Jump to content
Dropped.pl

AfterMarket.pl - uwagi i sugestie

Recommended Posts

Tak sobie przeglądam giełdę i widzę, że dużo domen ma ruch ma poziomie 55-56 wejść. Wśród swoich widzę też, że domena trzymana na dns-ach dropped w ciągu miesiąca wypracowuje sobie ruch na mniej więcej tym poziomie, mimo ze na parkingu tak nie było.

 

Dziwne są też źródła ruchu o czym już kiedyś pisałem.

Odwiedziny strony w ciągu ostatnich 30 dni: 51

Źródła ruchu:

100.0 Wejścia bezpośrednie

94.4 FR France

5.6 PL Polska

W związku z tym mam pytanie. Czy wiarygodne są dane na temat ruchu na domenach? Czy są to może jakieś roboty z Paryża?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Też chciałbym wiedzieć, o co chodzi z tym ruchem "France" ?

 

Domena, na której "reklamował się" ostatnio znajomy w wyborach, miało jakieś 400 wejść w 2 tygodnie ( miejscowość liczy 1500 ) ;)

Oczywiście 70 % ruchu - France . Jak to możliwe ?

 

edit: zapomniałem : 100 % ruchu - wejścia bezpośrednie

Edited by polmajk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli domena jest zgrupowana na liście domen na sprzedaż to nie da się wystawić jej w takiej samej grupie na aukcję. Trzeba rozgrupować domeny i dopiero pojawia się możliwość wystawienia domen w grupie na aukcję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jest drobny błąd jest w ukrywaniu informacji o "ostatnio sprzedanych" pakietach na giełdzie. ;)

 

xxxxxxxxxxxx.pl/xn--porostwosw-obb95g.pl/ 1000.00 PLN 2010-12-13

 

Nie trzeba nawet mocno się wysilić, żeby się domyślić, o jaką domenę / domeny chodzi tu. :)

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie odnośnie tego:

 

"Niektóre nazwy domen zostały ukryte na prośbę sprzedających."

 

Chodzi o sprzedających czy o kupujących? Nie pamiętam żebym "prosił" i nie widzę takich ustawień, a po sprzedaniu moje domeny są "zaiksowane" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że zmieniła się funkcjonalność katalogów Domen. Nie mogę nigdzie znaleźć linku: "Dodaj wiele domen"

To było dobre rozwiązanie, tym bardziej, że w rozwijalnej liście widzę tylko te które nam oznaczone na sprzedaż. Wcześniej mogłem dodać również te które były na aukcjach, mogłem szybko grupować wybrane aukcje, nawet FM.

Czy to przejściowe rozwiązanie, błąd, czy może celowe ograniczenie Katalogów Domen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dlp.

 

Skorzystaj z "Moja lista domen" .

Wybierz domeny przeznaczone do przeniesienia do nowego katalogu i na dole skorzystaj z masowej akcji "Przenieś do folderu".

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Przenieś do folderu".

dzięki za odpowiedź ale chodzi mi o coś zupełnie innego: https://www.aftermarket.pl/catalogs.php

 

Katalogi domen nie Foldery, taki jak np. ten: https://www.aftermarket.pl/katalog/732

Jeszcze kilka dni temu oprócz dodawania domen po jednej był link dodaj wiele domen. Otwierało się okno w które wklejałem z pliku tekstowego listę wybranych aukcji i jednym ruchem miałem je w KATALOGU, nie folderze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj przepraszam, że nie zrozumiałem. Podkreśliłeś _katalogi domen_.

 

 

Ostatnim czasem zostało to zastąpione polem multiselect (takim jak w transferach). Jest ono wygodniejsze niż textarea, w którym musimy wpisać nazwy domen.

W polu multiselect można wyszukać i wybrać domeny.

 

Funkcjonalność dodawania w textarea pozostała, dlatego przywróciłem link do niej. Faktycznie znacznie łatwiej z pliku tekstowego przepisać domeny do textarea. Pomyślę i postaramy się przerobić ten widget tak, aby dało się wpisywać domeny ręcznie.

