Jump to content
Tobi

nowy.aftermarket.pl

Recommended Posts

Zapowiadają się żenujące zmiany. Szczególnie na minus wyłączenie domen zewnętrznych i jak się domyślam niskich priorytetów przechwytywania.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warszawiak, nie domyślaj się, ale czytaj.

Cytuj

Ponieważ chcemy, aby usługa przechwytywania domen była prosta i przejrzysta dla użytkowników, w nowej wersji systemu wszystkie domeny są przechwytywanie z jednakowym priorytetem. Jednocześnie cena przechwytywania domeny została obniżona do 40 złotych netto.

Czyli będzie drogo i nieopłacalnie dla większości domen. Nie będę podawał cen u konkurencji, bo obawiam się, że wykorzystają okazję i również podwyższą ceny.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę dużo zmian zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Z ogólną oceną wstrzymam się chyba aż do uruchomienia nowego serwisu. Mam nadzieję, że zostanie udostępniona możliwość zgłaszania uwag i błędów (a tych znalazłem dużo) bezpośrednio, bo chyba zostaliśmy poinformowani z tak dużym wyprzedzeniem, żebyśmy się dzielili opiniami, które wpłyną na ostateczny kształt nowego serwisu. Na tę chwilę najbardziej pozytywne jest dla mnie właśnie to, że nie wprowadzają tym razem zmian z zaskoczenia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będzie 40 złotych netto to po prostu nie będę dodawał wielu domen do przechwycenia u nich.

 

Do czasu odpalenia serwisu wstrzymuję się jednak z szerszym rzucaniem mięchem i ostrzeżeniami od administracji.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie będzie możliwości wystawienia na sprzedaż domen zewnętrznych, to #żegnajAM ...

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubolewam od samego poczatku nad szata graficzna AM. Moze warto tez zrobic cos nowego w tym kierunku? Nie rozumiem podejscia AM jak i PC. Dlaczego landingpage wygladaja jak z innej epoki? Szczerze, bedac klientem balbym sie zaufac..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Lateralus said:

Jak będzie 40 złotych netto to po prostu nie będę dodawał wielu domen do przechwycenia u nich.

 

A gdzie będziesz dawał? Bo jedynym przechwytywaczem poza AM jest Premium.pl gdzie przechwycenie kosztuje 99 PLN + VAT.

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem ciekawy, czy oni sobie zdają sprawę ile stracą przez, to domen. Trzebą będzie zmienić opis do strony:

"Największa giełda domen internetowych w Polsce. Kupuj i sprzedawaj domeny poprzez aukcje oraz ogłoszenia. Zakup domeny jeszcze nigdy nie był tak prosty!"

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, przemowild napisał:

 

A gdzie będziesz dawał? Bo jedynym przechwytywaczem poza AM jest Premium.pl gdzie przechwycenie kosztuje 99 PLN + VAT.

 

 

Ja mam w Premium po 20 PLN netto.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Lateralus said:

 

Ja mam w Premium po 20 PLN netto.

 

Nice. A co to za cennik masz? W 500+ jest za 49 netto. Nawet jak ci się uda taniej przechwycić, to pozostaje problem skuteczności. AM łapie większość z tego co spada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, przemowild napisał:

Nice. A co to za cennik masz? W 500+ jest za 49 netto. Nawet jak ci się uda taniej przechwycić, to pozostaje problem skuteczności. AM łapie większość z tego co spada.

 

Mi Premium łapie jakieś 80% domen które dodam zarówno w Premium jak i AM. (20 netto kontra 25 netto)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że część zmian wprowadzonych w nowej wersji systemu budzi kontrowersje :) Zacznijmy od domen zewnętrznych:

 

W tej chwili jedynie 4% wszystkich sprzedaży na giełdzie (Kup Teraz, negocjacje) to sprzedaż domen zewnętrznych. W przypadku aukcji wygląda to jeszcze słabiej, bo mniej niż 1% domen sprzedanych na aukcjach to domeny zewnętrzne. Sprzedaż tych domen jest obarczona wyższą prowizją, a jednocześnie nasz algorytm od wielu lat pokazuje je niżej w wynikach wyszukiwania, stąd ich niska sprzedawalność. 

 

Jednocześnie, nic nie stoi na przeszkodzie, jeśli np. ktoś posiada domeny utrzymywane np. w Premium, aby przenieść je do AM, a w Premium dalej wystawiać je jako zewnętrzne.

 

Notabene, w tej chwili na sprzedaż jest wystawionych ponad 96 tysięcy domen zarejestrowanych w AM, to dwa i pół raza więcej niż w Premium (i to już po uwzględnieniu wystawionych tam 8000 domen z innych serwisów). Zaś zewnętrznych domen .pl jest tylko 33 tysiące.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A bierzecie Państwo pod uwagę, że znikoma ilość sprzedaży domen zewnętrznych wynika z tego, że zazwyczaj zanim dojdzie do finalizacji są transferowane do AM?

