Jump to content
przemowild

Silownia.pl

Recommended Posts

To i ja policytuję - 25 k netto

A teraz serio: 25 k to wg mnie za mało za taką domenę. Gdyby to była moja domena oczekiwałbym kwoty rzędu 120-150 tys netto. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, kK napisał:

To i ja policytuję - 25 k netto

A teraz serio: 25 k to wg mnie za mało za taką domenę. Gdyby to była moja domena oczekiwałbym kwoty rzędu 120-150 tys netto. 

To może inaczej napiszę takie 10k, czy 20k to taka realna kwota do uzyskania podejrzewam na licytacji w AM, bądź osób którzy by chcieli kupić tanio odsprzedać drożej domenę również w AM. Faktycznie jeśli chodzi o klienta końcowego to domena warta sporo więcej. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej 10k bym nie zszedł, ale z drugiej strony nie można oczekiwać za dużo. Dla siłowni to domena trudna marketingowo, kiedy wszyscy idą w proste angielskie słowa typu fit, body, active. Może jakiś sklep z suplementami, ciuchami fitness itp., ale taki nie wyda za dużo. Myślę że 15-20K byłoby fajną ceną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, damien napisał:

 Myślę że 15-20K byłoby fajną ceną.

15-20 tys. to kosztuje jedno specjalistyczne urządzenie do takiej siłowni.

Oczywiście zgadzam się w kwestii nazwy dla siłowni - keywordy fit, body wiodą prym, dlatego klienta na tę domenę upatrywałbym bardziej wśród dystrybutorów/producentów wyposażenia siłowni.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kK napisał:

Gdyby to była moja domena oczekiwałbym kwoty rzędu 120-150 tys netto. 

Zgodzę się i osobiście, to wolałbym czekać latami na klienta, niż zrobić komuś prezent...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus

To ja powiem milion złotych i zamykam temat!

 

Panowie, licytować się tutaj nie ma sensu bo domena z tych które super wyglądają, a już trochę gorzej jest ze sprzedażą. Jeśli domena się sprzeda za więcej niż 20-30k to będę bardzo zaskoczony.

 

Firm, które byłyby w stanie zainwestować w tę domenę kwoty pięciocyfrowe, jest na rynku niewiele. A główny powód dla którego tego nie zrobią jest taki, że firmy te mają już wystarczająco mocne brandy by nie musieć się siłować na keywordowe domeny opisujące jedynie profil usługi ich działalności.

 

Żeby handlować to trzeba wiedzieć czym, a nie wiwatować hurraoptymizm bo domena fajnie wygląda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
49 minutes ago, Lateralus said:

firmy te mają już wystarczająco mocne brandy by nie musieć się siłować na keywordowe domeny opisujące jedynie profil usługi ich działalności.

 

 

w UK TheGym to calkiem mocny brand. Opisowa nazwa nie przeszkodzila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
53 minuty temu, hans_2000 napisał:

w UK TheGym to calkiem mocny brand. Opisowa nazwa nie przeszkodzila.

 

Ale jak to się ma do tego co napisałem? Bo nie widzę związku.

 

Gdyby jakaś firma w Polsce zaczynała od "Silownia.pl" to oczywiście można by na tym oprzeć brand i go wypromować jednak próżno wtedy oczekiwać po raczkującym biznesie sześciocyfrowych kwot. 

 

Mój post dotyczył niebotycznych (w moim odczuciu) wycen tejże domeny dla końcowego klienta, którego, wg mnie, próżno szukać wśród znaczących i znanych na rynku marek.

 

Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyłoży na domenę >100k PLN netto by następnie jeszcze do tego inwestować kilkaset tysięcy lub więcej w rebranding i otrzymać "nijaki" jak na polskie walory słownikowe twór. Silownia.pl - proszę was.

 

 

Edited by Lateralus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

@Lateralus

Mysle, a nawet jestem pewien, ze jezeli jakis nowy gracz wszedlby na rynek silowni, to mialby na tyle potezny budzet, ze wylozenie wspomnianej kwoty na domene byloby nieznaczacym wydatkiem - dla biznesu, ktory otwiera od nowa lub przejmuje na dzien dobry ~kilkadziesiat obiektow suma 100k nie mialaby znaczenia. 

 

To tak teoretycznie, praktyka moze wygladac zupelnie inaczej - nie mam pojecia jak ten rynek wyglada w pl, jacy gracze operuja i jaki jest potencjal. Ale jezeli pojawi sie nowy, duzy gracz - to czemu nie.

