Jump to content
xtr

Problem ze zmianą abonenta domeny

Recommended Posts

Witam ponownie po dłuuugiej przerwie w pisaniu.

 

Mam spory problem.

 

Rejestrator: AZ.pl
Domena .pl formalnie powinna należeć do firmy xyz
X lat temu pracownik z tej firmy zarejestrował ją na siebie
Później domena trafiła do mojego panelu klienta (transfer) do az.pl
Przy transferze nie zmieniły się dane "abonenta". We whois są podane: imię + nazwisko osoby pierwotnie rejestrującej + jego prywatny mail + prawdziwy adres fizyczny firmy.
Po x latach pracownik się zwolnił, wyjechał za granicę, nie ma z nim kontaktu, na maile nie odpowiada.

Firma xyz zażyczyła sobie by w końcu przenieść domenę do ich własnego panelu by to oni za nią płacili a nie my i bawili się w refakturowanie.

Nie da się bo:
1) nikt nie kliknie w mail potwierdzający wydanie kodu authinfo (były pracownik nie odbiera maili)
2) nie możemy zmienić danych whois domeny na swoje (powód jak powyżej)
3) nie możemy nawet przenieść domeny transferem wewnętrznym do panelu docelowej firmy (powód jak powyżej)

Tak na prawdę to wystarczyło by zmienić adres e-mail przypisany do domeny .pl i dalej sobie poradzimy.

Az.pl nie zmieni tego adresu e-mail, suport rozkłada ręce. Kontaktowałem się wyżej polecili drogę sądową (z kimś kto nie odbiera maili i mieszka za granicą :)

 

Jak to ugryźć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załozyć na nią opcję. Poczekać aż wygasnie i zarejestrować ją na prawidlowego abonenta z opcji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak maila nie czyta, to może na facebooku delikwenta idzie znaleźć?

Rozwiązanie z "zaopcjowaniem" domeny wiąże się brakiem dostępności usług (strona, mail).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, kK said:

 

Rozwiązanie z "zaopcjowaniem" domeny wiąże się brakiem dostępności usług (strona, mail).

 

 

Przez miesiąc...

Lepiej wytrzymać miesiąc niż nie mieć domeny wcale...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Bazyli napisał:

 

Przez miesiąc...

Lepiej wytrzymać miesiąc niż nie mieć domeny wcale...

też prawda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro to były pracownik to firma zna jego dane, miejsce zamieszkania w Polsce. Jeśli nie odbiera maili to można spróbować skontaktować się z rodziną, zadzwonić, wysłać list,  poprosić o kontakt. Poza tym Google, social media itp.. Znalezienie człowieka w dzisiejszych czasach to pestka, pod warunkiem, że celowo nie unika kontaktu.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowaliście edycje kontaktu (pomimo tego ostrzeżenia w panelu)? Może się uda. Kiedyś wystarczyło zmienić wszystkie dane poza imieniem i nazwiskiem, by reszta przeszła. Nie wiem jak jest teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, apze napisał:

Próbowaliście edycje kontaktu (pomimo tego ostrzeżenia w panelu)? Może się uda. Kiedyś wystarczyło zmienić wszystkie dane poza imieniem i nazwiskiem, by reszta przeszła. Nie wiem jak jest teraz.

Co jakiś czas próbowałem zmieniać wybiórczo różne dane w kontakcie, podejmowałem próby transferu zewnętrznego, wewnętrznego itd. Zawsze ruszając też jednak nazwisko. Niesamowite, nie ruszając imienia i nazwiska - tym razem udało się. To co jest potrzebne do dalszego poradzenia sobie :)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i @apze za tę skuteczną :)
 

3 godziny temu, przemowild napisał:

pod warunkiem, że celowo nie unika kontaktu.    

no właśnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×