Jump to content
Tobi

nowy.aftermarket.pl

Recommended Posts

Nie możemy całkowicie usunąć prowizji za pzewalutowanie, gdyż pobierają ją od nas też banki gdy ktoś płaci w innej walucie. Zobaczę, co da się zrobić w kwestii jej obniżenia.

 

Prowizja jest ponoszona zawsze przez osobę, która płaci w innej walucie niż kwota usługi. Czyli jeśli klient kupuje domenę której cena jest w PLN a płaci w EUR, to ponosi koszty przewalutowania.

 

Zwróć uwagę, że klienci raczej są przyzwyczajeni do spreadów walutowych, gdy kupują coś w innej walucie. Dla przykładu, gdy płacisz PayPalem w zagranicznym sklepie, prowizja, jaką PayPal pobiera za przewalutowanie kwoty, też wynosi 3%. O prowizjach za przewalutowanie przy płatnościami kartami płatniczymi nawet szkoda pisać, bo mogą dojść nawet do 6% i więcej.

Edited by Dropped.pl
Uzupełnienie info

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, apze napisał:

podanie authinfo i jego sprawdzanie każdorazowo przy kontrofercie

Można tak zrobić z domenami .pl, choć nie zawsze: jeśli domena jest np. w Nazwa albo Home, pobranie AuthInfo będzie problematyczne - wracamy wtedy niemalże do rozwiązania polegającego na konieczności transferu domeny przed złożeniem kontroferty. 

Większy problem jest z domenami np. .com albo .info, których też sprzedajemy trochę, ale dla których nie mamy jak sprawdzić kodu AuthInfo. Niektóre TLD wręcz w ogóle nie mają AuthInfo.

 

19 godzin temu, apze napisał:

dedykowane DNS

Jak rozumiem, ideą jest skierowanie domeny na dedykowane DNSy, tak aby mogły przekierowywać domenę tam gdzie chce sprzedający. Oznaczałoby to, że musielibyśmy na naszych DNSach utrzymywać strefy wszystkich domen zewnętrznych i udostępnić użytkownikom możliwość edycji stref DNS dla dowolnej domeny zewnętrznej dodanej do konta. De facto stalibyśmy się zatem darmowym hostingiem DNS - na początek dla 200 tysięcy domen zewnętrznych (!), a potem, gdy ludzie zorientowaliby się że AM oferuje nielimitowany hosting DNS za darmo, podczas gdy w Amazonie płacą za to po 10 centów miesięcznie od domeny... Boję się nawet pomyśleć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A takie rozwiązanie jak w sedo.com? (personal ID, które wpisuje się w strefę DNS jako cname lub txt). Może takie coś? Nie znam się na tym od strony technicznej ale wiem, że takie coś tam praktykują i nie mają problemu ze sprzedażą domen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, vul napisał:

A takie rozwiązanie jak w sedo.com? (personal ID, które wpisuje się w strefę DNS jako cname lub txt). Może takie coś? Nie znam się na tym od strony technicznej ale wiem, że takie coś tam praktykują i nie mają problemu ze sprzedażą domen.

 

dodanie unikalnego identyfikatora jako rekord TXT, CNAME jest powszechnie uzywane w celu weryfikacji własności domeny (ewentualnie samego dostepu do strefy DNS domeny). jest to powszechnie stosowany mechanizm, takich rekordow mozna miec wiele z wielu serwisow tylko pytanie czy w tym przypadku chodzi o potwierdzenie wlasnosci domeny czy przekierowanie ruchu na AM.

 

z punktu widzenia AM chyba nie wiele to wnosi, bowiem bokiem bedzie mozna sprzedac domene na innej platformie, a AM bedzie stanowilo jedynie miejsce reklamowe.

Edited by limo

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, limo napisał:

[...]

z punktu widzenia AM chyba nie wiele to wnosi, bowiem bokiem bedzie mozna sprzedac domene na innej platformie, a AM bedzie stanowilo jedynie miejsce reklamowe.

