Jump to content
ala.pl

gdzie najtansze pl?

Recommended Posts

gdzie po powakacyjnych podwyzkach mozna najtaniej zarejestrowac pl?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pewno nie w Az.pl gdzie .pl są po 45 zł netto w panelu :P

 

no ale jakos taniej nie znalazlem - w netart jest promocja ale tylko na jedna domene a tam juz korzystalem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pewno nie w Az.pl gdzie .pl są po 45 zł netto w panelu ;)

Ze strony można zarejestrować za 39 zł - płatności przelewem, kartą, mtransferem, allpayem - to samo co w panelu tylko cena domeny tańsza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
w home.pl - 49.90zł netto za .pl; nie jest najtaniej, ale za to masz pomoc 24h

więcej o promocji

Hmm, pomoc... No to jest argument, na pewno korzystasz z niego o 3 w nocy w niedzielę w sprawie cesji...

 

pozdrawia

 

Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja juz kilka razy korzystalem z supportu home.pl, kiedy wszyscy inni rejestratorzy byli niedostepni. Z supportu home.pl jestem zadowolony.

W sprawie domen pomoc w nocy przydaje się niezwykle rzadko, wręcz nigdy. Ja używam panelu AZ i nie tylko, mam tego trochę w różnych krajach i nie ma takiej potrzeby. Co innego gdy jest hosting do domeny, to już inna historia...

 

Nie uważam pomocy 24 h za największy, przeważający argument w domenach. Argumentem są ceny i funkcjonalność rozwiązań.

Home jest dobrą firmą ale też czytałem negatywne opinie. Jeśli ktoś mówi że suport jest 24 h i dlatego rejestruje w Home to jego sprawa. Pewnie często potrzebuje takiej pomocy.

 

Obiektywnie, to panel Home przy całej sympatii dla Panów właścicieli, jest nieco archaiczny, prosi o rozbudowę funkcjonalności od lat.

 

Praktycznie czołowi rejestratorzy to są firmy hostingowe, które wyczuły że co któraś domena to konto. I tak zostało. Jesli jesteś zadowolony to fajnie, ja też jestem zadowolony ;-), każdy wybiera co lubi.

 

 

pozdrawia

 

Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od wielu miesiecy nie rejestruje juz domen w home.pl, poniewaz ceny sa za wysokie (tak jak u wszystkich czolowych rejestratorow) i tak jak mowisz funkcjonalnosc nie jest najlepsza. Po prostu stwierdzam fakt, ze mi sie to podobalo. Ten punkt i support ktory byl w stanie odpowiedziec mi zawsze konkretnie na moje pytania i pomoc w sprawach ksiegowych mnie zadowolil. Z supportu rzadko korzystam, ale jak juz potrzebuje pomoc to sobie cenie, jezeli ja otrzymam szybko i konkretnie (np. do Az pare tygodni temu wyslalem zapytanie, juz dwa razy ponownie pytalem o odpowiedz, i wciaz nic...).

[/quote

Wręcz niesamowite, wysyłam z 10 listów tygodniowo i zawsze w ciągu kilku godzin mam odpowiedż, rzadko następnego dnia.

Coś jest nie tak, napisz na adres apulkiewicz@az.pl i podaj numer tickietu i zgłoś sprawę. Sprawa się na pewno wyjaśni.

 

Używają jak Home Cerberusa i jeśli znasz ten program to wiesz że tam nic nie ginie. Kazdy tickiet ma ileś tam godzin i jest przypisany do operatora. Odpowiedź musisz dostać, coś jest nie tak... Odpowiadają na tysiące listów tygodniowo. Jest też chat, korzystam z niego czasem i odpowiada bez problemu. Jest też telefon.

Dzwonią do mnie jak domena wygasa, dostaję sporo maili, smsów od Az jak domena wygasa, nie, jak sobie pomyślę to masz pecha albo coś nie tak, nie zrażaj się tak łatwo.

 

Sam kiedyś uratowałem domenę przez numer tickietu...

Jak napiszesz to daj znać jak sprawa się zakończyła, trzymam kciuki!

 

pozdrawia

 

Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziekuje za rade, Tommy ;) Wyslalem maila jeszcze raz na przez Ciebie podany adres.

 

Moje wczesniejsze maile szly na programista@az.pl, ktorego jak wlasnie zauwazylem nie ma juz na stronach:

http://www.az.pl/support-wsparcie-az.pl-py...ny-hosting.html

Moze to bylo przyczyna.

;-) fajnie

aaaa..... to trzeba było tak od razu, programista ;-) znam tego Pana, korespondowałem masę czasu, to Przemysław Budzik, nie pracuje już w AZ ;-), dawno już,

sprawa się wyjaśniła ;-) ( na stronach nie pokazują programista@az.pl ) , programistą głównym jest Pan Tomasz Kanafa, tkanafa@az.pl, w sprawie panelu pisz spokojnie do niego.

