Jump to content
krystekm

Nowe serwisy Agory

Recommended Posts

Może i są robione na siłę. Agora przyjęła taką strategię ponieważ dostrzegła siłę w serwisach bardzo tematycznych. Zauważyła że model "portalowy" już się nie opłaca i robią jak najwięcej takich podserwisów.

 

Ale sięgają bruku, to musi się źle skończyć... i w sumie dobrze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale sięgają bruku, to musi się źle skończyć... i w sumie dobrze ;)

 

 

A ja się mogę założyć że skończy się to dobrze, kto wchodzi w zakład? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja się mogę założyć że skończy się to dobrze, kto wchodzi w zakład? ;)

 

Przeciez to zrozumiale. Zobacz na pudelka, smoga albo mixera. Polowa blogerow piszacych na temat SN/Web2.0 w Polsce krytykowala O2 za to, ze jako jedyni wyciagneli swoje cyber lapska do najglupszej grupy internautow w Polsce. Jak widac oplacalo sie, bo jest zapotrzebowanie na serwisy o dupie maryny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam z tmi nie wchodzę w zakład bo jestem tego samego zdania.

Nawet jeśli Agora nie planuje czy nie sprzeda swoich udziałów, to ma duże szanse tworzyć czołówkę tego 'przemysłu'.

 

Cabona słusznie zauważył, że podobnie robią najwięksi gracze. Ale istotne jest tu pytanie dlaczego tak robią ?

Tort internetowy w kraju rośnie i chętnych do jego podziału przybywa.

O budżety najlepszych reklamodawców walczą większe i mniejsze sieci reklamowe.

Aby utrzymać dobrego reklamodawcę u siebie muszą wykazać się jak najlepszą efektywnością swych działań.

Szukają więc tych, którzy potrafią im zapewnić docelowego klienta i jak największą ilość uu.

Taka sieć będzie wolała rozmawiać z jednym partnerem, który prowadzi różne serwisy i dysponuje kapitałem na ich rozwój niż z setką malutkich graczy.

A ktoś tak duzy jak Agora jeśli będzie mógł zapewnić odpowiedni target i duży ruch, wynegocjuje duże lepsze warunki niż standard.

 

A pisząc skrótowo: duży może więcej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, od czasow pojawienia się google, stopniowo znaczenie portalow horyzontalnych zaczelo spadac i mysle ze ten tred sie jeszcze nasili, kazdy chce wyrwac jak najwiekszy kawalek tortu dla siebie i tworzy jak najwiecej serwisow tematycznych, zeby przyciagnac odbiorcow i nie pozostac w tyle za konkurencja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dla mnie, najwiekszymi spiochami sa wp.pl i polsat.com.pl ;)

 

za to iti zawsze mialo dobra strategie, zauwazcie jak grupa tvn zaczela laczyc internet z telwizja, to oni tworza od dawna trendy w mediach - musze pochwalic, choc za nimi nie przepadam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dla mnie, najwiekszymi spiochami sa wp.pl i polsat.com.pl ;)

 

Nie wiem jaką stretegię obrała WP ale pan S. już od dawna prowadzi rozmowy na temat sprzedaży Polsatu.

Niektóre z nich były bardzo zaawansowane i jest prawdopodobne, że w niedługim czasie ktoś ją przejmie.

Ponadto - z tego co wiem - telewizja ta uzyskuje coraz lepsze wyniki finansowe i przejmuje coraz większe budżety reklamowe.

Biorąc pod uwagę obydwa powyższe aspekty, motywacja do inwestowania w nowe rynki w takim przypadku jest znacznie mniejsza.

Choć może w tym być 'mały' haczyk - nie zdziwię się jeśli pan S. już teraz przygląda się sytuacji w tym segmencie rynku i planuje zainwestowanie wielu milionów dopiero po sprzedaży Polsatu. Lub jeśli zrobi to nowy właściciel tej stacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż się usmiałem, jaki Wyborcza popełniła lanserski artykuł autopromujący serwis Wyhacz.pl ;)

 

http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,5111077.html

 

A jak specjalnie i na sile wkomponowane w artykul slowo kluczowe: "wyhacz" i to kilka razy. Widac, ze artykul napisany sztucznie.

