Jump to content
Tobi

nowy.aftermarket.pl

Recommended Posts

Pan_Grzegorz takich należy ignorować, szkoda marnować kliknięć w przyciski klawiatury...

 

Wracając do tematu podoba mi się określenie przywilejów dla twardej gwardii Aftermarket. Tak to powinno właśnie wyglądać. Bardzo dobry pomysł. W końcu powinni zostać docenieni wierni użytkownicy serwisu. 

 

Wystawianie domen zewnętrznych dla ogółu NIE, natomiast dla użytkowników zaufanych powiedzmy z ratingiem sprzedażowym +100, czy tam +500 (niech sobie Aftermarket ustali wymagania) TAK i za darmo.

 

Dołączanie do aukcji domen przechwyconych NIE, natomiast dla użytkowników z ratingiem sprzedażowym +500 TAK.

 

Przechwytywanie Lite NIE, natomiast dla użytkowników z ratingiem sprzedażowym +500 TAK, w cenie 15 PLN netto.

 

Tylko wtedy ten rating zacznie cokolwiek znaczyć, dawać jakieś przywileje, użytkownicy zaczną dążyć do osiągnięcia jakiegoś pułapu wierności Aftermarket (korzyści poza szampanem na Sylwestra :) który bądź co bądź jest fajnym pomysłem).

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy z dniem wprowadzenia nowego cennika groszowe opłaty będą wprowadzone z automatu - bo domeny są w panelu?

Czy robicie "delete" ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, lufthansa napisał:

Czy z dniem wprowadzenia nowego cennika groszowe opłaty będą wprowadzone z automatu - bo domeny są w panelu?

Wprowadzimy miesięczny okres karencji, w którym opłaty nie będą pobierane. Przez ten czas sprzedający będą mogli zdecydować czy przetransferować domeny do AM, przekierować je na AM, zostawić bez przekierowania czy usunąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może warto to uściślić datami. Co i jak do kiedy. Aby uniknąć po części tego co opisał (wyliczył) Apze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jednak nie można liczyć na merytoryczną dyskusję z Aftermarket.pl na temat najbardziej kontrowersyjnych zmian jakie planują wprowadzić i nie interesują ich opinie własnych klientów? Wolą ignorować 50% wypowiedzi w tym wątku... :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez ostatnie kilka dni pracowaliśmy intensywnie nad wprowadzeniem zmian w sposobie sprzedaży domen zewnętrznych w  nowym serwisie. Ostateczny kształt rozwiązania, jakie przyjęliśmy, opisuje nasza zaktualizowana dokumentacja pod adresem:

 

https://nowy.aftermarket.pl/domeny-zewnetrzne/

 

W skrócie:

  • Wystawienie na sprzedaż domen zewnętrznych będzie możliwe, a opłata w wysokości 1 grosza będzie pobierana tylko jeśli sprzedający nie zweryfikuje swojej domeny poprzez przekierowanie je na AfterMarket; w związku z tym że sprzedający może w prosty sposób uniknąć tych opłat, nie będą one odliczane od prowizji za sprzedaż.
  • Do 30 kwietnia 2019 opłata nie będzie pobierana. W tym czasie sprzedający będą mogli zweryfikować swoje domeny zewnętrzne, przetransferować je do AM lub usunąć z giełdy.
  • Transfer domeny w czasie trwania negocjacji (aby wysłać kontrofertę lub zaakceptować ofertę) nie będzie wymagany. Sprzedający domenę będzie musiał ją przetransferować dopiero po zakończeniu negocjacji, i będzie mieć na to 10 dni.
  • Nieprzetransferowanie sprzedanej domeny będzie skutkowało zablokowaniem konta.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.03.2019 o 19:29, CzarnyElo napisał:

Wystawianie domen zewnętrznych dla ogółu NIE, natomiast dla użytkowników zaufanych powiedzmy z ratingiem sprzedażowym +100, czy tam +500 (niech sobie Aftermarket ustali wymagania) TAK i za darmo.

 

Dołączanie do aukcji domen przechwyconych NIE, natomiast dla użytkowników z ratingiem sprzedażowym +500 TAK.

 

Przechwytywanie Lite NIE, natomiast dla użytkowników z ratingiem sprzedażowym +500 TAK, w cenie 15 PLN netto.

