Jump to content
Tobi

nowy.aftermarket.pl

Recommended Posts

Przed chwilą, przemowild napisał:

 

Każda większa zmiana w AM wygląda tak samo. Masa błędów i niedociągnięć, potem naprawianie na wariata na żywca. Czy wy słyszeliście kiedyś o beta testach? UAT? Czemu zawsze to wygląda tak samo? Nie uczycie się na swoich błędach.

 

Wersja mobilna zamulona i wolna jak diabli. Na zmianę ustawień domeny czekać trzeba kilka minut czasami. Nie mówiąc o tym, że część guzików jest niewidocznych i trzeba się przełączyć do desktop view, żeby wykonać operację. 

 

Generalnie - pomysły macie ok, ale wykonanie fatalne. Jestem mocno rozczarowany. 

 

Nic nie bylo i nie jest robione na wariata :) Pisalem juz wczesniej - ale raz jeszcze wrzuce -> Testy serwisu trwały kilkanascie miesiecy, pracowala nad tym spora grupa osób oraz firm dedykowanych do tego rodzaju audytów. Serwis jest tak rozbudowany i złożony że z pozoru frontendu trudno to dostrzec. Integralnosc oraz bezpieczenstwo danych byly i sa dla nas priorytetem. Poki co wiele rzeczy, ktore zostalo tu w temacie poruszone to byly raczej drobne bledy, ktore zostaly usuniete lub aktualnie sa poprawiane - przed tym nie mozna sie ustrzec nawet 10 letnimi testami :) Do listy sugestii/poprawek pewnych kwestii funkcji odniesiemy sie w pozniejszym czasie - i pewnie kilka z nich juz niedługo zawita w serwisie. :)

 

Dzisiejsze zamulenia wersja mobilnej/czy normalnej - tak jak pisalem wczesniej -> chodza skrypty, ktore weryfikuja jeszcze multum rzeczy przez co obciazaja mocno baze danych - co niestety objawia sie lagami.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trwa przerwa techniczna... (nie robimy nic na wariata) ;)

 

PS. Czy ktoś z forum, zapalonych użytkowników codziennie pracujących z AM utrzymując większą ilość domen brał udział we wspomnianych betatestach?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Noname napisał:

 

Nic nie bylo i nie jest robione na wariata :) Pisalem juz wczesniej - ale raz jeszcze wrzuce -> Testy serwisu trwały kilkanascie miesiecy, pracowala nad tym spora grupa osób oraz firm dedykowanych do tego rodzaju audytów.

 

 

Hehe, to niech ta grupa speców powie mi jak odzyskać domeny dodane do przechwycenia...bo moja lista jest pusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbowałem postawić się w roli klienta, który w polu wyszukiwania wpisuje jedną z posiadanych przeze mnie nazw domen z końcówką .pl.

W wynikach najpierw (, pierwsza kolumna z lewej) pojawiają się wolne końcówki (domeny dostępne do rejestracji) , później (druga kolumna) wszystkie domeny zawierające dane słowo kluczowe na giełdzie, a na koniec domeny do przechwycenia.

 

Wyszukiwana przez klienta moja domena nie jest w żaden sposób wyróżniona, "zlewa" się z innymi.

 

A wyświetlenie w pierwszej kolejności wolnych końcówek po kilkadziesiąt złotych za domenę jakoby promuje właśnie te wolne. Czy taka jest polityka AM?

 

Dodatkowo, choć w drugiej kolumnie jest link do mojej domeny "Złóż ofertę", to już niżej w "Najważniejsze domeny" moja domena jest oznaczona jako "Niedostępna".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry wieczór :)

 

Dawno mnie tu nie było, a tu takie zmiany ...

Stary After był fajny a nowego jeszcze nie miałem okazji widzieć, bo "przewa techniczna". Ehh życie, życie ...

