Jump to content
Kangur

Nigdy bym się nie spodziewał

Recommended Posts

4 minuty temu, Pan_Grzegorz napisał:

 

Jest spora grupa ludzi zupełnie pozbawionych dobrego gustu i ta firma zaspokaja ich potrzeby, dlatego utrzymuje się na rynku. Nie świadczy to o jakości samej nazwy i domeny. Pytanie jest takie, czy nazwa w tym przypadku ułatwia, czy utrudnia działania marketingowe? Sądzę że utrudnia i to bardzo. Pomiędzy oryginalnością i pomysłowością, a dziwacznością jest przepaść.

Są firmy które wyróżnia dużo gorszy styl, wcale nie uważam, że te meble celują w ludzi o złym guście.. jest masa ludzi, którzy lubują sie w meblach z palet.. rzeczywiście nazwa kontrowersyjna, ale chciałam wyrazić to , że ma ona swoje uzasadnienie, jeśli działaja na rynku polskim oraz zagranicznym.. po tym kto im robił te strone i prawdopodobnie logotyp wnoszę, że był to celowy zabieg, może włascicelowi zależało na nawiązaniu do palet, ale nie miało byc zbyt oczywiste.. takie jest moje zdanie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, koniczyna napisał:

nazwa kontrowersyjna, ale chciałam wyrazić to , że ma ona swoje uzasadnienie, jeśli działaja na rynku polskim oraz zagranicznym.. po tym kto im robił te strone i prawdopodobnie logotyp wnoszę, że był to celowy zabieg, może włascicelowi zależało na nawiązaniu do palet, ale nie miało byc zbyt oczywiste.. takie jest moje zdanie..

Akurat ja uważam, że jest to dalece prawdopodobne. Fakt, że eksponują to swoje logo na meblach i to aż do przesady może świadczyć, że taka koncepcja im odpowiada, a nawet są z niej dumni i prawdopodobnie wolą tę nazwę niż meblezpalet*pl. Cóż, ludzie są różni.

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum di.pl wiecznie zażarta dyskusja o tym jak to domena jest ważna i jak to daje przewagę w biznesie. A biznes jak zwykle ma wywalone na domeny i robi na byle jakiej domenie z palca pieniądze o których większość domeniarzy może pomarzyć.

 

Domenowy egocentryzm odcinek 15941289819.

Edited by Lateralus

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Lateralus napisał:

Na forum di.pl wiecznie zażarta dyskusja o tym jak to domena jest ważna i jak to daje przewagę w biznesie. A biznes jak zwykle ma wywalone na domeny i robi na byle jakiej domenie z palca pieniądze o których większość domeniarzy może pomarzyć.

 

Domenowy egocentryzm odcinek 15941289819.

połowiczna racja, jednak dla biznesu stricte internetowego domena ma KLUCZOWE znaczenie,  chyba , że ktos ma kasę by reklamowąc sie na wielka skalę np. w tv czy na bilbordach jak rankomat.pl.. ile to razy miałam problem przywołać w myślach nazwe firmy, sklepu bo był nijaka, nic nie znaczaca, trudno było odszukać ją w wyszukiwarkach i w efekcie nie wróciłam na tę stronę, bo nie zapamiętałam nazwy.. uważam, ze taka myśl przyświecała obecnemu właścicielowi domeny kapelusz.pl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, koniczyna napisał:

połowiczna racja, jednak dla biznesu stricte internetowego domena ma KLUCZOWE znaczenie,  chyba , że ktos ma kasę by reklamowąc sie na wielka skalę np. w tv czy na bilbordach jak rankomat.pl.. ile to razy miałam problem przywołać w myślach nazwe firmy, sklepu bo był nijaka, nic nie znaczaca, trudno było odszukać ją w wyszukiwarkach i w efekcie nie wróciłam na tę stronę, bo nie zapamiętałam nazwy.. uważam, ze taka myśl przyświecała obecnemu właścicielowi domeny kapelusz.pl

 

A mi się to nigdy nie zdarzyło i zawsze jakoś udawało mi się bez żadnych problemów znaleźć nawet najbardziej pokręconą nazwę gdzie spotkało mnie coś dobrego typu dobrej jakości produkt czy wyśmienita usługa. I co teraz? Tzw. dowody anegdotyczne.

