dzuda 0 Report post Posted May 30, 2006 Witam. Mam taki problem. Zaparkowałem na Sedo domenę snookerstars.com. Po kilkunastu dniach znalazł się kupiec, którego cena mnie satysfakcjonowała. Wszystko szło zgodnie z regulaminem Sedo. Osoba ta wpłaciła do nic pieniądze. Ja robiłem, to co mi kazali w mailach i było ok. Jednak wszystko stanęło na takich oto wiadmościach: 05/03/06 The domain is now unlocked.05/03/06 The buyer has started transfer request. Please confirm the next transfer request from Expedient Transfer, or contact us to verify the request to be confirmed. Oczywiście napisałem do nich maila, że potwierdzam chęć transferu. I od tego momentu cisza. Nie mam żadnego maila od Sedo, ani nic się nie dzieje. Czy ja muszę jeszcze coś zrobić? Czy teraz czekam tylko na przetransferowanie domeny do kupca? Jeśli ktoś sprzedawał, to wie czy pozostaje mi obecnie tylko czekać, czy mam wykonać jeszcze jakiś ruch? Z góry dziękuję za pomoc. Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted May 31, 2006 Musisz potwierdzic u rejestratora transfer domeny. Najprawdopodoniej przyszedl Ci jakis link czy sie zgadzasz na transfer w ktory powinienes kliknac. Share this post Link to post Share on other sites
dzuda 0 Report post Posted May 31, 2006 Właśnie nic mi nie przyszło. Ostatnia wiadomość od Sedo jaką dostałem, to ta co pisze w moim poprzednim poście. Wysłałem więc maila do Sedo, ale jakoś mi nie odpisali. Domena jest zarejestrowana w nazwa.pl. Chyba jeszcze napiszę raz do Sedo, ale narazie nie wiem czemu nie odpisują :/ Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted May 31, 2006 Moze sprobuj napisac do nazwa.pl? Share this post Link to post Share on other sites
dzuda 0 Report post Posted May 31, 2006 Tylko co się ich zapytać? Czy dostali informację o tym, że domena ma być transferowana? Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted May 31, 2006 W ogole to pinformowales ich i transferze? W przypadku polskich rejestratorow istnieje jeszzcze socjalizm i nie dawala pelnych praw do domeny (nawet globalnych typu .com). Jezeli jeszcze tego nie zrobiles to radzilbym do nich napisac w tej sprawie. Przedstaw dokladnie sytuacje, ze sprzedales domene itd. Share this post Link to post Share on other sites
Renes18 0 Report post Posted June 1, 2006 W ogole to pinformowales ich i transferze? W przypadku polskich rejestratorow istnieje jeszzcze socjalizm i nie dawala pelnych praw do domeny (nawet globalnych typu .com). Jezeli jeszcze tego nie zrobiles to radzilbym do nich napisac w tej sprawie. Przedstaw dokladnie sytuacje, ze sprzedales domene itd. Tomek ma racje, Przedstaw im dokładną systułacje. :wink: Share this post Link to post Share on other sites
dzuda 0 Report post Posted June 1, 2006 No to napisałem taką wiadomość do nazwa.pl: Mam u państwa zarejestrowną domenę snookerstars.com. Jako, że jestem w trakcie sprzedaży jej za pomocą serwisu Sedo, chciałbym się dowiedzieć czy dostali państwo jakąkolwiek informację na temat transferu tej domeny do innego rejestratora. Napisałem tak, bo dostałem informację od Sedo, że to oni zajmują się procesem transferu. Poza tym dostałem też nformacje, jak pisałem wcześniej, że domena jest już odblokowana. A oto co dostałem od nazwa.pl. Szczerze mówiąc, to na podstawie tego maila chyba zrezygnuję z polskich rejestratorów, bo tylko są problemy. Witamnie otrzymaliśmy zaproszenia do transferu tej domeny jednak transfer domeny snookerstars.com na chwilę obecną nie jest możliwy, ponieważ domena została zarejestrowana w Promocji Ścinamy Ceny. Zgodnie z zapisami regulaminu: "Klient przed przeniesieniem domeny (transfer), zarejestrowanej w ramach promocji, do innego usługodawcy przed upływem pierwszego rocznego abonamentu, zobowiązuje się do przedłużenia domeny w NetArt na kolejny rok". Proszę zgłosić przedłużenie domeny poprzez