Jump to content
CzarnyElo

Od 2-3 miesięcy słabość nad słabościami...

Recommended Posts

Cześć, 

 

jak tam u Was w ostatnim czasie z zapytaniami, ofertami, transakcjami? Pytam, bo od dawna nie odnotowałem takiego spadku zainteresowania domenami... Dodatkowo jak już jest klient na ostatniej prostej to transakcje jednak nie dochodzą do skutku. Tylko ja mam ostatnio pecha, czy cały rynek tak jakoś siadł? A może coś przeoczyłem, jakieś ważne wydarzenie, zmiany i jest jakaś inna przyczyna? Dajcie znać co tam u Was?! :)

 

Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiosna była wyjątkowo ciepła w tym roku.

 

U mnie ilość zapytań i sprzedaży z grubsza bez zmian, ale faktycznie niektóre się przeciągają, chyba przez urlopy.

 

 

 

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrania mi już edytować, więc przepraszam za post pod postem:

 

Sprawdziłem ilość transakcji w premium.pl i w 2019 najwięcej było w styczniu, potem maj, kwiecień, czerwiec, luty i najmniej w marcu.

W zeszłym roku najwięcej było w czerwcu, a najmniej we wrześniu. Czyżby ludzie spłukani po wakacjach? Albo po sierpniowych zakupach, bo sierpień na drugim miejscu po czerwcu. Na trzecim miejscu styczeń, zaraz po nim grudzień. Tak na logikę, najwięcej zakupów powinno być w styczniu (nowy budżet marketingowy) i grudniu (szukanie kosztów), ale rynek domen nie zawsze jest logiczny. ;-)

  • Like 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, CzarnyElo napisał:

Cześć, 

 

jak tam u Was w ostatnim czasie z zapytaniami, ofertami, transakcjami? Pytam, bo od dawna nie odnotowałem takiego spadku zainteresowania domenami... Dodatkowo jak już jest klient na ostatniej prostej to transakcje jednak nie dochodzą do skutku. Tylko ja mam ostatnio pecha, czy cały rynek tak jakoś siadł? A może coś przeoczyłem, jakieś ważne wydarzenie, zmiany i jest jakaś inna przyczyna? Dajcie znać co tam u Was?! :)

 

Pozdro!

Spadek nastąpił z chwilą zapowiedzi wprowadzenia zmian w AM, a po wprowadzeniu zmian to już o jakieś 90% w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami. Od około 2 tygodni jest nieco lepiej i sporadycznie pojawiają się oferty. U mnie martwy okres następował zawsze latem, a tym razem spadek nastąpił wiosną, więc wykluczam aspekt wakacyjny, zwłaszcza że był to spadek skokowy. Przez 2-3 miesiące zapytań nie było praktycznie wcale, po czym zaczęły nagle przychodzić i to w sezonie który wydawałoby się powinien być najgorszy.  Spodziewałem się spadków, ale nie aż takiej ich skali. Dlatego wygląda to zastanawiająco i ciekawi mnie czy jakieś aspekty techniczne nie miały wpływu na taki stan rzeczy, wynikłe z wprowadzeniem nowej wersji serwisu, pomijając fakt że serwis po tych zmianach jest najdelikatniej mówiąc "gorszy". Ciekawią mnie spostrzeżenia innych użytkowników. Do innych kanałów sprzedaży i promocji się nie odnoszę bo mam tam zbyt mało domen, żeby mieć jakąś skalę porównawczą.

Edited by Pan_Grzegorz
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Pan_Grzegorz napisał:

Spadek nastąpił z chwilą zapowiedzi wprowadzenia zmian w AM, a po wprowadzeniu zmian to już o jakieś 90% w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami. Od około 2 tygodni jest nieco lepiej i sporadycznie pojawiają się oferty. U mnie martwy okres następował zawsze latem, a tym razem spadek nastąpił wiosną, więc wykluczam aspekt wakacyjny, zwłaszcza że był to spadek skokowy. Przez 2-3 miesiące zapytań nie było praktycznie wcale, po czym zaczęły nagle przychodzić i to w sezonie który wydawałoby się powinien być najgorszy.  Spodziewałem się spadków, ale nie aż takiej ich skali. Dlatego wygląda to zastanawiająco i ciekawi mnie czy jakieś aspekty techniczne nie miały wpływu na taki stan rzeczy, wynikłe z wprowadzeniem nowej wersji serwisu, pomijając fakt że serwis po tych zmianach jest najdelikatniej mówiąc "gorszy". Ciekawią mnie spostrzeżenia innych użytkowników. Do innych kanałów sprzedaży i promocji się nie odnoszę bo mam tam zbyt mało domen, żeby mieć jakąś skalę porównawczą.

