Jump to content
Bora Bora

Największe sprzedaże 2019r.

Recommended Posts

Czesc
Czy ktos pokusi sie o przedstawienie najwiekszych sprzedazy na rodzimym rynku w 2019? Takie top10 byloby ciekawe zeby spojrzec na rynek okiem potencjalnego inwestora.
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
2 godziny temu, szmiko napisał:

Niemiarodajne, krzywdzące zestawienie z tego wyjdzie.

Lepiej wniosków nie wyciągać.

 

Krzywdzące bo nie podoba się domainerom informacja że domeny straciły na wartości do lat poprzednich. Lepiej naginać rzeczywistość.

 

Tak, tak, wiem, wiem, nie wszyscy ujawniają swoje sprzedaże. Tylko że zawsze tak było, a mimo wszystko zestawienia w poprzednich latach wyglądały o niebo lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I zawsze te zestawienia wyglądały jak wyglądały.

Z faktem, że straciły na rzecz innych nowinek technologicznych nikt nie będzie dyskutował.

 

Narracja, że domena jest niezbędna do prowadzenia biznesu, dzisiaj już nie działa. 

 

edit. Chyba, że w AM, gdzie "biznes zaczyna się od domeny" ;)

Edited by szmiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt jest taki, iż wiele domen jest przewartościowanych i to znacząco wpływa na sprzedaż.

 

Np. kiedyś puściłem coti.pl które następnie wisiało blisko przez 10 lat na AM za 9,900 zł. Po dziesięciu latach i minimum czterech utopionych stówkach w odnowienia, domena wygasła ponownie. Wynika to z faktu iż domena jest słaba i ma zerową wartość dla SEO. Zobaczymy jak teraz Przemkowi sie powiedzie ze sprzedażą ;)

 

Kolejna sprawa, to mało osób dostrzega zmiany jakie zachodzą w Google i jak wykorzystywane są domeny do celów SEO. Nie zmienia to faktu iż generyki wciąż dają przewagę w Google głównie za sprawą znacznej odporności na anchor text ratio.

 

Każdy biznes internetowy potrzebuje domeny, osobiście nie znam żadnej poważnej firmy która naiwnie ogranicza się tylko do FB. O ile FB może być dobry dla Kasi z Wąchocka co maluje pazurki gdyż koleżnaki na FB napędzą jej klientów - o tyle jakoś trudno sobie wyobrazić sklep działający tylko na FB czy też blog albo większą firmę bez strony www.

 

Ponadto zwykłym marnotrawstwem byłoby niewykorzystanie możliwości zgarnięcia mniejszego bądź większego ruchu z Google, szczególnie gdy towar / usługa nie jest kierowany(a) tylko na lokalny rynek, jak wspomniana usługa Kasi z Wąchocka.


@Bora Bora obserwuj co się słabo sprzedaje, będziesz wiedział w co nie inwestować. Ważną rzeczą jest również zrozumienie dlaczego domena sprzedała się za tyle czy tyle. Są tacy którzy potrafią sprzedać domenę kilka razy drożej w mniej niż rok jak i tacy którzy nie sprzedadzą domeny ani nawet za część kwoty którą zapłacili, gdyż emocje wzieły górę nad zdrowym rozsądkiem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
7 godzin temu, Domeniacz napisał:

Fakt jest taki, iż wiele domen jest przewartościowanych i to znacząco wpływa na sprzedaż.

 

Np. kiedyś puściłem coti.pl które następnie wisiało blisko przez 10 lat na AM za 9,900 zł. Po dziesięciu latach i minimum czterech utopionych stówkach w odnowienia, domena wygasła ponownie. Wynika to z faktu iż domena jest słaba i ma zerową wartość dla SEO. Zobaczymy jak teraz Przemkowi sie powiedzie ze sprzedażą ;)

 

Kolejna sprawa, to mało osób dostrzega zmiany jakie zachodzą w Google i jak wykorzystywane są domeny do celów SEO. Nie zmienia to faktu iż generyki wciąż dają przewagę w Google głównie za sprawą znacznej odporności na anchor text ratio.