 

Niekoniecznie. Można zastosować znów zasadę z sedo, że przy domenach zewnętrznych nie ma możliwości komunikowania się (ew. kilka prostych szablonów). Wtedy jest to jakby kolejny minus dla domen zewnętrznych (część osób z tego powodu przeniesie do AM aby mieć możliwość odbierania wiadomości/pisania z kupującym) a jednocześnie nie blokuje możliwości innym- "zewnętrznym" domainerom i odpada ten diabelski 1 gr ;)

 

Nie oszukujmy się- jak ktoś wystawi domenę zewnętrzną i dostanie ofertę od klienta to nie będzie anulował i czekał na odzew z innego kanału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, vul napisał:

 

Niekoniecznie. Można zastosować znów zasadę z sedo, że przy domenach zewnętrznych nie ma możliwości komunikowania się


przeciez przekierowanie domeny i to jaka zawartosc bedzie pod nia wyswietlana jest niezalezna od tego co sobie wpisze do rekordow TXT czy CNAME wiec kazdy bedzie mogl sobie postawic formularz kontaktowy na swoim serwerze lub przekierowac ruch na np: Premium.pl, a domena bedzie zweryfikowan na AM przez rekord TXT, CNAME
AM nie musi pozwalac na kontakt czy wstawiac formularza kontaktowego, bo taki kontakt bedzie mozliwy gdzies indziej

nawet gdyby CNAME o nazwie: WWW mial byc przekierowany na AM jako mechanizm weryfikacji to i tak domena.pl moze przekierowywac na calkiem inny adres (jedynie alias WWW bedzie wtedy kierowal na AM) - rekord A moze w takim przypadku wskazywac dowolny adres IP (poza AM). Caly ruch poza ustawionym CNAME do celow weryfikacji mozna przekierowac korzystajac dodatkowo z catch-all`a.

 

przy okazji... jesli AM nie wprowadzi limitu na glue rekordy NS, a bedzie wymagal przekierowania rekordu A + catch-all CNAME to sobie bedzie mozna utworzyc wlasne reklamowe NSy: napisz.mi.maila.to.ci.sprzedam.domene.pl, Zakladam ze w tym przypadku bedzie mozliwa tylko konfiguracja nazwy NS: ns1.mojadomena.pl ns2.mojadomena.pl i nic poza tym - co jest dobrym pomyslem, zeby sobie nie zaszkodzic.

 

jesli chodzi o 1gr to na prawde to sa smieszne pieniadze nawet przy 1000 domenach wiec na prawde nie rozumiem po co tyle zachodu zeby sie martwic taka oplata. ja uwazam, ze oplata jest dobra z wielu wzgledow i szczerze nie rozumiem, czemu AM mialoby nie zarabiac na domenach zewnetrznych tych groszy. albo ktos ma domeny w AM i nie placi albo dla niego kwota za zewnetrzne domeny jest do przezycia lub odpisania kosztow.

Edited by limo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎08‎.‎03‎.‎2019 o 10:38, Dropped.pl napisał:

Sprzedający będzie mógł zdecydować, czy jego domeny na giełdzie będą mogli kupować niezweryfikowani użytkownicy.

 

Natomiast ze względu na innych licytujących, licytacja w aukcjach będzie zawsze wymagać weryfikacji.

 

1. czy bedzie weryfikacja kont (ktore nigdy nie zostaly zasilone z przelewem z banku osoby na ktora konto AM jest zarejestrowane) poprzez wlasnie koniecznosc przelewu 1zl. Mysle, ze wiele martwych kont lub posredniczacych w roznych ciekawych transakcjach zostanie wyeliminowana. ikonka verified kolo nazwy usera ladnie by wygladala i wzbudzala zaufanie, nawet na swiezo zalozonych kontach (czy to kupujacych czy sprzedajacych).

 

2. czy mozna spodziweac sie mechanizmu dwustopniowej weryfikacji/MFA przy logowaniu/zmian na domenach. nieukrywam Premium.pl daje poczucie o wiele wiekszego bezpieczenstwa w tym wzgledzie. 