 

Rozumiem ideę doceniania użytkowników, którzy są z AM długo i dokonują wielu sprzedaży. Postaramy się wkrótce zaoferować w związku z tym dla takich użytkowników coś więcej niż tylko cenniki hurtowe.

 

Natomiast. Nie planujemy ograniczania dostępu do całych funkcji serwisu tylko dla określonej grupy użytkowników, z prostej przyczyny - takie rozwiązanie ograniczyłoby możliwości wejścia na rynek nowych domainerów. A sytuacja w tym temacie jest i tak już trudna - niewiele nowych osób chce zajmować się domainingiem, przez co na rynku od wielu lat widać stagnację. Zamknięcie różnych funkcji giełdy dla nowych osób spowoduje zabetonowanie rynku i pogłębienie tej stagnacji. Powinno być dokładnie odwrotnie - nowe osoby, które chcą dopiero rozpocząć swoją przygodę z domainingiem, powinny mieć jak najłatwiejszy i najszerszy dostęp do usług pozwalających na pozyskanie domen.

 

Dlatego nie planujemy zamykania dostępności usług - jeśli coś oferujemy, chcemy to oferować wszystkim. Zamknięcie dostępu dla nowych użytkowników może wydawać się dobrym pomysłem w krótkiej perspektywie ("Super, będzie mniej konkurencji sprzedającej domeny!") ale w dalszej perspektywie nie byłoby na pewno dobre dla rynku jako całości.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Większa ilość domen pozwala na skorzystanie z wyższego cennika...
:)

Logiki w tym brak...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dropped.pl napisał:

 

Rozumiem ideę doceniania użytkowników, którzy są z AM długo i dokonują wielu sprzedaży. Postaramy się wkrótce zaoferować w związku z tym dla takich użytkowników coś więcej niż tylko cenniki hurtowe.

 

Natomiast. Nie planujemy ograniczania dostępu do całych funkcji serwisu tylko dla określonej grupy użytkowników, z prostej przyczyny - takie rozwiązanie ograniczyłoby możliwości wejścia na rynek nowych domainerów. A sytuacja w tym temacie jest i tak już trudna - niewiele nowych osób chce zajmować się domainingiem, przez co na rynku od wielu lat widać stagnację. Zamknięcie różnych funkcji giełdy dla nowych osób spowoduje zabetonowanie rynku i pogłębienie tej stagnacji. Powinno być dokładnie odwrotnie - nowe osoby, które chcą dopiero rozpocząć swoją przygodę z domainingiem, powinny mieć jak najłatwiejszy i najszerszy dostęp do usług pozwalających na pozyskanie domen.

 

Dlatego nie planujemy zamykania dostępności usług - jeśli coś oferujemy, chcemy to oferować wszystkim. Zamknięcie dostępu dla nowych użytkowników może wydawać się dobrym pomysłem w krótkiej perspektywie ("Super, będzie mniej konkurencji sprzedającej domeny!") ale w dalszej perspektywie nie byłoby na pewno dobre dla rynku jako całości.

 

Czyżby domenowy Dr Jekyll i mister Hyde ???

Nie wiem...Ale ustalcie wspólna politykę AM bo chyba posty na temat dołączania do aukcji przechwyconych pisały dwie osoby...
Jedna piszę że nie będzie ograniczać druga że jesli się pojawią postulaty to temat zostanie przedyskutowany...

 

NIE JESTEŚMY ZAINITERESOWANI MOŻLIWOŚCIĄ DOŁĄCZANIA OSÓB Z POZA BRANŻY !!!

Edited by Bazyli
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Bazyli napisał:

Jedna piszę że nie będzie ograniczać druga że jesli się pojawią postulaty to temat zostanie przedyskutowany..

Nie wiem, w czym widzisz sprzeczność. Pisałem, że będę chciał zastanowić się nad dołączaniem do aukcji (w ogólności). Natomiast moja dzisiejsza wiadomość dotyczy konkretnej propozycji, aby możliwość dołączania zostawić dla niektórych, a dla innych wyłączyć - o takim rozwiązaniu mogę od razu powiedzieć, że nie będzie wprowadzone.

 

23 minuty temu, Bazyli napisał:

Nie jesteśmy zainteresowani możliwością dołączania osób z poza branży !!!

