Jump to content
zeyland

authinfo : domeny.pl szantazuje klientow zatrzymaniem authinfo

Recommended Posts

Czytalem niepochlubne artykuly na temat domeny.pl nie podejrzewajac ze sam moge pasc ofiara

niecnych praktyk operatora domeny.pl

 

Otoz bedac nieszcze "calkiem zielony" rowniez zakupilem 5 domen w promocji nadeszla domenomania II

Jednakze dobrze wczesniej sie zapoznalem z regulaminem tej promocjia w szczegolnosci z pkt 7:

 

"...Przeniesienie do innego usługodawcy domen zarejestrowanych w ramach

promocji" Nadeszła domenomania II" lub rezygnacja z utrzymania tych domen, przed ich

odno­wieniem na kolejny rok, zobowiązuje Uczestnika do wpłaty na

konto Organizatora promocji różnicy pomiędzy ceną standardową określoną w cenniku, a

promocyjną ceną za pierwszy rok, za którą Uczestnik promocji nabył domenę"

 

Otoz zwrocilem sie pare dni temu z prosba o kody authinfo tlumaczac ze prawdopodobnie chce

przeniesc domeny do innego opearatora. Domeny.pl nie chca jednak wydac domen

ZANIM nie zaplace za ich przeniesienie (to znaczy nie zaplace za zerwanie

umowy lojalnosciowej przed zerwaniem umowy (!?).

Dostalem fakture do zaplaty pomimo tego ze do konca lutego domeny sa oplacone i jestem ich

wlascicelem to znaczy mam prawo nimi dysponowac i mam prawo do transferu.

 

Prosze zwrocic uwage ze oni chca abym zaplacil fakture ze zobowiazaniem

ktore powstaje PO zerwaniu umowy (czyli przeniesieniu) Przeciez to jest

bezsensowne. Nie moge zerwac umowy przenoszac domeny nie majac w reku kodow authinfo.

 

To tak jakbym zostal poproszony o zaplacenie mandatu ZANIM jeszcze popelnie

wykroczenie drogowe (?!)

 

Do dzisiaj domeny.pl nie potrafia mi podac podstawy prawnej swojej decyzji.

Przeczytalem Regulamin uslug domeny.pl oraz regulamin promocji NIE MA TAM mowy o tym

ze domeny.pl maja prawo do odmowienia wydania authinfo (w ten sposob uniemozlwija

mi skuteczny transfer bo czas ucieka a ja nie moge przeniesc domen)

 

Na stronie NASK przeczytalem regulamin domen .pl i obowiazki Partnerow i prawa abonenta

(domeny.pl sa ich Partnerem)

http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html

i jest tam czarno na bialym rowniez napisane ze

 

"na moje żądanie Partner zobowiązany jest niezwłocznie wydać kod "authinfo",

który umożliwi przeniesienie obsługi. Partner nie może uzależniać wydania kodu od dodatkowych warunków"

 

Jednak domeny.pl stawiaja mi warunek: albo zaplace za zerwanie umowy (a

przeciez umowy nie zerwalem bo nie przenioslem JESZCZE domen)

albo nie dostane authinfo (do ktorych dysponowania mam prawo jako wlascicel domen)

 

Dlaczego pisze o tym? Bo jestem swiecie przekonany ze takich jak ja jest

wiecej, a bezprawne praktyki jakie stosuje ten operator robione sa po to aby zatrzymac klientow za

wszelka cene -nawet wbrew ich woli.

 

Mysle ze nawet jesli bede musial walczyc o swoje prawa warto aby inni nie dali sie nabrac na to

i poznali swoje prawo juz wczesniej (m.in do przeniesienia domen gdzie indziej)

 

Podkreslam jeszcze raz ze oczywiscie chce zaplacic roznice w cenie (bo na

takie warunki sie tzgodzilem) ale PO transferze. Tym bardziej ze przelew potrwa pare dni i oni tez

zastregaja sobie bodajze 5 dni na przeslanie i rozpatrzenie podania autoryzacyjnego. A czas ucieka.

Pobieranie wszelkich oplat PRZED powstaniem zobowiazania jest BEZPRAWNE.

