Skocz do zawartości
Niewygodna prawda

Bańka domenowa się skończyła

Promowane odpowiedzi

Witam,
Niestety ale trzeba to powiedzieć wprost - bańka domenowa, po trochu kontynuacja internetowej z przełomu wieku PADŁA. Jestem w tym biznesie około 10 lat i właśnie sprzedaję ostatnie domeny za kwoty 1/10 czasami 1/20 ofert które miałem jeszcze 5 lat temu.
Proszę o ewentualne rzeczowe komentarze zamiast usuwać niewygodny post.

Ostatni gasi światło.
3majcie się ciepło i powodzenia w sprzedażach!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie w ciągu ostatnich 10 lat w rynku domenowym wiele się zmieniło i nawet przyzwoite domeny wtedy dziś nie mają żadnej wartości.

NP: stronyflash.pl, cdplayer.pl euro2014.pl

 

Natomiast po sobie ( chociaż na rynku jestem trochę krócej ) trend widzę zdecydowanie inny. Oferty z których cieszyłem się 3 lata temu dziś często są automatycznie odrzucane jako zbyt niskie

 

WIęc myślę że na poparcie w strajku domeniarzy pod sejmem raczej nie masz co liczyć

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pb napisał:

Jesteś w biznesie od 10 lat i dopiero założyłeś konto na di.pl?

 

warto Ci tracić czas na trolla?

:)

"Profesjonalny wyceniacz domen" chyba sam powinien wiedzieć jaka jest sytuacja na rynku...

:)

 

Edytowane przez Bazyli
  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Niewygodna prawda napisał:

... właśnie sprzedaję ostatnie domeny za kwoty 1/10 czasami 1/20 ofert które miałem jeszcze 5 lat temu...


Napisz czym dysponujesz - może ktoś tutaj pomoże przyspieszyć zakończenie Twojej przygody z domenami ;)

Edytowane przez Kangur
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Icebreaker napisał:

Niewątpliwie w ciągu ostatnich 10 lat w rynku domenowym wiele się zmieniło i nawet przyzwoite domeny wtedy dziś nie mają żadnej wartości.

NP: stronyflash.pl, cdplayer.pl euro2014.pl

I to jest właśnie ta najbardziej podła strona wspomnianej bańki domenowej.

Jak można było doprowadzić do sytuacji, gdzie tak przyzwoite domeny jak:

 

quake.pl (właśnie zwolniłem)

mandaryna.pl

niewolnicaisaura.pl

tokiohotel.pl

mixelectronic.pl

ambergold.pl

gadugadu.pl

muonline.pl

cichopek.pl

ichtroje.pl

ewasonnet.pl

dropped.pl

 

straciły praktycznie swoją wartość ?

Mógłbym tak wymieniać w nieskończoność, ale nie mam czasu bo idę na imprezę:P.

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No na ambergold.pl szczególnie zarobisz. Jeszcze pewnie za 20 lat większość Polaków będzie pamiętać o tym "przekręcie"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Niewygodna prawda napisał:

Jestem jednym "z was" nie chcę się ujawniać, większość może się domyslić.
 

Nawet mi się nie chce.

Ciekawi mnie ile czasu siedzisz w domenach i czy masz interesujące domeny.

Fakt niektóre domeny tracą na wartości.

Ale jak jesteś dość długo jednym "z nas" to pewnie sobie radzisz :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z wątkotwórcą.

Tłumaczę to sobie tym, że te "10 lat temu" każdy, kto chciał zaistnieć w sieci, musiał mieć domenę.

Od firm zaczynając, poprzez strony-forum klas, wspólnot, osiedli, strony poszukujących pracy specjalistów, na osobach prywatnych kończąc.

90% tego popytu na domeny jest już zaspokajane poza domenami w mediach społecznościowych.

Gro firm ma domenę, bo tak wypada, i żeby był jakiś mail, ale kontakty z klientami i zyski ma: na fb, allegro, ceneo itp.

Jakoś nie widzę w masowej świadomości klientów przykładów dużych firm, które opierają swój biznes i jego powodzenie na własnej domenie innej niż ich brand. W większości jest "znajdź nas na facebooku", albo nawet i nie to - klient sam wybierze, w którym serwisie społecznościowym wygodnie mu będzie nawiązać kontakt z firmą. Albo - klient ma nie szukać, to firma ma znaleźć klienta, kierując do niego reklamę w serwisach, w których ten klient przebywa.

Edytowane przez Liwiusz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bracia Domainerzy! 

Wystarczy Wam napisać (niewygodną) prawdę i już czujecie się zaatakowani, sprowokowani i sponiewierani :P Autor ma rację, tak jak każdy ją ma (to tylko kwestia perspektywy).

Wszyscy mamy rację i jej nie mamy w oczach innych. (złote myśli epsona)

 

ps. przy słabych domenach rzeczywiście banka już dawno temu pękła. ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Teraz się dopiero zorientowałeś Niewygodna Prawdo? Tak jakbym widział gościa który budzi się w Poniedziałek rano po Piątkowej bani zdziwionego, że wszyscy już sobie poszli i impreza się skończyła..

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, epson napisał:

...

Pewnym problemem może być w tej sprawie indeksowanie się takich treści w wyszukiwarkach. Jeżeli ktoś pisze, że ma 10-letnie doświadczenie i nikt się nie sprzeciwi jego opinii, to zupełnie obcej osobie nietrudno w taki tekst będzie uwierzyć.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście media społecznościowe nie sprzyjają domenom, ale już widać pęknięcia. Ludzie powoli zauważają, że są na łasce i niełasce "admina". Pętla się zaciska i jak trend się utrzyma to biznes w tych mediach będą robili wyznaczeni, ci którzy dobrze zapłacą itd.