 

Pisały do mnie dzisiaj dwie osoby, czy ponownie uruchomię przesiewacz bo AM wyłączył nazędzia :D

Szybkie pytanie, czy Ty (tak Ty!) jesteś zainteresowany włączeniem przesiewacza? Jeżeli tak to ile jesteś w stanie miesięcznie zapłacić za takie narzędzie? 

 

Kolejne pytanie, jakich narzędzi najbardziej Ci brakuje?

 

Będę bardzo wdzięczny za informacje i odpowiedzi wysłane na PW.

 

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!

Bartek 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Cieszyłem się na zmiany i nowe funkcjonalności... ale to co zobaczyłem to  niestety jest bardzo słabe i makabrycznie mało intuicyjne. Jeśli ktoś kto działa na AM ma takie odczucia to co dopiero ktoś nowy.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Noname said:

 

Testy serwisu trwały kilkanascie miesiecy, pracowala nad tym spora grupa osób oraz firm dedykowanych do tego rodzaju audytów. Serwis jest tak rozbudowany i złożony że z pozoru frontendu trudno to dostrzec. Integralnosc oraz bezpieczenstwo danych byly i sa dla nas priorytetem. Poki co wiele rzeczy, ktore zostalo tu w temacie poruszone to byly raczej drobne bledy, ktore zostaly usuniete lub aktualnie sa poprawiane - przed tym nie mozna sie ustrzec nawet 10 letnimi testami :) 

 

 

 

 

To macie kiepskich testerów. Ja w ciągu pierwszej minuty napotkałem 2 błędy które nie mają prawa się pojawić w produkcji.

 

Wersja angielska serwisu, mobile, pierwszy screen. Martwy ekran, info ale nie da się nic zrobić. Okazało się, po przełączeniu do desktop view, że tam jest przycisk do kolejnego screena. Lipa no ale ok, idziemy dalej. Kolejny screen. Pole email z adresem email, pod spodem pole pt. "Account login". Account login? Hmn pewnie im chodzi o hasło bo to wygląda jak panel logowania. Dobra wpisujemy hasło. Aha moje hasło zostało nazwą konta. Teraz wszyscy biorący udział w tych samych aukcjach co ja, obserwujący mnie jako sprzedawca znają moje hasło. Shit... loginu się nie da zmienić.

Piszemy do supportu. 

 

Na szczęście support zareagował szybko i chyba błędy zostały już poprawione, ale sam fakt, że to zostało wypuszczone w takim kształcie oznacza, że nikt tego nie testował. Odebrało mi to jednak ochotę do dalszego testowania.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z pozytywów: fajnie, że jest film "Jak kupić tę domenę?".

 

ps. Na początku filmu jest napis "Jak kupić domene na giełdzie" zamiast "... domenę ...".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
14 minutes ago, Draft said:

Spróbowałem postawić się w roli klienta, który w polu wyszukiwania wpisuje jedną z posiadanych przeze mnie nazw domen z końcówką .pl.

W wynikach najpierw (, pierwsza kolumna z lewej) pojawiają się wolne końcówki (domeny dostępne do rejestracji) , później (druga kolumna) wszystkie domeny zawierające dane słowo kluczowe na giełdzie, a na koniec domeny do przechwycenia.

 

Wyszukiwana przez klienta moja domena nie jest w żaden sposób wyróżniona, "zlewa" się z innymi.

 

A wyświetlenie w pierwszej kolejności wolnych końcówek po kilkadziesiąt złotych za domenę jakoby promuje właśnie te wolne. Czy taka jest polityka AM?

 

Dodatkowo, choć w drugiej kolumnie jest link do mojej domeny "Złóż ofertę", to już niżej w "Najważniejsze domeny" moja domena jest oznaczona jako "Niedostępna".

To prawda. Powiem wiecej, wpisalem jedna ze swoich domen dostepnych do kupienia i w ogole nie widnieje na jakiejkolwiek liscie domen na sprzedaz. Figuruje za to na liscie niedostepnych. Przedziwne rozwiazanie... 