A w jaki sposób określić, kto jest spoza branży? :) Czy "spoza branży" jest osoba, która na przykład:

* Dowiedziała się niedawno że handel domenami jest super, więc chciałaby spróbować i zainwestować w kilka domen.

* Do tej pory sprzedała 20 domen w Premium, ale w AM jeszcze nic, ale chce zacząć.

Bo takie osoby są nie do odróżnienia od KK, który rejestruje się w serwisie aby odkupić domenę którą utracił. Post factum, można sobie po kilku miesiącach spojrzeć na konto takiej osoby i zobaczyć czy zarejestrowała/kupiła więcej domen czy nie. Ale w chwili dołączania nie jesteśmy wróżkami i nie możemy określić motywów osoby, która dołącza do aukcji.

 

Tak jak napisałem wcześniej: Nie jesteśmy zainteresowani dalszym betonowaniem rynku, który i tak przeżywa trudny okres.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Bazyli napisał:

Większa ilość domen pozwala na skorzystanie z wyższego cennika

Faktycznie, niefortunne sformułowanie. Zmienimy to na "Większa ilość domen pozwala na skorzystanie z niższych cen" :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dropped.pl napisał:
  • Transfer domeny w czasie trwania negocjacji (aby wysłać kontrofertę lub zaakceptować ofertę) nie będzie wymagany. Sprzedający domenę będzie musiał ją przetransferować dopiero po zakończeniu negocjacji, i będzie mieć na to 10 dni.
  • Nieprzetransferowanie sprzedanej domeny będzie skutkowało zablokowaniem konta.

 

Jestem domainerem, który największy odsetek domen posiada na ParkingCrew, by obniżyć koszty utrzymania. Nie widzę większego sensu nad zabezpieczeniem w postaci przekierowania na AM (chyba, że ma to na celu promocję AM przez darmowy i przypadkowy traffic lub pozyskanie dodatkowego źródła dochodu). Skoro transfer nie jest wymagany na czas negocjacji, to nadal jest szansa na niedotrzymania warunków przez sprzedającego. Jeżeli AM godzi się na takie ryzyko pod rygorem kary to proponuję inne sposoby:

 

a) W takiej sytuacji lepszą weryfikacją byłoby podanie authinfo i jego sprawdzanie każdorazowo przy kontrofercie. By transferować domenę, i tak trzeba mieć dostęp do maila. Z kolei bardziej ostrożni domainerzy jak ja po negocjacjach nie zakończonych sprzedażą kod by sobie zmienili mimo, iż takiej konieczności nie ma.

 

b) Innym rozwiązaniem mogą być dedykowane DNS jak to było kiedyś w ND - można negocjować domeny tylko takie, które w chwili składania kontroferty skierowane są na takie, dedykowane DNS np apze.dns.aftermarket.pl. Od razu załatwia się problem z przenoszeniem pomiędzy kontami, bo przecież można domeny nie odnowić, nowy abonent skieruje ją na AM, a oferta na giełdzie będzie poprzedniego użytkownika.

 

Oba rozwiązania wymienione wyżej są z pewnością mniej dokuczliwe dla abonentów niż 1 grosz dziennie.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dropped.pl napisał:

Nie wiem, w czym widzisz sprzeczność. Pisałem, że będę chciał zastanowić się nad dołączaniem do aukcji (w ogólności). Natomiast moja dzisiejsza wiadomość dotyczy konkretnej propozycji, aby możliwość dołączania zostawić dla niektórych, a dla innych wyłączyć - o takim rozwiązaniu mogę od razu powiedzieć, że nie będzie wprowadzone.

 

A w jaki sposób określić, kto jest spoza branży? :) Czy "spoza branży" jest osoba, która na przykład:

* Dowiedziała się niedawno że handel domenami jest super, więc chciałaby spróbować i zainwestować w kilka domen.

* Do tej pory sprzedała 20 domen w Premium, ale w AM jeszcze nic, ale chce zacząć.

Bo takie osoby są nie do odróżnienia od KK, który rejestruje się w serwisie aby odkupić domenę którą utracił. Post factum, można sobie po kilku miesiącach spojrzeć na konto takiej osoby i zobaczyć czy zarejestrowała/kupiła więcej domen czy nie. Ale w chwili dołączania nie jesteśmy wróżkami i nie możemy określić motywów osoby, która dołącza do aukcji.