 

Też zastanawiałem się nad jakąś techniczną przyczyną tej sytuacji. Od wprowadzenia zmian zerowa ilość zapytań, nawet tych śmieciowych. Coś odetkało się w ostatnich 2 tygodniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus

To nie wina AM. Posiadam wszystkie domeny w Premium i dokładnie od 2-3 miesięcy nie dostaję praktycznie żadnych zapytań.

 

Jest jakiś parszywy okres dla takiego proletariatu domenowego jak my.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przez ostatni miesiąc ponad 30 zapytań/ofert (nie liczę "spamowych", tj. nie związanych z chęcią zakupu), z czego trzy sprzedaże (niskie-średnie xxxx i średnie xxxxx) i 3 negocjacje nadal trwają (niskie-średnie xxxxx). Nie wiem czy to mało czy dużo, pewnie zależy od portfolio, dla mnie mieści się normie.

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lato zawsze było słabszym okresem, ale jak zawsze ważna jest jakość domen.


Jeżeli ktoś ma kupić jakiś przeciętny adres za duże pieniądze, to ma teraz więcej alternatyw w postaci nowych domen i wolnych keywordów na rynku pierwotnym, do czego rejestratorzy mocno zachęcają na stronach głównych Np. .art , .pro , .design , .bio , .cafe , .club, .pet , .fun , też niektórym wydają się niezłe.

Rynek się konsoliduje i krystalizuje, a więc coraz trudniej przebić się na rynku WWW nowym graczom, więc ci bez budżetu zaczynają często od sprzedaży za pośrednictwem FB lub jakiegoś adresu z ręki. Zresztą osoby bez budżetu zazwyczaj szukały czegoś wolnego, choćby słabego.
 

Nowe fora internetowe chyba już nie powstają wcale. Kontakt z innymi przeniósł się z for i GG na FB i kilka innych stron. Jeszcze trafiam na Goldenline i kilka innych, ale coraz rzadziej. Wyszukiwarki też swoją cegiełkę zmian dołożyły. Jedynie tutaj chyba sobie częściej nadal zaglądam ;)

 

Katalogi płatne, SEO, strony preclowe itp. pewnie jeszcze ktoś trzyma, ale czy buduje nowe? Kto dzisiaj płaci za wpis do katalogu? Systemy rezerwacji noclegów, biletów, itp. też się coraz mocniej określiły. Kto zechce rzucić wyzwanie np. Booking.com?

Ale wydaje mi się, że spore ograniczenie w korzystaniu ze stron internetowych, a co za tym idzie w ich budowaniu, ma coraz częstsze korzystanie z urządzeń mobilnych i aplikacji na nie.  Jeżeli sami częściej korzystamy z aplikacji, to znaczy, że ruch na tradycyjnych stronach spada. A wraz z nim zachęta do budowania kolejnej strony. Zwłaszcza, że z reklam coraz trudniej wyżyć.

W moim odczuciu nadal jest zainteresowanie naprawdę dobrymi domenami. Poszukiwane są  brandable, na nazwy sklepów, dobre generyczne, niszowe, nowe usługi i trochę innych. Choć różnie bywa z oferowanymi cenami.

 

Rynek się zmienił i choć naprawdę dobre domeny nadal są w cenie, to zbycie mizerotek i średniaczków może być coraz trudniejsze. Zwłaszcza za większe pieniądze.

 

Edited by Kangur
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kryzys w AM raczej nie miał wpływu, bo również jak już wyżej pisano trzymam domeny w Premium. Potwierdzam, zainteresowanie mocno spadło. Oferty januszowe.