 

3. czy nie dobrym pomyslem byloby dodanie do kazdej zewnetrznej domeny checkboxa, ktory nie wymagal by od nas usuwania domen za ktore nie chcemy ponosic oplaty 1gr.
jesli np mam obecne domeny w AM i w nowej wersji systemu nie zaklikam tego checkboxa to domeny z automatu nie beda sie wyswietlac w AM, nie beda indexowane w google, lading page dla domeny nie bedzie dostepny - wowczas pod linkiem/profilem takiej domeny bedzie np: przekierowanie na liste wszystkich domen AM w danej kategorii?
unikniemy w ten sposob koniecznosci usuwania domen z AM, a te osoby, ktore beda chcialy zeby ich domeny byly aktywne w AM beda mogly pojedynczo lub masowo taki checkbox zaznaczyc. oczywiscie bedzie to wymagalo od nich jednorazowej akcji np: masowego zaznaczenia/odznaczenia checkboxa dla wszystkich zewnetrznych domen)

oczywiscie taki checkbox mozna by bylo w kazdej chwili wlaczyc i oplata automatycznie za taka zewnetrzna domene byla by pobierana. zeby uniknac manipulacji zmiana (tj czeste wylaczanie zewnetrznej domeny z wyswietlania AM i tymsamym nieplacenia za domene) dla zewnetrznej domeny moglaby byc robiona raz na x dni. wlaczyc zewnatrzna domene mozna by w kazdej chwili co skutkowalo by natychmiastowym obciazeniem konta oplata za zewnetrzna domene.

 

4. w kwesti wiernych uzytkownikow AM (tych ze stazem) czy beda jakies inne kryteria aby zalapac sie do grona wybrancow? moze nie tyle okres posiadania konta w AM co progi kwotowe obrotow ze sprzedazy domen np X zl na AM w ciagu ostatnich X miesiecy moglyby dawac kazdemu kto spelnil takie kryteria (aktywni uzytkownicy) te dodatkowe korzysci w AM (jedna z takich korzysci mogloby moze i nawet byc wylaczenie oplaty z domeny zewnetrzne). jesli ktos nie handlowal na AM w danym okresie to automatycznie nie przysluguja mu dodatkowe benefity wiec sklanialoby to do robienia tranzakcji na AM, a nie poza

Edited by limo

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii weryfikacji po DNS to się nie rozumiemy. Nie mam na myśl przekierowania czy udostępniania jakiejkolwiek usługi, która obciąża Twój serwer.

 

Po co ktoś miałby przekierować domenę do Ciebie jeżeli nie otrzyma możliwości konfiguracji strefy DNS? Mówimy jedynie o weryfikacji własności. Myśląc po sobie to jestem skłonny domenę, która zarabia coś na parkingu lub skierowana jest na inną giełdę skierować na okres negocjacji na apze.aftermarket.pl i poświęcić te kwoty by udowodnić Ci w momencie prowadzenia negocjacji, że jestem abonentem domeny. Domena nie musi kierować nawet na ofertę. Nie potrzebuję wówczas żadnej usługi DNS i edycji rekordów. Jedynym efektem tej operacji ma być zapewnienie Ciebie, że posiadam domenę po przez skierowanie domeny na konkretne DNS (nie mylić ze skierowaniem na ofertę)

 

ParkingCrew i dziesiątki podobnych serwisów marzą o tym, by ktoś przekierował domeny na ich serwery więc są one otwarte i czekają na kolejne powierzchnie reklamowe. A jeżeli ktoś nie doda domeny do panelu to tylko na plus dla PC. Chcesz z nimi w tej kwestii konkurować?

 

Podkreślę: nie mam na myśli żadnej dodatkowej korzyści dla właściciela domeny w związku z przekierowaniem a jedynie osiągnięcie celu: upewnienie się, że każdorazowo odpowiadając czy akceptując ofertę mam możliwość zarządzania domeną, przez co najprawdopodobniej jestem jej abonentem ;)

 

Jeżeli pod domeną mam już serwis lub domena jest na moim hostingu to TXT też jest dobrym rozwiązaniem.