 

Każdy biznes internetowy potrzebuje domeny, osobiście nie znam żadnej poważnej firmy która naiwnie ogranicza się tylko do FB. O ile FB może być dobry dla Kasi z Wąchocka co maluje pazurki gdyż koleżnaki na FB napędzą jej klientów - o tyle jakoś trudno sobie wyobrazić sklep działający tylko na FB czy też blog albo większą firmę bez strony www.

 

Ponadto zwykłym marnotrawstwem byłoby niewykorzystanie możliwości zgarnięcia mniejszego bądź większego ruchu z Google, szczególnie gdy towar / usługa nie jest kierowany(a) tylko na lokalny rynek, jak wspomniana usługa Kasi z Wąchocka.


@Bora Bora obserwuj co się słabo sprzedaje, będziesz wiedział w co nie inwestować. Ważną rzeczą jest również zrozumienie dlaczego domena sprzedała się za tyle czy tyle. Są tacy którzy potrafią sprzedać domenę kilka razy drożej w mniej niż rok jak i tacy którzy nie sprzedadzą domeny ani nawet za część kwoty którą zapłacili, gdyż emocje wzieły górę nad zdrowym rozsądkiem.

 

Kolejny znafca na forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lateralus 

Po raz kolejny atakujesz następną osobę na forum nie mając żadnego argumentu o czym pisało Ci już tutaj wiele osób. Chętnie posłucham takiego znawcy jak TY w odniesieniu do zaznaczonych przez Ciebie fragmentów.

 

Aby Ci ułatwić zadanie odniosę się raz jeszcze do cytowanej domeny. Domena bez linków z zerową ilością wyszukiwań w Google, bez ruchu - dlatego jak napisałem ma zerową wartość dla SEO - ale rozumiem iż Ty potrafisz udowodnić iż jednak jest inaczej. Tylko nie pomyl pojęć - bo wartość dla SEO nie jest tożsama z wartością samej domeny.

 

A co najbardziej mniej rozśmieszyło, jeśli podważasz FAKT iż biznes internetowy potrzebuje domeny, wskaż mi choć jedną z cytowanych zwykle przez Ciebie firm która nie ma swojej domeny i strony www i prowadzi działalność tylko na FB.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bora Bora 


Są osoby którym wyjątkowo w biznesie domenowym nie idzie od jakiegoś czasu i wylewają swoje żale na forum odstraszając potencjalną konkurencję zamiast dostosować się do zmian na rynku i oczekiwań klienta. Ma to się nijak do FAKTU iż ponad 100 tysięcy domen rocznie zmienia właściciela w/g raportów NASK. 

 

Ponadto jako Partner NASK widzę "troszkę" więcej niż przeciętny użytkownik ;)

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/11/2020 at 4:48 PM, Domeniacz said:

Ma to się nijak do FAKTU iż ponad 100 tysięcy domen rocznie zmienia właściciela w/g raportów NASK.

 

byłbym wdzięczny za podanie źródła, oraz kilka zdań cytatu lub fragment fotografii.

 

 

"Każdy biznes internetowy potrzebuje domeny, osobiście nie znam żadnej poważnej firmy która naiwnie ogranicza się tylko do FB."

przydałyby się jakieś konkretne liczby w odniesieniu do rynku polskiego.

Walka na przekonania nie zmieni rzeczywistości.

 

Odnośnie samego rynku domen, to pisząc w innym miejscu forum, masz rację, że czekanie na kupujących to za mało.

Aktwyne biznesy w obszarze domen, jak: Rejestrowanie, Przechwytywanie, itp, pozwalają na zwiększenie zysków.

 

Mimo, że domena/domeny nie są niezbędne firmie do działania, to mogą pomóc, no i nie każdy musi kupić domenę z rynku wtórnego.

Jan-kowalski-serwis-opon-monachium.de

tez jest domeną, która dziala i tak ludzie sobie radza.