 

Pozdrawiam!

Edited by Pine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w dziale "Serwisy internetowe"

powinienem spodziewać się serwisów internetowych na sprzedaż wraz z domenami, czy to tylko taka "zmyłka" w nazwie?

 

Dzisiaj wszedłem w ten dział i albo mam pecha, albo zdecydowana większość z tych domen po prostu przekierowuje na AM, oczywiście nie chodzi mi o dział "po serwisach", ale o "serwisy".

https://www.aftermarket.pl/marketsearch.php?cat=99.05.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy w dziale "Serwisy internetowe"

powinienem spodziewać się serwisów internetowych na sprzedaż wraz z domenami, czy to tylko taka "zmyłka" w nazwie?

 

Dzisiaj wszedłem w ten dział i albo mam pecha, albo zdecydowana większość z tych domen po prostu przekierowuje na AM, oczywiście nie chodzi mi o dział "po serwisach", ale o "serwisy".

https://www.aftermarket.pl/marketsearch.php?cat=99.05.

 

To jak to jest, przeglądając ten dział mam spodziewać się serwisów, czy ... jakiegoś rodzaju domen?

Jeśli to pierwsze, to może dałoby się jakoś zgłaszać nieaktualne oferty (domeny bez serwisów) do administracji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile czasu trzeba na to aby przekierowanie (bezpośrednie) domeny zadziałało? Tyle samo co dns? Idzie zwariować. Nie zmuszajcie klientów do tego aby zarządzając swoimi domenami z panelu musieli je - jedna po drugiej - sprawdzać: przekierowanie - Działa, - Nie działa, itd.

Wczoraj zmieniłem przekierowanie - do dzisiaj nie działa.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ile czasu trzeba na to aby przekierowanie (bezpośrednie) domeny zadziałało? Tyle samo co dns? Idzie zwariować. Nie zmuszajcie klientów do tego aby zarządzając swoimi domenami z panelu musieli je - jedna po drugiej - sprawdzać: przekierowanie - Działa, - Nie działa, itd.

Wczoraj zmieniłem przekierowanie - do dzisiaj nie działa.

 

A sprawdzałeś przez inną przeglądarkę?

 

U mnie w chrome "pamiętane" jest stare przekierowanie, natomiast jak sprawdziłem pod FF, to już wszystko pięknie działa.

 

P.S. To jak z tymi serwisami?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Metoda transferu: Wewnętrzny transfer domeny Co to oznacza?
Co oznaczają różne sposoby przekazania domeny?

W każdej aukcji oraz transakcji Escrow wskazany jest sposób przekazania domeny kupującemu. Poszczególne sposoby przebiegają następująco:

 

Transfer w obrębie Dropped.pl - domena jest zarejestrowana w serwisie Dropped.pl i zostanie automatycznie przeniesiona na konto kupującego po dokonaniu wpłaty. Domena zostanie zablokowana na czas oczekiwania na płatność, co oznacza że sprzedający nie ma możliwości przekazania domeny komu innemu. Dzięki temu, kupujący ma całkowita pewność, że otrzyma domenę za którą zapłacił.

Kod AuthInfo podany przez sprzedającego - kod AuthInfo do domeny został już podany przez sprzedającego przy inicjowaniu transakcji, i jego poprawność została sprawdzona przez serwis Dropped.pl. Po otrzymaniu wpłaty, za pomocą tego kodu domena zostanie przeniesiona na konto kupującego. Sprzedający musi potwierdzić transfer domeny do Dropped.pl - po zatwierdzeniu transferu domena znajdzie się na koncie kupującego w ciągu 2 godzin.

Podanie kodu AuthInfo po dokonaniu wpłaty - kod AuthInfo do domeny zostanie podany przez sprzedającego po otrzymaniu przez serwis Dropped.pl wpłaty od kupującego. Za pomocą tego kodu domena zostanie przeniesiona na konto kupującego. Sprzedający musi potwierdzić transfer domeny do Dropped.pl - po zatwierdzeniu transferu domena znajdzie się na koncie kupującego w ciągu 2 godzin.

