Jump to content
Tobi

nowy.aftermarket.pl

Recommended Posts

31 minut temu, Domenatorix napisał:

Bardziej o kod HTML mi chodziło ;-).

Aha, czyli goła lista w formie tekstowej? Do każdego newslettera jest dołączony arkusz Excela z listą domen, z którego można sobie taką listę wyciągnąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Pan_Grzegorz napisał:

To, co aktualnie jest pod domeną.

Rozumiem. To da się zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Dropped.pl napisał:

Rozumiem. To da się zrobić.

Dziękuję Michał, te wszystkie zmiany są przydatne ale to tylko kosmetyka. Przemyśl proszę jeszcze raz sprawę kluczową, czyli wystawianie domen zewnętrznych. Jak widzisz, wielu osobom to się nie podoba.. Kto preferuje innych rejestratorów nie przeniesie swoich domen do Aftermarket tylko z tego powodu, żeby wystawić je na giełdzie. Klient, jeżeli będzie chciał kupić to wpisze domenę w pasek adresu i trafi do sprzedawcy, a transakcja przejdzie przez premium.

Odstręczysz wiele osób i dużo dobrych domen zniknie z giełdy, w tym najlepsze generyki. My stracimy i Wy stracicie, słaby to biznes

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyłączam się do głosu dezaprobaty dla wyłączenia możliwości wystawiania domen zewnętrznych. Jest to przydatna funkcja, która powinna być zachowana w nowej wersji serwisu. Jeśli powodem są problematyczne transfery (sformalizowane przez konkretne rejestry), to w ostateczności możnaby wykluczyć konkretne rozszerzenia domen - zamiast wycofywać praktyczną i skuteczną formę sprzedaży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również uważam, że brak możliwości wystawiania na sprzedaż domen zewnętrznych to najsłabszy z pomysłów nowego Aftermarket.pl i jestem zdecydowanie przeciw. Nikt nie będzie przecież zmieniał rejestratora i np. przenosił kilku tysięcy domen tylko dlatego, aby wystawić je na AM. Proszę, nie róbcie tego, bo dla wielu będzie to oznaczało pożegnanie z AM jako platformą sprzedaży. Może w Waszych statystykach sprzedaż domen zewnętrznych jest mniejszościowa właśnie dlatego, że większość sprzedających z wiadomych przyczyn (niższa prowizja) po prostu transferuje domenę do AM przed zaakceptowaniem oferty i system zalicza je już jako sprzedaż domen wewnętrznych? Jaki procent sprzedanych domen wystawionych jako zewnętrzne, faktycznie sprzedawanych jest jako zewnętrzne, a jaka część już jako wewnętrzne po przeniesieniu przed finalizacją transakcji?

 

Drugim pomysłem, który mnie bardzo zdziwił to opłata za wypłatę środków. Skoro sprzedający płaci prowizję od każdej transakcji na rzecz Aftermarket to może jednak warto byłoby uznać, że koszt wypłaty środków ze sprzedaży są już wliczone w prowizję? W ostateczności wystarczyłby nawet "licznik" przysługujących darmowych wypłat, które przysługiwałyby 1:1 za każdą sprzedaż domeny na giełdzie (każd sprzedaż = 1 wypłata środków).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o domeny zewnętrzne, to może wystarczyłoby wprowadzić nakaz transferu domeny do Aftermarket w celu finalizacji transakcji? Pozwoliłoby to zachować kontrolę nad sprzedażą przez Aftermarket bez konieczności rezygnacji z domen zewnętrznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, arexx napisał:

Jeśli chodzi o domeny zewnętrzne, to może wystarczyłoby wprowadzić nakaz transferu domeny do Aftermarket w celu finalizacji transakcji? Pozwoliłoby to zachować kontrolę nad sprzedażą przez Aftermarket bez konieczności rezygnacji z domen zewnętrznych.

 

I jako sponsor AM wniesiesz opłaty do każdego rejestratora związane z rejestracją i utrzymywaniem ich domen?

Ja jestem za...

:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Bazyli napisał:

I jako sponsor AM wniesiesz opłaty do każdego rejestratora związane z rejestracją i utrzymywaniem ich domen?

 

Wyjaśnij jeszcze raz co masz na myśli.

 

Wg mnie pomysł @arexx'a jest dobry. Chodzi mu o to, że trzymasz domenę u innego rejestratora ale wystawiasz na giełdzie AM.