 

Rynek wtorny jest obecnie tylko dobrym rozwiązaniem dla niektórych kupujących:

+ provider usług w internecie potrzebuje domeny, bo pod nią generuje subdomeny lub url dla klientów

+ na prowadzenie bloga/wizytówki wystarczy subdomena u kogoś (patrz wyżej)

+ do wyboru jest masa rozszerzeń, która ciągle się zwiększa (podaż się zwiększa a popyt zmniejsza)

+ wyszukiwarki internetowe jeszcze są przydatne ale kto wie jak długo i do kiedy będą jeszcze brały nazwy domeny pod uwagę

+ internet dojrzewa, coraz więcej jest providerów usług, którzy dostarczają usługi na swoich domenach, a coraz mniej chętnych do nabycia domeny pod swoją stronę www, ponieważ mają alternatywne kanały dostępu do klientów

+ Koszt utworzenia serwisu internetowego, jest wysoki, bo koszty programistów są wysokie, ewentualna zmiana w tej kwestii mogłaby przyszporzyć więcej klientów na domeny, bo by byłoby większe zapotrzebowanie na domeny pod oferty.

 

...

 

lista na pewno niekorzystnych czynników dla inwestorów domen jest większa, może ktoś doda cos od siebie, bo chyba listy sprzedaży się nie doczekamy.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Czyzis 

 

Nie pisałem o transferach a o zmianach abonentów, zarzucasz komuś iż jest niemądry a sam nie potrafisz znaleźć podstawowych danych w raportach NASK pisząc do tego bezsensowny komentarz z informacjami które wszyscy znają od lat. Oto fakty na które się powołałem:

 

https://dns.pl/sites/default/files/2019-05/NASK_Q1_2019_RAPORT.pdf Strona 9

"W pierwszym kwartale 2019 roku wykonanych zostało 33 067 zmian abonentów nazw domeny .pl."

 

https://dns.pl/sites/default/files/2019-08/NASK_Q2_2019_RAPORT.pdf Strona 9

"W drugim kwartale wykonano 23 664 zmiany abonentów nazw domeny .pl."

 

https://dns.pl/sites/default/files/2019-11/NASK_Q3_2019_RAPORT.pdf Strona 9:

"Od początku lipca do końca września 2019 roku wykonano 26 005 zmian abonentów nazw domeny .pl"

 

Natomiast odnośnie wcześniejszego Twojego komentarza - koszt utworzenia strony znacznie spadł przez ostatnie lata i stał się znacznie prościejszy za sprawą WP i wszelakich szablonów i wtyczek. Budowanie marki na kogoś subdomenie to bardzo ale bardzo kiepski pomysł. Kiedyś było znacznie więcej darmowych miejsc których już dzisiaj nie ma. A co jeśli ktoś miał linki do tych stron ? Nie ma, zaczynasz od zera i od ostatnich pozycji w Google. Dlatego właśnie budowanie marki a nawet i wizytówki na swojej domenie ma największy sens. Bo za kilka lat gdy subdomena zniknie, poprzedni klient już nie trafi na Twoją stronę

 

@Alexis

 

Każdy w pewnym momencie swojego życia zarabia 1 milion - tyle iż nic mu z niego nie zostaje, więc nie widzę w tym absolutnie nic nadzwyczajnego. Co innego zarobić miliard - gdyż aby tego dokonać dla przykładu musisz zarabiać 100 milionów rocznie i to przez 10 lat.

 

Jeśli zaokrąglimy ZUS do 1,500 zł, a ktoś przez całe życie prowadzi DG okaże się iż samego ZUS-u zapłacił 1 milion w wieku 70 lat i dostał jakiś ochłap nazwany dla zmylenia emeryturą. Dlaczego właśnie ZUS jest obowiązkowy.

 

Nawet osoba zarabiająca minimalną krajową już po 30 latach pracy zarobi swój pierwszy milion z czego opresyjny system skarbowy zabierze połowę i kolejne 23% jako VAT.

 

A wracając do domen ....