Transfer wewnętrzny u obecnego rejestratora - domena zostanie przeniesiona przez sprzedającego na konto kupującego za pomocą cesji u obecnego rejestratora domeny. Taka cesja ma najczęściej postać papierowego dokumentu podpisanego przez obie strony transakcji. Skontaktuj się ze sprzedającym, aby uzyskać bliższe szczegóły na temat procedury cesji.

Przekazanie domeny globalnej - kod AuthInfo do domeny zostanie podany przez sprzedającego po otrzymaniu przez serwis Dropped.pl wpłaty od kupującego. Kupujący musi za pomocą tego kodu przenieść domenę na swoje konto u wybranego rejestratora.

 

Opis na AM przy domenach nie zgadza się z opisem w pomocy. Klienci często mylą określenie "Wewnętrzny transfer domeny" na AM z określeniem "Transfer wewnętrzny u obecnego rejestratora" w pomocy. Przydałoby się scalić te informacje, czyli zamiast "Wewnętrzny transfer domeny" dać "Transfer w obrębie Dropped.pl".

 

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki w sumie drobiazg, wywołanie statystyk dropped/Aftermarket dla domen zarejestrowanych i testowanych powoduje error:

Data "Od" nie może być większa od daty "Do"

Jako domyślnie ustawia się: Od daty: 2011-12-02 zamiast Od daty: 2010-12-02

 

Edit: Sorry, nie zauważyłem wpisu w temacie o dropped.

Edited by dlp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej w AM brakuje mi lepiej funkcjonującego wyszukiwania. Powiedzmy, że klient szuka domeny związanej z meblami, wpisuje więc w wyszukiwarkę słowo "meble". Chciałbym aby oprócz domen zawierających dokładnie to słowo ujrzał także inne domeny, np. meblowy.pl (nie moja). Niby drobnostka ale taki zabieg może znacznie zwiększyć sprzedaż domen na giełdzie. Jeśli taka opcja miałaby się pojawić to fajnie byłoby, gdyby standardowo wyszukiwało wszystkie zbliżone do szukanej frazy domeny, a dopiero po zaznaczeniu "ptaszkiem" opcji "dokładne szukanie" - wyszukiwanie odbywałoby się tak jak to jest aktualnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, myślę że pora już poprawić ten błąd w layoucie. Nie wygląda to zbyt profesjonalnie. Pod IE7 go nie widać ale pod FF4 i Chrome tak: layout

 

Poza tym co powiecie na taką funkcję jak informacja o wygasającej domenie na którą mamy opcję? Fajnie by było aby opcje na domeny które aktualnie wygasają, oznaczone były w jakiś sposób.

Edited by przemowild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie, myślę że pora już poprawić ten błąd w layoucie. Nie wygląda to zbyt profesjonalnie. Pod IE7 go nie widać ale pod FF4 i Chrome tak: layout

 

Poza tym co powiecie na taką funkcję jak informacja o wygasającej domenie na którą mamy opcję? Fajnie by było aby opcje na domeny które aktualnie wygasają, oznaczone były w jakiś sposób.

 

Potwierdzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego Aftermarket nie wykorzystuje swojego potencjału ?

 

Bo można odnieść wrażenie, że nikt nie ma czasu zastanowić się nad tym, jak ulepszyć działanie giełdy.

 

Przykład: od początku wprowadzenie pozycji - "Otrzymane oferty kupna:" było niefortunnym pomysłem, ale nic w tym złego, jeżeli rozwiązania się testuje i dokonuje następnie zmian, pomysły trzeba sprawdzać w praktyce, ale minęło dużo czasu, i dalej pozostaje to bez zmian.

 

Ewidentnie szkodzi to sprzedaży domen, ale funkcjonuje, tak jakby techniczna strona w sprzedaży domen była najważniejsza, jednak domeny kupują ludzie, dlatego przy wyborze kierują się emocjami. Ale wszędzie widzą - Otrzymane oferty kupna: 0.