 

Wymienionej kwoty nie bronie i nie podpisuje sie pod taka wycena, ale nie skreslalbym tej domeny za szybko bez gruntownej znajomosci branzy w pl. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
1 godzinę temu, hans_2000 napisał:

@Lateralus

Mysle, a nawet jestem pewien, ze jezeli jakis nowy gracz wszedlby na rynek silowni, to mialby na tyle potezny budzet, ze wylozenie wspomnianej kwoty na domene byloby nieznaczacym wydatkiem - dla biznesu, ktory otwiera od nowa lub przejmuje na dzien dobry ~kilkadziesiat obiektow suma 100k nie mialaby znaczenia. 

 

To tak teoretycznie, praktyka moze wygladac zupelnie inaczej - nie mam pojecia jak ten rynek wyglada w pl, jacy gracze operuja i jaki jest potencjal. Ale jezeli pojawi sie nowy, duzy gracz - to czemu nie.

 

Wymienionej kwoty nie bronie i nie podpisuje sie pod taka wycena, ale nie skreslalbym tej domeny za szybko bez gruntownej znajomosci branzy w pl. 

 

Sprawdźmy więc może jak wygląda pobieżnie branża w Polsce.

 

W 2016 roku zysk największego gracza w Polsce, firmy Calypso, wyniósł 6 200 000 złotych. Pragnę zaznaczyć tutaj słowo "największego". Oczywiście taka firma za nic w świecie nie kupi takiej domeny bo ma swoją, dobrze kojarzoną markę, budowaną przez lata. A i tak kwota 100 000 PLN na "zachciankę" (bo inaczej tej domeny z perspektywy firmy z marką nazwać nie umiem) przy dochodzie 6 200 000 wydaje mi się kwotą bardzo wysoką.

 

Spróbujcie sobie teraz wyobrazić jak wygląda budżet firm, które nie mają siłowni w każdym polskim mieście i postawcie wtedy taką kwotę jak 100 000 PLN obok "nie miałaby znaczenia".

 

Nikt na starcie takiej kwoty wam nie wyłoży, a firma posiadająca kilkadziesiąt obiektów to nie żaden "no name" tylko konkretna i dobrze prosperująca marka, która i tak woli być kojarzona z hasłem "klub fitness" zamiast pejoratywnego na rynku "siłownia". Pośrodku tych biegunów są firmy dla których 100 000 PLN netto za domenę to ogromna abstrakcja, a i pewnie naciąganie.

 

Nie jestem za tym by domeny sprzedawać tanio, jednak obserwuję co się dzieję i jestem zwolennikiem realnej sprzedaży i racjonalnej wyceny, a nie rzucaniem cenami z kosmosu.

 

A cały ten problem przeszacowywania domen wynika z prostej rzeczy: Nie myślicie jak klient końcowy. Myślicie jak domeniarz.

 

Z wyrazami języka polskiego,

Lateralus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

@Lateralus

moglbys prosze przedstawic swoja kwotowa wycene tej domeny ? Tzn, jakiej kwoty oczekiwalbys, gdbybys byl abonentem ?

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
8 godzin temu, hans_2000 napisał:

@Lateralus

moglbys prosze przedstawic swoja kwotowa wycene tej domeny ? Tzn, jakiej kwoty oczekiwalbys, gdbybys byl abonentem ?

 

Ja jako abonent startowałbym od kwoty 20k netto. Sprzedałbym, po negocjacjach, bez żalu za 12k-16k.

Edited by Lateralus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę miesięcy temu pomagałem pewnej lokalnej siłowni wejść do świata internetu, więc jestem na bieżąco ;) Klient chciał kupić domenę i był w stanie wyłożyć za nią nawet 10k. Niestety właściciel domeny, która go interesowała kwotę tę odrzucił. Inna sprawa, że domena była bardzo dobra (mario.pl), świetnie pasowała klientowi, więc i skłonność do wydawania sporych kwot była całkiem spora.

 

Pytanie teraz, czy ten klient byłby w stanie kupić silownia.pl. Nie chcąc teoretyzować, spytałem się go o to :D Powiedział, że taka domena go nie interesuje, że "silownia" nic nie mówi, zwłaszcza że ma problematyczny zapis z literką Ł. I ja się niestety z nim zgadzam... Generyk w tym przypadku nie daje jakiejś specjalnej możliwości zrobienia brandu, a jeszcze jest problem z polskimi znakami (to ważne, zwłaszcza jeżeli chodzi o maile).