 

Domena, w ogromnej większości biznesów, nie ma kluczowego znaczenia. Tezę o kluczowym znaczeniu domeny dla biznesu ukuli domeniarze. A biznes, w tym kontekście, postrzega domeniarzy niczym akwizytorów czy sprzedawców garnków. Potrafią pięknie pisać o zaletach swojego produktu nie przedstawiając żadnych rzeczowych wyliczeń czy argumentów.

 

W cenie domeny jest jej unikalność i brak dostępności, a nie jakieś mitomańskie gadki o lepszej konwersji, większej liczbie klientów czy mniejszych wydatkach na reklamę. Bez wsparcia w liczbach takie teksty możecie sobie odpuścić bo to już się powoli komiczne robi.

 

Edited by Lateralus

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Lateralus napisał:

 

 

Domena, w ogromnej większości biznesów, nie ma kluczowego znaczenia. Tezę o kluczowym znaczeniu domeny dla biznesu ukuli domeniarze. A biznes, w tym kontekście, postrzega domeniarzy niczym akwizytorów czy sprzedawców garnków. Potrafią pięknie pisać o zaletach swojego produktu nie przedstawiając żadnych rzeczowych wyliczeń czy argumentów.

 

 

Jeśli przyjmiemy, że domena jest równoczesnie nazwa firmy, to jest to podstawa  przy budowaniu marki.. handel domenami opiera sie na tym "oczywisto-nieoczywistym" fakcie...

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, koniczyna napisał:

Jeśli przyjmiemy, że domena jest równoczesnie nazwa firmy, to jest to podstawa  przy budowaniu marki.. handel domenami opiera sie na tym "oczywisto-nieoczywistym" fakcie...

 

 

 

No a mimo wszystko jakoś firmy budują marki na .com'ach, com.pl'ach, eu itp. do tego świetnie sobie radzą w Polsce i na świecie. Mają obroty rzędu milionów i miliardów złotych bez tej "podstawy" czy "konieczności".

 

Szkoda że nie posłuchali obiektywnego zdania ludzi, którzy zarabiają na tym że sprzedają innym domeny (czyli domeniarzy z forum o domenach di.pl),  że domeny  to podstawa w budowaniu marki :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Lateralus napisał:

 

No a mimo wszystko jakoś firmy budują marki na .com'ach, com.pl'ach, eu itp. do tego świetnie sobie radzą w Polsce i na świecie. Mają obroty rzędu milionów i miliardów złotych bez tej "podstawy" czy "konieczności".

 

Szkoda że nie posłuchali obiektywnego zdania ludzi, którzy zarabiają na tym że sprzedają innym domeny (czyli domeniarzy z forum o domenach di.pl),  że domeny  to podstawa w budowaniu marki :rolleyes:

można, ale to świadczy o profesjonalizmie firmy, jesli biznes opiera się głównie na działalności internetowej, to firmy skłaniają się do zainwestowania w dobra domenę niż wykorzystywania końcówek com.pl czy myślników w nazwie.... po prostu boom na domeny minął, nie otwiera sie za dużo sklepów internetowych, nie ma popytu, dlatego ceny lecą w dół, a domeny traca na wartości

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Lateralus napisał:

 

No a mimo wszystko jakoś firmy budują marki na .com'ach, com.pl'ach, eu itp. do tego świetnie sobie radzą w Polsce i na świecie. Mają obroty rzędu milionów i miliardów złotych bez tej "podstawy" czy "konieczności".

 

Szkoda że nie posłuchali obiektywnego zdania ludzi, którzy zarabiają na tym że sprzedają innym domeny (czyli domeniarzy z forum o domenach di.pl),  że domeny  to podstawa w budowaniu marki :rolleyes:

Hotel możesz wybudować zarówno w ścisłym centrum miasta jak i 20 km od tego miejsca... i to hotel i to hotel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, reavis napisał:

Hotel możesz wybudować zarówno w ścisłym centrum miasta jak i 20 km od tego miejsca... i to hotel i to hotel.