 

Co więcej - można zaobserwować, że część domen ma złożone oferty, ale jak się im przypatrzymy, są to w większości fikcyjne oferty na różne stwory domenowe. Co ewidentnie szkodzi jakości giełdy.

 

Poza tym, jeżeli jest podany kontakt do właściciela domeny, to często kupujący zwyczajnie wysyła ofertę mailem lub zapytanie, i tego oczywiście statystyki nie odnotowują. To samo dotyczy domen, które są umieszczane na giełdzie czasowo, a mogły mieć wcześniej wiele ofert. Więc po co utrzymywać tę pozycję (tak długo), skoro nie odzwierciedla rzeczywistego stanu, wszędzie widzimy "0", i na dodatek najczęściej spotykamy fikcyjne oferty przy domenowych stworach.

 

Pozycja "Otrzymane oferty kupna:" dla domen wystawionych na sprzedaż nie wnosi nic pozytywnego na giełdzie, a z pewnością szkodzi sprzedaży domen. Ta pozycja ma sens tylko dla aukcji. Więc warto całkowicie zrezygnować z kolumny "Oferty" na liście domen do sprzedaży, a tylko zostawić tę kolumnę dla list, gdzie są same aukcje, tak jak dla list Aukcje z ofertami, Aukcje LM, FM.

 

Podobnie jest z kolumną Ruch na liście Domen do sprzedaży, jest tam całkowicie zbędna. Ta wartość jest mocno myląca. Trzeba dobrze znać się na ocenie jakości ruchu, lub zwyczajnie dokonać testu, by móc ocenić tę pozycję, często 10 jest większą wartością niż 100 czy nawet 1000. Po co ta wartość jest eksponowana dla klientów końcowych, którzy z reguły nigdy o to nie pytają.

 

To jest techniczne podejście do sprzedaży domen, a szkodliwe od strony marketingu. Na liście Aukcje z ofertami tej pozycji nie ma i całkowicie słusznie. Niezbędna jest tylko na liście Domeny z ruchem, bo tam jest to istotny parametr, a dla pozostałych domen, może to być tylko dodatkowa informacja, ale bezpośrednio na stronie domeny, i tylko jak ktoś chce tę wartość pokazać.

 

Za to powinno się dopracować listę Zarabiające domeny, by móc ewen. taką domenę przetestować za opłatą przed kupnem, i by wartość zarobków dla domeny była jasno sprecyzowana (parking, statystyki wg miesięcy), tak wiec potrzebne są informacje o zarobkach domeny bezpośrednio na jej stronie. Tutaj brak jest informacji technicznych, które są tu niezbędne do oceny wartości ruchu i domeny.

 

W każdym razie AM ma sporo większy potencjał niż teraz wykorzystuje, a serwis opiera się w zasadzie tylko na przechwytywaniu.

Edited by Andro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlaczego Aftermarket nie wykorzystuje swojego potencjału ?

 

Bo można odnieść wrażenie, że nikt nie ma czasu zastanowić się nad tym, jak ulepszyć działanie giełdy.

 

Przykład: od początku wprowadzenie pozycji - "Otrzymane oferty kupna:" było niefortunnym pomysłem, ale nic w tym złego, jeżeli rozwiązania się testuje i dokonuje następnie zmian, pomysły trzeba sprawdzać w praktyce, ale minęło dużo czasu, i dalej pozostaje to bez zmian.

 

Ewidentnie szkodzi to sprzedaży domen, ale funkcjonuje, tak jakby techniczna strona w sprzedaży domen była najważniejsza, jednak domeny kupują ludzie, dlatego przy wyborze kierują się emocjami. Ale wszędzie widzą - Otrzymane oferty kupna: 0.

 

Co więcej - można zaobserwować, że część domen ma złożone oferty, ale jak się im przypatrzymy, są to w większości fikcyjne oferty na różne stwory domenowe. Co ewidentnie szkodzi jakości giełdy.