 

Powoli tez sie gubia, bo daja link do strony, na ktorej ktos "wyhaczyl" kolejke stojacych po sprzet AGD, a tam na zdjeciu wielkie "ALERT24.pl", wiec teraz bedzie niezdrowy miks, bo w koncu Alert24.pl to tez jest "wyhaczanie" pewnych zdarzen z rzeczywistosci, oczywiscie tych bardziej przyziemnych - cieknacy kran, dziura w ziemi, wypadek na drodze, nagle opady sniegu w czerwcu itp,, ale przeciez na Alert24.pl mozna tez przysylac wszelkie curiosities - dziwactwa, od ktorych tez juz jest w koncu deser.gazeta.pl, choc tutaj pewnie beda dziwactwa dotyczace bardziej konsumenta. Wiec ciekaw jestem, jak to sie rozwinie

 

Jak w takim tempie beda produkowac serwisy (ostatnio KalendarzZBudowy.pl, UczymySie.pl, Wyhacz.pl, Kolumber.pl, Bermudy.pl) to nie znajda miejsca na glownej stronie portalu na promocje nowych sajtow i zrobi sie miks wielki. Tym bardziej, ze dla mnie "wyhacz" kojarzy sie wlasnie ze znalezieniem czegos ciekawego, a oni reklamuja "Wyhacz.pl - walcz o swoje", co moim zdaniem kloci sie z soba

Share this post


Link to post
Share on other sites
"wyhacz" kojarzy sie wlasnie ze znalezieniem czegos ciekawego, a oni reklamuja "Wyhacz.pl - walcz o swoje", co moim zdaniem kloci sie z soba

 

Masz wyjątkowo ambitne skojarzenia ;)

Mi się 'wyhaczanie' tylko z białą chusteczką kojarzy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz wyjątkowo ambitne skojarzenia ;)

Mi się 'wyhaczanie' tylko z białą chusteczką kojarzy :P

z białą chusteczką? ;) to dopiero dziwne skojarzenie, mi raczej kojarzy się z wyrwij lachona ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
z białą chusteczką? ;) to dopiero dziwne skojarzenie, mi raczej kojarzy się z wyrwij lachona ;)

 

Ja pomyslalem podobnie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest wyścig. Agora sobie zdaje sprawę z tego że już połowa dorosłych Polaków posiada dostęp do internetu i każdy serwis i każda domena która zostanie przez Agorę zagospodarowana jest skazana na zarabianie. Wspólny mianownik to gazeta.pl i to jest silne zaplecze które bez kosztownej reklamy napędza odwiedzalność serwisów Agory. Każdy z tych serwisów zapewne przynosi zysk choć nie są one skomplikowane i dość ubogie w treść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

domainer trafiles w sedno.

Agora czy o2 moga sobie pozwolic na lansowanie nowych "trendow" w sieci, bo maja zaplecze kilku milionow uzytkownikow, wiec nie musza sie martwic o reklame. Zastanawia mnie czemu wp.pl spi?

Pamietam, ze chyba w 2001 roku czy jakos tak bylo o wirtualnej Polsce dosc glosno, poniewaz byla na skraju upadlosci etc ... Z mojego punktu widzenia przy stytuacji, gdzie na rynku jest onet.pl (wspierany przez grupe ITI), interia.pl (wspierana przez Polsat), wp.pl tym bardziej musi inwestowac w internet, bo za pare lat znikna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
przez te serwisy poziom gazeta.pl sięga powoli dna ;)

 

Pewnie, ale ktos odwiedza te serwisy, ktos komentuje artykuly itd itd.

Jest zapotrzebowanie na strony o dupie maryny i gdybym mial jeden duzy portal matke, a co za tym idzie kilka milionow uzytkownikow, nawet nie zastanawialbym sie nad rozkrecaniem kolejnych serwisow. Agora uruchomila kilka projektow, ktore niewypalily, a mimo to dalej kupuja domeny i odpalaja kolejne serwisy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby ci użytkownicy wiedzieli jak włączyć adblocka cały ten biznes chyba by upadł ;)

 

ps. ciekawe, że dotąd nie było akcji "włącz adblocka", to by była wojna, bo ktoś już kiedyś próbował wojować w drugą stronę

Share this post


Link to post
Share on other sites
gdyby ci użytkownicy wiedzieli jak włączyć adblocka cały ten biznes chyba by upadł ;)

 

ps. ciekawe, że dotąd nie było akcji "włącz adblocka", to by była wojna, bo ktoś już kiedyś próbował wojować w drugą stronę

 

Aj nie mozna tak gdybac.