 

Tak jak napisałem wcześniej: Nie jesteśmy zainteresowani dalszym betonowaniem rynku, który i tak przeżywa trudny okres.

 

Dlatego należałoby uzgodnić może jakiś kompromis...

Według moich obserwacji w conajmniej 90% do aukcji dołączają KK a nie domainerzy.

Tak że to nieco pitolenie jest że to ma być dalej usługa dla nowych domainerów...Bzdura

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Bazyli napisał:

Według moich obserwacji w conajmniej 90% do aukcji dołączają KK a nie domainerzy.

Nie wiem, skąd czerpiesz obserwacje, ale...

 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy do aukcji dołączono 303 razy, z czego:

  • 28 licytujących w ogóle nie zalicytowało w aukcji, do której dołączyli (!).
  • 49 przypadków to osoby, które w AM kupiły jedną domenę.
  • 27 przypadków to osoby które kupiły od 2 do 4 domen.
  • 29 przypadków to osoby które kupiły od 5 do 19 domen.
  • 72 przypadków to osoby które kupiły od 20 do 99 domen.
  • 98 przypadków to osoby które kupiły 100 lub więcej domen.

Jak widać, do aukcji częściej dołączają domainerzy niż klienci końcowi lub osoby kupujące domeny sporadycznie.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.03.2019 o 15:02, sebastian0000 napisał:

obecnie każdy może sobie dołączyć do takiej aukcji korzystając na cudzej pracy

Dodam jeszcze, że pomimo iż aukcji domen przechwyconych gdzie tylko dwie osoby licytują jest w serwisie najwięcej, jedynie w 3 spośród tych 303 aukcji była to domena którą 2 osoby dodały do przechwycenia. Aż 188 aukcji to domeny, które dodało do przechwycenia 5 lub więcej osób. Nie jest więc tak, że domeny wystawiane na tych aukcjach to nazwy, które ciężko było odszukać - zdecydowana większość to domeny których jakość jest jasna dla wielu osób i nie wymagają one dużego wysiłku, aby je znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Bazyli napisał:

 

Dlatego należałoby uzgodnić może jakiś kompromis...

Według moich obserwacji w conajmniej 90% do aukcji dołączają KK a nie domainerzy.

Tak że to nieco pitolenie jest że to ma być dalej usługa dla nowych domainerów...Bzdura

 

Ładnie Cię zaorali statystykami ;)

 

Ale to mniejsza o to. Mnie bardziej zastanawia jaki cel miałby AM w tym by blokować dostęp do licytacji dla KK? Przecież dla nich to lepiej, bo podbija to cenę. Naprawdę musicie czasem spojrzeć na dany problem z drugiej strony :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Dropped.pl napisał:

Dlatego nie planujemy zamykania dostępności usług - jeśli coś oferujemy, chcemy to oferować wszystkim. Zamknięcie dostępu dla nowych użytkowników może wydawać się dobrym pomysłem w krótkiej perspektywie ("Super, będzie mniej konkurencji sprzedającej domeny!") ale w dalszej perspektywie nie byłoby na pewno dobre dla rynku jako całości.

Więc co z programem partnerskim? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dropped.pl napisał:

Nie wiem, skąd czerpiesz obserwacje, ale...

 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy do aukcji dołączono 303 razy, z czego:

  • 28 licytujących w ogóle nie zalicytowało w aukcji, do której dołączyli (!).
  • 49 przypadków to osoby, które w AM kupiły jedną domenę.
  • 27 przypadków to osoby które kupiły od 2 do 4 domen.
  • 29 przypadków to osoby które kupiły od 5 do 19 domen.
  • 72 przypadków to osoby które kupiły od 20 do 99 domen.
  • 98 przypadków to osoby które kupiły 100 lub więcej domen.

Jak widać, do aukcji częściej dołączają domainerzy niż klienci końcowi lub osoby kupujące domeny sporadycznie.

 

 

Masz podgląd. Ja swoją wiedzę opieram na aukcjach przeze mnie obserwowanych...Chociąż bardziej interesowały mnie statystki w dluższym okresie czasu. Bylyby bardziej wiarygodne bo ceny byly nieco inne..

