Jump to content
Dropped.pl

AfterMarket.pl - uwagi i sugestie

Recommended Posts

@krzysiekmat: wiedzieliśmy o tym problemie wcześniej i pracowaliśmy nad nim niezależnie od zgłoszenia na forum, dziękujemy jednak za czujność

Edited by AfterMarket.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

WAŻNE: Zmiana numerów indywidualnych rachunków bankowych

Drodzy użytkownicy,

Ze względu na zmiany po stronie banku BPH, o których nasza firma nie została poinformowana z wyprzedzeniem, obsługa wpłat na indywidualne rachunki bankowe przypisane do poszczególnych kont z dniem dzisiejszym zostanie wyłączona. Wpłaty dokonywane na te rachunki zostaną zwrócone przez bank.

Dla każdego konta zostanie utworzony nowy indywidualny numer rachunku bankowego, o którym poinformujemy po zakończeniu wdrożenia obsługi tych rachunków. Do tego czasu:

* Prowizja od wpłat elektronicznych na konto została zniesiona - wszystkie wpłaty dokonywane są bez prowizji.

* Wprowadzony został dodatkowy kanał płatności "Przelew zwykły" obsługiwany przez firmę PayU SA - dla osób nieposiadających konta bankowego umożliwiającego dokonywanie wpłat elektronicznych.

Przepraszamy za trudności, wynikłe z okoliczności niezależnej od naszej firmy. Dokładamy starań, aby jak najszybciej przywrócić funkcjonowanie wpłat na indywidualne numery rachunków bankowych.

Z pozdrowieniami,

Michał Pleban

AfterMarket.pl

Jak to nie z waszej winy? jak można było w tym samym banku obsługiwać aftermarket i bitcoiny?

 

 

Wyłączenie wpłat na konta BitMarket.pl
2015.01.26: Blokada rachunku bankowego BitMarket.pl

W dniu dzisiejszym zablokowany został rachunek bankowy prowadzony w banku BPH i służący do obsługi serwisu BitMarket.pl oraz kilka innych rachunków bankowych naszej spółki. O blokadzie rachunków nie zostaliśmy poinformowani z wyprzedzeniem - pracownik serwisu dowiedział się o niej, gdy po zalogowaniu do serwisu bankowości internetowej zobaczył iż znikły wszystkie rachunki wraz ze znajdującymi się na nich środkami. O blokadzie nie zostali również poinformowani pracownicy oddziału prowadzącego rachunki, w związku z czym przez cały dzień nikt nie potrafił udzielić nam informacji na temat tego co się stało. Sytuację tłumaczono najpierw problemami technicznymi z systemem banku, następnie rzekomym debetem występującym na kontach; wreszcie w dziale prawnym centrali banku udało się uzyskać informację iż rachunki zostały zamknięte w związku z prowadzoną przez naszą firmę działalnością związaną z wymianą kryptowalut. Pisma informującego o wypowiedzeniu umów prowadzenia rachunków, podobno wysłanego na adres naszej firmy, nie otrzymaliśmy.

W związku z blokadą konta bankowego, wszystkie wpłaty środków na konta w serwisie BitMarket.pl zostały wyłączone. Wpłaty środków na indywidualne konta bankowe przypisane do kont użytkowników zostaną zwrócone przez bank; możliwość dokonywania wpłat elektronicznych została usunięta. Ponieważ z tego powodu brak jest możliwości dopływu nowego kapitału na giełdę, zablokowaliśmy również możliwość otwierania nowych pozycji w handlu z dźwignią.

Należy podkreślić, że nasza firma posiada środki finansowe potrzebne na pokrycie sald kont wszystkich użytkowników, zarówno w kryptowalutach jak i walutach fiducjarnych. Dlatego też wypłaty z kont użytkowników realizowane będą poprawnie; wypłaty w złotówkach będą realizowane z pomocą podmiotów trzecich. Jednak ze względu na przewidywany duży wolumen wypłat oraz konieczność transferu części środków z zagranicznych kont naszej firmy, termin realizacji niektórych wypłat może się wydłużyć. Za powstałe w ten sposób niedogodności przepraszamy.