 

pozdrawia

 

Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
W sprawie domen pomoc w nocy przydaje się niezwykle rzadko, wręcz nigdy.

 

Oj, zebys sie nie zdziwil... :)

 

Obiektywnie, to panel Home przy całej sympatii dla Panów właścicieli, jest nieco archaiczny, prosi o rozbudowę funkcjonalności od lat.

 

A z ciekawosci zapytam, poza np. wygladem interfejsu to czego ci tam brakuje?

Jest edycja rekordow domeny, faktury, platnosci on-line. Czego wiecej chciec? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oj, zebys sie nie zdziwil... :)

A z ciekawosci zapytam, poza np. wygladem interfejsu to czego ci tam brakuje?

Jest edycja rekordow domeny, faktury, platnosci on-line. Czego wiecej chciec? :lol:

Hej, nie zdziwiłem się przez lat, czego brakuje...

;-) Wszystkiego prawie, wielu domen zagranicznych, API z xml, statystyk rożnego rodzaju, opcji, wielu róznych funcjonalności, itp itd, długo by pisać. Z Az korzystam jak z Mbanku, robię co chcę i kiedy chcę. Czego brakuje dalej, logo Icann ;-). Home to firma hostingowa, DNT też nie wprowadziła a mam informacje, że AZ wprowadzą tą usługę do panelu ( można spytac na chat ). Zarejestruj w Home domenę globalną i spójrz na whois :-). Zarejestruj w Az i spójrz na whois. Rożnica jest kolosalna. Do tego ten regulamin domen globalnych, przecięty z Tucowsa... Ja korzystam z usług wszystkich prawie rejestratorów, korzytam z promocji. Nie muszę latać ze sklepu do sklepu w całym mieście, tylko otwieram inną stronę ulubioną. Najczęściej jest to AZ ;-)

Taka moja opinia ;-)

 

pozdrawia

 

Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oj, zebys sie nie zdziwil... :)

A z ciekawosci zapytam, poza np. wygladem interfejsu to czego ci tam brakuje?

Jest edycja rekordow domeny, faktury, platnosci on-line. Czego wiecej chciec? :lol:

To teraz ja zapytam, jaka to pomoc jest potrzebna w nocy do funkcjonującej i zarejestrowanej domeny?

 

Bo może o czymś nie wiem to się nauczę ;-)

 

pozdrawia

 

Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
To teraz ja zapytam, jaka to pomoc jest potrzebna w nocy do funkcjonującej i zarejestrowanej domeny?

Bo może o czymś nie wiem to się nauczę ;-)

To nie chodzi tylko o pomoc w nocy, ale zauważ, że Twoje ukochane az.pl ma live czat do 16. Część z Nas do tej godziny pracuje/studiuje. Pomijam fakt, że jak poprosiłem w o wystawienie faktury, to Pan skierował mnie do księgowości (i znowu czekanie na odp.). Konsultancji z home.pl spokojnie wystawiają mi faktury i robią to 24h, a nie jak az.pl kilka dni w miesiącu.

TN

Share this post


Link to post
Share on other sites
To nie chodzi tylko o pomoc w nocy, ale zauważ, że Twoje ukochane az.pl ma live czat do 16. Część z Nas do tej godziny pracuje/studiuje. Pomijam fakt, że jak poprosiłem w o wystawienie faktury, to Pan skierował mnie do księgowości (i znowu czekanie na odp.). Konsultancji z home.pl spokojnie wystawiają mi faktury i robią to 24h, a nie jak az.pl kilka dni w miesiącu.

TN

Jasne, to jest dobre ;-) i tylko chwalić. Faktury są w Az automatycznie generowane i dostępne w panelu, Myślę, ba jestem przekonany, że nie poznałeś Az, za krótko tam byłeś ( wnioskuję z nieznajomości komunikacji z AZ ). Każdy użytkownik, który jest z nimi dłużej, nie pyta osoby z Chatu, swoistej infolinii o faktury.

 

Jak potrzebuję np. korekty, piszę do Pani Nowakowskiej na ksiegowosc@az.pl i mam odpowiedź w godzinkę ;-).

 

Zarejestrowałem w życiu domen dużo, większość w AZ. Wiem do kogo pisać, do kogo zadzwonić. Z każdą firmą trzeba się oswoić. W Az pracują do 19 - 20 , w soboty krócej. To wystarczający okres aby sprawy załatwić. Choć w tej sytuacji Home.pl prezentuje lepszą ofertę, pracuje 24 godziny na dobę i rozumiem Cię, że taka forma Ci odpowiada. Często korzystasz z pomocy i faktycznie godziny wieczorne Ci sprzyjają.

