Jump to content
DESiGNER

Dropped - Padł ?

Recommended Posts

...temat posiada już 41 stron ;)

żenujące !

 

 

Eee tam. Przesadzacie ...

Ja tam dalej wierzę w Dropped [w sensie niereligijnym].

Przynajmniej co się dzieje. Pogadać można, wymienić uwagi. Więzi społeczne się wzmacniają przy takich akcjach ;)

 

Edit:

 

... a słowo "żenada" urosło [niepoprawnie] w internetowym wydaniu do odpowiednika słowa ... no nie wiem jakiego, bo "żenada" oznacza "skrępowanie", "zakłopotanie", "nieśmiałość" a w tym wątku przeważa już chyba wku ... wienie :D

Edited by yarowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eee tam. Przesadzacie ...

Ja tam dalej wierzę w Dropped [w sensie niereligijnym].

Przynajmniej co się dzieje. Pogadać można, wymienić uwagi. Więzi społeczne się wzmacniają przy takich akcjach ;)

...

 

Ot to. A przy okazji, jak komus sie nie podoba, to dropped jedyny nie jest. Zawsze mozna przeniesc przynajmniej czesc domen do konkurencji. Z tego co mi wiadomo, to podobnych serwisow jest kilka. Mozna kilkoma kliknieciami myszki przeniesc cale stado domen do np. ppd i juz DNS-y beda dzialac caly czas. A jak ktos zechce cos sprzedac, to w dropped istnieje mozliwosc sprzedawania domeny spoza dropped, albo na ten czas przeniesc domene tam. Przy okazji u wspomnianej konkurencji zauwazylem mniej, albo wcale przekretow. Nicek jest jeden, punkty przyznawane i odswierzane na bierzaco etc... A i obsluga czuwa, by nie bylo "wałków". Zamiast tracic czas na marudzenie, w tym czasie na probe mozna przeniesc kilka domen i sprawdzic samemu.

 

Nie pisze tego ze zlosliwosci wobec dropped, ale wszedzie, gdzie jakis podmiot zauwaza odplyw klientow, tam polepsza sie wreszcie jakosc. A tam, gdzie klienci potulnie czekaja na cud, tam nic sie nie dzieje. Gdyby kazdy przeniosl polowe tego co ma z dropped do konkurencji, Michau by to odczul. Innego sposobu nie widze, bo widocznie sie juz uodpornil na Wasze narzekania na forum ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wg mnie to jest wstyd i obciach.

 

Odnośnie również poprzedniego postu @kaz, żenujące to jest wchodzić codziennie rano i wyszukiwać kilka konkretnych postów spośród 90% narzekań. Dlatego też ten wątek jest tak długi.

 

Tu nie chodzi nawet o te nędzne łącza, serwery czy nie wiem co.

Serwis generuje w każdej chwili kilkadziesiąt mbit/s

 

Nie widzę tu przede wszystkim chęci do ogarnięcia tego. Te zdawkowe odpowiedzi, totalna olewka Ticketów. Dzisiaj miałem potrzebę kontaktu z supportem swojego hostingu: po 15tu minutach rzeczowa odpowiedź. Wiem, że jak coś będę potrzebował to mogę liczyć na pomoc. Polecam neteasy.pl przy okazji.

Sam pracowałem długo w jednej z firm hostingowych. Wierz mi, utrzymanie hostingów jest stosunkowo bajecznie proste. Czy miałeś kiedyś hosting w dużej firmie np. home.pl ? Konsultant odpowiada instant wyuczone odpowiedzi. Jeśli coś ma trafić do techników trwa to znacznie dłużej - kilka dni.

 

W firmie, w której jest mało zgłoszeń łatwo zadbać o szybką odpowiedź. Tymczasem u nas są setki, z czego kilka procent dotyczy błędów, które musimy skorygować.