Gdy masz klienta zainteresowanego zakupem to we własnym interesie jako sprzedający robisz transfer domeny do AM (nie płacisz przecież za tę operację). Gdy domena jest już w AM i support sprawdzi, że wszystko jest okay- następuje sfinalizowanie transakcji.

 

Rozwiązanie wg. mnie bardzo ciekawe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, vul said:

 

Wyjaśnij jeszcze raz co masz na myśli.

 

Wg mnie pomysł @arexx'a jest dobry. Chodzi mu o to, że trzymasz domenę u innego rejestratora ale wystawiasz na giełdzie AM.

Gdy masz klienta zainteresowanego zakupem to we własnym interesie jako sprzedający robisz transfer domeny do AM (nie płacisz przecież za tę operację). Gdy domena jest już w AM i support sprawdzi, że wszystko jest okay- następuje sfinalizowanie transakcji.

 

Rozwiązanie wg. mnie bardzo ciekawe.

 

Dokładnie tak mogłoby to wyglądać. Tylko najpierw Aftermarket powinien pobrać wpłatę od kupującego, bo jednak transfer domen globalnych jest płatny.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, arexx napisał:

Dokładnie tak mogłoby to wyglądać. Tylko najpierw Aftermarket powinien pobrać wpłatę od kupującego, bo jednak transfer domen globalnych jest płatny.

 

Dokładnie. Jeżeli chodzi o globalne to masz rację- można to rozwiązać "kaucją" na poczet ceny kupna domeny. Zwłaszcza jeżeli chodzi o nowych użytkowników. Ze zweryfikowanymi i posiadającym "plusowe gwiazdki" niebezpieczeństwo nieopłacenia jest mniejsze. Kwestia już podejścia AM do tego tematu.

 

edit: ew. tak jak to robi SEDO/escrow.com itp. Po prostu kupujący wpłaca całość na konto AM jako pośrednika sprzedaży i wtedy sprzedający ma 100% pewności, że otrzyma środki. Transfer domeny globalnej nie będzie wtedy żadnym problemem. Pozostaje jedynie kwestia rozwiązania "transfer lock XX dni" ale to również można na kilka sposobów rozwiązać.

Edited by vul

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, vul said:

Dokładnie. Jeżeli chodzi o globalne to masz rację- można to rozwiązać "kaucją" na poczet ceny kupna domeny. Zwłaszcza jeżeli chodzi o nowych użytkowników. Ze zweryfikowanymi i posiadającym "plusowe gwiazdki" niebezpieczeństwo nieopłacenia jest mniejsze. Kwestia już podejścia AM do tego tematu.

 

Zgadza się. Chociaż transfer domen .pl też może być związany z kosztami np. jeśli jakaś domena jest zarejestrowana w "promocji" np. w nazwa.pl...;)

No ale wracając do Aftermarket, całkowita likwidacja domen zewnętrznych to bardzo zły pomysł. Już lepsza byłaby konieczność wykupienia pakietu za możliwość wystawiania domen zewnętrznych (np. 1zł za 100 domen na rok) albo uzależnienie liczby domen zewnętrznych możliwych do wystawienia od liczby domen w AM (np. masz 100 domen w Aftermarket, możesz wystawić 1000 domen zewnętrznych).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

naprawdę chcecie pobierać prowizję 1 pln za wypłatę środków ??? czy zamierzacie przy tym dalej utrzymać te kilka dni oczekiwania ?

 

kokosów z tego nie będzie a wizerunkowo słabo

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, arexx napisał:

 

Dokładnie tak mogłoby to wyglądać. Tylko najpierw Aftermarket powinien pobrać wpłatę od kupującego, bo jednak transfer domen globalnych jest płatny.

 

 

Wydaje mi się że piszesz ale tak naprawdę nie wiesz o czym...

Wiesz ile na dzień dzisiejszy trzeba wnieść do kasy NASK-u aby rejestrować i utrzymywać domeny pl?
To jeszcze się dowiedz jakie to są kwoty u innych europejskich rejestratorów i bedziesz wiedzial dlaczego AM nie może przechowywać domen zewnętrznych u siebie.

 

Odnosząc się do weryfikacji kont.

Powinna być już dawno wprowadzona. To raz.

Dwa. Myślę że 10 zł na poczet przyszłych wydatków byłoby kwotą ok.

Co do platnych wypłat...Trochę przegięcie. Czemu mam płacić za dostęp do własnych pieniędzy na których już AM zarobił ???