Edited by szmiko
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Część domen jest rzeczywiście transferowana do AM w trakcie negocjacji, jest to następne kilka procent transakcji. Zdecydowaną większość jednak nadal stanowią sprzedaże domen wewnętrznych.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Brak możliwości sprzedaży domen zewnętrznych.

2. Weryfikacja przelewem przed składaniem ofert zakupu.

3. Likwidacja User Premium.

 

:blink: Wy tak na poważnie?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Dropped.pl napisał:

Część domen jest rzeczywiście transferowana do AM w trakcie negocjacji, jest to następne kilka procent transakcji.

Nie masz narzędzi, żeby to zbadać Michał.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Pan_Grzegorz napisał:

1. Brak możliwości sprzedaży domen zewnętrznych.

2. Weryfikacja przelewem przed składaniem ofert zakupu.

3. Likwidacja User Premium.

 

:blink: Wy tak na poważnie?

 

Rynek zweryfikuje te zapędy monopolistyczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Pan_Grzegorz napisał:

Nie masz narzędzi, żeby to zbadać Michał.

Czemu nie? Dla każdej domeny sprzedanej na giełdzie, wystarczy sprawdzić czy w ciągu ostatnich X (np. 30) dni była transferowana do AM.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam się cieszę mimo wszystko że AM się zmienia. Poprzedni panel i problemy z nim związane były powodem mojej przeprowadzki do Premium wiele lat temu.

 

Życzę firmie wszystkiego najlepszego oraz mam nadzieję że nowy panel i zmiany wyjdą wam na dobre.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Dropped.pl napisał:

Czemu nie? Dla każdej domeny sprzedanej na giełdzie, wystarczy sprawdzić czy w ciągu ostatnich X (np. 30) dni była transferowana do AM.

Jeżeli zrobisz takie założenie to rzeczywiście wynik będzie bardziej wiarygodny, choć przeniesienie domeny i późniejsza sprzedaż z automatu nie oznaczają, że toczyły się negocjacje. Nie chce mi się wierzyć, że jest to tylko kilka procent transakcji, ale jeżeli nawet tak jest to są to jedynie dane ilościowe. Najlepsze jakościowo domeny rzadko utrzymywane są w AM, teraz również nie będzie ich na giełdzie. Jeżeli waszym celem jest zjazd jakościowy domen na giełdzie to strategia jest słuszna.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Pan_Grzegorz napisał:

przeniesienie domeny i późniejsza sprzedaż z automatu nie oznaczają, że toczyły się negocjacje

Oczywiście. Dlatego taka statystyka pokaże nam że sprzedaży domen zewnętrznych było więcej niż w rzeczywistości :)

 

4 minuty temu, Pan_Grzegorz napisał:

są to jedynie dane ilościowe

Dane jakościowe są podobne. Jeśli porównasz ilość transakcji powyżej 1000 zł, 5000 zł itp - ilość domen zewnętrznych nieznacznie rośnie, ale nadal przeważająca ilość to domeny utrzymywane w AM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Dropped.pl napisał:

Oczywiście. Dlatego taka statystyka pokaże nam że sprzedaży domen zewnętrznych było więcej niż w rzeczywistości :)

 

Dane jakościowe są podobne. Jeśli porównasz ilość transakcji powyżej 1000 zł, 5000 zł itp - ilość domen zewnętrznych nieznacznie rośnie, ale nadal przeważająca ilość to domeny utrzymywane w AM.

Niestety tylko Ty masz dostęp do tych danych i masz monopol na ich interpretację, ale nawet jeżeli tak to wygląda to nie mogę zrozumieć dlaczego wszystkie te zmiany mają na celu odcięcie kolejnej grupy klientów serwisu, czy to domainerów, czy klientów końcowych. Mogę się jedynie domyślić, że chodzi o całkowite zmonopolizowanie rynku, ale ten numer nie przejdzie.

Sprzedaże domen zewnętrznych - odpadają domeny na giełdzie

Przesadna weryfikacja - odpadają klienci

Likwidacja User Premium - odpadają aukcje.

:wacko: Żeby teraz dobrze sprzedać domenę trzeba sporo się nagimnastykować - nikomu nie pomożesz tymi zmianami krępując ruchy użytkownikom serwisu.

 

Edited by Pan_Grzegorz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy weryfikacja jest przesadna? Przelanie 1 zł ze swojego konta trwa niecała minutę, gdy robi się to przelewem elektronicznym (np. mTransfer). Sprzedający bardzo często spotykają się z problemem kupujących którzy rejestrują konta na zupełnie fałszywe dane i składają oferty bez zamiaru płacenia za domeny. Zmieniony proces weryfikacji ma za zdanie ograniczenie takich sytuacji.

