Skocz do zawartości
neteler

Zarejestrowana domena wcześniej niż patent...

Promowane odpowiedzi

Witam

Posiadam domenę galeriarzeszow.pl od 2005 roku...

Nazwa "galeria rzeszów" została zgłoszona do urzedu patentowego w 2007 roku, dokładniej:

Kategoria, numer i data zgłoszenia:

TOW: (210) 320552, (220) 24-01-2007

 

Rozumiem, że firma semako zgłaszając się po domenę nie ma prawa do niej?

Z góry dzięki za odp bo w tych sprawach nie orientuję się ale na zdrowy rozum tak to wygląda ? :ph34r:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z dwóch powodów:

1. Zarejestrowałes domenę wcześniej, gdy oni jeszcze o znaku nie myśleli (i zakładam że takiej galerii nie było),

2. Nie prowadzisz na tej domenie działalności zbieżnej z ich rejestracja czyli: hotele, rozrywka, nieruchomości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A załóżmy hipotetyczną sytuację, że prowadził tam od 2005 roku serwis o hotelach, rozrywce i nieruchomościach. Miałby zmieniać tematykę serwisu, w związku z tym, że firma zrobiła sobie patent?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A załóżmy hipotetyczną sytuację, że prowadził tam od 2005 roku serwis o hotelach, rozrywce i nieruchomościach. Miałby zmieniać tematykę serwisu, w związku z tym, że firma zrobiła sobie patent?

 

Nie.

 

Obecnie serwis jest zablokowany - z jakiego powodu? Nie jestem w stanie zerknac co na tej domenie jest/bylo utrzymywane.

 

 

Teraz o obecnej sytuacji. Znak 'galeria rzeszow' nie zostal jeszcze zarejestrowany. Jest jedynie zgloszony do UP w styczniu a opublikowany do wiadomosci publicznej w kwietniu. Rozpoczela sie teraz procedura sprawdzajaca, czy firmie zglaszajacej mozna znak przydzielic. Nie maja oni jeszcze prawa poslugiwac sie tym znakiem jako TM - nie moga twierdzic, ze maja zarejestrowany ten znak.

 

Oni swoj krok zrobili, zglosili do UP ten znak. Czas na Twoj krok, teraz mozesz zlozyc do UP dokumenty o rejestracje znaku, i UP bedzie decydowal komu znak ten przyznac. Fakt, ze posiadasz ta domene od 2005 stawia Cie jako osobe majaca pierwszenstwo do tej nazwy i masz bardzo duze szanse na uzyskanie tego znaku :ph34r:

 

Wniosek do UP z prosba o rejestracje do 3 klas kosztuje tylko 500 zl. Nazwa bardzo ciekawa i uwazam, ze warto w jej ochrone zainwestowac. Procedura rejestracji znaku trwa kilka lat, wiec bedziesz mial czas na odlozenie pieniedzy na wniesienie oplaty za 10letni okres ochrony po przyznaniu znaku ;)

 

Powodzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wyczerpującą odpowiedź...

Strona zablokowana... bo nie opłaciłem serwera ;) powód - nic na tej domenie nie było... po zarejestrowaniu publikowana była galeria rzeszowa - ale nie było czasu się tym zajmować szerzej - a więc i inwestować w serwer ;) później przeniosłem domenę na sedo a teraz przenoszę na namedrive i właśnie chcę ustawić to pod hotele czy zakupy i nie wiem czy moge :P

Myślę, że fakt posiadania domeny nie uprawnia mnie do pierwszeństwa do tej nazwy, zresztą wolę aby oni sobie ją zarejestrowali, dzięki czemu może wpadnie jakiś grosz z parkingu :ph34r:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że fakt posiadania domeny nie uprawnia mnie do pierwszeństwa do tej nazwy, zresztą wolę aby oni sobie ją zarejestrowali, dzięki czemu może wpadnie jakiś grosz z parkingu :ph34r:

 

Uprawnia, to Ty pierwszy go uzyles wykupujac domene. Jesli znak zostanie im przyznany, zdobedzie renome a Ty wtedy sprzedasz domene, to kolejny wlaciciel bedzie mogl ja stracic na podstawie posiadanego przez nich zarejestrowanego znaku towarowego.