 

Kolejna bajeczka wymyślona przez domeniarzy, powtarzana na forum niczym mantra, bez większego namysłu i zrozumienia.

 

Nie ma tutaj znaku równości i nie można porównywać takich rzeczy jak działka w centrum miasta (której cenę dyktuję wiele czynników jak i również sam rynek oraz której możliwości wykorzystania jest dużo więcej niż pojedynczej domeny) do domeny internetowej, której cenę dyktuje to że jest jedna i ma ją jakiś akwizytor. Pomijam fakt że wiele marketów i sklepów stawia bardzo dobrze prosperujące biznesy poza granicami miasta albo całkiem za nimi, gdyż działka jest grom tańsza.

 

Na działce w centrum miasta można postawić praktycznie każdy biznes, wieżowiec, hotel, sklep, muzeum itp. itd. etc. (o ile pozwala na to plan zagospodarowania przestrzennego), a na domenie o nazwie np. silownia.pl nie postawisz co ci się podoba.

 

Analogia domen do wirtualnych nieruchomości (co jest dodatkowo zabawne bo nawet nie jesteście właścicielami domen a jedynie abonentami) jest po prostu głupia i nie broni się nigdzie poza ludźmi z tego forum i jakiegoś wąskiego grona branży IT, która powtarza te kocopoły tak samo bez namysłu jak Wy na tym forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Lateralus napisał:

 

Kolejna bajeczka wymyślona przez domeniarzy, powtarzana na forum niczym mantra, bez większego namysłu i zrozumienia.

 

Nie ma tutaj znaku równości i nie można porównywać takich rzeczy jak działka w centrum miasta (której cenę dyktuję wiele czynników jak i również sam rynek oraz której możliwości wykorzystania jest dużo więcej niż pojedynczej domeny) do domeny internetowej, której cenę dyktuje to że jest jedna i ma ją jakiś akwizytor. Pomijam fakt że wiele marketów i sklepów stawia bardzo dobrze prosperujące biznesy poza granicami miasta albo całkiem za nimi, gdyż działka jest grom tańsza.

 

Na działce w centrum miasta można postawić praktycznie każdy biznes, wieżowiec, hotel, sklep, muzeum itp. itd. etc. (o ile pozwala na to plan zagospodarowania przestrzennego), a na domenie o nazwie np. silownia.pl nie postawisz co ci się podoba.

 

Analogia domen do wirtualnych nieruchomości (co jest dodatkowo zabawne bo nawet nie jesteście właścicielami domen a jedynie abonentami) jest po prostu głupia i nie broni się nigdzie poza ludźmi z tego forum i jakiegoś wąskiego grona branży IT, która powtarza te kocopoły tak samo bez namysłu jak Wy na tym forum.

Kocopoły to stety lub niestety Ty wypisujesz... po co się męczyć z czymś co nie jest Twoją własnością, jest bez przyszłości i nie ma na to popytu?

 

Serwis internetowy możesz sobie postawić na każdej domenie i ładować kasę w promocję. Jeśli będziesz strzelał do klientów cały czas w TV, Radio, dawał reklamy w gazetach i internecie to każdy "syf" wypromujesz i w końcu ktoś to zapamięta...

 

Dla mnie jeśli ktoś ma najlepszą domenę w danej branży czyli słowo kluczowe w końcówce .pl bez względu czy to nazwa firmy czy tylko przekierowanie to sprawia wrażenie, że jest najlepszy i wiarygodny. Jeśli widzę duże firmy na jakimś potworku domenowym i adres firmowy na @wp.pl lub @gmail.com to raczej nie korzystam z ich usług szukając kogoś w teorii poważniejszego...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Lateralus napisał:

 

Na działce w centrum miasta można postawić praktycznie każdy biznes, wieżowiec, hotel, sklep, muzeum itp. itd. etc. (o ile pozwala na to plan zagospodarowania przestrzennego), a na domenie o nazwie np. silownia.pl nie postawisz co ci się podoba.