Decyzja banku o zamknięciu rachunków bankowych jest ostateczna. W związku z tym w najbliższych dniach nie przewidujemy możliwości ponownego włączenia wpłat na konta w naszym serwisie. O dalszym rozwoju sytuacji będziemy informować naszych użytkowników na bieżąco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to nie z waszej winy? jak można było w tym samym banku obsługiwać aftermarket i bitcoiny?

 

A skąd wynika, że to był ten sam rachunek? Działają Ci wpłaty do AM? Sprawdzałeś w ogóle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A skąd wynika, że to był ten sam rachunek? Działają Ci wpłaty do AM? Sprawdzałeś w ogóle?

Cytuję z forum bitcoin.pl :

 

Zgadza się. W dniu dzisiejszym dowiedzieliśmy się że wszystkie rachunki naszej spółki w banku BPH zostały zamknięte z powodu prowadzenia serwisu BitMarket.pl. Dowiedzieliśmy się o tym po zalogowaniu do bankowości internetowej i stwierdzeniu że rachunki zniknęły. Nie tylko te związane z działalnością BitMarket.pl, ale wszystkie inne też. Bankowi nie spodobała się nasza działalność, więc postanowił pozbyć się nas w bardzo pomysłowy sposób.

 

Po kilku godzinach wiszenia na infolinii BPH i odsyłaniu od działu do działu dowiedzieliśmy się, że bank wypowiedział nam umowę prowadzenia wszystkich rachunków w niezwykle elegancki sposób - odczekali na dzień w którym z rachunków zdejmowane są prowizje (w BPH robione jest to raz na miesiąc za wszystkie operacje, przelewy itp. - z rachunku schodzi wtedy dość duża kwota), i tuż po pobraniu prowizji, gdy saldo chwilowo było ujemne, stwierdzili że wypowiadają umowy rachunków z powodu debetu. To że następnego dnia saldo zawsze uzupełniamy, to mały feler, bo chodziło po prostu o pretekst do wypowiedzenia wszystkich umów. Przynajmniej tyle zrozumiałem z rozmów z pracownikami działu prawnego, bo dostępu do rachunków już nie mam i nie jestem w stanie stwierdzić jakie było saldo 27 listopada, czy rzeczywiście ujemne czy też nie (szczerze w to wątpię, więc polecono mi pisać reklamację -termin rozpatrzenia X tygodni).

 

Pismo z banku informujące o wypowiedzeniu umów rachunków zostało podobno do nas wysłane. Podobno też 28 grudnia jakiś pracownik banku dzwonił do mnie aby o tym poinformować - bo przecież najlepszy sposób komunikacji z klientem z którym współpracuje się od 6 lat to zadzwonić do niego jeden raz w czasie urlopu, a gdy nie odbierze, uznać że sprawa jest już załatwiona jak należy.

 

Dzisiaj w nocy wróciłem 300 kilometrów z urlopu aby móc jutro wyjaśnić (miejmy nadzieję) osobiście w banku co stało się z pieniędzmi które znajdowały się na rachunkach które znikły, ponieważ przez cały dzień na infolinii nikt tego nie potrafił wytłumaczyć. Jedyna konkretna rzecz jaką mi dzisiaj powiedziano to to, że rachunki zostaną zamknięte nieodwołalnie i bank ich już nie otworzy.

 

Ze względu na brak rachunku bankowego do prowadzenia serwisu zdecydowałem się na zablokowanie wpłat na konta serwisu - nie miałyby dokąd trafiać. Wypłaty realizowane są z mojego własnego rachunku - tego (na razie) nie zamknęli. Otwarcie nowego rachunku, ze względu na konieczność uzyskania odpowiednich pełnomocnictw, zajmie niestety od tygodnia do dwóch, nie wiadomo też jak będzie wyglądała możliwość technicznej realizacji wpłat i wypłat. Nie wiem nawet jaki to będzie bank, bo dopiero przed 2 godzinami dotarłem do domu i rozpoczynam jutro kwerendę po bankach. Dlatego też na razie nie przewiduję możliwości włączenia wpłat.

 

Cała sytuacja pokazuje, że idea waluty jaką jest bitcoin, jest bardzo słuszna, a tradycyjne banki bronią się rękami i nogami przed jej rozpowszechnieniem. Niestety oznacza to kolejne trudności związane z wymianą fiat <-> krypto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to nie z waszej winy? jak można było w tym samym banku obsługiwać aftermarket i bitcoiny?