 

Czy mam prawo w swietle kodeksu cywilnego i handlowego do dysponowania moja

wlasnoscia czyli OPLACONYMI domenami?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Otoz zwrocilem sie pare dni temu z prosba o kody authinfo tlumaczac ze prawdopodobnie chce

przeniesc domeny do innego opearatora. Domeny.pl nie chca jednak wydac domen

ZANIM nie zaplace za ich przeniesienie (to znaczy nie zaplace za zerwanie

umowy lojalnosciowej przed zerwaniem umowy (!?).

.

.

.

"na moje żądanie Partner zobowiązany jest niezwłocznie wydać kod "authinfo",

który umożliwi przeniesienie obsługi. Partner nie może uzależniać wydania kodu od dodatkowych warunków"

.

.

Jednak domeny.pl stawiaja mi warunek: albo zaplace za zerwanie umowy (a

przeciez umowy nie zerwalem bo nie przenioslem JESZCZE domen)

albo nie dostane authinfo (do ktorych dysponowania mam prawo jako wlascicel domen)

 

Napisz do NASK pismo. Muszą wydać authinfo bo do tego są zobligowani na mocy Porozumienia z NASK.

To czy będą później dochodzić swoich praw do określonych opłat to inna sprawa. Ale nie mogą Ci odmówić

wydania kodów.

 

IMO, jedyna skuteczna metoda.

 

 

Pozdrawiam,

Grzesiek B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informuje wszystkich zainteresowanych tym watkiem iz po wyslaniu maila (tresc zamieszczam ponizej)

ktos w domeny.pl poszedl po rozum do glowy i zaczal myslec logicznie. Po dwoch dniach otrzymalem

na moj adres mailowy podania autoryzacyjne.

 

Oto tresc mojego maila do w/w operatora:

"...Jako Partnerzy NASK jestescie Panstwo zobowiazani niezwlocznie do wydania kodu authinfo.

Nie mozecie rowniez uzalezniac Panstwo wydania kodu od dodatkowych warunkow np

wczesniejszych oplat itp.

 

Tak jest to okreslone dokladnie w Regulaminie nazw domeny PL na stronie NASK

Orientuja sie zapewne Panstwo o swoich obowiazkach i prawach nas Klientow.

 

Polecam strone NASKU http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html

 

Tym razem nie prosze ale zadam niezwlocznego wydania kodow authinfo.

 

W przypadku nie przeslania podania autoryzacyjnego do konca tego tygodnia roboczego

poinformuje pisemnie

-NASK

-Urzad Ochrony Konsumentow

-ktoras z opiniotworczych gazet lub serwisow internetowych

o stosowanych przez Panstwa praktykach.

Zalacze rowniez kopie korespondencji z Panstwem i kopie Regulaminu Panstwa uslug

i promocji w ktorej zostaly zakupione domeny.

 

Prosze zwrocic uwage ze zadam jedynie prawa do dyspozycji moimi domenami.

 

Panstwo nie potrafia nawet wskazac podstawy prawnej swoich decyzji. Nie wspomne ze

decyzje te sa niezgodne z tym co przeczytalem na w/w stronach. Az prosi sie tu napisac

bezprawne.

 

Wszelkie zobowiazania po ewentualnym przeniesieniu zostana uregulowane natychmiast

PO transferze.... "

 

Tresc korespondencji zamieszczam jako przyklad zeby nie dawac sie zastraszac domagac

sie swoich praw i nie dawac sie robic w "balona". Mam nadzieje ze ta historia zostanie

rowniez w glowach pracownikow domeny.pl i ze zaczna szanowac swoich klientow - nie

traktowac wsyzstkich z gory jak dziadow i oszustow.

Moze wtedy przestaniemy na nich jako Klienci wieszac psy.

Mimo wsyzstko zycze im wszystkiego dobrego bo nic nie ma lepszego niz uczciwa

zdrowa konkurencja. Kazdy ma szanse cos poprawic na lepsze.

 

Pozdrowienia i podziekowania dla

Grzeska B i

Marek Jarzyna ze Szczecina :lol:

za dodatkowa motywacje.