Edited by Bazyli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijając już aspekt samych zmian i tego czy są dobre czy nie, to ten temat pokazuje niestety, że wiele osób nie orientuje się w specyfice prowadzenia biznesu w świecie internetu. Nie jest to zarzut, tylko stwierdzenie faktu ;)  Powiem więc może coś na lekką obronę AM.

 

Otóż praktycznie każdy biznes stara się dążyć do pewnej minimalizacji procesów, zwłaszcza tych które są problematyczne i przynoszą małe korzyści. Jeżeli więc AM rezygnuje np. z pewnych typów aukcji, to robi to świadomie. Jeśli pozbywa się problematycznych domen globalnych, to też robi to świadomie. Pomysły które tutaj padały, np. by pracownicy weryfikowali jakość domen User Premium jest kompletnym nie zrozumieniem biznesu, bowiem koszty supportu w wielu biznesach są jednymi z najbardziej problematycznych i powinno się dążyć do maksymalnej automatyzacji. Tymczasem niemalże na każdej stronie tego tematu pada pomysł, by w coś angażować support ;)

 

Co do domen zewnętrznych. Dla AM to jest średni biznes, kiedy trzymacie domeny u innych operatorów, bo im zależy na tym byście trzymali domeny właśnie u nich. Na tym przecież zarabiają. AM mówi do nas mniej więcej w ten sposób - "mamy świetne narzędzia, największą platformę sprzedaży, więc jak chcecie skorzystać z tym opcji to musicie zostać naszymi klientami". Z biznesowego punktu widzenia rozumiem ten ruch, choć wiem że niektórzy teraz mają przez to mocny dylemat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Rerek napisał:

Co do domen zewnętrznych. Dla AM to jest średni biznes, kiedy trzymacie domeny u innych operatorów, bo im zależy na tym byście trzymali domeny właśnie u nich. Na tym przecież zarabiają. AM mówi do nas mniej więcej w ten sposób - "mamy świetne narzędzia, największą platformę sprzedaży, więc jak chcecie skorzystać z tym opcji to musicie zostać naszymi klientami". Z biznesowego punktu widzenia rozumiem ten ruch, choć wiem że niektórzy teraz mają przez to mocny dylemat.

 

No tak, bo na sprzedaży AM wcale nie zarabia i robi to przecież charytatywnie...

 

Te 5% od każdej transakcji na kilkaset złotych, kilka, kilkanaście, czy kilkadziesiąt tysięcy złotych sumarycznie też daje niemałe kwoty. Oczywiście, jeśli AM chce z nich zrezygnować to... no cóż, szkoda. Ja wolałbym żeby możliwość wystawiania na sprzedaż (nie koniecznie już sama sprzedaż) domen zewnętrznych pozostała. Bo skoro mamy otrzymać nowy, lepszy Aftermarket to niech to faktycznie będzie zmiana na lepsze, bez jednoczesnego narzucania ograniczeń klientom w postaci braku możliwości wyboru, gdzie chcą trzymać swoje domeny. Czy bowiem Aftermarket nie jest czasem także (lub może nawet dla niektórych przede wszystkim) giełdą domen, czyli platformą do sprzedaży domen, a nie tylko i wyłącznie rejestratorem domen, jakich mamy wielu? Przy wprowadzaniu "nowego", dobrze jest nie psuć przy okazji tego co było ok - jak np. właśnie bezpłatnych wypłat środków z AM, czy możliwości wystawiania domen zewnętrznych.

 

Nie liczyłbym także, że taki przymus spowoduje, że większość użytkowników, którzy teraz wystawiali na AM domeny zewnętrzne, a nie chciała utrzymywać u nich domen, nagle wszystkie swoje domeny do nich przeniesie. Nie oszukujmy się. Wielu sprzedających straci platformę sprzedaży, a AM straci ich prowizje. Więc... kto na tym zyska?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Rerek napisał:

Pomijając już aspekt samych zmian i tego czy są dobre czy nie, to ten temat pokazuje niestety, że wiele osób nie orientuje się w specyfice prowadzenia biznesu w świecie internetu. Nie jest to zarzut, tylko stwierdzenie faktu ;)  Powiem więc może coś na lekką obronę AM.