 

EDIT: sprawdzilem inne domeny - wiele z tych wystawionych na sprzedaz nie figuruje na liscie domen na sprzedaz.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

odkrylem nowa koncowke - po wpisaniu w pasku dowolnej domeny .co.uk , na liscie najwazniejsze domeny na pierwszym miejscu figuruje domena.co.co.uk - jako niedostepna.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Noname napisał:

1. Tak

2. Jest ustawiany raz na zawsze, w wyjątkowych wypadkach możemy dokonac zmiany pozniejszej recznie - ale to sa bardzo indywidualne sprawy.

(...)

:)

 

W związku z tym, że login staje się automatycznie nickiem kupującego, nie można go zmienić, a będzie widoczny dla wszystkich (np. w aukcji), proponuję dla jasności dodać taki zapis w komentarzu przy polu Login konta na stronie rejestracji nowego konta https://www.aftermarket.pl/User/Register/

Na forach jest to oczywiste, na giełdzie domen może niekoniecznie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Draft napisał:

Spróbowałem postawić się w roli klienta, który w polu wyszukiwania wpisuje jedną z posiadanych przeze mnie nazw domen z końcówką .pl.

W wynikach najpierw (, pierwsza kolumna z lewej) pojawiają się wolne końcówki (domeny dostępne do rejestracji) , później (druga kolumna) wszystkie domeny zawierające dane słowo kluczowe na giełdzie, a na koniec domeny do przechwycenia.

 

Wyszukiwana przez klienta moja domena nie jest w żaden sposób wyróżniona, "zlewa" się z innymi.

 

A wyświetlenie w pierwszej kolejności wolnych końcówek po kilkadziesiąt złotych za domenę jakoby promuje właśnie te wolne. Czy taka jest polityka AM?

 

Dodatkowo, choć w drugiej kolumnie jest link do mojej domeny "Złóż ofertę", to już niżej w "Najważniejsze domeny" moja domena jest oznaczona jako "Niedostępna".



No właśnie, moim zdaniem powinno to wyglądać przynajmniej tak:
drutpng_qwqaswn.png

Wyróżnienie kolorystyczne (zielony to najlepszy kolor), ramka, a najlepiej dodatkowo przenieść sekcję
"Najważniejsze domeny" na samą górą. Jak już mamy być tymi "beta testerami" to taka jest moja propozycja:)

Co do designu tragedii nie ma, chociaż wiadomo...
Mi się akurat te flagi i odpowiedniki w innych językach nawet podobają:)
Filmik wprowadzający na plus.
Strona portfolio na plus.
Możliwość wyboru na jaki okres jest oferta kupna domeny.
Możliwość ustawienia ceny dzierżawy (czynszu) bez ustawiania KT.

Nowy Aftermarket być może ma swoje plusy, rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy ...



Mógłbym długo pisać o minusach. Nadal są błędy na domenach, zamiast oferty jest błąd, na giełdzie niedostępne i wyskakują jako dostępne do przechwycenia (a były zarejestrowane w ostatnich dniach + to samo przy domenach wolnych do rejestracji), męka przy zmianie przy wielu domenach cen minimalnych i KT (chyba, że dla każdej domeny ustawicie takie same ceny), przez kilka lat nie logowałem się tyle razy co dzisiaj... Brak ratingu Sprzedającego, brak Szukam domeny, z innowacyjnej oferty domeny pod zastaw wyszedł niszowy twór (a było to zapowiadane jak domenowy kokos na którym zresztą też kiedyś byłem).
Otrzymanie oferty zakupu też można przegapić (!). Ale najgorsze to jest to wszystko co związane z listą domen. Odpalcie sobie starą wersję Aftermarketu i zobaczcie jak to wyglądało, a później już na nowym AM - zmieńcie sobie ceny minimalne i KT przy powiedzmy 200 domenach (warunek: ceny nie mogą się powtarzać). Powodzenia.

