Kangur 1,649 Report post Posted November 6, 2018 Jedna z największych firm dostarczająca urządzenia w kanale horeka i vending rozesłała właśnie taką informację: Cytuj W trosce o bezpieczeństwo poufnych danych biznesowych dotyczących Państwa przedsiębiorstw oraz naszej działalności, z dniem 7 stycznia 2019 r. wszystkie konta klientów założone w naszym systemie części zamiennych muszą posiadać domenę w której będzie znajdować się nazwa danej firmy. Dla przykładu, wszelakie adresy e-mail typu: info@gmail.com będą niepoprawne w następstwie czego zostaną usunięte i nie będzie możliwości zarejestrowania konta na tego typu domeny. Jak myślicie - firma ta ugnie się pod wpływem ew. protestów swoich odbiorców, czy też niektóre z firm zakupią lub zarejestrują nowe domeny, choćby dziwolągi do potrzeb współpracy z tym dostawcą? Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted November 6, 2018 Większość firm i firemek ma jakieś domeny tylko z pocztą mają problemy. Na wielu firmowych stronach widziałem adresy mailowe w darmowych skrzynkach. Jak ich ktoś zmusi to pewnie przeniosą pocztę. To chyba globalny trend, zauważyłem, że coraz więcej biznesowych aplikacji wymaga użycia maila w firmowej domenie. Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 6, 2018 4 godziny temu, przemowild napisał: .... To chyba globalny trend, zauważyłem, że coraz więcej biznesowych aplikacji wymaga użycia maila w firmowej domenie. Niekoniecznie każdy musi mieć domenę zawierającą nazwę swojego przedsiębiorstwa. A znam takich, którzy nadal nie mają swojej strony. Z czego ten trend może wynikać? Konta zakłada konkurencja lub jakieś firmy-krzaki? Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted November 6, 2018 3 hours ago, Kangur said: Z czego ten trend może wynikać? Konta zakłada konkurencja lub jakieś firmy-krzaki? Na przykładzie kont demo/darmowych triali w aplikacjach biznesowych: chodzi o to, żeby wiedzieć z kim się ma do czynienia, ocenić tego klienta i poprowadzić go przez cały proces sprzedaży. Roczne subskrypcje kosztują dziesiątki tysięcy funtów czy dolarów i deweloperzy oferują darmowe triale ale musisz podać wszystkie dane swojej firmy, potem będą się z tobą kontaktować account managerowie / specjaliści ds sprzedaży, których zadaniem jest przekonanie cię do zakupu licencji. Nawet jak w formularzu podasz fikcyjny telefon, to na postawie maila firmowego ustalą telefon firmowy i będą dzwonić na centralę aby porozmawiać, jeśli nie odpowiesz na maile. Korzystanie z darmowych kont mailowych zapewniało anonimowość i pozwalało poznać czyjeś rozwiązania biznesowe nie przyznając się do tego kim jesteś i czemu się rejestrujesz. Deweloperzy doszli do wniosku, że nie mają interesu w tym i jeśli chcesz zapoznać się z ofertą to musisz podać swoje prawdziwe dane firmowe. Często szukam aplikacji dla moich klientów i rejestruję mnóstwo triali, kiedyś podawałem wszędzie fikcyjne dane, żeby mieć spokój od marketerów, teraz już się tak nie da. Co więcej, coraz częściej aby przetestować produkt trzeba najpierw porozmawiać z konsultantem. Aplikacje są tak kompleksowe, że konsultant najpierw bada cię jaki produkt ci jest potrzebny i czy istnieje odpowiednie dopasowanie pomiędzy produktem a klientem. Deweloperzy nie chcą złych klientów czyli takich którzy nie będą zadowoleni z produktu i a) kosztują zbyt dużo czasu / pieniędzy w formie ciągłego supportu b) psują firmie markę narzekając na produkt w internecie Jako, że aplikacje stają się coraz bardziej zaawansowane a klienci nie są w stanie sami ocenić ich funkcjonalności i mogą wyjść z błędnego założenia, że dana aplikacja nie spełnia oczekiwań firmy. Zadaniem marketera jest utrzymanie potencjalnego klienta i wyjaśnienie wszelkich wątpliwości. Także ze względu na fakt, że wiele triali jest w pełni funkcjonalnych, wiele osób tworzyło masę fikcyjnych kont i rejestrowało multi konta w praktyce korzystając z aplikacji za darmo bez zamiaru płacenia za licencję. Wymaganie maila w domenie firmowej ukróciło te praktyki. 2 3 Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 7, 2018 8 godzin temu, przemowild napisał: ... jeśli chcesz zapoznać się z ofertą to musisz podać swoje prawdziwe dane firmowe. Ale w tym przypadku, który jest mi troszkę znany firmy podają swoje dane w polu nazwa firmy, nr tel., adres. Nie ma więc mowy o anonimowości. Wystarczyło więc usunąć konta, które są nieaktywne lub mają fikcyjne lub nieuzupełnione dane. Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted November 7, 2018 2 minutes ago, Kangur said: Ale w tym przypadku, który jest mi troszkę znany firmy podają swoje dane w polu nazwa firmy, nr tel., adres. Nie ma więc mowy o anonimowości. Wystarczyło więc usunąć konta, które są nieaktywne lub mają fikcyjne lub nieuzupełnione dane. Tak, ja zwykle podaję coś w tym stylu John Black Awesome Company Ltd Neverland Street 34, WH3 3RD Tel 123456789 ***********@gmail.com Ale gdy muszę podać adres mailowy w domenie firmowej to już podaję prawdziwe dane. Czasem trial jest aktywowany po sprawdzeniu danych przez firmę więc nie chcę tracić czasu. Poza tym, czyszczenie danych czy dbanie o jakość danych to też koszt i wysiłek dla firmy. Usuwanie duplikatów, uzupełnianie rekordów niesie ze sobą koszty, dlatego o jakość danych musisz zadbać na etapie wprowadzania ich do bazy danych a nie potem jak już masz bazę pełną śmieci. Share this post Link to post Share on other sites