Idzie sie za ciosem - ryzyk fizyk! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
IMO adblocki są nielegalne ;)

 

Nielegalne, np na MySpace, co wynika tylko i wylacznie z regulaminu tego serwisu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
z białą chusteczką? ;) to dopiero dziwne skojarzenie, mi raczej kojarzy się z wyrwij lachona ;)

 

Sorki za OT ale takie małe wyjaśnienie jeśli ktoś nie skojarzył tego ze starym dowcipem o białej chusteczce:

Pani pyta na lekcji z czym się wam kojarzy biała chusteczka.

-Zosia mówi: z wakacjami bo gdy wsiadam do pociągu, mama stoi na peronie i macha mi białą chusteczką.

-Kasia na to: mi też z wakacjami bo gdy stoję na brzegu jeziora po którym jachtem pływa tata, to z dala żagiel wygląda jak biała chusteczka.

Na to odzywa się Jasiu: mi biała chusteczka kojarzy się z dupą !

- Jasiu, jak to ... ?

- Bo mi się wszystko z dupą kojarzy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następna ciekawa informacja. Na uwagę zasługuje notka o tym, ze witryny finansowe będą stopniowo uzupełniać portfolio Agory ;)

 

Agora jest zainteresowana przejęciem finansowego portalu Bankier.pl. Taką wiadomość podali w dzisiejszym raporcie analitycy Wood & Co. Według specjalistów Bankier.pl może kosztować 130 mln złotych.

Agora już wcześniej informowała, że witryny finansowe będą stopniowo uzupełniać jej portfolio. Natomiast w lutym właściciele Bankier.pl, informowali, że szukają partnera strategicznego. Nie wykluczyli, że portal może stać się członkiem większej grupy medialnej.

 

Wood & Co. podaje, że Agora (właściciel portalu Gazeta.pl, wydawca Gazety Wyborczej) blisko przygląda się Bankierowi i jest szczerze zainteresowana jego przejęciem.

 

Zdaniem analityków, którzy spotkali się z Markiem Sową, prezesem Agory, cena za spółkę może przekroczyć 130 mln zł - pisze PAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Następna ciekawa informacja. Na uwagę zasługuje notka o tym, ze witryny finansowe będą stopniowo uzupełniać portfolio Agory ;)

Ciekawe - dzisiaj akcje Bankier.pl wzrosły o 12,6% (zapewne po tej informacji o możliwości zakupie spółki przez Agorę). Obecna kapitalizacja to 106 mln PLN a analitycy twierdzą, że Agora może wyłożyć nawet 130 mln PLN, więc jeszcze mała premia pozostała od obecnej wyceny.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że mogą przejąć ten serwis wcale by mnie nie zdziwiło bo coraz mniej osób czyta tradycyjne gazety i zapewne będą chcieli mieć takie serwisy jak działy w Wyborczej. Wiąże się to oczywiście z dużymi budżetami reklamowymi w finansach, które mają precyzyjnie trafiać do targetu a teraz ich omijają.

Czego im jeszcze brakuje oprócz finansów ? motoryzacji ? nieruchomości ? Czegoś jeszcze ?

Wystarczy kupic gazetę i można się bawić w jasnowidza.

Ale jeśli faktycznie są gotowi wydać 130 milionów na jeden serwis, to dlaczego nie wymiatają z rynku samych najlepszych domen, tylko budują niektóre serwisy o oparciu o dziwolągi ?

Po przejęciu sport.pl i news.pl byłem przekonany, że pójdą ta drogą.

 