Panel Klienta i przelać wskazaną kwotę na konto NetArt. W przypadku rejestracji domen globalnych: .com, .net, .org, .info, .biz zastosowanie mają postanowienia ICANN Uniform Domain-Name Dispute-Resolution Policy dostępne pod adresem http://www.icann.org/udrp/udrp.htm, regulujące m.in. zasady rejestracji wyżej wymienionych domen. Zgodnie z nimi domena globalna po przedłużeniu jak i rejestracji, przez 60 dni ma status Registar Lock, który uniemożliwia transfer. Piszą, że domena jest Registar Lock, a ja dostałem od Sedo info, że "The domain is now unlocked." Coś tu jest chyba namieszane :roll: Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted June 1, 2006 Domain Name: SNOOKERSTARS.COM Registrar: ONLINENIC, INC. Whois Server: whois.OnlineNIC.com Referral URL: http://www.OnlineNIC.com Name Server: NS2.SEDOPARKING.COM Name Server: NS1.SEDOPARKING.COM Status: REGISTRAR-LOCK Domena jest zablokowana. Sprobuj sie jakos dogadac z nazwa.pl ale watpie czy ulegna na odblokowanie domeny. Sam mam z nimi same problemy, jut stracilem w taki sposob kilka klientow, podobnie jak zapewne i ty stracisz. Niestety, taki jest stosunek do tego typu spraw u polskich rejestratorow - tragedia. Share this post Link to post Share on other sites
Robin 0 Report post Posted June 1, 2006 Jeżeli zrobiłeś to co piszą na stronie nazwa.pl o cesji domeny, poniżej wklejam ten tekst, to powinno być wszystko OK. Ja nigdy nie sprzedawałem przez Sedo także nie wiem jak to dokładnie działa. Jednak w najbliższym czasie chce dać opcje "Promote domains" i zapolować na klientów, także jestem zainteresowany tym tematem, bo mam domeny zarejestrowane na nazwa.pl "Jak dokonać cesji domeny (zmiany Abonenta) ? Po zalogowaniu do Panelu Klienta, w zakładce 'Twoje Domeny' należy wybrać żądaną domenę, a następnie, w szegółach domeny kliknąć w opcję 'cesja domeny (zmiana Abonenta)' znajdującą się na dole strony. Następnie należy wprowadzić dane nowego Abonenta domeny w formularzu (lub wybrać już zdefiniowanego wcześniej Abonenta), a następnie zatwierdzić zmiany. Zostanie wygenerowany wniosek o zmianę abonenta domeny, który należy wydrukować i podpisać. Do wydrukowanego wniosku należy dołączyć: Dla Abonenta będącego osobą fizyczną - ksero dowodu osobistego, z widoczną stroną zawierającą nazwisko, pesel, serię i numer dokumentu oraz adres zameldowania. Dla Abonenta posiadającego status prawny "firma" - wyciąg z KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, oraz zaświadczenie o NIP i REGON. Dokumenty powinny zawierać klauzulę: "potwierdzam zgodność z orginałem", "dokument aktualny na dzień XX.XX.XXXX" oraz podpis osoby reprezentującej. Wypełniony i podpisany przez nowego oraz dotychczasowego Abonenta wniosek wraz ze wskazanymi dokumentami prosimy przesłać pocztą na adres Biura Handlowego NetArt. Potwierdzenie pomyślnego wykonania cesji domeny zostanie przesłane pocztą elektroniczną na adres email Klienta podany jako kontaktowy w Panelu Klienta." Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted June 1, 2006 Moze wyjasnie kilka spraw. W przypadku sprzedazy domen na sedo nie ma przesylania zadnych papierow! Jezeli sprzedajemy domene .pl to polega to na: 1. Kupujacy wplaca pieniadze za domene 2. Jezeli pieniadze sa na koncie Sedo zostajesz proszony o kod auth-info do transferu domeny 3. Kod jest wysylany kupujacemu 4. Jezeli kupujacy przetransferuje domene zostaja Ci wyplacone pieniadze. Podobnie jest w przypadku domen globalnych, tylko ze obowiazuja inne zasady transferu. Jezeli macie jakies pytania to piszcie. Share this post Link to post Share on other sites