Suma sumarum trzeba się chyba otworzyć na świat, pójść pobiegać, pojechać w góry, świat nie kończy się na Aftermarkecie jak to dzisiaj ktoś mi powiedział :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nic zmiany weszły w życie na wariata i trzeba pomóc to uratować i przywrócić dawną funkcjonalność do której zostaliśmy przyzwyczajeni, a nie tylko narzekać i biadolić... ;) 

Na szybkiego do poprawy:

 

1. Saldo widoczne cały czas jak w starej wersji


2. Brak możliwości szybkiej zmiany ceny domeny będąc na liście domen jak w starej wersji. Obecnie klikanie, otwieranie nowych okien to masakra przy zmianie cen dla kilku domen, nie mówiąc o większej ilości... Wcześniej zmieniałem sobie w okienku cenę, klikałem ptaszek i załatwione, było super.


3. Nie mogę zrozumieć obecnego rozwiązania dostosowania listy domen przez pole widok... Powinniście ustalić sami sztywne dane podstawowe, czyli moim zdaniem tylko nazwa domeny i data wygasania, natomiast do wyboru dla każdego użytkownika powinny być wszystkie funkcje z dwóch obecnych wariantów podstawowych i dodatkowych... Ponawiam błąd w informacje dodatkowe wybranie "Cena domeny na giełdzie" nie działa po zapisaniu nadal nie widać cen domen na liście.


4. W aukcjach domen jako pierwszy powinien być panel "OFERTY ZŁOŻONE W AUKCJI", żeby nie trzeba było scrollować w dół, ponieważ panel "JAK KUPIĆ DOMENĘ?" zajmuje pół strony... Natomiast w normalnych ofertach sprzedaży, gdzie zaglądają nieznający giełdy KK panel "JAK KUPIĆ DOMENĘ?" może pozostać na samej górze.


5. Widok maili jak dla mnie totalna tragedia... Niepotrzebnie tak rozbudowane i rozstrzelone... Nawet tak podstawowa informacja jak nowa oferta w aukcji wymaga ode mnie scrollowania w dół na 24 calowym monitorze :/ Nie wspomnę nawet o newsletterach... Tutaj przynajmniej w poczcie Gmail od razu trzeba zjeżdżać na sam dół wiadomości i klikać "Pokaż całą wiadomość", gdzie wcześniej prawie nigdy to się nie zdarzało, wiadomości mieściły się w ograniczeniu i było 100 razy bardziej czytelniej. Powinny być proste listy domena pod domeną z jednowierszowym odstępem, żeby to szybko wzrokowo ogarniać, a nie  jakieś archive i 3 opcje klikalne. Podstawa to domena pod domeną i w wierszu co wejdzie obok niech będzie... Adres domeny na czarno pogrubiony jak wcześniej, NIEKLIKALNY przez co możliwy do szybkiego skopiowania przez dwuklik w dowolnym miejscu na wyrazie.

Edited by CzarnyElo
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Noname napisał:

...


@No Name - dzięki za wyjaśnienia.
Blokowanie domeny do sprzedaży na cały okres pożyczki to jednak ryzyko.

(...)

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, DilerDomen napisał:



No właśnie, moim zdaniem powinno to wyglądać przynajmniej tak:
drutpng_qwqaswn.png

Wyróżnienie kolorystyczne (zielony to najlepszy kolor), ramka, a najlepiej dodatkowo przenieść sekcję
"Najważniejsze domeny" na samą górą. Jak już mamy być tymi "beta testerami" to taka jest moja propozycja:)
 

 

Dopisujemy do CheckListy :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Noname napisał:

 

Dopisujemy do CheckListy :)

 

Jeśli poszukiwana jest nazwa z konkretną końcówką to ja byłbym za mocnym wyróżnieniem "exact match" w pierwszej linii, takim "podsunięciem jej pod nos" klientowi.

 

Domeny na giełdzie przeniósłbym do pierwszej kolumny, zastanowiłbym się czy nie przenieść domen dostępnych do rejestracji gdzieś niżej i czy domeny do przechwycenia warto też w ogóle  eksponować tutaj?  