 

Zwróćcie uwagę na Allegro. Oni też trochę popsuli biznes na naszym podwórku, ale już coś nie gra. Proszę poczytać jak sprzedawcy znoszą kolejne podwyżki. W końcu to się zawali i teraz pytanie: czy zyskają na tym domeny, czy coś nowego? Tutaj odpowiedź nie jest łatwa.

 

Być może jest mniej chętnych na kupowanie domen, ale pytanie też o jakość. Jakość domen i jakość kupujących. Kiedyś sprzedawało się prawie wszystko. Dużo między samymi domeniarzami. Dzisiaj tych świeżych pieniędzy, które mogłyby animować ten rynek jest mniej. Jak ktoś uważa, że jest tanio to powinien zaryzykować i kupować. Tylko trzeba wiedzieć co i jak. Jak będzie drogo, jeżeli będzie, to wtedy sprzedać.

 

I jeszcze najważniejsze. Domeny mogą się same finansować. Tutaj trzeba by zacząć od podstaw. Jak wszystko jest tańsze to domeny z ruchem też. Chyba nie muszę tego nikomu tłumaczyć. Chyba, że muszę? ;-)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
23 minutes ago, nadobny said:

I jeszcze najważniejsze. Domeny mogą się same finansować. Tutaj trzeba by zacząć od podstaw. Jak wszystko jest tańsze to domeny z ruchem też. Chyba nie muszę tego nikomu tłumaczyć. Chyba, że muszę? ;-)

 

Chyba musisz, sam chętnie posłucham :)

Ostatnim razem jak interesowałem się monetyzowaniem ruchu to stawki z parkingów były takie słabe, że nie warto się było w to bawić. Czyżby parkingi zaczęły więcej płacić?

 

Edytowane przez przemowild

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardziej domeny potaniały. Kiedyś trzeba było iść na noże żeby coś kupić. Teraz bywa nawet, że jest się jedynym kupującym. Cały ten kryzys przełożył się w równym stopniu na możliwość stosunkowo taniego kupna właśnie takich domen.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemowild napisał:

 

Ostatnim razem jak interesowałem się monetyzowaniem ruchu to stawki z parkingów były takie słabe, że nie warto się było w to bawić. Czyżby parkingi zaczęły więcej płacić?

 

Parkingi to w chwili obecnej absolutny disaster. Są jednak inne, bardziej sensowne możliwości monetyzacji ruchu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
42 minutes ago, keyword said:

Parkingi to w chwili obecnej absolutny disaster. Są jednak inne, bardziej sensowne możliwości monetyzacji ruchu.

Jaka jest najlepsza alternatywa dla parkingu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Negatywne komentarze o "końcu domen" zawsze należały do ludzi którym nie idzie lub przestało iść w biznesie domenowym. Tak samo było wczoraj, tak samo jest dziś, tak samo będzie jutro. Nic nowego, nuda. Temat kolejnego rozczarowanego "inwestora" do zamknięcia.

  • Like 4
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, przemowild napisał:

Jaka jest najlepsza alternatywa dla parkingu?

 

Tak na marginesie, ostatnio mniej skomputeryzowanemu klientowi dluzsza chwilę tłumaczyłem w jaki sposób w przeglądarce Google Chrome wpisać bezposrednio adres witryny bo wyszukiwal bezposrednio z domyślnej opcji "Szukaj w Google". Wydaje mi się, że Google zabrał wielką część ruchu, który wcześniej trafiał na parkingi i z tzw. ruchu direct. Jestem jednak na mobile i nie mam w jaki sposób zweryfikować tej hipotezy, tym bardziej, że nigdy na poważnie nie korzystałem z parkingow, więc nie mam danych. Ale może ktoś potwierdzi ;)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przyjmiemy, że dobrych domen jest w miarę określona ilość (bo zawsze może nagle jakaś fraza stać się drogocenna, ale to wyjątki) to nic dziwnego że rynek powoli zamiera, bo to co było na sprzedaż z grubsza zostało sprzedane i zagospodarowane. Dodatkowo nie bez znaczenia jest fakt, że znaczenie domen na przestrzeni ostatnich lat zmalało - zarówno jeśli chodzi o seo jak i chociażby opisywaną sytuację, gdzie ktoś wpisuje adres w wyszukiwarkę, a nie pasek adresu. Nie chcę przez to powiedzieć, że znaczenie domen jest zerowe, ale jest nieco mniejsze niż było kiedyś. Świetnym przykładem jest też tutaj chociażby YouTube - pewnie mało kto potrafi wejść na swój ulubiony kanał wpisując adres w pasku, a mimo tego ktoś na te kanały jednak trafia ;)

 

Powiedzmy sobie też otwarcie, ale dzisiaj wystartowanie z nowym projektem nie jest już takie proste jak kiedyś. Co z tego, że kupisz przyzwoitą domenę za kilka czy kilkanaście tysięcy złotych, skoro i tak ruch na Twojej stronie będzie zerowy. Ja pamiętam te czasy, kiedy wystarczyło na Onecie założyć bloga opisującego życie codzienne i miało się od razu sporą widownię i pełno komentarzy. Dziś to jest nierealne. To sprawia, że zarówno domen jak i klientów jest znacznie mniej niż kiedyś i nie powinno to nikogo dziwić.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

domeny internetowe


×