 

Należy pamiętać iż na ROI ma wpływ nie tylko sposób i miejsce sprzedaży ale przede wszystkim sama nazwa domeny i jej cena. Tak więc skopiowanie przez konkurencję samego sposobu sprzedaży niewiele da. Znajomość trendów na rynku oraz możliwości finansowych klienta ma znacznie większy wpływ na sprzedaż. Tym bardziej iż mówimy o szybkich sprzedażach w ramach 1 roku, gdzie ROI będzie największe ze względu na niski koszt domeny. Tak samo więc to co się nie sprzedało powoduje znacznie niższe straty które z kolei mają wpływ na ROI.

 

 

Edited by Domeniacz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Domeniacz said:

Nie pisałem o transferach a o zmianach abonentów, zarzucasz komuś iż jest niemądry a sam nie potrafisz znaleźć podstawowych danych w raportach NASK pisząc do tego bezsensowny komentarz z informacjami które wszyscy znają od lat. Oto fakty na które się powołałem:

 

https://dns.pl/sites/default/files/2019-05/NASK_Q1_2019_RAPORT.pdf Strona 9

"W pierwszym kwartale 2019 roku wykonanych zostało 33 067 zmian abonentów nazw domeny .pl."

 

https://dns.pl/sites/default/files/2019-08/NASK_Q2_2019_RAPORT.pdf Strona 9

"W drugim kwartale wykonano 23 664 zmiany abonentów nazw domeny .pl."

 

https://dns.pl/sites/default/files/2019-11/NASK_Q3_2019_RAPORT.pdf Strona 9:

"Od początku lipca do końca września 2019 roku wykonano 26 005 zmian abonentów nazw domeny .pl"

 

https://www.dns.pl/cykl_zycia_domeny_pl

 

TAKIE STANY DOMENY ODROZNIA NASK

Rejestracja dozwolona dozwolona niedozwolona niedozwolona niedozwolona
Odnowienie niedozwolona niedozwolona dozwolona dozwolona niedozwolona
Transfer do innego rejestratora niedozwolona niedozwolona dozwolona dozwolona niedozwolona
Zmiana delegacji niedozwolona niedozwolona dozwolona niedozwolona niedozwolona
Zmiana abonenta niedozwolona niedozwolona dozwolona niedozwolona niedozwolona
Rezygnacja

niedozwolona

 

 

 

Aby sie upewnic warto zapytac osobe, ktora przygotowuje te dane do raportu. 

Fakty sa takie, ze zmiana abonenta to moze byc nawet zmiana jednego znaku w danych abonenta, a co jesli te zmiany sa wprowadzane co jakis czas przez samego rejestratora? Poprzez np usluge ukrycia danych abonenta? Oraz na wiele innych sposobow? Poprosze o poprawienie jesli jest inaczej, ale tak to wyglada i nie sadze by NASK chcial tak precyzyjnie podawac fakty, bo moga nie byc tak atrakcyjne jak piekny falsz. 

 

Wspolczuje Tobie naiwnosci, niewiele sie zmienia na rynku domen, dlatego nic oprocz oczywistosci nie dodam, ale Twoja sklonnosc do skrajnego optymizmu nie zmieni rzeczywistosci. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Czyzis 

 

Nie rozumiem dlaczego na siłę chcesz przeforsować swoje zdanie wklejając do tego tabelę która ma się nijak do tego o czym rozmawiamy. Tak czy owak po raz kolejny jesteś w błędzie. Spieszę Ci wytłumaczyć dlaczego:

 

Kazdy abonent ma swój numer identyfikacyjny a zmiana nawet całego adresu nie ma wpływu na ilość abonentów a tym bardziej jednej litery. Ponadto do utworzenia nowego/zmiany abonenta używa się innych komend niż do edycji. 

 

Natomiast Przemek @pb mógłby podać tutaj realne dane odnośnie zapewne małego % użytkowników którzy dokonują wirtualnej zmiany abonenta bez rzeczywistej zmiany właściciela domeny.

 

Tak więc @Czyzis nie posądzaj o naiwność innych jeśli sam nie masz wystarczającej wiedzy w danym temacie, zamiast tego zapytaj a rozmowa będzie o wiele ciekawsza i na wyższym poziomie.