 

Nadto 1 grosz nie chroni przed oszustami. Jeżeli ma on spełniać wyłącznie formę zabezpieczenia to pobierz go w dniu rozpoczęcia negocjacji a nie proforma każdego dnia.

 

Wszystkie te rozwiązania jak opłata, DNS nie uchronią przed oszustem. Jeżeli domena nie jest w AM i ktoś nie chce jej wydać to nie wyda. A więc jeżeli celem nie są dodatkowe wpływy i godzisz się na to, że i tak można negocjować/akceptować oferty bez transferu domeny to wybierz rozwiązanie najmniej inwazyjne dla użytkownika.

 

Ciekawi mnie też czy problemem jest to, że ktoś akceptuje ofertę i nie dostaje domeny, czy akceptuje i opłaca i nie dostaje domeny. Może przecież zdarzyć się też odwrotnie (doświadczyłem tego), że po akceptacji oferty ktoś nie opłaca domeny. Czy tutaj też wprowadzone będą radykalne metody jak np przedpłata przed wysłaniem oferty? Nazwa.pl tak miała :D i giełdy już nie ma.

 

Podsumowując - jeżeli szukasz dodatkowych przychodów to jestem za opłatą 1grosz - sam pewnie bym chciał w ten sposób zwiększyć przychody mając podobny serwis. Jeżeli jednak chcesz w 100% wyeliminować przypadki nieotrzymania domeny to jedynie transfer w momencie negocjacji. Tutaj jednak wypada pomyśleć też o gwarancji dla drugiej strony. Bo chyba większe przychody generują osoby utrzymujące dużą ilość domen i płacące prowizję od sprzedaży niż kupujący żartownisie przez których ucierpi większość. Ja wybrałbym udogodnienia dla tych, którzy zapewniają mi większe przychody. Chętnie się zaskoczę jeżeli to ci kupujący domeny (nie przechwycone) na giełdzie sumarycznie przynoszą Ci większe przychody niż ci którzy je na niej sprzedają.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, apze napisał:

Podsumowując - jeżeli szukasz dodatkowych przychodów to jestem za opłatą 1grosz - sam pewnie bym chciał w ten sposób zwiększyć przychody mając podobny serwis.

Podejrzewam, że długookresowo nie zwiększy to przychodów Aftermarket. Wpłyną środki za wystawienie domen, ale zmniejszy się wolumen sprzedaży, a co za tym idzie przychody z prowizji i nie tylko, bo pieniądze ze sprzedaży wydawane są na kolejne zakupy w AM. Ponadto sporo domen zostanie wytransferowanych. Dla mnie jest to sytuacja gdzie obie strony przegrywają. Stawiam, że za kilka miesięcy Aftermarket wycofa się z tych zmian i to ze sporymi stratami.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, limo napisał:

2. czy mozna spodziweac sie mechanizmu dwustopniowej weryfikacji/MFA przy logowaniu/zmian na domenach. nieukrywam Premium.pl daje poczucie o wiele wiekszego bezpieczenstwa w tym wzgledzie. 

To jest jedna z większych zmian, które wprowadziliśmy. Wszystkie operacje na koncie i domenach mogą być zabezpieczone przez 2FA poprzez kody email / SMS / Google Authenticator, także logowanie do konta za każdym razem lub tylko z nowego komputera.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, apze napisał:

Jeżeli pod domeną mam już serwis lub domena jest na moim hostingu to TXT też jest dobrym rozwiązaniem.

 

Nadto 1 grosz nie chroni przed oszustami. Jeżeli ma on spełniać wyłącznie formę zabezpieczenia to pobierz go w dniu rozpoczęcia negocjacji a nie proforma każdego dnia.

 

Wszystkie te rozwiązania jak opłata, DNS nie uchronią przed oszustem. Jeżeli domena nie jest w AM i ktoś nie chce jej wydać to nie wyda.