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem tych tłumaczeń, że testy trwały kilka miesięcy, jak po jednym dniu jest całe multum podstawowych błędów użytkowania. Jak np. RWD - leży i kwiczy.

Czy funkcja Szukam domeny została wyłączona, bo nie mogę ograrnać?

Sprzedane domeny?

Edited by szmiko
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Noname napisał:

1. Tak

2. Jest ustawiany raz na zawsze, w wyjątkowych wypadkach możemy dokonac zmiany pozniejszej recznie - ale to sa bardzo indywidualne sprawy.

3.  Rating dotyczy ilości domen zakupionych w ostatnich 6 miesiącach.

4. Nick sprzedającego może być inny od nicku kupującego i można go zmieniać.

 

:)

 

ad.3.

Czyli uzytkownik nie musi dbac o swoj rating jako sprzedajacy, bo i tak liczy sie tylko ilosc zakupionych domen?? To co taki rating ma powiedziec potencalnemu klientowi o danym sprzedajacym, skoro jest on tylko wyznacznikiem tego ile kupil domen na Aftermarket.pl? Ktos moze miec sprzedanych 1000 domen i wsrod nich 100%, w ktorych wywiazal sie wzorowo z warunkow transakcji, a i tak bedzie mial rating (0), bo np. nie kupil zadnej domeny w ciagu 6 miesiecy?

 

ad.4.

Gdzie mozna ustawic rozne nicki sprzedajacego i kupujacego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obrażania kogokolwiek (nic osobistego, naprawdę), nowy AF jest tragiczny pod wieloma względami, wygląda na zbudowany przez developerów, z niespełnionym zacięciem projektowym, którzy o UX nauczyli się z vlogów, testowany oczywiście przez nich samych. Zaproszeni “specjaliści” byli tak naprawdę ich rodziną, która bała się (jak zawsze) urazić swoich pupili. To jest właśnie moje odczucie.

 

Owy ból, nie jest spowodowany syndromem “nowego layoutu”, do którego trzeba się przyzwyczaić, jest to po prostu bubel projektowy, z którym przyszło nam żyć, takie platformy projektowało się 10-15 lat temu. Tak to wygląda panowie.

 

Warto czasem zainwestować więcej funduszy, aby zrobić coś naprawdę lepszego. W tym wypadku jest to ewidentny krok w tył (więcej minusów aniżeli wartości dodatniej). Niestety Polska mentalność rozwija się bardzo powoli w tej kwestii, jest to poważny problem wielu rodzimych podmiotów. Oby przy projektowaniu następnej wersji (pewnie za jakieś 5-7 lat) nie zabrakło Wam dojrzałości i wyobraźni.


Przepraszam za brak merytoryki, nie mam sił i chęci na konstruktywny komentarz, który i tak nic by nie zmienił w obecnej sytuacji (mamy to co mamy).
Goryczka wylana, przepraszam raz jeszcze (w szczególności osoby związane z nowym projektem).

Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie!
ds

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaję informację dla osób, które są zainteresowane tematem domen zewnętrznych. Tak jak było mówione na początku tego wątku została wprowadzona stawka karna - 1 grosz dziennie za niezweryfikowaną domenę zewnętrzną (trzymaj się delirium). Cały kwiecień jednak w drodze wyjątku będzie gratis. Można także zweryfikować takie domeny za pomocą rekordu dns cname, co jednak skutkuje przekierowaniem ich na stronę aftermarket. Dlaczego nie można było po prostu wprowadzić weryfikacji za pomocą rekordu dns txt, tak jak sugerował apze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też macie problem z weryfikacją domen zewnętrznych? Wszystkie rekordy weryfikacyjne wpisane, dns podpięte. A nadal po wejściu na dany adres pokazuje się komunikat "Ta witryna jest nieosiągalna".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej by było jakby do starej wersji serwisu dodali te kilka nowości.

Jeśli była by możliwość korzystania ze starej wersji to chętnie bym do niej wrócił.

Jakoś nie mogę się odnaleźć....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×