Większość zawala z płatnościami i z pięknymi oczkami proszą o przedłużenia terminów, które wymagają od nas różnych działań. Niektórzy potrafią być bezczelni, a

niektórzy przyjęli logikę, że jeśli im ktoś w 5 minut nie odpiszę to od razu dodają "Czy mam sprawę wrzucić na forum?". Tymczasem w większości przypadków takie zgłoszenia są wynikiem niewiedzy lub zaniedbań klienta.

 

Myślę, że ratuje was tzw syndrom pustego parkietu, nikt nie chce zatańczyć pierwszy, czyli trudno przenieść biznes w nowe puste miejsce. Macie wielką społeczność i nie szanujecie tego. Zamiast być ekspertem, nieść kaganek oświaty, wskazywać sposoby gdzie korzystniej sprzedać lub kupić trzymacie dystans.

Gdybyśmy nie chcieli walczyć o poprawę działania serwisu, pewnie nie byłoby tego wątku. Nikt z Nas nie zaglądałby na ten wątek. Staramy się reagować na potrzeby klientów w każdy możliwy sposób.

 

---------------------------

 

Stara zasada mówi - klient zadowolony nie powie nikomu, zaś ten niezadowolony powie każdemu.

@maryuse, święta prawda. Ludzie zdecydowanie wolą narzekać, aniżeli chwalić.

 

------------------------

 

Ot to. A przy okazji, jak komus sie nie podoba, to dropped jedyny nie jest. Zawsze mozna przeniesc przynajmniej czesc domen do konkurencji. Z tego co mi wiadomo, to podobnych serwisow jest kilka. Mozna kilkoma kliknieciami myszki przeniesc cale stado domen do np. ppd i juz DNS-y beda dzialac caly czas. A jak ktos zechce cos sprzedac, to w dropped istnieje mozliwosc sprzedawania domeny spoza dropped, albo na ten czas przeniesc domene tam. Przy okazji u wspomnianej konkurencji zauwazylem mniej, albo wcale przekretow. Nicek jest jeden, punkty przyznawane i odswierzane na bierzaco etc... A i obsluga czuwa, by nie bylo "wałków". Zamiast tracic czas na marudzenie, w tym czasie na probe mozna przeniesc kilka domen i sprawdzic samemu.

 

Nie pisze tego ze zlosliwosci wobec dropped, ale wszedzie, gdzie jakis podmiot zauwaza odplyw klientow, tam polepsza sie wreszcie jakosc. A tam, gdzie klienci potulnie czekaja na cud, tam nic sie nie dzieje. Gdyby kazdy przeniosl polowe tego co ma z dropped do konkurencji, Michau by to odczul. Innego sposobu nie widze, bo widocznie sie juz uodpornil na Wasze narzekania na forum ;-)

 

Twój post jest imho nie na miejscu. To tak jakbym miał Ci powiedzieć: masz brzydką żonę - zmień sobie.

Cały czas staramy dbać o naszych klientów. Chciałbym się uodpornić na takie posty narzekań, ale jakoś mi to nie wychodzi ;-)

 

 

------------------

 

W każdym razie mamy świadomość różnych problemów nękających Dropped. Jest to serwis z ogromnym ruchem, z ogromną ilością połączeń do partnerów (nask, ks, edns, namedrive, ...). Błąd bad gateway często jest m.in związany z wydłużonym czasem odpowiedzi od rejestru. Czy na home.pl każdy z Was też masowo sprawdza domeny? ;-)

 

Ostatni czas to dla Nas okres wprowadzania wielu poprawek mających na celu poprawę stabilności Dropped, utrzymywania i obsługi domen, działania giełdy, integralności danych (operacji na koncie klienta), poprawy obsługi transferów, wprowadzenia narzędzi mających na celu usprawnienie pracy supportu [...]

 

Pozdrawiam,

Paweł.

Edited by Pine

Share this post


Link to post
Share on other sites
To odpowiedź godna pracownika dropped? Wg mnie nie.

 

Staram się delikatnie w swoim imieniu odpowiedzieć na posty tego typu.

Wchodzę tutaj głównie szukając informacji o błędach.

 

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem i szanuję, że toczycie bój ze skalą serwisu.

