Jump to content
yaci

pytania początkującego

Recommended Posts

Witam wszystkich! To mój pierwszy post na tym forum. :)

W temacie rejestracji i parkowania domen jestem raczej zielony, ale mimo to postanowiłem spróbować swoich sił. Zarejestrowałem na początek 10 domen, chcę zarejestrować kolejne 10. Nie nastawiam się na zyski chcę się po prostu czegoś nauczyć. Jeżeli chociaż jedna z tych domen mi się zwróci to będę się cieszył jak głupi ;) Zobaczę co generuje ruch a co nie, spróbuję wyciągnąć jakieś wnioski i za pół roku znowu spróbuję coś zarejestrować. Ale do rzeczy. ;) Mam kilka pytań, na które mam nadzieję, że mi odpowiecie.

1. Rejestruję głównie domeny europejskie, nie wiem czy to nie błąd bo są raczej mało popularne jak na razie. Jakie są wasze doświadczenia z nimi?

2. Czy warto rejestrować domeny postaci polski_rzeczownik.eu? Załóżmy, że polski_rzeczownik ma count powyżej 50 na Nichebot.

3. Załóżmy, że jest sobie serwis abc.pl. Serwis jest też dostępny pod adresem abc.eu, ale głównie funkcjonuje jako .pl. Czy opłaca się rejestrować literówki dla domeny .eu?

3. Teraz kilka pytań co do domen będących zbitką dwóch wyrazów (angielskich). Załóżmy, że mamy 2 wyrazy: abc i def. Nichebot dla zapytania abc def zwraca count powyżej 900, a dla abcdef count jest niewielki - 3. Czy opłaca się zarejestrować domenę abcdef.eu (tematyka dla dorosłych)?

4. Załóżmy ponownie, że mamy dwa wyrazy jak powyżej, a Nichebot zwraca tylko trochę lepsze wartości. Istnieją strony abc-def.com, abcdef.com, abcdef.net. Czy opłaca się rejestrować domenę abc-def.net (ponownie tematyka dla dorosłych)?

5. Tak w ogóle to czy domeny z myślnikami (abc-def.tld) mają jakąś wartość jeżeli istnieje już (abcdef.tld)?

6. Jeżeli dla abc def Nichebot zwraca wartości około 50, a dla abcdef - 0 to czy opłaca się rejestrować abcdef.com lub abc-def.com (nie są to literówki, liczę na wejścia type-in).