 

Otóż praktycznie każdy biznes stara się dążyć do pewnej minimalizacji procesów, zwłaszcza tych które są problematyczne i przynoszą małe korzyści. Jeżeli więc AM rezygnuje np. z pewnych typów aukcji, to robi to świadomie. Jeśli pozbywa się problematycznych domen globalnych, to też robi to świadomie. Pomysły które tutaj padały, np. by pracownicy weryfikowali jakość domen User Premium jest kompletnym nie zrozumieniem biznesu, bowiem koszty supportu w wielu biznesach są jednymi z najbardziej problematycznych i powinno się dążyć do maksymalnej automatyzacji. Tymczasem niemalże na każdej stronie tego tematu pada pomysł, by w coś angażować support ;)

 

Co do domen zewnętrznych. Dla AM to jest średni biznes, kiedy trzymacie domeny u innych operatorów, bo im zależy na tym byście trzymali domeny właśnie u nich. Na tym przecież zarabiają. AM mówi do nas mniej więcej w ten sposób - "mamy świetne narzędzia, największą platformę sprzedaży, więc jak chcecie skorzystać z tym opcji to musicie zostać naszymi klientami". Z biznesowego punktu widzenia rozumiem ten ruch, choć wiem że niektórzy teraz mają przez to mocny dylemat.

 

Z całą pewnością są świadomi tego co robią, tylko mam wrażenie, że chęć zwiększenia zysków/ obniżenia kosztów przesłoniła resztę. Ktoś postawił wszystko na jedną kartę, wóz albo przewóz.

Jak już ktoś tu stwierdził, takie działania mają znamiona monopolistyczne. Brakuje tyko ograniczenia w zakresie wystawiania domena zarejestrowanych w AM na innych giełdach. Zagrania rodem jak z nazwa.pl.

A czym chcą przyciągnąć? Z tego co czytam nie oferują jakiś innowacyjnych rozwiązań, super cen, z których każdy będzie chciał skorzystać... Owszem sporo ułatwień, które powinny być załatwione lata temu. 

Rewolucji nie ma, a konkurencja nie śpi. Myślę, że Premium już zaciera ręcę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, abc napisał:

 

No tak, bo na sprzedaży AM wcale nie zarabia i robi to przecież charytatywnie...

 

Te 5% od każdej transakcji na kilkaset złotych, kilka, kilkanaście, czy kilkadziesiąt tysięcy złotych sumarycznie też daje niemałe kwoty. Oczywiście, jeśli AM chce z nich zrezygnować to... no cóż, szkoda. Ja wolałbym żeby możliwość wystawiania na sprzedaż (nie koniecznie już sama sprzedaż) domen zewnętrznych pozostała. Bo skoro mamy otrzymać nowy, lepszy Aftermarket to niech to faktycznie będzie zmiana na lepsze, bez jednoczesnego narzucania ograniczeń klientom w postaci braku możliwości wyboru, gdzie chcą trzymać swoje domeny. Czy bowiem Aftermarket nie jest czasem także (lub może nawet dla niektórych przede wszystkim) giełdą domen, czyli platformą do sprzedaży domen, a nie tylko i wyłącznie rejestratorem domen, jakich mamy wielu? Przy wprowadzaniu "nowego", dobrze jest nie psuć przy okazji tego co było ok - jak np. właśnie bezpłatnych wypłat środków z AM, czy możliwości wystawiania domen zewnętrznych.

 

Nie liczyłbym także, że taki przymus spowoduje, że większość użytkowników, którzy teraz wystawiali na AM domeny zewnętrzne, a nie chciała utrzymywać u nich domen, nagle wszystkie swoje domeny do nich przeniesie. Nie oszukujmy się. Wielu sprzedających straci platformę sprzedaży, a AM straci ich prowizje. Więc... kto na tym zyska?

No to zastanówmy się, ale tak na spokojnie. Jak chcesz sprzedać domenę za 1000zł przez AM, to prowizja jest rzędu... 50zł. Taki sam zysk (i to ciągły, rok w rok) AM ma z tego że ktoś przeniesie kilka domen. Jeśli więc wycofasz się z AM, a ktoś inny przeniesie do nich kilkadziesiąt domen, to są już na plusie i nikt za Tobą płakać nie będzie. Jak chcesz sprzedać domenę znacznie droższą np. za 10k, czy 100k, to prawdopodobnie i tak nie będziesz robić tego przez AM ze względu na to, że wtedy prowizja jest rzędu kilku tysięcy złotych. Takie transakcje robi się zazwyczaj za pomocą umowy/faktury a i zdarza się, że nawet za pomocą... Allegro, gdzie prowizja wtedy wyniesie kilkadziesiąt złotych. Twój problem z oceną sytuacji polega na tym, że patrzysz jedynie przez swój pryzmat (bardzo wąski). Oni mają dane, oni mają liczby i oni wiedzą jak to wygląda w praktyce.