 

 

Działka w centrum miasta też ma swoje bariery, jak plan zagospodarowania czy konserwatora zabytków.. zależy jakie miasto, jaki przepływ ludzi, internet nie ogranicza się do jednego miasta , dzielnicy, a w przypadku sklepu internetowego handel nie ogranicza się nawet do kraju..  jeśli pod domena silownia.pl powstałby sklep z odżywkami, sprzętem, ubraniami fitness, to jak się ma do tego działka w za 100 tys? co zrobisz na działce za 100 tys? wielkie nic, na pewno takiej działki nie kupisz w centrum ani w żadnej innej dobrej lokalizacji, a to dopiero działka

Edited by koniczyna
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, reavis napisał:

Serwis internetowy możesz sobie postawić na każdej domenie i ładować kasę w promocję. Jeśli będziesz strzelał do klientów cały czas w TV, Radio, dawał reklamy w gazetach i internecie to każdy "syf" wypromujesz i w końcu ktoś to zapamięta...

 

Dla mnie jeśli ktoś ma najlepszą domenę w danej branży czyli słowo kluczowe w końcówce .pl bez względu czy to nazwa firmy czy tylko przekierowanie to sprawia wrażenie, że jest najlepszy i wiarygodny. Jeśli widzę duże firmy na jakimś potworku domenowym i adres firmowy na @wp.pl lub @gmail.com to raczej nie korzystam z ich usług szukając kogoś w teorii poważniejszego...

 

2 minuty temu, koniczyna napisał:

Działka w centrum miasta też ma swoje bariery, jak plan zagospodarowania czy konserwatora zabytków.. zależy jakie miasto, jaki przepływ ludzi, internet nie ogranicza się do jednego miasta , dzielnicy, a w przypadku sklepu internetowego handel nie ogranicza sie nawet do kraju..  jeśli pod domena siłownia powstałby sklep z odżywkami, sprzętem, ubraniami fitness, to jak się ma do tego działka w za 100 tys? co zrobisz na działce za 100 tys? wielkie nic, na pewno takiej działki nie kupisz w centrum ani w żadnej innej dobrej lokalizacji, a to dopiero działka

 

Oto kilka nazw sklepów z branży RTV i AGD w Polsce:

MediaExpert.pl

Morele.net

emag.pl
Euro.com.pl

Komputronik.pl

Alsen.pl

MediaMarkt.pl

Sferis.pl

Neonet.pl

x-kom.pl

OleOle.pl

MyCenter.pl

Proline.pl

Electro.pl

Avans.pl

Neo24.pl

 

To tak z głowy tylko te nazwy które zapamiętałem. Niestety nie mogę sobie przypomnieć żadnej większej firmy z branży RTV i/lub AGD na domenie generycznej. Możecie mi pomóc i dać linki do nich?

 

By ułatwić wam sprawę podam parę super generyków które są koniecznością w prowadzeniu biznesu i gwarantują ruch i klientów:

RTV.pl - do kupienia za 80 000 PLN - przecież to groszki w porównaniu do obrotów wyżej wymienionych firm.

AGD.pl - do kupienia za 159 000 PLN - j/w

Telewizory.pl - do kupienia za 16 000 PLN - No jak za darmo! Przecież to koszt jednego lepszego telewizora OLED.

Lodowki.pl - do kupienia

Pralki.pl - do kupienia

Telefony.pl - do kupienia za 200 000 PLN

Zmywarki.pl - do kupienia za 37 000 PLN

Aparaty.pl - do kupienia za 90 000 USD

Glosniki.pl - do kupienia za 9 700 PLN

 

Jak rozumiem z waszych postów, jest dużo firm na domenach generycznych (bo to przecież konieczność i czysty zysk) które mają większe obroty i które są bardziej rozpoznawalne niż wymienione przeze mnie marki wyżej. Prosiłbym o linki do ich stron/sklepów bo mi gdzieś umknęły (pewnie były na billboardów ale mam słabą pamięć).