 

Mysle, ze powinienes im wyjasnic, ze nie maja zadnego prawa do tej domeny a co wiecej mozesz postarac sie o znak towarowy korzystajac z prawa pierwszenstwa. Jesli zalezy im na tym znaku niech przedstawia sensowna propozycje finansowa. Uwazam, ze kwota od 5 tys zl do reki powinna Cie zadowolic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pomysl na realizację projektu galeria rzeszów mogl powstac w 2003r bo to spora inwestycja. Byc moze juz wtedy byl uzywany w projektach, na przetargach, w wiadomosciach prasowych, prospektach. Prawa do domeny moze nie mają, ale do znaku w takim przypadku moim zdaniem takie samo. W dodatku w nazwie jest miasto.

 

Nie znam sie na tych sprawach, ale co w takich przypadkach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafie odpowiedziec. Jesli projekt byl planowany od lat to czemu inwestor wczesniej nie zadbal o tak istotne elementy jak domena i znak towarowy? Ja po ostatnich doswiadczeniach do kazdego wiekszego projektu bede zglaszal znak.

 

Nie specjalizuje sie w prawie patentowym, znam je tyle o ile sam mialem z nim stycznosc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nie.

 

 

Oni swoj krok zrobili, zglosili do UP ten znak. Czas na Twoj krok, teraz mozesz zlozyc do UP dokumenty o rejestracje znaku, i UP bedzie decydowal komu znak ten przyznac. Fakt, ze posiadasz ta domene od 2005 stawia Cie jako osobe majaca pierwszenstwo do tej nazwy i masz bardzo duze szanse na uzyskanie tego znaku :ph34r:

 

Coz.... nie masz zupelnie racji mowiac ze posiadanie domeny moze w jakikolwiek sposob zawazyc na decyzji komu przyznac znak .

Liczy sie kolejnosc zgloszen i jesli firma ktora zglosila dostanie znak za np 2-3 lata to "automatycznie" UP zawiadomi drugiego w kolejnosci zglaszajacego w tych samych kategoriach ze jego rejestracja znaku NIE jest mozliwa .Posiadanie domeny jako argument przyznania znaku nie ma tu zadnego znaczenia.

Jedyne co moze zrobic to np zaskarzyc ich wniosek ale to tez dosc skomplikowane i rownie kosztowne i nie jest temnatem tego postu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Coz.... nie masz zupelnie racji mowiac ze posiadanie domeny moze w jakikolwiek sposob zawazyc na decyzji komu przyznac znak .

(...)

Jedyne co moze zrobic to np zaskarzyc ich wniosek ale to tez dosc skomplikowane i rownie kosztowne i nie jest temnatem tego postu.

 

Zgadza sie, teraz moze zaskarzyc wniosek ... to jest wlasnie ten moment, kiedy zgloszony znak zostal opublikowany i kazdy moze zlozyc sprzeciw. Posiadanie domeny o nazwie zgodnej ze znakiem + mail informujacy o probie 'przejecia' w zwiazku ze zgloszeniem przez konkurencje moga sprawic, ze tamci znaku nie dostana.

 

Wazne jest jednak to, kto pierwszy zaczal sie tym poslugiwac ... i jesli oni prace zaczeli x lat temu i bylo o tym w mediach - a bylo, bo w google znalazlem informacje z 2004 roku o tym przy pierwszym zapytaniu - to on szansy na znak nie ma, i na domene w sumie tez nie bedzie mial zbyt wielkich.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... teraz juz sam nie wiem, moge zalozyc strone o rzeszowie (galeria rzeszowa) czy nie bardzo...

Firma zarejestrowala sobie 1 lutego domene .eu i mysle, ze nia bedzie chciala sie poslugiwac... narazie nie ma nikt zadnego "ale" ale ja wole dmuchac na zimne :ph34r: od razu mowie ze nie rejestrowalem domeny pod centrum, bo o tym ze przyjmie ono taka nazwe firma oglosila po wyburzeniu hotelu rzeszow w tym roku... co prawda projekt powstał dużo wcześniej, lecz bez nazwy - o czym świadczy rejestracja przez nich domeny .eu dopiero w lutym br.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeden z moich klientow przyszedl do mnie na pierwsza rozmowe z gotowym projektem koncepcyjnym, adresem strony etc. Po pol roku, kiedy wersja testowa systemu byla gotowa poprosilem o udostepnienie konta na serwerze, zebym mogl wgrac wersje beta ... i okazalo sie, ze on tej domeny nie mial nigdy nawet zarezerwowanej, nie sprawdzil czy byla wolna ... po prostu ja sobie wymyslil.