 

39 minut temu, szmiko napisał:

 

A czym chcą przyciągnąć? Z tego co czytam nie oferują jakiś innowacyjnych rozwiązań, super cen, z których każdy będzie chciał skorzystać... Owszem sporo ułatwień, które powinny być załatwione lata temu. 

Rewolucji nie ma, a konkurencja nie śpi. Myślę, że Premium już zaciera ręcę.

 

A czym przyciąga Allegro? Allegro przyciąga marką, rozpoznawalnością i tym że ma gigantyczny ruch. Czy Premium zaciera ręce, tego nie wiem. Może się okazać, że jednak dla niektórych klientów nie robi większej różnicy czy trzymają domeny w Premium czy AM i przeniosą je sobie po prostu do AM by móc mieć dostęp do zdecydowanie największego rynku w Polsce.

Edited by Rerek
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Rerek napisał:

No to zastanówmy się, ale tak na spokojnie. Jak chcesz sprzedać domenę za 1000zł przez AM, to prowizja jest rzędu... 50zł. Taki sam zysk (i to ciągły, rok w rok) AM ma z tego że ktoś przeniesie kilka domen. Jeśli więc wycofasz się z AM, a ktoś inny przeniesie do nich kilkadziesiąt domen, to są już na plusie i nikt za Tobą płakać nie będzie. Jak chcesz sprzedać domenę znacznie droższą np. za 10k, czy 100k, to prawdopodobnie i tak nie będziesz robić tego przez AM ze względu na to, że wtedy prowizja jest rzędu kilku tysięcy złotych. Takie transakcje robi się zazwyczaj za pomocą umowy/faktury a i zdarza się, że nawet za pomocą... Allegro, gdzie prowizja wtedy wyniesie kilkadziesiąt złotych. Twój problem z oceną sytuacji polega na tym, że patrzysz jedynie przez swój pryzmat (bardzo wąski). Oni mają dane, oni mają liczby i oni wiedzą jak to wygląda w praktyce.

 

Ale na jakiej podstawie twierdzisz, że mam jakiś problem z oceną sytuacji i że mój pryzmat przez który patrzę jest bardzo wąski. Ja nie oceniam Twoich poglądów, bo Cię nie znam. Nie wiem, czy działasz na rynku domen od wczoraj, czy od 20 lat. Piszę jedynie na temat planów Aftermarket.pl, nie na temat Twojego zdania na ten temat.

 

Ja właśnie chciałbym, aby AM mogło zarabiać - i na tych, którzy chcą (a nie muszą) utrzymywać u nich domeny, i na tych - którzy chcą jedynie sprzedawać domeny za pośrednictwem ich giełdy domen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za zgłoszone dotychczas uwagi. Prowizja od wypłat w PLN zostanie usunięta; zaktualizowany cennik zostanie umieszczony na stronie w przyszłym tygodniu.

 

Widzę, że najwięcej emocji budzi kwestia sprzedaży domen zewnętrznych. Rozumiem argumenty wskazujące że z giełdy mogą zniknąć dobre generyki, których właściciele nie chcą przenosić ich do AM z przeróżnych względów. Dlatego też zdecydowaliśmy iż sprzedaż domen zewnętrznych będzie nadal możliwa, jednak na nieco zmienionych zasadach, wynikających z tego że (jak słusznie podniesiono w tym wątku), wyłączenie tej funkcji miało kilka celów, takich jak ograniczenie mechanizmu Escrow tylko do domen utrzymywanych w AM (co zapewnia że przeniesienie własności domeny zostanie na pewno zrealizowane) oraz przekonanie części użytkowników do przeniesienia domen do AM.

 

* Domeny zewnętrzne będzie można nadal wystawiać na sprzedaż na giełdzie, ale nie można wystawić aukcji domen zewnętrznych. Aukcję domeny można wystawić tylko po przetransferowaniu domeny do AM.

 

* Kupujący mogą prowadzić negocjacje kupna domeny zewnętrznej, ale akceptacja oferty kupującego wymaga najpierw przetransferowania domeny do AM. Podobnie, przetransferowanie domeny wymagane jest przed wysłaniem kontroferty - zapewnia to, że jeśli kupujący zaakceptuje kontrofertę, domena także będzie znajdowała się w AM. Jeśli sprzedający nie chce transferować domeny tylko po to, aby złożyć kontrofertę, może odrzucić ofertę kupującego z komentarzem typu "Oczekuję oferty w wysokości ...".