 

Poza tym, jeżeli jest podany kontakt do właściciela domeny, to często kupujący zwyczajnie wysyła ofertę mailem lub zapytanie, i tego oczywiście statystyki nie odnotowują. To samo dotyczy domen, które są umieszczane na giełdzie czasowo, a mogły mieć wcześniej wiele ofert. Więc po co utrzymywać tę pozycję (tak długo), skoro nie odzwierciedla rzeczywistego stanu, wszędzie widzimy "0", i na dodatek najczęściej spotykamy fikcyjne oferty przy domenowych stworach.

 

Pozycja "Otrzymane oferty kupna:" dla domen wystawionych na sprzedaż nie wnosi nic pozytywnego na giełdzie, a z pewnością szkodzi sprzedaży domen. Ta pozycja ma sens tylko dla aukcji. Więc warto całkowicie zrezygnować z kolumny "Oferty" na liście domen do sprzedaży, a tylko zostawić tę kolumnę dla list, gdzie są same aukcje, tak jak dla list Aukcje z ofertami, Aukcje LM, FM.

 

Podobnie jest z kolumną Ruch na liście Domen do sprzedaży, jest tam całkowicie zbędna. Ta wartość jest mocno myląca. Trzeba dobrze znać się na ocenie jakości ruchu, lub zwyczajnie dokonać testu, by móc ocenić tę pozycję, często 10 jest większą wartością niż 100 czy nawet 1000. Po co ta wartość jest eksponowana dla klientów końcowych, którzy z reguły nigdy o to nie pytają.

 

To jest techniczne podejście do sprzedaży domen, a szkodliwe od strony marketingu. Na liście Aukcje z ofertami tej pozycji nie ma i całkowicie słusznie. Niezbędna jest tylko na liście Domeny z ruchem, bo tam jest to istotny parametr, a dla pozostałych domen, może to być tylko dodatkowa informacja, ale bezpośrednio na stronie domeny, i tylko jak ktoś chce tę wartość pokazać.

 

Za to powinno się dopracować listę Zarabiające domeny, by móc ewen. taką domenę przetestować za opłatą przed kupnem, i by wartość zarobków dla domeny była jasno sprecyzowana (parking, statystyki wg miesięcy), tak wiec potrzebne są informacje o zarobkach domeny bezpośrednio na jej stronie. Tutaj brak jest informacji technicznych, które są tu niezbędne do oceny wartości ruchu i domeny.

 

W każdym razie AM ma sporo większy potencjał niż teraz wykorzystuje, a serwis opiera się w zasadzie tylko na przechwytywaniu.

 

a napisales chociaz raz ticket, lub emaila do Michala? czytam forum dosc dokladnie, i chyba w ciagu ostatnich kilku dniach ktos o tym pisal (oferty kupna)......jesli nikt nie zwrocil AM na to uwagi, to jest tak jak to sobie programista wymyslil

 

Ja, jak mi cos sie nie podoba to odrazu pisze.....czasem az do skutku :ph34r:

 

mysle ze takie projekty jak White Label, pakiet reseller to spore klocki ktore zajely AM sporo czasu, do tego wprowadzili raty, dzierżawe domen, automatyczne parkowanie domen w ND i sedo (kiedys musialem dbac o takie rzeczy sam, wysylac skany z panelu do tych sewisow),

Duzo zmienilo sie przez ostatnie dwa lata - popatrz na tak duza firme jak AZ.pl - duzy potencjal, a panel nie do uzywania dla osoby ktora ma 500+ domen.

 

Jesli chcemy jakis nowych rzeczy, to piszmy na forum, robcie ankiety...czy dana funkcja sie przyda...a noz pojawi sie w kolejnej wersji serwisu.

 

Ryszard

Edited by ryskadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcę tylko "kup teraz" bez możliowści negocjacji ceny to ustawiam na "Cena min." i "Kup teraz" jednakową kwotę, tak?

Ok, po wejściu na ofertę widać teraz tylko cenę i "Kup teraz" ALE: jeśli kliknę w "Zobacz inne domeny użytkownika" to na liście domen jest opcja "Negocjuj" dla tej domeny więc to rozwiązanie nie działa poprawnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×