 

Podsumowując - jeżeli szukasz dodatkowych przychodów to jestem za opłatą 1grosz - sam pewnie bym chciał w ten sposób zwiększyć przychody mając podobny serwis.


W pelni sie zgadzam z tym co napisal APZE:

 

1.weryfikacja wlasnosci domeny poprzez rekord TXT to najlepsza opcja zeby upewnic sie, ze osoba ma dostep do edycji rekordow / jest wlascicielem.

 

2.weryfikacja konta poprzez przelew bankowy to najlepsza opcja, zeby zweryfikowac dane osoby, ktora sie rejestruje w AM. niestety samo pobranie oplaty ze srodkow zgromadzonych na koncie AM nie pozwala zweryfikowac prawdziwosci danych bowiem ktos moze zalozyc nowe konto w AM i transferowac domene od innego rejestratora/allegro/konta AM i sprzedac ta domene za 1zl. tak zasilone konto moze byc zalozone na lewe dane, bo nie da sie zweryfikowac danych osobowych podanych przy rejestracji konta.

 

3.rowniez uwazam, ze oplata czy rekordy DNS nie uchronia przed oszustwem, ale jesli konto AM bedzie zweryfikowane przelewem bankowym to bedzie latwiej ustalic osobe

 

4.rowniez uwazam ze oplata za zewnetrzne domeny to opcja ktora bym sam wprowadzil, zeby zrekompensowac sobie koszty utrzymywania rekordow/helpdesku itd itp w szczegolnosci u osob ktore nie sprzedaly zadnych domen w ciagu ostatnich x miesiecy. AM to nie darmowa tablica ogloszeniowa dla zewnetrznych domen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.03.2019 o 21:18, limo napisał:

jesli chodzi o 1gr to na prawde to sa smieszne pieniadze nawet przy 1000 domenach wiec na prawde nie rozumiem po co tyle zachodu zeby sie martwic taka oplata. ja uwazam, ze oplata jest dobra z wielu wzgledow i szczerze nie rozumiem, czemu AM mialoby nie zarabiac na domenach zewnetrznych tych groszy. albo ktos ma domeny w AM i nie placi albo dla niego kwota za zewnetrzne domeny jest do przezycia lub odpisania kosztow.

 

Wszystko zalezy ile masz domen i ile domen chcesz wystawic na Aftermarket.pl. Kilkadziesiat zlotych dziennie za sam fakt wystawienia domeny na gieldzie, bez gwarancji ze cokolwiek sprzedasz to moim zdaniem nie sa wcale smieszne pieniadze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby płacić kilkadziesiąt złotych dziennie to trzeba byłoby mieć kilka tysięcy domen. No ale jak ktoś ma kilkaset lub kilka tysięcy domen, to jaki problem przenieść te domeny do AM i ewentualnie zostawić sobie 100 w Premium?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, abc said:

 

Wszystko zalezy ile masz domen i ile domen chcesz wystawic na Aftermarket.pl. Kilkadziesiat zlotych dziennie za sam fakt wystawienia domeny na gieldzie, bez gwarancji ze cokolwiek sprzedasz to moim zdaniem nie sa wcale smieszne pieniadze.

 

mysle ze AM wprowadzi jakies benefity dla osob, ktore maja obroty na ich gieldzie w ciagu X miesiecy i taka oplata miesieczna moglaby byc symboliczna dla aktywnych osob, nastomiast dla tych co nic nie sprzedaja na AM z roznych wzgledow opcja darmowa bedzie przeniesienie domen do AM. moze warto poczekac co jeszcze zaproponuje AM w nowej odslonie i faktycznie zdecyduje to o przeniesieniu do nich calego portfolio.

 

jesli ktos sprzedaje wiecej domen u konkurencji to wlasnie dlatego AM zacheca takie osoby do swojej platformy wiec nic w tym zlego w tym nie widze. kazdy bedzie musial sobie podjac decyzje co jest dla niego lepsze.