 

Bez zmian pozostaje to, że, tak jak dotychczas, dla domen zewnętrznych nie można włączyć opcji rat ani dzierżawy, oraz że opcja Kup Teraz nie powoduje natychmiastowego kupna domeny, ale złożenie oferty kupna z kwotą równą wskazanej cenie Kup Teraz. Dodatkowo, domeny zewnętrzne będzie można łączyć w grupy, także z domenami wewnętrznymi (teraz to niemożliwe).

 

Aby jednak zachęcić posiadaczy mniej ciekawych domen do przenosin do AM, wprowadzona zostanie opłata za wystawianie na sprzedaż domen zewnętrznych, w wysokości 1 grosza za dzień za każdą domenę. W przypadku sprzedaży domeny, poniesione opłaty zostaną odliczone od prowizji za sprzedaż.

  • Like 5
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam mieszane uczucia, brak  aukcji, dzierżawy, itd domen zewnętrznych wszystko logiczne. Konieczność przeniesienia domeny podczas negocjacji bardzo problematyczna, opłata w wysokości 1gr./dziennie zabójcza, 1gr/tydzień byłaby akceptowalna, a najlepsze rozwiązanie to wyższa prowizja za sprzedaż domen, które nie były utrzymywane w AM w chwili rozpoczęcia negocjacji.

Edited by Pan_Grzegorz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, abc napisał:

 

Ale na jakiej podstawie twierdzisz, że mam jakiś problem z oceną sytuacji i że mój pryzmat przez który patrzę jest bardzo wąski. Ja nie oceniam Twoich poglądów, bo Cię nie znam. Nie wiem, czy działasz na rynku domen od wczoraj, czy od 20 lat. Piszę jedynie na temat planów Aftermarket.pl, nie na temat Twojego zdania na ten temat.

 

Ja właśnie chciałbym, aby AM mogło zarabiać - i na tych, którzy chcą (a nie muszą) utrzymywać u nich domeny, i na tych - którzy chcą jedynie sprzedawać domeny za pośrednictwem ich giełdy domen.

Nie twierdzę, że Ty jako konkretny użytkownik masz problem z oceną sytuacji. Chodzi o to, że my wszyscy (klienci) mamy mniej wiedzy, niż AM. My się możemy tylko domyślać, a AM ma konkretne liczby. Więc tu nie o poglądy chodzi, a o wiedzę ;)

 

Co do zarabiania. Nie wiemy ile AM zarabia na prowizjach od sprzedaży domen. Może wcale to nie jest tak dużo jak nam się wydaje? Jestem w stanie sobie wyobrazić, że koszyk zysków w dużej mierze składa się z utrzymywania domen czy też ze sprzedaży domen przechwyconych, a nie z prowizji. To też by w sumie mogło wskazywać na coś, o czym wiele osób nie chce słyszeć, czyli że generalnie rynek sprzedaży domen powoli wygasa. A nawet jeśli ktoś ma jeszcze smaczne kąski do sprzedaży, to nie robi tego przez AM. Pewnie parę lat temu transakcji było więcej, padały też może lepsze kwoty, to i z prowizji więcej wpadało. Dzisiaj to się możliwe że mocno zmieniło.

 

W międzyczasie widzę, że opracowano kompromis, czyli jak ktoś nie chce trzymać domen w AM to musi zapłacić 3,65zł/rocznie prowizji. Dobra decyzja, daje wybór, niczego nie ogranicza, choć widzę że nadal niektórzy nie są zadowoleni i chcieliby mieć ciastko i zjeść ciastko ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie tej opłaty za wystawienie domen zewnętrznych - w miarę możliwości przygotuj Michau przycisz "Usuń wszystkie domeny zewnętrzne", żeby nie trzeba było tego ręcznie robić, żeby uniknąć opłaty :)

 

Mam nawet lepszy pomysł. Dla domen, które już są - nie wprowadzaj opłat. W przypadku dodawania nowych informuj o opłacie i ją naliczaj.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ostatecznie będzie wygładała sprawa z weryfikacją kont poprzez przelew ?

Została już "przyklepana", czy każdy z wystawiających domeny na sprzedaż będzie miał możliwość aktywacji tej opcji według własnego uznania? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×