 

Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby zamiast User Premium wystawiać Last Minute. Są jednakowo skuteczne.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • Usługa cesji domeny 1/12, usługa cesji domeny 2/12  moim zdaniem tak byłoby lepiej, bo 12/12 kończyłaby całość.
    • Witam,   Poniewaz na odpowiedz Aftermarket.pl na ticket czekam juz prawie tydzien, chcialbym poruszyc temat sposobu rozliczen transakcji z platnoscia na raty w Aftermarket.pl tu na forum.   Przykladowa sytuacja: transakcja sprzedazy domeny z platnoscia na 12 rat po 1000 zl netto. Aftermarket.pl w takim wypadku wymaga wgrania za kazda kolejna rate faktury VAT o tresci "Usługa cesji domeny xxx...".   Tyle tylko, ze jak wiemy: - do momentu ostatniej raty, cesja domeny nie nastapi - kupujacy w kazdej chwili moze zaprzestac splacania rat i wtedy domena zostaje u sprzedajacego   Moim zdaniem dziwne jest, aby ksiegowac 12 faktur o tej samej tresci "Usługa cesji domeny xxx..." dotyczacych tej samej domeny, bo przeciez nie sprzedajemy tej domeny 12 razy i wlasciwe byloby, aby tylko jedna faktura VAT za ostatnia rate dotyczyla faktycznej cesji domeny. Jak wiemy natomiast, kupujacy przez caly czas splaty kolejnych rat ma dostep do domeny, ktora kupuje na raty i moze z niej korzystac (jak na zasadzie dzierzawy, w ograniczonym stopniu) poki placi kolejne raty, do momentu splaty ostatniej raty kiedy to ostatecznie staje sie abonentem domeny. Idac dalej, wystawiajac juz pierwsza fakture VAT jako sprzedajacy na "Usługa cesji domeny xxx..." na kwote 1/12 transakcji ciezko byloby wytlumaczyc, dlaczego do cesji domeny jeszcze nie doszlo (czyli usluga, ktorej dotyczy faktura nie zostala faktycznie wykonana). Jeszcze gorzej byloby, gdyby np. po kilku ratach kupujacy nie oplaci kolejnej i transakcja zostanie anulowana, bo wtedy mimo kilku faktur VAT dotyczacych cesji, do cesji w ogole nie dojdzie.   Podobnie sytuacja ma sie, gdy jestesmy kupujacym domene na raty. Przez 12 miesiecy na kazdej fakturze VAT od Aftermarket.pl mamy pozycje "Kupno domeny xxx" na kwote 1000 zl netto. Tymczasem, domene de facto kupujemy tylko raz, i poza sytuacjami ktore tu chcialbym pominac (jak zakup domeny, potem jej utrata np. w skutek nieoplacenia i ponowne jej odkupienie) nie powinnismy miec zaksiegowanych nawet dwoch faktur dotyczacych zakupu jednej i tej samej domeny.   Czy zatem nie powinno byc tak, ze np. pierwsze 11 rat powinno byc ksiegowanych zarowno przez kupujacego jak i sprzedajacego jako dzierzawa domeny, a dopiero ostatnia rata jako faktyczna sprzedaz domeny (cesja uslugi utrzymania domeny internetowej)? Oczywiscie, byc moze sa jeszcze inne - rownie wlasciwe - rozwiazania, ktore eliminuja opisana przeze mnie powyzej kwestie wielokrotnego wystepowania na fakturze VAT tej samej pozycji dotyczacej kupna (po stronie kupujacego) i cesji (po stronie sprzedajacego) tej samej domeny.   Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
    • sobota.pl   Zapraszam na aukcję bez ceny minimalnej:   https://www.aftermarket.pl/aukcja/2477976/   Koniec aukcji w czwartek 19 grudnia o godz. 20:00
    • tzu.pl   Zapraszam na aukcję domeny tzu.pl https://www.aftermarket.pl/aukcja/2475643/   Zakończenie jutro o 20:00
    • z przymrużeniem oka: to woda na młyn dla eurosceptyków    Kto skorzysta?      
    • femmefatale.pl   Nazwa stanowiąca rozpoznawalny kulturowo związek frazeologiczny, opisujące pewną siebie kobietę, przynoszącą zgubę swoim mężczyznom. Adres idealny dla internetowego sklepu erotycznego, z bielizną oraz akcesoriami erotycznymi, specjalizujący się w akcesoriach typu femdom, służących do damskiej dominacji w stosunku seksualnym. Adres został zarejestrowany po raz pierwszy w 2004-01-10, co sprawia, że wyszukiwarka Google traktuje go przyjaźniej (seo-friendly).   link do aukcji: https://www.aftermarket.pl/aukcja/2476902/?_track=09c72a726a6358563f3122617f102631 czas zakończenia:  2019-12-09 20:00:00
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      18449
    • Most Online
      20372

    Newest Member
    Backzster
    Joined
×