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Domeniacz said:

@Czyzis 

 

Nie rozumiem dlaczego na siłę chcesz przeforsować swoje zdanie wklejając do tego tabelę która ma się nijak do tego o czym rozmawiamy. Tak czy owak po raz kolejny jesteś w błędzie. Spieszę Ci wytłumaczyć dlaczego:

 

Kazdy abonent ma swój numer identyfikacyjny a zmiana nawet całego adresu nie ma wpływu na ilość abonentów a tym bardziej jednej litery. Ponadto do utworzenia nowego/zmiany abonenta używa się innych komend niż do edycji. 

 

Natomiast Przemek @pb mógłby podać tutaj realne dane odnośnie zapewne małego % użytkowników którzy dokonują wirtualnej zmiany abonenta bez rzeczywistej zmiany właściciela domeny.

 

 

 

Nierozumiesz tez realiów kultury postkomunistycznej, gdzie zamiast slepo wierzyc trzeba po prostu sprawdzic. 

Na pewno technicznie wiele rzeczy da sie zweryfikowac ale te NASK-owe broszurki niebwyjasniaja detali, trzeba by je prownac z konkretnymi danymi. 

 

Warto tez sprawdzic czy zmiana abonenta to sprzedaz. 

Jak widzisz to nie takie oczywiste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Czyzis zrozum proszę, w każdy biznes wpisane jest ryzyko, czym ryzyko jest większe tym zwykle możesz zarobić większe pieniądze (ale również stracić) szczególnie w przypadku gdy jesteś pierwszym który podjął to ryzyko. Tak było np. z BC którego nikt nie znał. Ci co weszli w to pierwsi zarobili naprawdę ogromne pieniądze. Natomiast dzisiaj jest większa szansa iż je stracisz niż zarobisz a szczególnie naiwnym myśleniem jest iż będą to miliony takie jak zyskali Ci co zainwestowali w to pierwsi.

 

Tak więc nie oczekuj konkretnych liczb i pewności, bo gdy jest pewność i konkretne liczby jest ogromna konkurencja, albowiem jest wiele ludzi którzy mają większy bądź mniejszy kapitał i nie mają zupełnie żadnego pomysłu co z nim zrobić. Ci ludzie chętnie inwestują swoje pieniądze w coś pewnego przy minimalnym ROI.

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Domeniacz said:

@Czyzis zrozum proszę, w każdy biznes wpisane jest ryzyko, czym ryzyko jest większe tym zwykle możesz zarobić większe pieniądze (ale również stracić) szczególnie w przypadku gdy jesteś pierwszym który podjął to ryzyko. Tak było np. z BC którego nikt nie znał. Ci co weszli w to pierwsi zarobili naprawdę ogromne pieniądze. Natomiast dzisiaj jest większa szansa iż je stracisz niż zarobisz a szczególnie naiwnym myśleniem jest iż będą to miliony takie jak zyskali Ci co zainwestowali w to pierwsi.

 

Tak więc nie oczekuj konkretnych liczb i pewności, bo gdy jest pewność i konkretne liczby jest ogromna konkurencja, albowiem jest wiele ludzi którzy mają większy bądź mniejszy kapitał i nie mają zupełnie żadnego pomysłu co z nim zrobić. Ci ludzie chętnie inwestują swoje pieniądze w coś pewnego przy minimalnym ROI.

 

 

 

Więc nie masz nic do dodania, szkoda, bo napisałeś na forum w kilku miesjcach, że w roku 2019 zostało sprzedanych 100 000 domen na rynku polskim, a to jest kłamstwo.

NASK nie kłamie, że to były sprzedaże, tylko zmiany abonenta, które to mogą mieć miejsce w różnych sytuacjach, takich jak:

1. Domena wygasa, abonent jej nie przedłuża, zostaje przechwycona i ktoś ją kupuje za 40PLN, a to nie sprzedaż na aukcji tylko przechwycenie za koszt przedłużenia i takie kwoty nie interesują domenowych inwestorów

2. Domena jest przenoszona do innego rejestratora a tam widnieją inne dane abonenta, ale to ta sama osoba/firma

3. Abonent ma kilka domen u kilku rejestratorów, ale jest tą samą osobą, jedynie dane abonenta są w kilku róznych miejscach, zaryzykowałbym stwierdzenie, że taka sytuacja przez nask nie jest sprawdzana, bo musieli by przetwarzać dane, a przy tym liczby w raporcie byłyby mniejsze.