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Lateralus napisał:

 

By ułatwić wam sprawę podam parę super generyków które są koniecznością w prowadzeniu

Jak rozumiem z waszych postów, jest dużo firm na domenach generycznych (bo to przecież konieczność i czysty zysk) które mają większe obroty i które są bardziej rozpoznawalne niż wymienione przeze mnie marki wyżej. Prosiłbym o linki do ich stron/sklepów bo mi gdzieś umknęły (pewnie były na billboardów ale mam słabą pamięć).

te firmy płacą tyle za reklamę ile warte są te domeny, euro.com.pl ma mocne pozycjonowanie prawie zawsze nr 1 lub 2 i wyskakuje w płatnych reklamach google, rekalma idzie w koszty, wiec w ich przypadku nie ma sensu zmieniac nazwy, reszta to również nazwy własne sklepów pod domenami pl, to żaden przykład, bo piszesz o isniejących bardzo długo sklepach, a domeny z rynku wtórnego sa propozycją głownie dla nowych inwestorów.. poza tym zostajesz w temacie rtv i agd, a branż jest znacznie więcej.. są branże dla kótrych najlepiej jest jak domeny sa pozwiazne tematycznie np. https://testosterone.pl/

Edited by koniczyna
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, koniczyna napisał:

te firmy płacą tyle za reklamę ile warte są te domeny, euro.com.pl ma mocne pozycjonowanie prawie zawsze nr 1 lub 2 i wyskakuje w płatnych reklamach google, rekalma idzie w koszty, wiec w ich przypadku nie ma sensu zmieniac nazwy, reszta to również nazwy własne sklepów pod domenami pl, to żaden przykład, bo piszesz o isniejących bardzo długo sklepach, a domeny z rynku wtórnego sa propozycją głownie dla nowych inwestorów.. poza tym zostajesz w temacie rtv i agd, a branż jest znacznie więcej.. są branże dla kótrych najlepiej jest jak domeny sa pozwiazne tematycznie np. https://testosterone.pl/

 

Niech domena TestosteronE.pl (Testosteron.pl do kupienia oczywiście), jako odpowiedź na pytanie o duże biznesy na domenach generycznych, będzie idealnym posumowaniem tej dyskusji.

 

 

Edited by Lateralus

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Lateralus napisał:

 

Niech domena TestosteronE.pl (Testosteron.pl do kupienia oczywiście), jako odpowiedź na pytanie o duże biznesy na domenach generycznych, będzie idealnym posumowaniem tej dyskusji.

 

 

przypominam, że piszemy o domenie pierwszoligowej jak silownia.pl, ta domena tak jak działka w dobrej lokalizacji, bo do takiej została porównana, to czysty zysk dla inwestora.... oto podobne domeny generyczne, które zostały sprzedane za godne im pieniądze:

 

Opony.pl 960 000 zł – właścicielem został e-sklep sprzedający produkty motoryzacyjne, w szczególności opony i felgi

 

Urlopy.pl 400 000 zł – zakupiona przez biuro podroży

 

budownictwo.pl 200 000 zł – zakupiona przez portal typu yellow pages, zbierająca dane teleadresowe firmy budowlanych z Polski

 

kino.pl 150 000 zł – wraz ze nazwą domeny został sprzedany portal, który się znajdował pod tym adresem

 

samochod.pl 146 000 zł – nowy właściciel zakupił również wersję tej domeny z polskimi znakami

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, koniczyna napisał:

przypominam, że piszemy o domenie pierwszoligowej jak silownia.pl, ta domena tak jak działka w dobrej lokalizacji, bo do takiej została porównana, to czysty zysk dla inwestora.... oto podobne domeny generyczne, które zostały sprzedane za godne im pieniądze:

 

Opony.pl 960 000 zł – właścicielem został e-sklep sprzedający produkty motoryzacyjne, w szczególności opony i felgi

 

Urlopy.pl 400 000 zł – zakupiona przez biuro podroży

 

budownictwo.pl 200 000 zł – zakupiona przez portal typu yellow pages, zbierająca dane teleadresowe firmy budowlanych z Polski