edit: Dysponując takim budżetem złożyłbym NASKowi propozycję odkupienia nieruchomosci.pl i sex.pl ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • krainaalkoholi.pl   Aukcja od 1 zł bez ceny minimalnej:    https://www.aftermarket.pl/aukcja/2604315/  
    • helpsite.pl motowork.pl motowork.pl qlki.pl robotcache.pl teaserai.pl   Grupa 6 domen od 1 zł   https://www.aftermarket.pl/aukcja/2604378
    • Dominacje.pl   Aukcja BCM
    • Drodzy Partnerzy! Zachęcamy do promocji boostera testosteronu, za którego sprzedaż gwarantujemy 30% prowizji!    Prowizja: 30% Średnia prowizja: 113.99 zł Ciasteczka: dożywotnie GEOs: PL, ES, IT, DE, FR, SE, RO, GB, US, NL, GR Link do rejestracji → https://nutriprofits.com/pl/
    • tuj.pl   Zapraszam na aukcję domeny od 89 PLN bez ceny minimalnej:   https://ddregistrar.pl/aukcje/9377/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl. Wcześniej zarejestrowana była w Aftermarket.pl od 2012 roku.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-03-27 22:41:14) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-04-02 godz. 19:45:00   DD
    • nieaktualne - sprzedana
    • Drodzy, zapraszam do skorzystania z promocji rejestracji domen .pl (również funkcjonalnych i regionalnych .pl) w cenie 2 PLN netto / szt. / pierwszy rok w ddregistrar.pl. Oferta promocyjna ważna jest od 26 do 29 marca 2024 (do końca dnia). Limit dla jednego konta (podmiotu) w naszym serwisie to 20 domen. Minimalne zamówienie to 5 domen. Można zamawiać wielokrotnie do wykorzystania limitu (czyli maksymalnie 4 zamówienia po 5 domen lub 2 x 10 lub 1 x 5 + 1 x 15 itd.). Pula promocyjnych domen: 500. W przypadku wyczerpania puli poinformuję w bieżącym wątku na di.pl o osiągnięciu limitu. Promocja może zostać zakończona w dowolnym momencie, również przed zamieszczeniem informacji na di.pl (choć nie powinno do tego dojść). Osoby, które złożą zamówienia a promocja nie będzie już obowiązywała, poinformujemy o takim fakcie. Liczy się moment opłacenia a nie złożenia zamówienia. Zachęcam do korzystania z płatności online, które księgowane są natychmiast.   W momencie składania zamówienia cena wyniesie 10 PLN netto za rejestrację domeny .pl na 1 rok. Cena w zamówieniu będzie musiała być przez nas uaktualniona. Dopiero po zmianie będzie możliwe opłacenie zamówienia w cenie promocyjnej. Będziemy się starać jak najszybciej uaktualniać ceny (w ciągu kilka - kilkunastu minut), jednak bez gwarancji. Może się tak zdarzyć, że zamówienie, które wpłynie o 3:00 nad ranem zostanie przetworzone dopiero o 9:00 rano. Nie ponosimy też odpowiedzialności, że zamówione domeny będą nadal dostępne w momencie opłacenia. Nie ma możliwości rezerwacji domen .pl (dla przypomnienia). Gdyby zdarzyła się sytuacja, że Klient zamówi 10 domen w promocji o 10:00, a o 10:30 tylko 9 będzie dostępnych, to taka ilość zostanie zarejestrowana w promocji (po opłaceniu). Jeśli na koncie przedpłaty Klienta będą znajdowały się środki wystarczające na opłacenie zamówienia, to zamówienie zostanie opłacone - żeby zagwarantować rejestrację dostępnych domen .pl.   Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 10 PLN netto za rejestrację .pl na 1 rok.   Promocja nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami. Domenę po rejestracji, po 5 dniach, można przenieść bezpłatnie do dowolnego rejestratora. Kod AuthInfo znajduje się w panelu administracyjnym.   Cena odnowienia domeny .pl na kolejny rok: 129 PLN netto.   Hurtowy cennik odnowień dla 10 - 49 utrzymywanych domen: .pl 59 PLN netto / rok .com.pl i inne funkcjonalne 39 PLN netto / rok .waw.pl i inne regionalne 39 PLN netto / rok Hurtowy cennik odnowień dla 50 i więcej utrzymywanych domen: .pl 51 PLN netto / rok .com.pl i inne funkcjonalne 31 PLN netto / rok .waw.pl i inne regionalne 31 PLN netto / rok   Pełny cennik: https://ddregistrar.pl/cennik/ Ceny netto, należy doliczyć 23% VAT.   W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o komentarz lub kontakt na naszą skrzynkę kontaktową: https://ddregistrar.pl/kontakt/   Z góry przepraszam za tak "partyzancką" formę promocji  Na przyszłość postaramy się tego typu oferty zautomatyzować.   Organizatorem promocji jest DD sp. z o.o. - operator serwisu ddregistrar.pl.   DD
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      19,169
    • Most Online
      756

    Newest Member
    zaluknijtv
    Joined
×