Ludzie wolą wymyśleć potworka i ładować w reklamę niż porządną domenę.

Myśle, że więcej ludzi stawia na FB (łatwość, wszystko praktycznie podane na tacy).

Ciężkie czasy idą...

 

Edited by szmiko
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, szmiko napisał:

Kryzys w AM raczej nie miał wpływu, bo również jak już wyżej pisano trzymam domeny w Premium. Potwierdzam, zainteresowanie mocno spadło. Oferty januszowe.

Ludzie wolą wymyśleć potworka i ładować w reklamę niż porządną domenę.

Myśle, że więcej ludzi stawia na FB (łatwość, wszystko praktycznie podane na tacy).

Ciężkie czasy idą...

 

 

Dokładnie, to zresztą zmieniło się w samej mentalności użytkowników. Kiedyś myślano, że domena w jakikolwiek sposób wpływa na sukces przedsięwzięcia internetowego, teraz większość zdaje sobie sprawę (i słusznie), że praktycznie nie ma wpływu. Firmy z dużymi budżetami dalej będą kupowały domeny, ale mniejsze przedsiębiorstwa, czy też po prostu mikro firmy będą wolały ulokować kapitał w działania mierzalne i dające rzeczywiste wyniki (np. SEO, kampanie płatne, produkt etc...) 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, szmiko napisał:

Ciężkie czasy idą...

To może w grzebienie ktoś zechce zainwestować ? ;)
 

Cytat

Kupte si hřebeny, blíží se všivé časy ...

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Kangur napisał:

To może w grzebienie ktoś zechce zainwestować ? ;)
 

 

Jakiś czas temu zainwestowałem w jeden (grzebień.pl) i powiem, że zwrotu z kapitału większego jak na razie nie ma :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wina Trumpa! Przyblokował Chińczyków i efekt wszyscy odczuwają ;) 

A tak serio, to zgadzam się z Kangurem - rynek mobilny zrobił swoje. 

Coraz częściej też widuję np. kod QR zamiast adresu. Wystarczy zrobić "pstryk" i wczytuje nam się strona, nie zastanawiając się nawet, pod jakim adresem ona się znajduje.  

FB itp również namieszały. A będzie jeszcze gorzej, bo fb po wykończeniu wizytówek firmowych, for, blogów, serwisów ogłoszeniowych ma zamiar wejść wejść w nowe gałęzie jak np. serwis randkowy.  

Edited by empireus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus

Może w końcu domeny się skończą i weźmiecie się za jakąś normalną robotę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lateralus napisał:

Może w końcu domeny się skończą i weźmiecie się za jakąś normalną robotę.

Lateralus, na Twoim miejscu mocno bym się modlił aby tak się nie stało, ponieważ może się okazać, że to nie kwestia domen i za jaką robotę byś się  wziął to efekt będzie zawsze taki sam.

Edited by Pan_Grzegorz
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, empireus napisał:

FB itp również namieszały. A będzie jeszcze gorzej, bo fb po wykończeniu wizytówek firmowych, for, blogów, serwisów ogłoszeniowych ma zamiar wejść wejść w nowe gałęzie jak np. serwis randkowy.  

 

Orientuje się ktoś jak sobie radzi Marketplace?

Potrzebne by było fachowe opracowanie żeby trochę lepiej poznać wszystkie przyczyny i trendy, ale wydaje mi się tez, że wpływ na rynek domen i budowania nowych serwisów mają coraz lepsze zarobki Polaków. Ludzie zaczynają szukać rzeczy nowych i markowych. Duże marki weszły coraz mocniej w polski rynek e-commerce, przejmując dużych graczy jak CCC eObuwie.pl , albo korzystając z pośrednictwa takich platform jak Zalando.


Mam znajomego, któremu spadają obroty sklepu z częściami AGD od czasu wprowadzenia 500+, bo dotąd mało zamożni ludzie zamiast naprawiać sprzęt, zaczęli go wyrzucać i kupować nowy. Po nowy idą do znanych firm.

