Jump to content
epca

Wolne które znalazłem

Recommended Posts

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • Grzegorz, najwięcej mocy jest potrzebne tam gdzie obliczenia muszą zostać wykonane w czasie rzeczywistym a przykład pokazany przez @przemowild jest niemalże idealny. Generowanie animacji, obróbka video nie musi być wykonywana w czasie rzeczywistym stąd też sprzęt może być znacznie słabszy ale ma to z kolei wpływ na komfort pracy. Natomiast nakładanie ruchomych scen gdzie na jednej mamy bohatera a na drugiej scenerię wymaga olbrzymich mocy obliczeniowych aby ładnie wszystko wyfiltrować i aby nie było wokół danej postaci charakterystycznych iskierek czy też pozostałości tła wynikających ze słabej filtracji i zbyt małej mocy obliczeniowej zwłaszcza w wysokich rozdzielczościach.   Trzeba sobie zdać sprawę iż jedna klatka filmu 4K DCI w formacie kinowym 1.9 to aż 8 milionów punktów, a takich klatek jest blisko 30 na sekundę. Gdzie GPU musi przeanalizować każdy pojedynczy pixel i w razie potrzeby skorygować błędy - i to musi być w czasie rzeczywistym. Dlatego tutaj jest największe zapotrzebowanie mocy obliczeniowej. I nawiązując do Twojego pytania uważam iż powyższy sprzęt byłby wielką przesadą jeśli chodzi o obróbkę nagrań z kamery, ale podkreślam iż nie jest to moja działka i najlepiej byłoby spytać u źródła do czego najlepiej ten sprzęt się nadaje.  
    • Dziękuję za opis, o to mi chodziło. Zastanawia mnie czy do tworzenia animacji używa się jednostek o podobnej specyfikacji, tylko mocniejszych parametrach niż do obróbki z nagrań video, czy wymaga to zupełnie innego rodzaju podzespołów? I czy np. ten zestaw jest stworzony pod animację, a zastosowanie do obróbki nagrań z kamery tak drogiego sprzętu byłoby niepotrzebną przesadą?
    • Grzegorz, wszędzie tam gdzie jest wykonywany ogrom operacji zmienno-przecinkowych te zadania przejmują jednostki GPU, ponieważ są do tego zoptymalizowane. Wynika to z faktu iż zwykły procesor jest bardzo szybki jeśli idzie o proste operacje dodawania/odejmowania lub mnożenia/dzielenia przez wielokrotność 2. I np. taki 9900K potrafi takich operacji wykonać prawie 5 miliardów na sekundę. Jeśli natomiast w grę wchodzą liczby z przecinkiem wydajność takich procesorów dramatycznie maleje wraz z wzrostem dokładności oraz ilości tych operacji.    Wysokiej rozdzielczości animacje, filmy animowane (np. firmy Pixar), obróbka video w wysokich rozdzielczościach czy też przykład który pokazał @przemowild wykonują ogrom takich operacji, a sam procesor wysyła tylko do takiej karty informację co ma się na obrazie zmienić a sama karta graficzna przejmuje te obliczenia i zapisuje w swojej pamięci jej odwzorowanie w postaci obrazu który z kolei jest wysyłany do monitora i jeszcze po drodze może być kodowany np. do MPEG4 czy 5 aby znacznie ograniczyć ilość przesyłanych danych, dzięki czemu sam procesor może w tym czasie obsługiwać wiele wiele programów na raz nie zajmując się tym do czego nie został zoptymalizowany.   Wiele kart graficznych wykorzystywanych jest równiez w koparkach BitCoin-ów z tego samego powodu co powyżej, z tą różnicą iż wynik obliczeń jest zwracany do procesora zamiast wysyłać go do monitora. Przykładów można by podać znacznie więcej ale nie będe tu tworzył kolejnego eseja i mam nadzieje iż w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem  
    • Nie jestem jeszcze na tym etapie zaawansowania, żebym doceniał różnice między BRAW (Blackmagic) i RAW Red, czy generalnie różnicę między kamerami. Dla mnie też to na razie to wyższa liga. Patrzyłem za to na niższą półkę Blackmagic: 4k / 6k i prawie zdecydowałem się na 6k ale do mojej pracy potrzebuję autofokus więc ostatecznie padło na Sony A7S III (z Prores RAW).     
    • Blackmagic też nagrywa w RAW, a jego max to aż 12K, a nie 8K i kosztuje 50 tys. zł, a nie 400. Sony tez ma podobne parametrami, lecz wyraźnie tańsze.  Choć to i tak nie moja półka cenowa
    • RED używają profesjonaliści bo jest to kamera która nagrywa w prawdziwym trybie RAW, przez co w post-produkcji możesz dowolnie zmienić ekspozycję i masz niemożliwe do osiągnięcia w innych kamerach opcje manipulacji nagrania. Nawet jak prześwietlisz lub niedoświetlisz nagranie, lub ustawienie bieli było nieprawidłowe, ISO etc RED Raw pozwala zmienić prawie wszystko, nie mówiąc już o manipulacją kolorem.  
    • Nie wiem, może do takich rzeczy?   
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      18636
    • Most Online
      20372

    Newest Member
    AfterMarketHosting
    Joined
×