 

 

Realnie sprzedaż jaka interesuje inwestorów domen, kwoty powyżej kilkuset złotych, a nie tylko zmiana abonenta czy przechwycenie to może być 1% z tej liczby, czyli rocznie 1 000 i tutaj można zacząć rozmowy.

 

Wyszedłeś z założenia, że każdy jak Ty marzy o przechwytywaniu i chce zarabiać kilkadziesiąc złotych na stransakcji.

 

Nie liczysz się z prawdą, a ona w Twoim zafałszowanym świecie aż krzyczy.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Czyzis Jak już napisałem Ci grzecznie wcześniej, nie potrafisz czytać raportu ze zrozumieniem tylko widzisz to co chcesz widzieć myląc do tego kompletnie pojęcia.

 

Po pierwsze, nawet nie zauważyłeś iż brakuje 3 miesięcy z 2019 roku, ale po tym co napisałeś wcześniej szczególnie mnie to nie zdziwiło, po prostu spojrzenie kompletnego amatora na niezrozumiałe dla niego liczby.


Po drugie, przechwycona domena nie zalicza się do zmiany abonenta albowiem jest to nowa rejestracja, których w samym 3 kwartale dokonano 170 tysięcy.

 

Po trzecie jest wiele więcej danych których można wyciągnąć z podanych przez NASK liczb będąc rejestratorem i mając dostęp do innych danych, np. odnośnie ilości domen które wpadły z opcji ale absolutnie nie mam żadnego w tym interesu by się nimi z Tobą dzielić, tym bardziej iż wiesz absolutnie wszystko ale kompletnie nic nie rozumiesz co już  wcześniejszymi wypowiedziami udowodniłeś.

 

Po czwarte możesz wejść sobie np. na AM i policzyć ile domen sprzedano na samym AM zamiast pisać kompletne bzdury o 1000 sprzedanych domenach w ciągu roku. Do tego jest jeszcze Premium.pl i wiele innych miejsc gdzie domeny są sprzedawane. 

 

Dlatego uważam iż dalsza rozmowa z Tobą jest absolutnie pozbawiona jakiegokolwiek sensu jako czysta strata czasu. Albowiem trudno rozmawiać z kimś kto ma klapki na oczach i stara się przeforsować swoje dyrdymały.

 

Miłego dnia życzę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 stycznia na am sprzedano :

3 domeny przez negocjacje

1 przez kt

6 na aukcjach 

 

to a propos sprawdzania na am ilosci sprzedanych domen

Edited by panh
literowka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Domeniacz i @panh

biorąc tylko pod uwagę am:

6837 sprzedaży przez  3miesiące x 4 = ponad 27 000
z tego tylko kilkanaście procent to sprzedaże z aukcji LM czy negocjacji, ewentualnie kup teraz.
czyli masz ok 3000 sprzedaży poza zakupem z przechwycenia.
Z tego musisz jeszcze wyselekcjonować te domeny, które zarobiły (ROI), a tych jest mniej niż połowa, wystarczy sie przyjrzeć cenom, lub mieć w nich udział,
gdzie kupuje się od kogoś domeny kilkuletnie w cenie przedłużeń.
 
Prawda nas wyzwoli.
 

 

 

https://www.aftermarket.pl/Market/LastSold/?_count=1000&_start=0

Edited by Czyzis
url am

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Domeniacz said:

Po czwarte możesz wejść sobie np. na AM i policzyć ile domen sprzedano na samym AM zamiast pisać kompletne bzdury o 1000 sprzedanych domenach w ciągu roku. Do tego jest jeszcze Premium.pl i wiele innych miejsc gdzie domeny są sprzedawane. 