Ale skoro twierdzisz że większość dolaczających to domainerzy to nic chyba nie powinno stać na przeszkodzie aby ta usługa byla dostępna TYLKO dla nich...

 

Możesz opublikować listę domen kupionych przez KK ? ( te 49 przypadków )

 

Edited by Bazyli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, cannot napisał:

Więc co z programem partnerskim?

Niestety szczegóły nowego programu partnerskiego nie są jeszcze do końca ustalone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

7 godzin temu, Dropped.pl napisał:
  • Wystawienie na sprzedaż domen zewnętrznych będzie możliwe, a opłata w wysokości 1 grosza będzie pobierana tylko jeśli sprzedający nie zweryfikuje swojej domeny poprzez przekierowanie je na AfterMarket; w związku z tym że sprzedający może w prosty sposób uniknąć tych opłat, nie będą one odliczane od prowizji za sprzedaż.

 

Chodzi o jednorazowe przekierowanie domeny w celu weryfikacji, czy ciągłe, czyli de facto po wejściu pod domenę wyświetlać się będzie jej oferta sprzedaży na AM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Pan_Grzegorz napisał:

Chodzi o jednorazowe przekierowanie domeny w celu weryfikacji, czy ciągłe, czyli de facto po wejściu pod domenę wyświetlać się będzie jej oferta sprzedaży na AM?

Chodzi o stałe przekierowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest szansa na usunięcie lub obniżenie wysokiej 3% prowizji za przewalutowanie?

 

Czy zagraniczny KK kupując domenę w PLN i płacąc inną walutą np. EUR ponosi dodatkowe koszty przewalutowania? Lub czy polski KK kupując domenę wystawioną w EUR płaci dodatkowo za przewalutowanie?

Edited by CzarnyElo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możemy całkowicie usunąć prowizji za pzewalutowanie, gdyż pobierają ją od nas też banki gdy ktoś płaci w innej walucie. Zobaczę, co da się zrobić w kwestii jej obniżenia.

 

Prowizja jest ponoszona zawsze przez osobę, która płaci w innej walucie niż kwota usługi. Czyli jeśli klient kupuje domenę której cena jest w PLN a płaci w EUR, to ponosi koszty przewalutowania.

 

Zwróć uwagę, że klienci raczej są przyzwyczajeni do spreadów walutowych, gdy kupują coś w innej walucie. Dla przykładu, gdy płacisz PayPalem w zagranicznym sklepie, prowizja, jaką PayPal pobiera za przewalutowanie kwoty, też wynosi 3%. O prowizjach za przewalutowanie przy płatnościami kartami płatniczymi nawet szkoda pisać, bo mogą dojść nawet do 6% i więcej.

Edited by Dropped.pl
Uzupełnienie info

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, apze napisał:

podanie authinfo i jego sprawdzanie każdorazowo przy kontrofercie

Można tak zrobić z domenami .pl, choć nie zawsze: jeśli domena jest np. w Nazwa albo Home, pobranie AuthInfo będzie problematyczne - wracamy wtedy niemalże do rozwiązania polegającego na konieczności transferu domeny przed złożeniem kontroferty. 

Większy problem jest z domenami np. .com albo .info, których też sprzedajemy trochę, ale dla których nie mamy jak sprawdzić kodu AuthInfo. Niektóre TLD wręcz w ogóle nie mają AuthInfo.

 

19 godzin temu, apze napisał:

dedykowane DNS

Jak rozumiem, ideą jest skierowanie domeny na dedykowane DNSy, tak aby mogły przekierowywać domenę tam gdzie chce sprzedający. Oznaczałoby to, że musielibyśmy na naszych DNSach utrzymywać strefy wszystkich domen zewnętrznych i udostępnić użytkownikom możliwość edycji stref DNS dla dowolnej domeny zewnętrznej dodanej do konta. De facto stalibyśmy się zatem darmowym hostingiem DNS - na początek dla 200 tysięcy domen zewnętrznych (!), a potem, gdy ludzie zorientowaliby się że AM oferuje nielimitowany hosting DNS za darmo, podczas gdy w Amazonie płacą za to po 10 centów miesięcznie od domeny... Boję się nawet pomyśleć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×