Loko 0 Report post Posted June 16, 2019 (edited) Cześć, klienci mojego sklepu pytają mnie o status zamówień bo nie dostają maili z powiadomieniami o statusie wysyłki i zamówienia. Po przeprowadzonym dochodzeniu okazuje się, że część maili wpada do folderu SPAM szczególnie dotyczy to kont na gmail.com a jest to spory problem bo około 35% moich klientów ma konta na Gmailu Sklep stoi na platformie Shoper, ich suport zapewnia, że wszystko jest w porządku z konfiguracją sklepu w tym także z autoryzacją domeny wysyłającej SPF, DKIM. Po kontakcie z nimi poprawiłęm kilka rzeczy w wysyłanych treściach. Nie rozwiazało to całkowicie problemu. Obecnie proponują aby użyć do wysyłki specialistyczny serwer maili transakcyjnych za dodatkową kasę. Co o tym sądzicie? Będę wdzięczny za jakąś pomocną sugestię? Edited June 16, 2019 by Loko Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted June 16, 2019 W przypadku Gmaila sam fakt, że odbiorcy nie klikają w wiadomość aby ją otworzyć jest jednym z czynników sprawiających, że wiadomość ląduje w koszu. Stąd ważne jest aby konstruować emaile tak aby ludzie chcieli w nie klikać. Poza tym, czy email jest spoofed / forged? Tzn czy jest wysłany z adresu mailowego w domenie Shoper czy jako twoja domena? Share this post Link to post Share on other sites
Loko 0 Report post Posted June 17, 2019 Maile ze sklepu są wysyłane z mojej własnej domeny po SMTP. Share this post Link to post Share on other sites
Amadi 0 Report post Posted June 20, 2019 Na dostarczalność maili wiele czynników ma wpływ. Czy masz formularze zapisu na newsletter zabezpieczone recaptcha? Czy wysyłasz maile które Twoi klienci chcą i czytają. Czy jest łatwy jest wypis z subskrypcji? Czy wysyłamy z tych samych domen / IPków newsletery marketingowe jak i maile transakcyjne czyli wszelkiego rodzaju zmiany statusów zamówienia czy wysyłki. No i oczywiscie mega ważna jest jakość IPków firmy hostingowej a z tym bywa różnie - można odziedziczyć jakieś spalone IPiki po poprzedniku. Jeśli pojawiają się problemy z dostarczalnością to może być to sygnał żeby pomyśleć o specialistycznym serwerze SMTP do wysyłek dużej ilości maili. Przy pewnej skali wysyłek to norma. Do maili transakcyjnych polecam Freshmaila gdyż najlepiej dostarcza wiadomosci na polskie i zagraniczne skrzynki i jest najtańszy. Tu masz opisane jak zintegrować shopera z freshem: https://freshmail.pl/integracje-serwer-smtp-shoper. Wysyłka 40 tyś maili kosztuje jakieś 100 zł, więc musisz sobie już sam przekalulowac czy warto zapłacić. Share this post Link to post Share on other sites
pewny 0 Report post Posted September 20, 2019 (edited) Też używam Shoper, pisałem do działu technicznego, ale tam stwierdzili, że po ich stronie wszystko działa tak jak trzeba i żebym sprawdził serwery SMTP. Przetestował na innym smtp - że to właśnie może mieć związek z pocztą wychodzącą, a nie samym skryptem. Czytam tutaj o tym Freshmailu - a jak wam się to kalkuluje cenowo. 40 tys maili przy dużych sklepach to raczej szybko może pęknąć. Kolejne pytanie to dostarczalność maili - jak to wygląda w praktyce? Nie chciałbym, aby lądowały w spamie lub nie dochodziły. Czy są generowane jakieś raporty, statystyki? Edited September 20, 2019 by pewny Share this post Link to post Share on other sites
hiperion@o2.pl 0 Report post Posted September 23, 2019 Tak, bo z ich punktu widzenia (Shopera), wszystko działa tak jak trzeba. Serwery poczty wychodzącej są po stronie klienta. To on ma ostateczną możliwość wyboru usługodawcy oraz konfiguracji. Zakup usług typu Freshmail do wysyłania poczty, jest w zasadzie standardem w tej branży. Chodzi o to, że nikt za bardzo nie może sobie pozwolić na to, aby maile nie dochodzily, bo to się wiąże z wymiernymi stratami finansowymi. Share this post Link to post Share on other sites
MongoLover 0 Report post Posted October 4, 2019 w shoper mozna podmienic smtp na jakie wolisz nie trzeba miec shoperowego;) Polecam EmailLabsa bo oni sie specjalizuja w dostarczalnosci, ich obsluga klienta wymiata, w ciagu kilku godzin odpisuja co i jak, nawet jak jestes na bezplatnym pakiecie itd. wiec zarejestruj sie, potestuj z kilka tygodni i mozesz ich zapytac co ewentualnie sie zadzialo. Dobrze w ogole rozdzielic ruch transakcyjny i marketingowy, bo providerzy z racji tego ze marketingu jest wiecej, moga pewne reguly przyjac dla calej wysylki ktora realizujesz. Dedykowane IP sa ok ale niekoniecznie musisz miec, jak masz dostawce ktory nie obsluguje shitu, to nie powinno byc zle z dostarczalnoscia. Mozna sprawdzic, ale najlepiej tak z 3, 4 tygodnie potestowac na jakims fragmencie np. resety hasla i zobaczyc, jak to dziala. w Emaillabs jak podepniesz wysylki masz dokladny panel analityczny, wiele statusow mozna sledzic, mozna dopytac bok@ co moze byc powodem. rfeshmail to raczej marketing, newslettery w tym sa dobrzy; ale jak tam z dostarczalnoscia to nie wiem. wszedzie powinien byc okres testowy, mozna sprawdzic; ceny wszedzie podobne, w emaillabs jest 24 000 emaili co miesiac za free nie trzeba kupowac. a powyzej 24 000 to 99 zl na miesiac do przezycia. powyzej jest stawka za 1000 emaili. ps. Zobacz na cennik fesha , emaile transakcyjne maja tansze niz marketingowe a to trudniejszy ruch i wymagajacy wiekszej starannosci. Share this post Link to post Share on other sites