 

To wszystko odbija się na powstawaniu nowych sklepów, którym trudniej jest konkurować z dużymi. Chyba, że trafią na niszę lub oferują coś specjalistycznego. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zmianami w gospodarce wiąże się jeszcze jedna kwestia. W czasach kryzysu czy dekoniunktury, przedsiębiorcy intensywnie szukali nowych klientów.  Stosunkowo łatwo można ich było wtedy przekonać, aby zakładali strony WWW i aby korzystali z reklam i z różnych innych stron (płatne katalogi, strony typu szukam fachowca, itp.)

 

Obecnie posiadanie własnej strony też jest przynajmniej wskazane, ale niektórzy jej nie chcą. Nie mówiąc już o "bawieniu się" w usługi dodatkowe jak reklama, seo, prowadzenie fan page'y, itp.

 

Sam pytałem kilku osób, dlaczego nie przedłużyli domeny swojej strony firmowej? Zazwyczaj słyszę odpowiedź, że nie mają czasu się nią zajmować (?) lub nie zależy im na niej. Co więcej czasami chcą ograniczyć liczbę klientów. Bo albo chcą uzyskiwać wyższą marżę, albo nie wyrabiają z obsługą.

 

Niektórym brak dobrych pracowników, innym latka lecą, a mają tyle kasy ile im potrzeba i chcą więcej czasu poświęcić sobie i rodzinie. Pewnie są różne przykłady i różne powody. Sam nieraz nie otrzymałem odpowiedzi na moje zapytanie mailowe. Dopiero gdy pojechałem do takiej firmy, to dowiedziałem się, że nie mają czasu na czytanie maili. Mają za dużo pracy.  Gdy zapytałem jednych fachowców o możliwy wolny termin, to usłyszałem, że na najbliższe 7 miesięcy mają już pełne obłożenie. To po co im strona i nowi klienci? Ci z referencji ustnych w zupełności wystarczają. Jak dawniej :)


Tak więc możliwe, że w przypadku małych firm, nowe strony będą zakładały głównie nowe podmioty gospodarcze na rynku lub ci, którzy szykują jakieś zmiany.  Lub jednak gdy komuś brakuje klientów. Albo podniesie to ich prestiż. Na prestiż najlepszych adresów, moim zdaniem można cały czas liczyć. Bo gdy są pieniądze, to prestiż lubi się do nich uśmiechać :)

 

Edited by Kangur
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
2 godziny temu, Pan_Grzegorz napisał:

Lateralus, na Twoim miejscu mocno bym się modlił aby tak się nie stało, ponieważ może się okazać, że to nie kwestia domen i za jaką robotę byś się  wziął to efekt będzie zawsze taki sam.

 

I bardzo dobrze. Im szybciej doprowadzimy do bankructwa kraju tym lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Dzis kontrolnie sprawdzilem, czy domeny oznaczone jako na sprzedaz, sa widoczne po wpisaniu ich nazwy w pasek na AM. Pierwsza sprawdzona - niedostepna. Mysle, ze to nie poprawia sytuacji. zglosilem problem do AM. Zachecam do przejrzenia swoich portfolio pod tym katem.

 

edit: mam na mysli oczywiscie wpisanie wylacznie slowa kluczowego - bez rozszerzenia - raczej malo kto szuka domeny w  ten sposob.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobnie - odetkało się w AM w połowie czerwca (Premium niestety zawsze odstawało...). W ostatnich dniach kilka transakcji, których się nie spodziewałem i widać, że w większości negocjują KK lub upoważnione jednostki.

 

Wcześniej, praktycznie od momentu ogłoszenia zmian na AM, zapaść. Niemal zerowe zainteresowanie. Po wprowadzeniu nowej wersji giełdy trzymałem ponad 2 miesiące domeny zewnętrzne (które wcześniej generowały mi ponad połowę transakcji AM) ale zrezygnowałem bo:

- zerowe zainteresowanie (!)

- saldo trzeba było co parę dni zasilać pod opłaty

- utrudniały mi licytację w aukcjach (w zw. z tym że najczęściej licytuję w ostatnich minutach, wiele aukcji przepadło/odpuściłem ze względu na blokadę - czasami 1 zł debetu w AM blokował mi możliwość licytacji - co jest CHORE:D)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×