Skoro tak ogromne są to transfery, ilości zapytań itd to może jest was za osobowo mało? Skoro biznes rośnie to i zaplecze powinno. Zresztą nie jestem tu od pouczania. Chcę tylko czuć, że ktoś jest mi w stanie pomóc w razie problemów. Teraz np. czekam już trzeci dzień na odpowiedź na ticketa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rozumiem i szanuję, że toczycie bój ze skalą serwisu.

Skoro tak ogromne są to transfery, ilości zapytań itd to może jest was za osobowo mało? Skoro biznes rośnie to i zaplecze powinno. Zresztą nie jestem tu od pouczania. Chcę tylko czuć, że ktoś jest mi w stanie pomóc w razie problemów. Teraz np. czekam już trzeci dzień na odpowiedź na ticketa.

 

Ticket wrócił do osoby, która go przyjmowała. Domeny są rozgrupowane.

 

M.in to też jest problem naszego ticket clienta. Nie można przekazać ticketa, podając w tym samym czasie odpowiedź do klienta.

Z tymi problemami też walczymy i nowy ticket klient powstaje :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niektórzy potrafią być bezczelni, a niektórzy przyjęli logikę, że jeśli im ktoś w 5 minut nie odpiszę to od razu dodają "Czy mam sprawę wrzucić na forum?".

Potęga forum ;)

 

Tak przy okazji, czekam już chyba z półtorej godziny na rejestrację odfajkowanej domeny. Czy można ten czas oczekiwania skrócić np. do pół godziny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Potęga forum ;)

 

Tak przy okazji, czekam już chyba z półtorej godziny na rejestrację odfajkowanej domeny. Czy można ten czas oczekiwania skrócić np. do pół godziny?

 

Jaka domena albo jaki email konta? :-) Może być na PW.

 

Swoją drogą też mam z tym problem, ciężko mi powiązać nick z kontem ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

------------------------

Twój post jest imho nie na miejscu. To tak jakbym miał Ci powiedzieć: masz brzydką żonę - zmień sobie.

Cały czas staramy dbać o naszych klientów. Chciałbym się uodpornić na takie posty narzekań, ale jakoś mi to nie wychodzi ;-)

 

------------------

...

 

Na cale szczescie jestem jeszcze kawalerem i tak wlasnie postepuje, bo malzenstwo traktuje powaznie. I gdybym juz sie ozenil, to wg starego porzekadla "widzialy galy co braly". Poza tym, uroda to nie wszystko...

 

Jednakze dropped, to nie zona. Nawet zadnej dlugoterminowej umowy nikt z Wami nie ma. Gdybys czytal uwaznie, a nie z poziomu "obrona przez atak", to napisalem, by nie przenosic wszystkich domen, ale tak po polowie. Nie dosc, ze Wasze serwery nie krztusilyby sie jak teraz, to przy okazji mielibyscie mniej sklomlaczy.

 

 

Widze jednak, ze jestescie o swojej swietnosci tak przekonani, ze szkoda cokolwiek doradzac. A broniac sie w taki sposob, wskazujesz, ze sie jednak boisz konkurencji. Z mojego punktu widzenia, macie po prostu jakis problem i nie umiecie sobie z nim poradzic. Bo wiecznie wykrzaczajace sie skrypty, albo przerwy w dzialaniu, to nie jest az tak powszechna sprawa w innych serwisach. Skoro pracowales w innych firmach, to powinienes wiedziec, ze ruch kilkadziesiat Mbs to pikus, a jak widzisz, u Was nawet ten pikus codziennie daje o sobie znac.

 

 

Jakosc, albo jakos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale macie problemy ;) . Jest tyle innych rejestratorów , bardziej bezpieczniejszych i mniej problematycznych... Nikt nie trzyma na siłę w Dropped .