Robin 0 Report post Posted June 1, 2006 A czy trzeba dokonywać zmian danych abonenta w "panelu klienta" - 'cesja domeny (zmiana Abonenta)' ? w przypadku sprzedaży przez sedo Jeszcze jedno pytanie czy w takim razie nie bedzie lepiej zrezygnować z polskich rejestratorów i przetransferować domeny do jakiegoś "dużego" rejestratora np. godaddy.com ? Może tam bedzie bardziej normalnie :roll: Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted June 1, 2006 Nie trzeba dokonywac zmiany abonenta. W przypadku domen globalnych to lepiej rejestrowac np. w godaddy.com. Zalety - brak podatkow, fachowa obsluga, niskie ceny. Share this post Link to post Share on other sites
dzuda 0 Report post Posted June 1, 2006 Jak to tak się będzie dlaej rozwijać, a w zasadzie stać w miejscu, to wtedy chyba przetransferuję domenę np. właśnie do godaddy.com. Zablokowana jest jeszcze przez kilkanaście dni, bo zarejestrowałem ją 18.04.2006. A najdziwniejsze jest to, że napisałem w ciągu ostatniego tygodnia do Sedo w tej sprawie kilka maili i nie dostałem odpowiedzi. A zawsze ich BOA działało szybko i w ciągu 24h zawsze miałem odpowiedź. Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted June 2, 2006 Jak przetransferujesz domene do godaddy to zostanie ona przedluzona o kolejny rok. Jednak jest pewien problem. Przeczytaj info dotyczace transferu tych domen: * Data wygaśnięcia domeny (expire) - transfer musi być rozpoczęty co najmniej 10 dni przed wygaśnięciem domeny a więc opłata za transfer musi się znaleźć na naszym koncie przed tym terminem. Nie ma możliwości transferu domen wygasłych! * Transferu możesz dokonać nie wcześniej niż po 60 dniach od daty rejestracji domeny lub jej poprzedniego transferu. * Adresy kontaktowe e-mail właściciela (owner) i administratora (admin) - musisz posiadać dostęp do tych adresów, gdyż na nie będzie wysłany e-mail autoryzacyjny, w którym potwierdzisz swoje prawo do domeny. * W przypadku domen ORG, BIZ, INFO do transferu wymagany jest kod AuthID (zwany też EPP Code), który należy uzyskać od poprzedniego rejestratora. Jeśli nie posiadasz tego kodu, pomożemy Ci go zdobyć. Jezeli przetransferujesz domene do godaddy bedziesz musial odczekac kolejne 60 dni aby ja przetransferowac ponownie. Ogolnie rzecz biorac to zawinila socjalistyczna nazwa.pl (jak zawsze?). Chociaz nic nie przebije braku fachowosci az.pl. PS. Sedo dlugo odpisuje w przypadku gdy wyslesz do nich emaila poprzez formularz kontaktowy. Jezeli sprzedales domene to pisz w tej sprawie na email ktory zostal ci przydzielony (email konkretnego pracownika). Powodzenia w sprzedazy. Share this post Link to post Share on other sites
dzuda 0 Report post Posted June 3, 2006 Ja właśnie pisałem na email faceta, który się zajmuje tą transakcją. Zawsze mi w miarę szybko odpisywał, a teraz cisza. Jakby się zapadł pod ziemię. Spróbowałem też przez formularz kontaktowy Sedo, ale też nic nie odpisali. Chyba będę czekał i zobaczę jak to się rozwinie. Może się w końcu sami do mnie odezwą. Dziękuję, że życzysz mi powodzenia, bo z pewnością się przyda Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted June 3, 2006 Nie zapominaj ze jest weekend. W weekend Sedo nie pracuje. Share this post Link to post Share on other sites
Robin 0 Report post Posted June 5, 2006 Napisałem maila do nazwa.pl o treści: "Witam, Mam okazje sprzedać jedną ze swoich domen .eu przez serwis sedo.com. Interesuje mnie procedura sprzedaży domeny eu. Jak wyglada procedura sprzdaży domeny przez sedo.com jeżeli chodzi o netArt. ? Czy Wasza firma dokonywala już transferu domeny eu sprzedanej przez serwis sedo ?" Odpisali mi maila o treści, której szczerze mówiąc wogóle sie nie spodziewałem mianowicie cytat: "Nasza firma nigdy nie dokonywała transferu domen sprzedanych przez serwis sedo.com" To mnie utwierdziło w przekonaniu, że nie ma co marnować czasu i trzeba uciekać do zagranicznych serwisów ... Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted June 5, 2006 Niestety, czasami ich profesjonalizm jest na kiepskim poziomie. Share this post Link to post Share on other sites