 

Możesz mi rozwinąć i uzasadnić wątek winy? I dlaczego nie ?

 

Edyta

@PiotrSz - pytanie było skierowane do jw. Chyba, że masz dwa konta.

Edited by lufthansa
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie łączy się jednego konta (nieistotne, że sub-rachunki) dla dwóch różnych biznesów tej wielkości. Jeśli przyjmujesz środki finansowe od swoich klientów, na ich los lub płynność obsługi nie może mieć wpływu żadne inne przedsięwzięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz mi rozwinąć i uzasadnić wątek winy? I dlaczego nie ?

 

Edyta

@PiotrSz - pytanie było skierowane do jw. Chyba, że masz dwa konta.

 

 

Nie łączy się jednego konta (nieistotne, że sub-rachunki) dla dwóch różnych biznesów tej wielkości. Jeśli przyjmujesz środki finansowe od swoich klientów, na ich los lub płynność obsługi nie może mieć wpływu żadne inne przedsięwzięcie.

^ THIS

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthansa: nie widziałem Twojego pytania postując, także to nie była odpowiedź na nie. Po prostu mój pogląd na sprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cytuję z forum bitcoin.pl :

 

Cała sytuacja pokazuje, że idea waluty jaką jest bitcoin, jest bardzo słuszna, a tradycyjne banki bronią się rękami i nogami przed jej rozpowszechnieniem.

 

Nic dodać nic ująć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak czytam takie bzdury o nie łączeniu kont przy tak małym biznesie to mi ...... domeny opadają.

Zasugeruję Wam myślenie o działaniu banku..... o tym, że nie ogłosił on (być może jeszcze) upadłości i generalnie lansuje się takimi działaniami, że jest na tyle w dobrej kondycji że może zamykać konta klientom.

Jeśli AM pisze, że nie dostało info o planowanym zamknięciu konta to nie mam powodu aby w to nie wierzyć.

Być może zamknięcie konta jest działaniem wynikającym z innych działań - tego nie wiemy.

Chętnie poznam uzasadnienie o zamknięciu konta. W celach poznawczych i własnego rozwoju. Bitcoina mam generalnie w dupie i nie używam.

 

Edit:

"Przekonali mnie" - założę sobie u nich konto.

"Misją Banku BPH jest bycie instytucją bezpieczną i przyjazną dla klientów, która oferuje produkty finansowe w duchu zaufania i zgodnie z zasadami fair play. Realizacji tej misji służy strategia „fair play”, zgodnie z którą Bank BPH dąży do osiągnięcia pozycji lidera pod względem zasad fair play i zaufania. Działania realizowane w ramach tej strategii znajdują odzwierciedlenie w zobowiązaniach wobec klientów, pracowników, partnerów, społeczeństwa i stanowią odpowiedź Banku na ich oczekiwania."

Edit 2:

Jak widzę wpisy przed i po, to wynika z nich, że działanie banku (nawet tylko czysto "informacyjne") jest ok.

Tak tak wiem, AM jest winny.

A bitcoin to sam się nakręcił - bez ludzi, bez wpłat, bez prowizji, bez banków, bez kont....

Polecam szerszą perspektywę...

 

Nie mam nic do dodania.
Edited by lufthansa

Share this post


Link to post
Share on other sites

tą regułkę sobie schowaj a jesli chodzi o nie łączenie biznesów to jest to naturalne, niech zrobią 20 biznesów, z jednym będzie problem i bank zamrozi kasę z 20 biznesów- już teraz kumasz? a bitcoin chyba nie trzeba tłumaczyć jaki to śliski temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthansa: Działania banku to zupełnie inne kwestia, tutaj oczywiście się zgadzamy, że to czysta komedia.

 

Jeśli natomiast nie widzisz nic niewłaściwego w dysponowaniu środkami klientów w ramach jednego "worka" niezwiązanych ze sobą biznesów, gdzie niespodziewana sytuacja w jednym z nich (jak obecnie) ma wpływ na wszystkich, brakuje Ci podstawowej etyki prowadzenia biznesu i na pewno nie powierzyłbym Ci moich pieniędzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nic jeszcze jedno zdanie lub trochę więcej:

Zaufanie publiczne i wywiązywanie się to obowiązek banku. A nie AM. Tymczasem bank - jakikolwiek "zaufanie publiczne" ma centralnie w du...