Edited by zeyland

Share this post


Link to post
Share on other sites
Postraszenie NASKiem to zawsze skuteczna metoda uzyskania authinfo od każdego registrara. :lol:

 

ale zapłacić swoje i tak zapłaci, a jeśli nie, to będą go ścigać - niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale zapłacić swoje i tak zapłaci, a jeśli nie, to będą go ścigać - niestety

 

 

dokladnie... wkoncu im chodzi tylko i wylacznie o kase a nie o solidnosc i uczciwosc . Ta firma chyba zawsze bedzie sie kojarzyla z ''trefnym towarem u trefnego sprzedawcy'' nigdy z jako firma na poziomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(...) jestem ich wlascicelem (...)

Chciałbym tylko dodać, że abonentem a nie właścicielem. (Poprawcie mnie jeśli się mylę)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chciałbym tylko dodać, że abonentem a nie właścicielem. (Poprawcie mnie jeśli się mylę)

 

 

dokladnie...tak jak z numerem telefonicznym..nie oplacisz to ci go zabiora i za jakis czas innemu sprzedadza..

tu nie ma wpisow do ksiegi wieczystej :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Informuje wszystkich zainteresowanych tym watkiem iz po wyslaniu maila (tresc zamieszczam ponizej)

ktos w domeny.pl poszedl po rozum do glowy i zaczal myslec logicznie. Po dwoch dniach otrzymalem

na moj adres mailowy podania autoryzacyjne.

 

Oto tresc mojego maila do w/w operatora:

"...Jako Partnerzy NASK jestescie Panstwo zobowiazani niezwlocznie do wydania kodu authinfo.

Nie mozecie rowniez uzalezniac Panstwo wydania kodu od dodatkowych warunkow np

wczesniejszych oplat itp.

 

Tak jest to okreslone dokladnie w Regulaminie nazw domeny PL na stronie NASK

Orientuja sie zapewne Panstwo o swoich obowiazkach i prawach nas Klientow.

 

Polecam strone NASKU http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html

 

Tym razem nie prosze ale zadam niezwlocznego wydania kodow authinfo.

 

W przypadku nie przeslania podania autoryzacyjnego do konca tego tygodnia roboczego

poinformuje pisemnie

-NASK

-Urzad Ochrony Konsumentow

-ktoras z opiniotworczych gazet lub serwisow internetowych

o stosowanych przez Panstwa praktykach.

Zalacze rowniez kopie korespondencji z Panstwem i kopie Regulaminu Panstwa uslug

i promocji w ktorej zostaly zakupione domeny.

 

Prosze zwrocic uwage ze zadam jedynie prawa do dyspozycji moimi domenami.

 

Panstwo nie potrafia nawet wskazac podstawy prawnej swoich decyzji. Nie wspomne ze

decyzje te sa niezgodne z tym co przeczytalem na w/w stronach. Az prosi sie tu napisac

bezprawne.

 

Wszelkie zobowiazania po ewentualnym przeniesieniu zostana uregulowane natychmiast

PO transferze.... "

 

Tresc korespondencji zamieszczam jako przyklad zeby nie dawac sie zastraszac domagac

sie swoich praw i nie dawac sie robic w "balona". Mam nadzieje ze ta historia zostanie

rowniez w glowach pracownikow domeny.pl i ze zaczna szanowac swoich klientow - nie

traktowac wsyzstkich z gory jak dziadow i oszustow.

Moze wtedy przestaniemy na nich jako Klienci wieszac psy.

Mimo wsyzstko zycze im wszystkiego dobrego bo nic nie ma lepszego niz uczciwa

zdrowa konkurencja. Kazdy ma szanse cos poprawic na lepsze.

 

Pozdrowienia i podziekowania dla

Grzeska B i

Marek Jarzyna ze Szczecina :)

za dodatkowa motywacje.

 

Działa ten sposób? Bo u mnie nadal się wykłócają, że otrzymam kody po opłaceniu faktur !!

Co robić ? I jak jest z tymi opłatami? Czy po przekazaniu mi kodów, mam obowiązek zapłacić za wydanie kodów ? Proszę szybko o pomoc

 

Napisałem wszystko do domeny.pl, lecz oni upierają się i otrzymuję tylko wiadomości typu :

"Bardzo proszę o podanie kontaktowego numeru telefonu a będę mogła wyjaśnić Panu wszystko telefonicznie."

Edited by djszpadel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal nic, postraszyłem ich nask'iem, urzędem ochrony konsumentów i nadal twierdzą że nie dadzą mi kodów bez opłat i koniec kropka. Co mogę zrobić w tej sytuacji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×