Zresztą zapewne już wielu osobą cierpliwość się skończyła i odeszli

Edited by DESiGNER

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ile przestoje i problem/zwłoka w możliwosci rejestracji, przedłuzania czy przeglądania domen sa mało kłopotliwe, o tyle już pady w godzinach wieczornych, kiedy trawaja aukcje, za których wystawienie płacimy i działanie/niedziałanie serwisu ma spory wpływ na osiągane ceny na aukcjach jest nie tyle irytujące, co bardziej bardzo nieodpowiedzialne z biznesowego punktu widzenia

 

może powinniście część dropped odpowiedzialną za aukcje trzymać na jakimś niezależnym serwerze z doatkowym zabezpieczeniem, alternatywnym serwerem czy łączem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiejsze i wczorajsze problemy z działanie serwisów były spowodowane atakiem Distributed Denial of Service - ktoś przekierował subdomenę domeny używanej w jednej z bardzo popularnych aplikacji WWW na nasz serwer, co zaowocowało ok. 200-300 zapytaniami do serwera na sekundę. Nie wiemy czy zostało to zrobione celowo, czy też w wyniku błędu operatora jakiejś podsieci.

 

Uważam, że administratorzy z firmy Greener świetnie radzili sobie z utrzymaniem serwera pod takim obciążeniem. Jednak w niektórych momentach serwer faktycznie nie dawał rady i pojawiały się błędy 502/504 bądź "mulenie", za które przepraszam użytkowników.

 

Tego typu ataki powtarzały się już kilkukrotnie, co zresztą widać w tym wątku ;) Odkryliśmy ich mechanizm i problematyczna domena została zablokowana, co spowodowało natychmiastowe zmniejszenie obciążenia serwera około dziesięciokrotnie. Znając mechanizm ataków, będziemy monitorowali sytuację na bieżąco czy się nie powtórzą. W tej chwili strony AfterMarket.pl ładują się błyskawicznie.

 

Co do działań, które zostały podjęte przez nas w ostatnich dniach celem poprawienia stabilności działania serwisu, było ich sporo:

 

* Eliminacja serwera NginX na WWW2, który był odpowiedzialny za większość błędów 502.

* Konwersja większości tabel w bazie danych, co wyeliminowało problemy z blokowaniem dostępu i błędy 504 Timeout.

* Wydelegowanie wszystkich domen zaparkowanych na NameDrive bezpośrednio na adres IP NameDrive, co spowodowąło znaczące zmniejszenie obciążenia serwera przekierowań.

* Dodanie kilku warstw kodu sprawdzających sytuacje błędów połączenia z NASK, i ponawiających operacje / sprawdzających ponownie czy się wykonały, co wyeliminowało większość błędów 9998.

 

To tak gwoli wyjaśnienia, iż nie siedzimy sobie spokojnie pod palemką na plaży w Nikozji licząc pieniądze, ale istotnie coś robimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może serwis na krowie stoi? ;)

Wiesz, pewnego wieczora akurat nie miałem zbyt dużo do roboty, więc w ramach relaksu postanowiłem policzyć wszystkie posty na DI w których wyrażasz swoją opinię na temat tego, co w Dropped nie działa, nie działało, albo nie będzie działać. Wyszło ich tyle, że stwierdziłem iż nadal jesteś jednym z naszych najwierniejszych użytkowników :D

 

Osobiście naprawdę uważam Twój serwis PPD za interesujący i wartościowy. Rozumiem, że włożyliście w niego z Intersonem dużo pracy, i naprawdę zrobiliście go porządnie, chociaż też czasami pada albo jakaś funkcja nie działa. Przykro mi, że mimo całego wysiłku programistycznego, obniżenia marży na większości usług do zera i zaimplementowania wielu ciekawych funkcjonalności, nadal kilkakrotnie więcej domen rejestruje, sprzedaje i przechwytuje się w Dropped a nie w PPD.

 

Kilkanaście miesięcy temu stwierdziłem, że kultura osobista, której od siebie wymagam, nie pozwala mi na wypowiadanie się na forum w wątkach dotyczących konkurencyjnych serwisów w stylu "a, znowu nie działa", "u nich to normalne", i tak dalej - nawet jeśli miałaby to być prawda. Nie komentuję także struktury menu w PPD, braków w funkcjonalności, skuteczności przechwytywania, ani czasami zdarzających się padów. Nie dotyczy to zresztą tylko mnie - na przykład wspólnie z Grzesiem Bujnowskim nie pisujemy nawzajem ani o swoich, ani o Twoich serwisach, nie komentujemy błędów w AZ.pl (którego przedstawiciele są tutaj na forum), i tak dalej.