Biorąc pod uwagę to co się dzieje u nas i nie tylko, dążę i pracuję na to nie aby prowadzić nie wiadomo ile czasu z sukcesem większym lub mniejszym działalność gospodarczą tylko aby ją zakończyć. I żyć.

 

Ok zgodzę się, że połączenie Bit + AM było nierozsądne.

Jednak biorąc pod uwagę "etykę" bankowców i banków - nie ma dobrego rozwiązania - nawet jak by trzymać pieniądze w wielu bankach celem zabezpieczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docelowo nie powinny być te konta na jednej umowie, zgodzę się.

 

Ale DRUGIEGO biznesu nie zaczyna się od rejestracji TM, zatrudnienia nowych programistów, nowego prawnika i nowej księgowej, płacenia za kolejny serwer i najmu nowego lokalu pod to wszystko. Wykorzystanie istniejących rozwiązań w tak młodym projekcie jest naturalnym krokiem i świadczy o tym, że właściciel zna wartość pieniędzy, potrafi je oszczędzać i inwestować. Dlatego odnosi sukces i może sobie pozwolić na nowe projekty.

 

Sam nie wiem jaki wolumen musiałby zaistnieć lub jaka liczba klientów powinna zarejestrować się w serwisie, by go zupełnie odciąć. Jednak na tym etapie też tak jak Michał nie rozdzielałbym biznesów tak stanowczo. Moim zdaniem było to jeszcze za wcześnie na duże i niepotrzebne koszty.

 

Oczywiście ten jeden promil szans na tego rodzaju sytuacje zawsze będzie i tutaj też się pojawił. Ale statycznie nie było rozsądnie zaczynać nowego biznesu od **** strony.

 

Pytanie jednak pozostaje. Kiedy jest ten właściwy moment, subiektywnie?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem na ile się orientujesz w temacie giełd kryptowalut, co się działo na rynku itd że tak kategorycznie się wypowiadasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cd Walki Aftermarket/Bitmarket z BPH . Trzeba nagłośnić sprawę bo nie może być tak, że banki mogą robić co im się tylko podoba....

 

Świeży wpis Michała na forum.bitcoin.pl :

 

Dzisiaj spędziłem ponad dwie godziny w banku, finalnie udało się odzyskać środki z zablokowanych kont poprzez wypłatę ich w gotówce (!) - to podobno jedyna możliwość wypłaty z zamkniętych kont w BPH.
Udało mi się też uzyskać skan pisma które podobno było wysyłane do nas w listopadzie w związku z wypowiedzeniem umowy prowadzenia rachunków. W piśmie dla wszystkich czterech rachunków podano jako powód wypowiedzenia "podejrzenie wykorzystania rachunku do celów nielegalnych". Na infolinii banku jedna z pracownic informowała mnie wczoraj że chodzi o pismo prokuratora z Lublina dotyczące jednej wpłaty na konto BitMarket.pl, aczkolwiek dzisiaj odmówiono mi dostępu do tego pisma. Tak czy owak wyjaśnienia banku należy traktować z ostrożnością, biorąc pod uwagę ilość kłamstw które do tej pory przekazali mi pracownicy BPH:
* "Rachunki nie są widoczne z powodu awarii technicznej".
* "Rachunki nie są widoczne ponieważ nie ma pan uprawnień do ich obsługi" (przez 6 lat jakoś miałem).
* "Umowę rachunku wypowiedziano ponieważ 27 listopada miał pan debet na kontach" (ciężko sprawdzić skoro rachunki znikły bezpowrotnie a wydruk historii operacji kosztuje 20 zł za stronę (!)).
* "Pismo było wysyłane do pana dwukrotnie" (absolutnie niemożliwe biorąc pod uwagę 2 x 2 tygodnie leżenia na poczcie, odsyłanie w jedną i drugą stronę i miesięczny okres wypowiedzenia).
* "Wcale panu nie mówiłam wczoraj że może pan wypłacić środki".
Tak mniej więcej wygląda obsługa stałego, dobrego wieloletniego klienta w banku BPH.
Co więcej, dzisiaj okazało się że bank dopuścił się oszustwa na naszą niekorzyść, przekazując w systemie informatycznym TransCollect informacje o wpłatach na konta klientów, które fizycznie wcale nie zostały nam przekazane ponieważ nasze konto było już zamknięte. Na podstawie tych informacji zasililiśmy konta naszych klientów w BitMarket.pl, którzy kupili za nie bitcoiny, ale pieniędzy bank nam nigdy nie przekazał. Bank nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności za ten problem, odpowiedź z ich działu technicznego brzmi mniej więcej tyle co "niech klient sobie cofnie te operacje w swoim systemie i już". Rzekomo te przelewy także mają być cofnięte przez bank do klientów (nie wiadomo kiedy). Oszustwo ze strony banku dotyczy przelewów na łączną kwotę około 47000 PLN.
Następnie spędziłem kilka godzin omawiając z prawnikiem działania do podjęcia, przede wszystkim zmierzające do odzyskania wymienionych wyżej środków.
W związku z cała sytuacją zdecydowałem, że działalność serwisu BitMarket.pl zostanie wznowiona, lecz przeniesiona do osobnej spółki zajmującej się tylko handlem kryptowalutami. W ten sposób działalność ta będzie oddzielona od innych pól działalności naszej firmy (na zamknięciu naszego konta bankowego ucierpieli m.in. także klienci AfterMarket.pl).
Rejestracja nowej spółki oraz otwarcie nowego konta bankowego z usługą wpłat masowych powinno potrwać do dwóch tygodni. W tym czasie wpłaty przelewami zwykłymi nie będą możliwe. Natomiast dzisiaj odblokowane zostały wpłaty elektroniczne oraz wpłaty kryptowalut.
Edited by piastun

