Skocz do zawartości
damianD

Darmowy hosting - gdzie zysk?

Promowane odpowiedzi

Witam.

Darmowy hosting – dużo jest firm oferujących takie usługi.

Zastanawiam się jak firmy oferujące takie usługi osiągają zysk?

Zakładając, że średnia pojemność oferowanego konta to 100MB x ilość użytkowników np.65000 kont daje to 6500GB. To sporo.

A przecież każde konto jest darmowe.

Wiem, że praktycznie na każdej stronie są wyświetlane reklamy, ale jakoś mi trudno uwierzyć, że zyski z reklam pokrywają koszt utrzymania kilkuset GB serwera. A przecież koszt utrzymania serwera to nie jedyny koszt.

Więc, w jaki sposób firmy te osiągają zysk?

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Darmowy hosting jest bardzo ograniczony i służy głównie jako reklama dla opcji płatnych.

Jeśli myśli się o czymś poważnym to płatny hosting jest niezbędny a jeśli ktoś ma dobre wrażenia z usług jakiegoś hostingu to chętniej wykupi płatny hosting właśnie tam.

Pozatym baza 65000 użytkowników też jest sporo warta, zwłaszcza że to dość sprecyzowana grupa docelowa. Hosting może dzięki tej bazie wyświetlać reklamy, wysyłać mailing, pozycjonować domeny... Możliwości zarobku jest bardzo wiele.

A serwerownia na 6,5TB to nie są aż tak wielkie koszty w dzisiejszych czasach...

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@gosel o jakich kosztach myślisz pisząc o tym 6,5TB i u kogo jeśli możesz rozwinąć...

 

Pozdrawiam

 

No dawaj tą reklamę i się nie czaj :D

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ale oni nie potrzbują petabajtów miejsca dla użytkowników, bo limit nie oznacza, że wszyscy go wykorzystują w 100%. Z resztą ważniejsze są limity CPU niż miejsce na dysku. A i to co darmowe oznacza brak gwarancji czegokolwiek. Nawet nie trzeba się tłumaczyć gdy strona wyparuje. Bo wszystko jest w regulaminie.

Na ogół firmom zależy na daniu czegoś na "10 odwiedzin dziennie" co będzie działało i będzie darmowe, ale na ryzyko użytkownika. Taka zachęta do przetestowania, marketing. A jak zacznie wchodzić "20 osób dziennie", to usługa będzie coraz częściej padać, a użytkownik dostanie propozycję przejścia na plan płatny. Przy dalszym wzroście obciążenia konta pojawi się "propozycja nie do odrzucenia". I zapewne część z niej korzysta. No a ci co płacą utrzymują też tych darmowych i kółko się zamyka.

Edytowane przez kreatiff

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×