 

kino.pl 150 000 zł – wraz ze nazwą domeny został sprzedany portal, który się znajdował pod tym adresem

 

samochod.pl 146 000 zł – nowy właściciel zakupił również wersję tej domeny z polskimi znakami

 

 

5 największych sprzedaży z ostatnich 10 lat, w tym Opony.pl gdzie została kupiona cała firma razem z domeną (ale nie dla samej domeny) . Doprawy imponujące wyniki. Poza Urlopy.pl nie ma tutaj niczego wartego uwagi. Samochod.pl do sprzedania (kasa utopiona przez inwestora), Kino.pl przekierowuje na niezwiązany z nazwą portal. Budownictwo.pl praktycznie nie istnieje ( https://www.alexa.com/siteinfo/budownictwo.pl ).

 

Naprawdę trzeba sięgać na 10 lat domeny .pl wstecz (i to jeszcze w czasy kiedy była najbardziej napompowana bańka domenowa) żeby znaleźć przykłady dobrze sprzedanych generyków? I naprawdę pomimo tak długiego spektrum czasowego są tylko takie mizerne przykłady? 

 

Gdzie te najlepsze i ogromne firmy na generykach? Gdzie ta konieczność? Gdzie?

 

Przecież to już się śmieszne robi z tymi waszymi argumentami. Czy wy w ogóle czytacie co piszecie czy macie jakie sadomasochistyczne zapędy w oraniu własnych tez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogę podać tyle samo przykładów bardzo dobrych generyków pod którymi działają firmy lub są ustawione przekierowania na brandowe domeny.

 

Poza tym to że Media Markt nie kupił RTV.pl czy AGD.pl to z automatu znaczy, że to słaba domena? Ktoś zrobi porównywarkę lub inny kombajn zakupowy i wtedy taka domena będzie idealna.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, reavis napisał:

Ja mogę podać tyle samo przykładów bardzo dobrych generyków pod którymi działają firmy.

 

Nie krępuj się. Podaj przykłady dużych firm działających na generykach. Tyle samo czyli 16 dużych firm działających na generykach.

Edited by Lateralus

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Lateralus napisał:

 

Nie krępuj się. Podaj przykłady dużych firm działających na generykach. Tyle samo czyli 16 dużych firm działających na generykach.

https://www.ekologia.pl/

http://www.lazienka.pl/

https://logo.pl/pl

https://www.prawo.pl/

https://farmacja.pl/

http://www.sport.pl

https://www.narty.pl/

http://gps.pl/

 

ja wrzucam na szybko 8/16

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i to dobrze, że odżywają takie dyskusje, ale gdyby ktoś nie zauważył to podpowiem, że robicie spory OT ;)

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Kangur napisał:

Może i to dobrze, że odżywają takie dyskusje, ale gdyby ktoś nie zauważył to podpowiem, że robicie spory OT ;)

Forum i tak już ledwo dycha... więc co to za różnica? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, koniczyna napisał:

Nie rozumiem tematu domen ale się wypowiadam

 

11 minut temu, reavis napisał:

Nie rozumiem tematu domen ale się wypowiadam

 

 

Znacie historie tych domen i ich ceny zakupu na rynku wtórnym oraz ich udział w rynku na którym działają czy po prostu wklejacie pierwsze z brzegu top-premium zajęte od około 20 lat domeny? Ciekawe o ilu firmach słyszeli Kowalscy z tych co wy podaliście, a o ilu z tych co ja podałem. Nie wiem ale się domyślam.

 

Nadal czekam na duże brandy postawione na domenach generycznych. Bo poza Opony.pl, Meble.pl i Wakacje.pl nie ma tutaj nic znanego. Powinien być chyba wysyp, a tu nadal skucha.