 

Jakoś jednak pomimo mojej trwałej nieobecności we wszystkich wątkach dotyczących Twojego serwisu, nadal z PPD do Dropped transferuje się trzykrotnie więcej domen niż w drugą stronę. Nie wiem, czy starasz się poprawić tę statystykę zaznaczając swoją obecność we wszystkich miejscach, gdzie można podkreślić że coś w Dropped jest nie tak jak należy, ale niestety to nie działa ;) Oczywiście, masz prawo zyskiwać sobie klientów w każdy możliwy sposób jaki uznasz za stosowny, a ja nie będę Ci przeszkadzał. Szkoda mi po prostu patrzeć na to, że sięgasz tak nisko, zwłaszcza że znamy się przecież nie od dziś i nie od wczoraj.

 

Wywołany atakiem DDoS ruch jest w tej chwili odcięty na naszym serwerze. Ale jeśli masz konstruktywne uwagi co do sposobu w jaki hostowane są strony w Dropped, jest prosty sposób aby je zweryfikować - przekierujmy go po prostu na główną stroną PPD, i zobaczmy jak sobie będzie radził z obsługą 20 milionów zapytań dziennie. Jeśli sobie poradzi - wtedy rzeczywiście masz rację, Dropped jest hostowany na krowie, a PPD na jastrzębiu. Jeśli nie poradzi - będziesz wiedział, co poprawić w swoim, a nie w moim serwisie. Co myślisz o wykonaniu takiego testu?

 

BTW, nie wiem, czy jeszcze współpracujesz blisko z firmą Interson, ale być może tak. Jeśli jeszcze razem pracujecie, przekaż proszę jej pracownikom, że naprawdę nie mają potrzeby próbować włamać się co chwila do naszego serwisu. Naprawdę nie da się w Dropped zarejestrować domeny o nazwie "> ani <script>window.alert('')</SCRIPT>, i nie muszą sprawdzać tego na każdym nowo wprowadzonym w serwisie formularzu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chipsy już na stole, szkoda, że biorę antybiotyk, bo bym piwo też otworzył. ;)

Szczerze, to mnie też trochę irytują uwagi PB w temacie dropped. Umówmy się, że nie są to uwagi zwykłego usera. Nie wygląda to zbyt elegancko, ale pewnie nie o elegancję chodzi...

Edited by SELES

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chipsy już na stole, szkoda, że biorę antybiotyk, bo bym piwo też otworzył. ;)

Dobrze, że userzy na forum są wyjątkowo pozytywnie do siebie nastawieni, bo miałbyś SELES problem z cholesterolem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chipsy już na stole, szkoda, że biorę antybiotyk, bo bym piwo też otworzył. :D

Szczerze, to mnie też trochę irytują uwagi PB w temacie dropped. Umówmy się, że nie są to uwagi zwykłego usera. Nie wygląda to zbyt elegancko, ale pewnie nie o elegancję chodzi...

 

Wiele razy obiecywałem sobie że już nie będę, ale jakoś mi nie wychodzi. ;-) Innych rejestratorów nie komentuję, ale to cypryjskie bzykanie państwa I podatników z uśmiechem na ustach jakoś tak na mnie działa... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BTW, nie wiem, czy jeszcze współpracujesz blisko z firmą Interson, ale być może tak. Jeśli jeszcze razem pracujecie, przekaż proszę jej pracownikom, że naprawdę nie mają potrzeby próbować włamać się co chwila do naszego serwisu. Naprawdę nie da się w Dropped zarejestrować domeny o nazwie "> ani <script>window.alert('')</SCRIPT>, i nie muszą sprawdzać tego na każdym nowo wprowadzonym w serwisie formularzu...