 

ps jesli jedynym powodem trzymania domen tu czy tam jest cennik hurtowy to moze najlepiej skorzystac z konkurencji (np: Seohost) gdzie np: cennik a odnowienia domen jest nizszy (bez znaczenia ile domen sie posiada)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 15.03.2019 o 14:03, Dropped.pl napisał:
  • Transfer domeny w czasie trwania negocjacji (aby wysłać kontrofertę lub zaakceptować ofertę) nie będzie wymagany. Sprzedający domenę będzie musiał ją przetransferować dopiero po zakończeniu negocjacji, i będzie mieć na to 10 dni.
  • Nieprzetransferowanie sprzedanej domeny będzie skutkowało zablokowaniem konta.

 

To dlaczego obecnie nie mozna zlozyc kontroferty dla domeny zewnetrznej?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dropped.pl

Chcialbym zwrocic uwage na jeszcze jeden aspekt obecnej sytuacji na Aftermarket.pl. Po tym jak z dnia na dzien, nie wiadomo w zasadzie dlaczego, w aktualnej (starej) wersji AM wprowadzony zostal nagle wymog transferu domeny przed zlozeniem kontroferty dla kazdej domeny zewnetrznej (takze dla tych, dla ktorych negocjacje trwaly juz wczesniej), jak sugerowal w tym watku przedstawiciel Aftermarket.pl jesli nie chcemy za kazdym razem transferowac domeny do AM i (po min. 5 dniach - ze wzgledu na blokade NASK) z powrotem z AM, w zasadzie nie pozostaje nic innego jak odrzuc oferte kupujacego i ew. w komentarzu zaproponowac swoja cene.

 

Tyle tylko, ze chyba nikt nie zastanowil sie nad tym jak tak naprawde postrzegany jest przez kupujacego fakt odrzucenia jego oferty. Niestety, w wiekszosci przypadkow postrzegany jest w sposob negatywny - jako brak chceci dojscia do porozumienia. Bo jesli druga strona negocjacji (sprzedajacy) nie sklada wiazacej kontroferty to zwykle nie jest to dla kupujacego zachecajace do dalszej aktywnosci w trwajacych negocjacjach. I moim zdaniem odrzucenie oferty podobnie postrzegane jest wszedzie, nie tylko w AM. Co wiecej, wielu mniej doswiadczonych kupujacych (zazwyczaj KK), widzac maila o odrzuceniu oferty nawet nie wie, ze jej tresci moze byc jakis komentarz, czy dodatkowa informacja od sprzedajacego i po prostu jej nie czyta.

 

Chyba kazdy z nas prowadzac negocjacje byl kiedys tez po "drugiej stronie", czyli jako kupujacy skladajacy oferte. Teraz niech kazdy odpowie sobie na pytanie jak prowadzi mu sie takie negocjacje, gdy jego oferty sa jedna za druga odrzucane bez zadnej wiazacej kontroferty ze strony sprzedajacego...

 

Gdyby nie 5 dni blokady NASK po kazdym transferze i faktycznie mozna byloby przeniesc domene w jedna i druga strone w 5 minut, byc moze nie bylaby to az taka uciazliwa "nowosc" w obecnym Aftermarket.pl. Ale skoro juz wiadomo, ze w nowej wersji Aftermarket.pl nie bedzie wymogu transferu domeny zewnetrznej, aby zlozyc kontroferte lub zaakceptowac oferte to dlaczego w aktualnej wersji AM uczciwi sprzedajacy nie moga normalnie prowadzic negocjacji? Czemu ma to sluzyc, skoro takiego "zabezpieczenia" nie bedzie nawet w nowej wersji AM?

 

Nie chce odrzucac wszystkich ofert zlozonych przez kupujacych. Wylaczcie prosze wymog transferu domeny przy skladaniu kontrofert, "nie betonujmy rynku domen" i wykorzystajmy te kilkanascie dni marca, aby AM otrzymal swoja prowizje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

domeny internetowe


×