 

odpowiadałem na ten argument ..

bardzo łatwo policzyć ile "tysięcy" domen sprzedaje się oficjalnie przez am..

z tego co obserwuję jeśli sprzeda sie w dzień 10 przez KT to swięto..

druga kwestia to ceny tego co się sprzeda..

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abstrahując od "złotej gorączki na domenach" jednego z forumowiczów, warto zastanowić się co realnie ma wpływ na taką kondycje rynku oraz w jaki sposób można coś w tej materii zmienić.

 

Jest rok 2020, jesteśmy w Polsce.

 

Fakty są takie, że jak ma się dobrze skrojone rozwiązanie do przechwytywania, to można mieć z tego profity, mimo, że są niskie kwoty, bo przecież jest możliwości założenia opcji na domenę.

 

Czy ktoś zorientowany może podać konkretne serwisy oprócz Aftermarket i Premium, które mają dochód z przechwytywania?

Bo było już kilka które nie działają.

 

Jakie do tej pory są inne kanały sprzedaży na rynku wtórnym domen?

 

W jakich firmach sprzedających domeny .pl są zaimplementowane API do współpracy z parkingami i pośrednikami w sprzedaży w celu zwiększenia sprzedaży

poprzez pokazywanie ofert z rynku wtórnego jak ma to miejsce np. na godaddy?

 

czy home.pl nadal współpracuje z premium.pl w tej materii?

 

Być może rynek jest za mały i stąd brak zainteresowania na takie rozwiązania, albo inne kwestie formalne mają tutaj znaczenie, dlatego tym bardziej warto roztrząsać te kwestie, by dotrzeć do nagiej prawdy i znaleźć kierunek warty uwagi dla szerszego grona inwestorów.

 

 

Edited by Czyzis

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Domeniacz napisał:

@Czyzis 

Po drugie, przechwycona domena nie zalicza się do zmiany abonenta albowiem jest to nowa rejestracja, których w samym 3 kwartale dokonano 170 tysięcy.

 

Przechwycone domeny jak najbardziej liczą się w statystykach NASK jako zmiana abonenta, ponieważ taka domena jest najpierw rejestrowana na dane serwisu, a dopiero po opłaceniu i transferze jest cedowana na użytkownika, który zlecił przechwycenie / wygrał licytację.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to zmienia ile było transakcji i ile kto zarobił? Jak ktoś ma świetne domeny, to go nie rusza żadne takie gadanie. Jak ktoś ma domeny beznadziejne, to żadna hossa mu nie pomoże, ani bessa nie zaszkodzi.

 

Nie jest żadną tajemnicą, że rynek sprzedaży domen mocno się skurczył, bo i sucha domena dzisiaj już mało kogo interesuje. Większość sprzedających kompletnie nie potrafi wczuć się w rolę kupującego, stąd też tak nikła ilość sprzedaży. Podam życiowy przykład. Parę miesięcy temu klientowi stawialiśmy stronę wizytówkę dla pubu, więc od razu podrzuciłem pomysł kupna domeny z nazwą tego lokalu, bo była taka oferta na AM. Domena była bardzo słabym słowem słownikowym, więc szanse na sukces były spore. Oferta sprzedawcy - 3000zł i to jeszcze netto. Mówię więc do klienta - albo kupimy domenę za 3000zł, albo damy domenę "pub+nazwa" lub "nazwa+miasto" za 12zł. Chyba nie muszę mówić co wybrał klient?

 

Dopóki sprzedawcy nie dostosują się do klientów, dopóty rynek będzie się kurczył. Jak ktoś ma dzisiaj domenę na sprzedaż (nawet średniej jakości), to powinien pomyśleć o tym jak zaoferować tę domenę np. w pakiecie z postawioną stroną, a nie czekać na księcia na białym koniu, który zapłaci jakieś absurdalne pieniądze.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Rerek napisał:

Oferta sprzedawcy - 3000zł i to jeszcze netto. Mówię więc do klienta - albo kupimy domenę za 3000zł, albo damy domenę "pub+nazwa" lub "nazwa+miasto" za 12zł. Chyba nie muszę mówić co wybrał klient?