 

Tutaj jestem zaskoczony.

 

Przecież rozpoczęliśmy swoją znajomość właśnie od zgłoszenia krytycznych dziur w DR (jak pamiętam wtedy nawet bez problemu można było wrzucić skrypt shellowy i od ręki usunąć całego DR). Również później zabezpieczaliśmy serwer DR i kod projektu, średnio co pół roku pisałem Tobie co znalazłem z nowych podatności. Miałem w środę wolny wieczór więc poświęciłem kilka godzin i sprawdziłem wiele możliwych ataków.

 

Ściśle współpracujemy z Przemkiem, a tego typu próby robiłem zarówno przed tą współpracą jak i w trakcie niej - jakoś nigdy nic nie upubliczniałem tylko pisałem bezpośrednio do Ciebie ze zgłoszeniem.

 

Przykro mi, że wplotłeś moją pomoc w tą potyczkę.

No nic, nie zawsze warto być lojalnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Interson: Nigdy nie informowałeś mnie o żadnych znalezionych błędach w Dropped, od kiedy zacząłeś współpracować z PPD. Nigdy. Nawet jeśli je znajdowałeś (a raz zdarzyło Ci się).

 

Natomiast Twoje znalezienie błędu XSS w funkcji zakładania nowego folderu jakoś dziwnie zbiegło się w czasie z opublikowaniem przez pb na Twitterze insynuacji na temat "mnóstwa błędów bezpieczeństwa u konkurencji" i "możliwości włamania się na większość kont". Więc nie wiem, kogo informujesz o znalezionych w Dropped błędach i w jaki sposób, bo mnie na pewno nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiele razy obiecywałem sobie że już nie będę, ale jakoś mi nie wychodzi. ;-) Innych rejestratorów nie komentuję, ale to cypryjskie bzykanie państwa I podatników z uśmiechem na ustach jakoś tak na mnie działa... ;)

I myślę, że dałeś w ten sposób dostateczny opis swojej postawy i kultury osobistej, który nie wymaga dalszego komentarza. Więc z mojej strony EOT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I myślę, że dałeś w ten sposób dostateczny opis swojej postawy i kultury osobistej, który nie wymaga dalszego komentarza. Więc z mojej strony EOT.

 

No ja też już skończyłem, Seles, chowaj czipsy. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ja też już skończyłem, Seles, chowaj czipsy. ;-)

No i dobrze, bo paczka się skończyła, a zostały już tylko chrupki kukurydziane juniora. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

08-04-2009 / 09-04-2009 - Zobacz archiwum e-maila.

 

A sytuacja o której mówisz była czymś zupełnie innym, na życzenie zostało sprawdzonych kilka paneli rejestratorów pod względem bezpieczeństwa, a najlepszy wynik miało właśnie PPD.pl. Z nikim nigdy nie dzieliłem się szczegółami znalezionych w Twoim projekcie podatności.

 

Nie uważasz, że gdy coś znalazłem, w przypadku złych intencji lepiej było zrobić jakieś publicznie dostępne demo ataku?

No bądźmy poważni, w kilku sprawach uzyskałem od Ciebie wartościową pomoc, nad samym projektem DR również pracowałem i współpraca z konkurencją nie jest powodem, dla którego miałbym posuwać się do jakichś skrajnych działań.

 

Jeśli chcesz o tym porozmawiać to zapraszam na PW, nie ma sensu zaśmiecać wątku.

Co by nie było szkoda, tak to odebrałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
08-04-2009 / 09-04-2009 - Zobacz archiwum e-maila.

Nie dostałem w tych dniach żadnego maila od Ciebie, co sprawdziłem właśnie jeszcze raz. Dopiero po publikacji pb zajrzałem do logów Apache i sprawdziłem dokładnie, co robiłeś na serwerze. Cóż, może maile faktycznie gdzieś zniknęły i dlatego ich nie dostałem. Jeśli je faktycznie wysłałeś, to przepraszam że przeinaczyłem intencje Twojego działania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×