont mailowych zapewniało anonimowość i pozwalało poznać czyjeś rozwiązania biznesowe nie przyznając się do tego kim jesteś i czemu się rejestrujesz. Deweloperzy doszli do wniosku, że nie mają interesu w tym i jeśli chcesz zapoznać się z ofertą to musisz podać swoje prawdziwe dane firmowe. Często szukam aplikacji dla moich klientów i rejestruję mnóstwo triali, kiedyś podawałem wszędzie fikcyjne dane, żeby mieć spokój od marketerów, teraz już się tak nie da. Co więcej, coraz częściej aby przetestować produkt trzeba najpierw porozmawiać z konsultantem. Aplikacje są tak kompleksowe, że konsultant najpierw bada cię jaki produkt ci jest potrzebny i czy istnieje odpowiednie dopasowanie pomiędzy produktem a klientem. Deweloperzy nie chcą złych klientów czyli takich którzy nie będą zadowoleni z produktu i

a) kosztują zbyt dużo czasu / pieniędzy w formie ciągłego supportu

b) psują firmie markę narzekając na produkt w internecie

 

Jako, że aplikacje stają się coraz bardziej zaawansowane a klienci nie są w stanie sami ocenić ich funkcjonalności i mogą wyjść z błędnego założenia, że dana aplikacja nie spełnia oczekiwań firmy. Zadaniem marketera jest utrzymanie potencjalnego klienta i wyjaśnienie wszelkich wątpliwości. 

 

Także ze względu na fakt, że wiele triali jest w pełni funkcjonalnych, wiele osób tworzyło masę fikcyjnych kont i rejestrowało multi konta w praktyce korzystając z aplikacji za darmo bez zamiaru płacenia za licencję. Wymaganie maila w domenie firmowej ukróciło te praktyki.

  

  • Like 2
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, przemowild napisał:

... jeśli chcesz zapoznać się z ofertą to musisz podać swoje prawdziwe dane firmowe.

Ale w tym przypadku, który jest mi troszkę znany firmy podają swoje dane w polu nazwa firmy, nr tel., adres. Nie ma więc mowy o anonimowości.  Wystarczyło więc usunąć konta, które są nieaktywne lub mają fikcyjne lub nieuzupełnione dane.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Kangur said:

Ale w tym przypadku, który jest mi troszkę znany firmy podają swoje dane w polu nazwa firmy, nr tel., adres. Nie ma więc mowy o anonimowości.  Wystarczyło więc usunąć konta, które są nieaktywne lub mają fikcyjne lub nieuzupełnione dane.

 

 

Tak, ja zwykle podaję coś w tym stylu ;)

 

John Black

Awesome Company Ltd

Neverland Street 34, WH3 3RD

Tel 123456789

***********@gmail.com

 

Ale gdy muszę podać adres mailowy w domenie firmowej to już podaję prawdziwe dane. Czasem trial jest aktywowany po sprawdzeniu danych przez firmę więc nie chcę tracić czasu.

 

Poza tym, czyszczenie danych czy dbanie o jakość danych to też koszt i wysiłek dla firmy. Usuwanie duplikatów, uzupełnianie rekordów niesie ze sobą koszty, dlatego o jakość danych musisz zadbać na etapie wprowadzania ich do bazy danych a nie potem jak już masz bazę pełną śmieci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×