 

Dla mnie, jak napisałem, jest zbyteczna, czasem 3 miesiące nie piszę do nich ani jednego maila a wykonuję setki różnych operacji.

 

Az szykuje platformę do obsługi automatycznej, stawiając na narzędzia, Home jest bardziej tradycyjny.

 

pozdrawia

 

Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
;-) Wszystkiego prawie, wielu domen zagranicznych,

Wystarczy zapytac konsultanta. Inna sprawa, ze czesc cen domen miedzynarodowych

moglaby byc nizsza :lol:

 

API z xml, statystyk

 

A o jakich to statystykach mowisz? Jesli o statystykach odwiedzalnosci, to mozesz to

sprawdzic w panelu serwera, do ktorego jest domena przypisana.

 

rożnego rodzaju, opcji, wielu róznych funcjonalności, itp itd, długo by pisać.

No to masz baardzo skonkretyzowane oczekiwania ;-p

 

DNT też nie wprowadziła a mam informacje, że AZ wprowadzą tą usługę do panelu ( można spytac na chat ).

 

To zapewne wynika z innego tzw. targetu. Home od lat jest rejestratorem domen i operatorem

hostingu dla firm i osob, ktore sa sklonne zaplacic za dobra jakosc. Nie sadze, aby chcialo im

sie 'tracic sily' dla spekulantow :)

 

Zarejestruj w Home domenę globalną i spójrz na whois :-). Zarejestruj w Az i spójrz na whois. Rożnica jest kolosalna.

Do tego ten regulamin domen globalnych, przecięty z Tucowsa...

Co w tym dziwnego? Skoro Home.pl korzysta z Tucowsa przy globalnych, to ciezko zeby

mieli niezgodny z nimi regulamin lub jakis inny whois.

 

Ja korzystam z usług wszystkich prawie rejestratorów, korzytam z promocji. Nie muszę latać ze sklepu do sklepu w całym mieście, tylko otwieram inną stronę ulubioną. Najczęściej jest to AZ ;-)

Taka moja opinia ;-)

 

No wlasnie. Grunt, ze mamy wybor :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wystarczy zapytac konsultanta. Inna sprawa, ze czesc cen domen miedzynarodowych

moglaby byc nizsza :lol:

A o jakich to statystykach mowisz? Jesli o statystykach odwiedzalnosci, to mozesz to

sprawdzic w panelu serwera, do ktorego jest domena przypisana.

 

No to masz baardzo skonkretyzowane oczekiwania ;-p

To zapewne wynika z innego tzw. targetu. Home od lat jest rejestratorem domen i operatorem

hostingu dla firm i osob, ktore sa sklonne zaplacic za dobra jakosc. Nie sadze, aby chcialo im

sie 'tracic sily' dla spekulantow :)

 

Co w tym dziwnego? Skoro Home.pl korzysta z Tucowsa przy globalnych, to ciezko zeby

mieli niezgodny z nimi regulamin lub jakis inny whois.

No wlasnie. Grunt, ze mamy wybor :-)

 

No nie, widzę, że każde moje zdanie jest doceniane, Więc ok, uzupełnię wypowiedź.

Powiem na wstępie ze nie mam złych doświadczeń z Home a dobre, support mają wspaniały.

 

1. Domeny. Home.pl ma ich w ofercie kilka AZ kilkadziesiąt.

2. Home jest pośrednikiem, AZ źródłem ( Icann, Verisign, Neulevel, Afilias, PIR )...

3. Usługi zdalne, które pozwalają na akcje po mojej stronie, odpytywanie dostępności, rejestracje itp.

 

Te trzy punkty rozkładają Home.pl z 24 godzinnym suportem.

To po prostu inna firma. Ona ma blizej do NetArtu.

 

4. Panel Home od góry:

Nasza oferta, Nowości, Promocje, Netpunkty, Dokumentacja, Praca, O nas, Potrzebuję pomocy,

w środku konfiguracja domeny i parę rzeczy, nie związanych z rejestracją domen.

 

Wygląda ubogo. Plusem jest edycja hurtowa dns.

 

Panel AZ ma więcej domen i usług zwiazanych z rejestracją domen ( bo to porównujemy ).

- sprawdż hosta, domenę, whois, whois domen .idn, opcje, sprawdź opcje, ( dojdą dziś dnt ), lista notyfikacji, mozliwość wysłania sms ( tylko Partner ), lista operacji i statystyki operacji ( o to pytałeś, są to statystyki operacj ina domenach ), łatwośc cesji, edycji kontaktów, transferu wewnętrznego...pisać dalej?

W kontekście 10 razy większej oferty nazw domen, akredytacji i usług zdalnych, prosty i funkcjonalny panel z wieloma drobnymi ale jakże normalnymi narzedziami dla takich jak ja.

