Jump to content
apze

Active24.pl - problem z opcjami, BOK

Recommended Posts

Witam,

 

chciałbym opisać swoją przygodę w firmie Active24, do której od pewnego czasu przenoszę swoje portfolio po przez opcje (zakładam tam od kilkunastu do kilkudziesięciu opcji miesięcznie).

 

 

Punkt 7. regulaminu opcji NASK jest mi znany

"Uzyskujący opcję jest obowiązany do bieżącego sprawdzania w witrynie internetowej http://www.dns.pl czy nazwa domeny, co do której uzyskał opcję, jest dostępna do rejestracji na jego rzecz. "

Jednak skoro w Active24 są powiadomienia o realizacji opcji i dostałem takowe na mam nadzieję wszystkie domeny poprzednio to domyślnie przypuszczam, że chyba mogę zaufać skryptom i nie muszę tracić czasu na ręczne sprawdzanie każdej z opcji. No i okazuje się, że nie.

System Active24.pl wybiórczo (nie wiem jak dokonuje selekcji) informuje mnie o zrealizowanych opcjach, i wybiórczo dodaje rezerwacje do zamówień. W związku z czym logowanie się do panelu i masowa zmiana zamówień na aktywne nic nie daje ponieważ nie ma tam wszystkich rezerwacji. Mam nadzieję, że nie dotyczy to także przedłużeń.

Piszę o tym ponieważ boję się dokonać remanentu i sprawdzić ile domen zostało nie przedłużonych i ile rezerwacji mi przepadło.

 

Może ktoś zapyta jak się o tym dowiedziałem? Przypadkiem. Rozmawiałem z siostrą o rasach psów i przypomniało mi się, że mam chyba amstaffy.pl i jak się okazało miałem w rezerwacji od kilku dni. Bo zrealizowała się opcja, jednak nie było tej domeny w zamówieniach.

 

Wiem, że są informacje z automatu DNS ale je usuwam skoro Active24 i tak mnie "powiadamia". Zawsze logowałem sie co kilka dni i rejestrowałem wszystko co było w zamówieniach.

 

Na razie odkryłem 3 takie domeny

gadzet.pl

amstaffy.pl

pelnosprawni.pl (ta rezerwacja wisi od 15 października) gdyby nie przypadek to by pewnie przepadła jak inne.

 

Co jeszcze...

 

Jak tylko się tym dowiedziałem to nie tracąc czasu wczoraj w południe dzwoniłem do BOK i nie wiadomo jaka była przyczyna i ktoś miał oddzwonić. No niestety nie doczekałem się telefonu więc dziś o 11 zadzwoniłem i musiałem podać domeny, których sprawa dotyczy (nie wiem czy są jakieś o których nie wiem ;( ). Ktoś miał dodać te zamówienia. W efekcie pół godziny temu ktoś dodał mi ręcznie dwa razy domenę pelnosprawni.pl a gadzet.pl i amstaffy.pl wciąż nie mam. No i Pan z BOK na pytanie dla czego nie dostałem powiadomienia odpowiedział (nie pamiętam dokładnie, ale coś w stylu)

"no tym razem system nie wysłał powiadomienia, musi Pan sam sprawdzać"

 

...Zaraz znów zadzwonię w tej sprawie ;(

 

Wniosek taki, że muszę ślęczeć przed wydrukowaną listę i sprawdzać we whois kilka tyśdomen ;( a skryptom nie ufać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że jest to problem tymczasowy i chyba to ja się do niego przyczyniłem dokonując kilkunastu tysięcy transferów z A24 do Dropped :) Moje podejrzenie jest takie w A24 zapchała się kolejka komunikatów z NASK i po prostu część powiadomień została zgubiona. Sam czyściłem swoją kolejkę przez cały dzień, i wygląda na to że A24 sobie z tym nie poradziło (np. wytransferowane opcje wciąż wiszą w panelu, a do tej pory zawsze znikały), stąd system nie zauważył że zrealizowały się opcje. Do tej pory zdarzało się to niezmiernie rzadko i jako że transfery już się praktycznie zakończyły, powinno znów przestać się zdarzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wydaje mi się, że jest to problem tymczasowy i chyba to ja się do niego przyczyniłem dokonując kilkunastu tysięcy transferów z A24 do Dropped :)

Powód jest jednak nieco inny, ale dziś problem zostanie rozwiązany i wszystkie "zaległe" rejestracje domen po realizacji opcji zostaną aktywowane. Klienci dostaną powiadomienia na email wraz z proformami. Żadna domena nie została i nie zostanie "zagubiona".

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powód jest jednak nieco inny, ale dziś problem zostanie rozwiązany i wszystkie "zaległe" rejestracje domen po realizacji opcji zostaną aktywowane. Klienci dostaną powiadomienia na email wraz z proformami. Żadna domena nie została i nie zostanie "zagubiona".

 

DD

Będę wdzięczny za informację od kiedy istnieje ten błąd.

Dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będę wdzięczny za informację od kiedy istnieje ten błąd.

Dziękuję.

Od 14 października.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie bez zmian. Domen nie mam w zamowieniach.

Przetwarzają się, bo teraz faktycznie doszła duża kolejka komunikatów NASK, które trzeba przetworzyć. Może to zająć całą noc. Najstarsze zrealizowane opcje zostały już przetworzone. Reszta się przetwarza.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

U wszystkich już powinno być OK.

 

Przepraszam za kłopoty, które powstały na skutek naszego błędu.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
U wszystkich już powinno być OK.

 

Przepraszam za kłopoty, które powstały na skutek naszego błędu.

 

DD

 

 

 

To ja podlacze sie pod temat active24.pl

 

Kiedy zostana usuniete domeny z panelu , ktore wytransferowalem za pomoca autinfo 2-3 miesiace temu???

Dzwonia do mnie z BOK active24.pl ze konczy mi sie waznosc domen, a ja ich tam nie mam!!!

 

 

Ryszard

Share this post


Link to post
Share on other sites
To ja podlacze sie pod temat active24.pl

 

Kiedy zostana usuniete domeny z panelu , ktore wytransferowalem za pomoca autinfo 2-3 miesiace temu???

Dzwonia do mnie z BOK active24.pl ze konczy mi sie waznosc domen, a ja ich tam nie mam!!!

 

 

Ryszard

 

Rysiu, miałem tak samo. Po prostu trzeba napisać maila :) W ciągu kilku godzin problem rozwiązany.

 

Wiem, że tak nie powinno być, no ale akurat w tym przypadku bardzo szybko działają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rysiu, miałem tak samo. Po prostu trzeba napisać maila :) W ciągu kilku godzin problem rozwiązany.

 

Wiem, że tak nie powinno być, no ale akurat w tym przypadku bardzo szybko działają.

 

 

pisalem dwukrotnie, zawsze prosili o podanie listy domen do usuniecia!!

Jesli ich bylo 100-200 szt to jak mam je znalezc? klikac i sprawdzac czy da sie zmienic dns???

to chyba oni powinni wiedziec jakie domeny zostaly przeniesione do innych rejestratorow!

Share this post


Link to post
Share on other sites
pisalem dwukrotnie, zawsze prosili o podanie listy domen do usuniecia!!

 

Też tak miałem, ale nakrzyczałem żeby sobie sami zrobili, no i usunęli. ;-)

Daniel ich tam chyba za łagodnie traktuje. :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×