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam problem, robiłem przelew zwykły w niedziele i poniedziałek na moje konto w AM, do tej pory nie dotarło. O problemach z kontem nie wiedziałem, bo żadnego maila nie otrzymałem. Pytanie, od kiedy konto AM jest zamknięte? Powinienem czekać na kasę na moim koncie AM czy robić szybki transfer (mam do opłacenia domenę z przechwycenia)? Co z kasą która wyszła z mojego konta bankowego i zaginęła po drodze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam problem, robiłem przelew zwykły w niedziele i poniedziałek na moje konto w AM, do tej pory nie dotarło. O problemach z kontem nie wiedziałem, bo żadnego maila nie otrzymałem. Pytanie, od kiedy konto AM jest zamknięte? Powinienem czekać na kasę na moim koncie AM czy robić szybki transfer (mam do opłacenia domenę z przechwycenia)? Co z kasą która wyszła z mojego konta bankowego i zaginęła po drodze?

Pieniądze powinny wrócić na Twoje konto w banku. Gdyby tak się nie stało, prześlij skan potwierdzenia przelewu na adres mail w naszym kontakcie.

 

Pieniądze można wpłacać normalnie za pomocą wpłat elektronicznych (mTransfer itp).

Obecnie można korzystać też z nowego kanału płatności o nazwie "przelew zwykły" obsługiwany przez PayU.

 

Od wszystkich wpłat do czasu rozwiązania zaistniałej sytuacji znieśliśmy prowizje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthansa: Działania banku to zupełnie inne kwestia, tutaj oczywiście się zgadzamy, że to czysta komedia.

 

Jeśli natomiast nie widzisz nic niewłaściwego w dysponowaniu środkami klientów w ramach jednego "worka" niezwiązanych ze sobą biznesów, gdzie niespodziewana sytuacja w jednym z nich (jak obecnie) ma wpływ na wszystkich, brakuje Ci podstawowej etyki prowadzenia biznesu i na pewno nie powierzyłbym Ci moich pieniędzy.

Środki klientów nie były w "jednym worku" tylko na różnych kontach w tym samym banku. Wpłaty klientów AM są kierowane bezpośrednio na zasilanie kont w NASK i innych rejestrach, mamy także rezerwy więc operacje na domenach nie były zagrożone w tak krótkim przedziale czasu.

 

 

 

Swoją drogą, wpłaty chwilowo zablokowane, a jak z wypłatami? Bo to jest w sumie najważniejsze.

W dniu dzisiejszym ruszą wypłaty i do jutra powinny wszystkie wychodzić punktualnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×