 

To co robicie źle i czego nie rozumiecie to to, że bierzecie promil  domen top-premium, które są zarejestrowane od blisko 20 lat i próbujecie tak opisywać cały rynek domen dobrych i średnich.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • Usługa cesji domeny 1/12, usługa cesji domeny 2/12  moim zdaniem tak byłoby lepiej, bo 12/12 kończyłaby całość.
    • Witam,   Poniewaz na odpowiedz Aftermarket.pl na ticket czekam juz prawie tydzien, chcialbym poruszyc temat sposobu rozliczen transakcji z platnoscia na raty w Aftermarket.pl tu na forum.   Przykladowa sytuacja: transakcja sprzedazy domeny z platnoscia na 12 rat po 1000 zl netto. Aftermarket.pl w takim wypadku wymaga wgrania za kazda kolejna rate faktury VAT o tresci "Usługa cesji domeny xxx...".   Tyle tylko, ze jak wiemy: - do momentu ostatniej raty, cesja domeny nie nastapi - kupujacy w kazdej chwili moze zaprzestac splacania rat i wtedy domena zostaje u sprzedajacego   Moim zdaniem dziwne jest, aby ksiegowac 12 faktur o tej samej tresci "Usługa cesji domeny xxx..." dotyczacych tej samej domeny, bo przeciez nie sprzedajemy tej domeny 12 razy i wlasciwe byloby, aby tylko jedna faktura VAT za ostatnia rate dotyczyla faktycznej cesji domeny. Jak wiemy natomiast, kupujacy przez caly czas splaty kolejnych rat ma dostep do domeny, ktora kupuje na raty i moze z niej korzystac (jak na zasadzie dzierzawy, w ograniczonym stopniu) poki placi kolejne raty, do momentu splaty ostatniej raty kiedy to ostatecznie staje sie abonentem domeny. Idac dalej, wystawiajac juz pierwsza fakture VAT jako sprzedajacy na "Usługa cesji domeny xxx..." na kwote 1/12 transakcji ciezko byloby wytlumaczyc, dlaczego do cesji domeny jeszcze nie doszlo (czyli usluga, ktorej dotyczy faktura nie zostala faktycznie wykonana). Jeszcze gorzej byloby, gdyby np. po kilku ratach kupujacy nie oplaci kolejnej i transakcja zostanie anulowana, bo wtedy mimo kilku faktur VAT dotyczacych cesji, do cesji w ogole nie dojdzie.   Podobnie sytuacja ma sie, gdy jestesmy kupujacym domene na raty. Przez 12 miesiecy na kazdej fakturze VAT od Aftermarket.pl mamy pozycje "Kupno domeny xxx" na kwote 1000 zl netto. Tymczasem, domene de facto kupujemy tylko raz, i poza sytuacjami ktore tu chcialbym pominac (jak zakup domeny, potem jej utrata np. w skutek nieoplacenia i ponowne jej odkupienie) nie powinnismy miec zaksiegowanych nawet dwoch faktur dotyczacych zakupu jednej i tej samej domeny.   Czy zatem nie powinno byc tak, ze np. pierwsze 11 rat powinno byc ksiegowanych zarowno przez kupujacego jak i sprzedajacego jako dzierzawa domeny, a dopiero ostatnia rata jako faktyczna sprzedaz domeny (cesja uslugi utrzymania domeny internetowej)? Oczywiscie, byc moze sa jeszcze inne - rownie wlasciwe - rozwiazania, ktore eliminuja opisana przeze mnie powyzej kwestie wielokrotnego wystepowania na fakturze VAT tej samej pozycji dotyczacej kupna (po stronie kupujacego) i cesji (po stronie sprzedajacego) tej samej domeny.   Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
    • sobota.pl   Zapraszam na aukcję bez ceny minimalnej:   https://www.aftermarket.pl/aukcja/2477976/   Koniec aukcji w czwartek 19 grudnia o godz. 20:00
    • tzu.pl   Zapraszam na aukcję domeny tzu.pl https://www.aftermarket.pl/aukcja/2475643/   Zakończenie jutro o 20:00
    • z przymrużeniem oka: to woda na młyn dla eurosceptyków    Kto skorzysta?      
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      18449
    • Most Online
      20372

    Newest Member
    Backzster
    Joined
×