 

Bardziej celowałbym więc nie w siłownię jako taką, a może w stronę o siłowniach? Może program do zarządzania biznesem jakim jest siłownia? Może aplikacja do zapisywania efektów treningu? Czegoś w ten deseń prędzej bym się spodziewał.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, kK napisał:

15-20 tys. to kosztuje jedno specjalistyczne urządzenie do takiej siłowni.

 

 

I co w związku z tym? Kiedy miałbyś klienta na samolot.pl, sprawdzałbyś ile kosztuje Airbus?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, hans_2000 napisał:

@Lateralus

Mysle, a nawet jestem pewien, ze jezeli jakis nowy gracz wszedlby na rynek silowni, to mialby na tyle potezny budzet, ze wylozenie wspomnianej kwoty na domene byloby nieznaczacym wydatkiem - dla biznesu, ktory otwiera od nowa lub przejmuje na dzien dobry ~kilkadziesiat obiektow suma 100k nie mialaby znaczenia. 

 


Spróbuj pomyśleć jak ten przedsiębiorca. Przejmujesz kilkadziesiąt obiektów, to znaczy że masz już wypracowaną markę (bądź taką przejmujesz). Do czego Ci domena silownia.pl? Fajnie mieć na przekierowanie, na jakiś portal content marketingowy... ale za 100k? Można te pieniądze wydać dużo lepiej, choćby na pozyskanie dodatkowych klientów. Fajnie jest myśleć kategoriami życzeń, ale trzeba pamiętać, że po drugiej stronie są ludzie, którym inwestycja musi się opłacać, szczególnie jeśli mowa o kwotach sześciocyfrowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe na ile byście wycenili domenę Militaria.pl zanim ta osiągnęła taki sukces?

Też byście dywagowali, czy ktoś da za nią 100 000 zł?

Nie chodzi tylko o to ile ktoś za nią da. Chodzi przede wszystkim o potencjał, perspektywy domeny. A ta branza ma ogromne.

Mowisz silownia pl i wiesz o co chodzi.

Jak chcesz mieć kasę na juz, to pewnie pękłoby 5-9 tysiecy od domeniarza. Jak chcesz sprzedać do KK, to czekasz.

Edited by szmiko
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, szmiko napisał:

Jak chcesz mieć kasę na juz, to pewnie pękłoby 5-9 tysiecy od domeniarza. Jak chcesz sprzedać do KK, to czekasz.

Proste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Branża jedna z bardziej dochodowych i sukcesywnie rozwijających się.. osobiście widziałabym tu sklep ze sprzętem treningowym, ubraniami i odżywkami.

Edited by koniczyna
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Tak na szybko, konczac moj udzial w tym watku:

 

O ile wiem, ale musialbym to szerzej zweryfikowac, TheGym wchodzil na rynek od zera zajmujac nisze pt "budzetowa silownia" w dobrych i bardzo dobrych lokalizacjach ok 12 lat temu i byl to nowy brand. Obecnie maja ok 180 obiektow i wciaz otwierane sa nowe. Pomimo swojego budzetowego charakteru sa bardzo dobrze wyposazone. O wiele lepiej, niz Calypso bylo  w swoim pierwszym obiekcie ( tak na oko kazdy z obiektow The Gym ma jakies 10X wiecej sprzetu niz pierwsza silownia Calypso - pisze z doswiadczenia i tu i tu). TheGym dziala 24/7 i oferuje naprawde konkurencyjne ceny - nawet teraz jest chyba 2-3 tansze niz Calypso bylo na poczatku swojej dzialalnosci ( nawiasem mowiac pod .com.pl ). Od jakiegos czasu na rynku rozpycha sie i obecnie chyba lideruje PureGym

Oba brandy laczy slowo GYM. Wszyscy chodza do "gym" a nie do "fitness" - kobiety i mezczyzni (nie pisze tu o markach, ale o rozmowach w zyciu codziennym).

Moja pierwsza silownia w UK to byl jedyny mi znany fitness - TotalFitness - cenowo wtedy troche wyzej niz Calypso, ale za to 2 baseny, brodzik, sauna i 2 poziomy sprzetu. Nie wiem, czy jeszcze istnieje - ale mozliwe, ze tak. 