 

Może zrobić dokładną egzegezę? :-) Wiele funkcjonalnosci jest podobnych. AZ jednak pierwszymi trzema punktami walczy na swoją korzyść. Dla mnie wygrywa.

 

Myślę ze warto skończyć ten wątek, zaczął się o tanich domenach a skończył na porównaniu dwóch dobrych firm, jednej uznanej firmy hostingowej, i firmy która zaczyna rozumieć co znaczą akredytacje i dbałość o szczegóły.

 

http://www.icann.org/registrars/accredited-list.html

 

Rzuć okiem tutaj. tylko jeden kraj Poland przy Az.pl. Home nie widać...

 

Regulamin Tucows, zgadzam się, to prawda, że rejestrując u pośrednika zgadzasz się na regulamin jego dostawcy czyli firmy Tucows ( sam mam konto w Opensrs ;-) ). Nie chodziło mi o to, że to oczywiste ( bo jest ) a o tłumaczenie, takie amerykańskie ( to takie subiektywne odczucie) które mnie rozbawiło:

 

KWESTIE SPORNE ZWIĄZANE Z NAZWAMI DOMEN. Zgadzacie się, że jeśli rejestracja lub rezerwacja Waszej nazwy domeny zostanie oprotestowana przez osobę trzecią, to zostaniecie poddani postanowieniom określonym w zasadach postępowania w kwestiach spornych przyjętych przez odnośny rejestr. Zgadzacie się, że w przypadku, kiedy kwestia sporna w sprawie nazwy domeny powstanie z udziałem osoby trzeciej, to zapewnicie zabezpieczenie i ochronę dla nas, zgodnie z warunkami zawartymi w odnośnym zbiorze zasad postępowania. W przypadku, kiedy Tucows zostanie powiadomiony o wniesieniu skargi do organu sądowego lub administracyjnego w odniesieniu do Waszej nazwy domeny, wówczas Tucows może wyłącznie według własnego uznania zawiesić Wasze możliwości korzystania z Waszej nazwy domeny lub dokonać zmiany wobec Waszych zapisów rejestracyjnych do czasu kiedy (i) Tucows otrzyma polecenie wykonania takich czynności od danych organów sądowych lub administracyjnych lub (ii) Tucows otrzyma powiadomienie od Was i drugiej strony zgłaszającej sprzeciw wobec Waszej domeny, że kwestia sporna została rozstrzygnięta. Ponadto zgadzacie się, że w przypadku kiedy zostaniecie poddani postępowaniu sądowemu w związku z Waszą rejestracją lub korzystaniem z Waszej nazwy domeny, Tucows będzie mógł przekazać kontrolę Waszych zapisów rejestracyjnych do rejestru organu sądowego poprzez dostarczenie świadectwa rejestratora od nas do danej strony/instytucji

 

to punkt 8 ze strony Home, regulamin domen globalnych, tłumaczenie

 

Przy okazji Bartol ;-) pozdrawiam, widzisz że to róznie jest z tymi prawami jak trzecia strona się wda i każdy dba wtedy o swój interes. Taki Tucows też...

 

pozdrawia

 

Tommy

 

Nie piszę tego aby cokolwiek wytykac Home, uważam że w kwestii hostingu są liderami i lubie tą firmę i szanuję. Co nie oznacza że ten support, jeśli nie korzystam z ich hostingu potrzebny mi jest dla moich domen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Domeny. Home.pl ma ich w ofercie kilka AZ kilkadziesiąt.

Tak jak wspomnialem wczesniej, to ze nie ma innych miedzynarodowych

koncowek domen w ofercie na stronie www, to nie znaczy, ze nie mozesz ich zarejestrowac w home.pl :lol:

 

2. Home jest pośrednikiem, AZ źródłem ( Icann, Verisign, Neulevel, Afilias, PIR )...

 

I musi z tego tytulu wziac na siebie troche kosztow stalych :)

 

3. Usługi zdalne, które pozwalają na akcje po mojej stronie, odpytywanie dostępności, rejestracje itp.

Jesli chodzi o sprawdzanie tego typu rzeczy zdalne, to ciezko sie nie zgodzic z Toba.

 

To po prostu inna firma. Ona ma blizej do NetArtu.

 

Oj, to raczej Netart probuje byc blizej do Home ;-p

 

4. Panel Home od góry:

Nasza oferta, Nowości, Promocje, Netpunkty, Dokumentacja, Praca, O nas, Potrzebuję pomocy,

To akurat nie panel, tylko zwykle menu strony dostepne dla wszystkich ;-)

 

Myślę ze warto skończyć ten wątek, zaczął się o tanich domenach a skończył na porównaniu dwóch dobrych firm, jednej uznanej firmy hostingowej, i firmy która zaczyna rozumieć co znaczą akredytacje i dbałość o szczegóły.

 

Z mojej strony tez EOT. Dzieki za ciekawy watek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×