 

Słusznie, nie trzeba się wstydzić zaczynania pod słabą, podrzędną domeną. Jak trochę zarobi, to wróci po normalną wersję i wszyscy będą zadowoleni.

 

 

Edited by pb
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

On nie musi niczego zarabiać, bo to nie jest tak, że nie kupił tej domeny bo brakowało mu pieniędzy. Po prostu uznał, że jest to bezsensowny wydatek, skoro domena pełniąca identyczną funkcję jest do zgarnięcia za 12zł. I ja powiem nawet więcej - ja się z nim zgadzam, bo ruch na stronie i tak będzie symboliczny, a i w Google pewnie łatwiej mu będzie trafić do klientów, którzy zazwyczaj piszą nazwę miasta.

 

Oczywiście nie każdy może sobie na taki komfort wyboru domeny pozwolić, więc proszę nie wyciągać bzdurnych wniosków, że każda sprzedawana domena jest bez sensu ;) Celem mojego postu było raczej zwrócenie uwagi na to, że w tym biznesie obydwie strony często się nie rozumieją i nie znają swoich potrzeb. I to się już raczej nie zmieni, stąd ta mizeria jeśli chodzi o liczbę sprzedaży domen na AM.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Rerek napisał:

On nie musi niczego zarabiać, bo to nie jest tak, że nie kupił tej domeny bo brakowało mu pieniędzy. Po prostu uznał, że jest to bezsensowny wydatek, skoro domena pełniąca identyczną funkcję jest do zgarnięcia za 12zł. I ja powiem nawet więcej - ja się z nim zgadzam, bo ruch na stronie i tak będzie symboliczny, a i w Google pewnie łatwiej mu będzie trafić do klientów, którzy zazwyczaj piszą nazwę miasta.

 

A nie no, skoro tak, to jasne, może ktoś rozsądniejszy skorzysta. ;-)

 

PS. Po co rejestrować za 12, jak w premium.pl jest po 10? :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • ginekolozka.pl   jak w temacie cena 199 netto. oferta ograniczona czasowo (do końca miesiąca)
    • Jasne, z drugiej strony ciekawe jak byłby wyliczany ten abonament "na zawsze". AM to rozwiązało w ten sposób, że kupujący opłaca przedłużenie. Równie dobrze, a może i nawet lepiej można by zrobić tak, że wypłacana kwota czynszu jest raz w roku pomniejszana o koszt odnowienia.   Co masz na myśli pisząc, że można przedłużyć na kolejny okres? Jednostronnie przez klienta na wcześniejszych zasadach? Chodzi o to, żeby klient miał pewność, że cena się nie zmieni (co najwyżej o inflację), a jednocześnie będzie mógł dzierżawić domenę tak długo, jak będzie chciał.
    • bw*pl   Domena zarejestrowana w 2000 roku, opcję mam od 2013 (odnawiana).   Rzadko mi się opcje realizują, tym bardziej cieszy :-)   DD
    • kredytchwilowka.pl   kredytchwilowka.pl   Aukcja bez ceny minimalnej!   CZAS ZAKOŃCZENIA: 5.03.2020r.   https://www.aftermarket.pl/aukcja/2487158/?_track=5b8ad93808b924d668d29f293f535b72
    • W AM można ustawić dzierżawę na czas nieokreślony. Do tego jest jeszcze kilka szczegółowych opcji, ale kwoty nie da się waloryzować. Trzeba wypowiedzieć i zrobić od nowa.
    • Może być tak, że zmiana abonenta jest w tym okresie zablokowana. Tak jest przy domenach globalnych gdy są zablokowana po niepotwierdzeniu maila. No i przy domenach .pl w statusie clientHold też.
    • Nie ma takiej możliwości, ponieważ NASK nie umożliwia opłacenia domeny "na zawsze". Natomiast dzierżawę można jeszcze przed zakończeniem przedłużyć na kolejny okres.
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      18534
    • Most Online
      20372

    Newest Member
    Michal87
    Joined
×