Czytajac wczesniej ten watek probowalem sobie na sile przypomniec nazwe Calypso. Nie dalem rady. Dopiero post Lateralusa przypomnial mi nazwe miejsca, gdzie trenowalem przez kilka lat. Mysle, ze gdyby to byla "silownia" (nawet nie jako brand, ale zaplecze, to nie mialbym najmniejszego problemu z pamiecia ;P ). 

W pl najwyrazniej przedsiebiorcy i klienci wola zapozyczenia, niz "silownie". Chociaz to chyba nie konca prawda. Duzym problemem jest tez sila nabywcza krajowych biznesow.

 

Zgadzam sie jednak, ze domena moze byc trudna do sprzedazy za duza kwote. Osobiscie nie oczekiwalbym za nia kwoty 100 k pln, ale nie spieszylbym sie ze sprzedaza. Nie nazwalbym tez swojej silowni "silownia", ale gdybym mial ok 200 obiektow w calym kraju , to mysle, ze mocno rozwazylbym zakup tej domeny (jak tez moze innych branzowych, jak fit, czy fitness).

 

Over ;)

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
3 godziny temu, szmiko napisał:

Ciekawe na ile byście wycenili domenę Militaria.pl zanim ta osiągnęła taki sukces?

Też byście dywagowali, czy ktoś da za nią 100 000 zł?

Nie chodzi tylko o to ile ktoś za nią da. Chodzi przede wszystkim o potencjał, perspektywy domeny. A ta branza ma ogromne.

Mowisz silownia pl i wiesz o co chodzi.

Jak chcesz mieć kasę na juz, to pewnie pękłoby 5-9 tysiecy od domeniarza. Jak chcesz sprzedać do KK, to czekasz.

 

"Potencjał" i "perspektywy" to dwa najbardziej nadużywane słowa w branży domen, które nijak się mają do realnych cen i sprzedaży na rynku.

 

Jakbyście sprzedali taką domenę klientowi na spotkaniu? Mówiąc że domena ma potencjał i perspektywy? Czy wyskakujecie z "Mówi Pan silownia.pl i wiadomo o co chodzi"? I co to niby ma znaczyć dla klienta końcowego dla którego liczą się liczby, klienci i dochody? Że domena gwarantem biznesu? To zakładajcie biznesy na domenach i róbcie łatwą kasę bo inaczej nie różnicie się niczym o ludzi sprzedających za 49,99 PLN pomysły na zarabianie pieniędzy przez neta.

 

Nadal myślicie jak domeniarze, nie jak KK. Nadal siedzicie w tym bajorze domenowego egocentryzmu. Nadal myślicie że skoro dla was domena to taki rarytas to dla każdego być musi, a jak nie jest to się nie zna.

 

Handlujecie marzeniami. Szkoda tylko że swoimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Lateralus napisał:

 

"Potencjał" i "perspektywy" to dwa najbardziej nadużywane słowa w branży domen, które nijak się mają do realnych cen i sprzedaży na rynku.

 

Jakbyście sprzedali taką domenę klientowi na spotkaniu? Mówiąc że domena ma potencjał i perspektywy? Czy wyskakujecie z "Mówi Pan silownia.pl i wiadomo o co chodzi"? I co to niby ma znaczyć dla klienta końcowego dla którego liczą się liczby, klienci i dochody? Że domena gwarantem biznesu? To zakładajcie biznesy na domenach i róbcie łatwą kasę bo inaczej nie różnicie się niczym o ludzi sprzedających za 49,99 PLN pomysły na zarabianie pieniędzy przez neta.

 

Nadal myślicie jak domeniarze, nie jak KK. Nadal siedzicie w tym bajorze domenowego egocentryzmu. Nadal myślicie że skoro dla was domena to taki rarytas to dla każdego być musi, a jak nie jest to się nie zna.

 

Handlujecie marzeniami. Szkoda tylko że swoimi.

 

akurat dobry adres www równa się dobrej lokalizacji w realu.. keidyś mówiło się na domeny wirtualne nieruchomości .. wszystko zalezy od tego jak ktos wykorzysta tę lokalizację, czy postawi tam barachło czy wykaże się kreatywnością, ale właściwy adres to połowa sukcesu, dlatego ceny powinny sięgać cenom działek

Edited by koniczyna
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×