 

Wiec to akurat w jakim czasie rejestruje sie domene po wymysleniu nazwy zalezy w 'duzym biznesie' od tego, czy ktos wczesniej w ogole zawracal sobie tym glowe :ph34r:

 

Moim zdaniem masz szanse, o ile oni nie poslugiwali sie ta nazwa np. przy zlecaniu wykonania projektu w 2004 roku i nie ma tego na papierach. Kwestia tego kto ma prawo bedzie zalezala od tego jakie, kto ma dowody. Twoim jest data rejestracji domeny ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A jeśli się poslugiwali to jakie to ma znaczenie? Jeśli w momencie rejestracji domeny znak ten nie był prawnie zastrzeżony (a nie jest do dzisiaj) to nie ma o czym mówić. To, że ktoś sobie w projekcie pisał co chciał, nie ma żadnego znaczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A jeśli się poslugiwali to jakie to ma znaczenie? Jeśli w momencie rejestracji domeny znak ten nie był prawnie zastrzeżony (a nie jest do dzisiaj) to nie ma o czym mówić. To, że ktoś sobie w projekcie pisał co chciał, nie ma żadnego znaczenia.

 

Ma ogromne znaczenie ;) Jesli w 2004 roku poslugiwali sie ta nazwa w projektach, i udowodnia ta ... to bedzie oznaczalo, ze neteler mogl podkupic im domene liczac na zysk w przyszlosci.

 

Ale to tylko moje zdanie :ph34r:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jak Orange wchodzilo na polski rynek musialo wykupic swoja domene na gruba kase. Co z tego ze mieli zastrzezony znak jak domena byla wczesniej zarejestrowana...

 

Domena orange.pl to calkiem inna sprawa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego?

 

Nie wiem czy zauwazasz jeden podstawiowy problem a mianowicie podobienstwo klas dzialalnosci :ph34r: Domena orange.pl byla zarejestrowana i dzialala w zupelnie innej dziedzinie niz firma Orange .Jesli pod domena ktora jest omawiana w tym watku neteler posadzi sobie serwis o galeriach sztuki w Rzeszowie to ta firma ktora nawet otrzyma zank nie wiele bedzie mogla mu wiele zrobic .Lub jesli pod ta domena bedzie sprzedawal zilola i zdrowa zywnosc.

Jednak tozsama dzialalnos staje sie konfliktem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy zauwazasz jeden podstawiowy problem a mianowicie podobienstwo klas dzialalnosci :( Domena orange.pl byla zarejestrowana i dzialala w zupelnie innej dziedzinie niz firma Orange .Jesli pod domena ktora jest omawiana w tym watku neteler posadzi sobie serwis o galeriach sztuki w Rzeszowie to ta firma ktora nawet otrzyma zank nie wiele bedzie mogla mu wiele zrobic .Lub jesli pod ta domena bedzie sprzedawal zilola i zdrowa zywnosc.

Jednak tozsama dzialalnos staje sie konfliktem.

Ale przeciez neteler nie prowadzi strony tozsamej z dzialaniem firmy semako..

Ma ja na parkingu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@vul Dzięki za link

 

zastanawiam się nad założeniem spółkę w jednym z Europejskim krajów z nazwą, której jestem abonentem (.pl)

 

Na dzień dzisiejszy domeny z tą nazwą w wielu krajach w Europie nie są używane do prowadzenia działalności,

wyjątkiem jest domena .com pod ktorą działa firma oferując produkty, które między innymi chcę świadczyć pod tą nazwą, ale to firma z USA

 

Z tego co sprawdzałem znaki towarowe w bazach już wygasły.

Dlatego mam też zamiar zarejestrować znak towarowy na Europę.

 

Pytanie do Was:

Czy mam szanse odebrać domeny abonentom np. z Niemiec?

 

Edytowane przez Czyzis
  • Confused 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A nie wstyd ci że takie myśli chodzą po twej głowie?

:)

 

Na szczęście twoje szanse są tylko iluzoryczne.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz



×